Skrevet av Emne: Dopingtesting på treningssentre. Link og uttdrag av vedtak  (Lest 54510 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Altså efedrin?
nei... flere hadde Excercise Induced Astma... og fikk fritak til å bruke astamamedisiner på konkurranse og litt sik småtriksige saker.. Fullt i henhold, men litt rart at et helt landslag hadde astma.

Utlogget Fafnir

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

Okei, er bare det at jeg har lagt merke til at flere luftveis medisiner inneholder mindre doser av efedrin. Ble litt overraska da jeg så en slik flaske hos en kompis med tydelig labla med "Efedring xmg" noe på fronten Tongue hehe.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

6mg mikstur... helt vanlig til barn og unge Smiley

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Test på treningssentrene så kan datatilsynet ta seg av tdatalagringen, da blir alt bra. Ikke noe trivelig med så mye dop rundt seg. Liker best mest mulig rene sentere og klubb lokaler jeg da.

Nå mener jeg at all dop burde kriminaliseres.

Utlogget TehKris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 102

Test på treningssentrene så kan datatilsynet ta seg av tdatalagringen, da blir alt bra. Ikke noe trivelig med så mye dop rundt seg. Liker best mest mulig rene sentere og klubb lokaler jeg da.

Nå mener jeg at all dop burde kriminaliseres.

Og hva er dop?

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Gammel tråd, men uannsett..

De sentrene som har fått konsensjon er ikke flinke nok til å informere om denne doping kontrakten! Man får den kastet i tryne, har flere ganger fått følelsen av at vis jeg ikke ønsker å srive under så er mann ikke ønsket..

spm:

Hva skjer vis du blir tatt med et legemiddel eller dop generelt på studio? blir da dette behandlet internt i NIF sånn at sportsklubben din får vite om det osv? Eller blir du kastet ut av all idrett under NIF?

Og hva skjer vis du er på feks en fotballcup, du drikker deg dritings med gutta, neste dag har du alkohol i blodet mens du spiller kamp. Så dukker NIF opp med en test, hva skjer da? alkohol er jo på dopinglista?

Beklager vis jeg har brutt noen regler, det er ikke meningen..
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Såvidt jeg veit så er alkohol kun på dopinglista i noen idretter (blant annet motorsporter) og det vil vell ikke få noen konsekvenser i en doping kontroll. Jeg sier ikke dette helt sikkert, men ut i fra det jeg har lest, så er det sånn.
Men hva i helvette er vitsen med å drikke seg dritings på en fotball cup?


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

sånn er det når 10 ungdommer er på tur! sånn er jo nesten alle cupper også da, så lenge det ikke er topp nivå.
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Skjønner ikke hvorfor doping er så negativt...altså, Det er jo juks idrettsmessig men for kroppsbyggern borti gata som gjør dette for sin egen del, Hvorfor skal ikke han få gjøre det? skader det deg at han setter livet sitt på spill for og bli sterkere? eller er det at noen ikke takler at folk blir sterkere? La folk holde på som dem vil uten at du skal kritisere dem uten noen grunn :S

Bruk så mye aas du vil så lenge jeg ikke har noe med det og gjøre...
In Flames - Only for the weak!

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Skjønner ikke hvorfor doping er så negativt...altså, Det er jo juks idrettsmessig men for kroppsbyggern borti gata som gjør dette for sin egen del, Hvorfor skal ikke han få gjøre det? skader det deg at han setter livet sitt på spill for og bli sterkere? eller er det at noen ikke takler at folk blir sterkere? La folk holde på som dem vil uten at du skal kritisere dem uten noen grunn :S

Bruk så mye aas du vil så lenge jeg ikke har noe med det og gjøre...

er delvis enig, men tenk på det krimminelle som det fører med seg, og muligens belasting på samfunnet som feks behandling av skadene det kan medføre..
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Tordenskjold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

er delvis enig, men tenk på det krimminelle som det fører med seg, og muligens belasting på samfunnet som feks behandling av skadene det kan medføre..

Sant det, veldig sant.
In Flames - Only for the weak!

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Gammel tråd, men uannsett..

