Skrevet av Emne: P-PILLER - fakta om p-piller  (Lest 37503 ganger)

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #30 : 19. september 2006, 11:44 »
mine p-piller er fantastiske, og gjør at jeg slipper å bruke penger og bekymringer på mensen.

jeg liker å være jente Smiley

Hvilket merke bruker du?
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #31 : 19. september 2006, 11:46 »
Er ikke snakk om "stakkars meg .blør" . her er snakk om å dra inn verneplikt i en P-pille tråd. Egentlig burde vel du som administrator faktisk holde deg for god til å trashe denne tråden med idiotisk innspill. Tatt i betraktning er dette en "OPPLYSNINGtråd" , ike en "vi er menn- og driter i dine kvinneplager -tråd"..



Idiotiske innspill ? Jeg svarte på dine meninger, men det skal jeg kanskje ikke få lov til ? Alt jeg startet med å si var at jeg ER I MOT gratis prevansjon og gratis "sanitærutstyr", det være seg til kvinner eller menn.



Dette er en bra tråd om noe som faktisk er ganske vesentlig i alle kvinners liv, og noen tør kanskje ikke å ta opp enkelte ting når dere hamrer løs med verneplikt osv..

Det er akkurat dette som er litt feil. Dette handler ikke bare om kvinners liv, det handler faktisk også om oss gutter. Greit at det er dere som spiser p-piller, men vi gutta er med på leker. Spør du meg er det direkte patetisk av en gutt/mann og ikke ville kappe "sine strenger" når man har fått de barna en vil ha - nettopp for å la dere kvinner slippe å spise disse hormonene. Mine ryker en vakker dag - det er helt sikkert.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #32 : 19. september 2006, 11:48 »
Det som er patetisk er vel at Nann-Rosita som vanlig ikke innser at hvert kjønn har sine utgifter og at det blir for dumt å kreve at et av kjønnene skal få dekket "sine" utgifter i større grad enn det andre. Selvrettferdigheten er større enn selvinnsikten, og da blir det fort ampert hos noen.. Det nordnorske temperamentet kombinert med tanken på mensen er muligens årsaken.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Cochise

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 234
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 570

  • By the power of Greyscull!
SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #33 : 19. september 2006, 11:51 »
åh..er forresten minipille men funker som ppille. cerazette. har brukt trionetta og yasmin i gamle dager, men cerazette en to-års tid, og det er noe helt annet. skal aldri skifte merke igjen.

ang det å få dekket, så ville det vel bli dekket av skattebetalere som igjen er oss, så lost case uansett, og det blir en litt rar diskusjon å ha.
kk67

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #34 : 19. september 2006, 11:54 »
At du velger klippe dine , er meget fornuftig, visst du har bestemt deg. Men fleste menn er faktisk hysteriske og tror de blir MINDRE mann, ergo nekter.
Jeg synes DET tiltaket ditt er hyggelig mot dama di . Men desverre er ikke alle menn som deg. Og de fleste menn DRITER i prevensjon , og hyler at de er blitt "LURT" etterpå .
Prevensjon ER et felles ansvar, og vi har et asvar med å gi "unge" og folk i "faresonen" riktig informasjon, og evt gratis prevensjonsmiddel , slik at vi får ned antall smittede i Norge, samt ned antall teen-aborter .

Se der - nå kan vi enes om noe. Smiley

Men ja, gratis prevansjon mener jeg ikke er veien å gå, og i hvert fall ikke ved å gi gratis p-piller. Holdninger derimot er en fin ting å lære bort, men det norske systemet er jo alltid redd for slikt...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #35 : 19. september 2006, 11:59 »
trionetta og yasmin var jo piller som ble laget for de med ekstreme problemer.

minipillen er jo østrogenfri , og ergo er den bedre for kroppen også .
Bruker selv loette, som er av samme typen, uten østrogen , da jeg er meget kritisk til å stappe østrogen i kroppen..


Siste jeg brukte var Yasmin...... Ikke noe bra! Men har hørt andre også skryte av Cerazette. Men må