De sentrene som har fått konsensjon er ikke flinke nok til å informere om denne doping kontrakten! Man får den kastet i tryne, har flere ganger fått følelsen av at vis jeg ikke ønsker å srive under så er mann ikke ønsket..

spm:

Hva skjer vis du blir tatt med et legemiddel eller dop generelt på studio? blir da dette behandlet internt i NIF sånn at sportsklubben din får vite om det osv? Eller blir du kastet ut av all idrett under NIF?

Og hva skjer vis du er på feks en fotballcup, du drikker deg dritings med gutta, neste dag har du alkohol i blodet mens du spiller kamp. Så dukker NIF opp med en test, hva skjer da? alkohol er jo på dopinglista?

Beklager vis jeg har brutt noen regler, det er ikke meningen..

http://www.antidoping.no/t2.asp?p=46941

1. Alle utøvere som ikke er toppidrettsutøvere (over 15 år)


Utøvere som ikke defineres som toppidrettsutøvere skal ikke søke om medisinsk fritak, med unntak av for legemidler som kan ha en sterk prestasjonsfremmende effekt.
Nærmere bestemt må det søkes om medisinsk fritak for legemidler i gruppe:
S1. Anabole stoffer,
S2. Hormoner og relaterte substanser
S6. Stimulerende midler
P2. Betablokkere (forbudet mot betablokkere gjelder bare for enkelte idretter der presisjon er avgjørende).

Dokumentasjon i legejournal
Ved bruk av legemidler på dopinglista, i de tilfellene der utøver ikke skal søke om fritak, skal utøver sørge for at legemiddelbruken blir dokumentert i legejournalen. Ved en positiv dopingprøve vil utøver bli bedt om å dokumentere legemiddelbruken.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

sånn er det når 10 ungdommer er på tur! sånn er jo nesten alle cupper også da, så lenge det ikke er topp nivå.

7er fotball ja..

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Kan en privat kjede av treningssentre ala elixia kaste ut medlemmer pga at de nekter å signere dopingerklæringen da??

Vet nemmelig av noen som ble kastet ut med beskjed om at et privatdrevet studio kunne gjøre dette, men dette er jo brudd på personvernet.

Vedkommende har ikke signert, og plikter dermed ikke å la seg teste heller?

De er medlemmer av norges treningsenterforbund, så de skulle ikke ha lov til å ha denne klausulen i kontrakten deres, eller?

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Om senteret er privat eller medlem av en kjede har det ingenting å si i denne sammenheng. Men faktisk kan en eier av et senter selv få bestemme hvem som kan trene der, så lenge det ikke bryter med norsk lov (nekte pga hudfarve, relgion el. lign.). De kan IKKE nekte folk å trene der om bakgrunnen er at de nekter å signere en avtale som i utgangspunktet er frivillig. Datatilsynet er for øvrig svært intressert i tips om sentre som bryter med forutsetningene for å få konsesjon. De vil helst ha dette skriftlig, så om du eller noen du kjenner blir nektet pga at dere ikke vil signere den frivillige erklæringen, så få dette skriftlig fra senterledelsen, og vidersend dette til Datatilsynet sammen med en formell klage.

Jeg tok selv kontakt med Datatilsynet da et senter ville nekte meg kontrakt om jeg ikke signerte deres IKKE så frivillige egenerklæring om doping. Jeg er IKKE medlem der for å si det slik, men HAR signert en FRIVILLIG egenerklæring på SPENST i Arendal. Der er de nemlig helt klare på at erklæringen er frivillig, og da signerer jeg med glede. For meg handler det nemlig om prinsipp i denne saken (som i så mange andre saker), man skal forholde seg til lovverket, om man er enig i det eller ikke. Uten lover og regler blir det anarki Wink

Så jeg går stadig og gleder meg til ADN sine dopingkontrollører kommer på besøk.....men det er tydeligvis ikke så ofte, har ikke sett dem der på 3 år nemlig Sad

Interessant.. Det er nemmelig trenende på gymmen min som er kastet ut av ledelsen på det grunnlaget som du nevner der. Innehaver hevder å kan bestemme hvem som kan trene der og ikke, og hiver dermed ut de som ikke signerer denne egenerklæringen..

SKal videreformiddle svaret til rette vedkommende, så får kanskje studioinnehaver en velfortjent korreksjon: fra datatilsyntet.

Takk for svar janne:) Enig med deg om prinsippene i slikt:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!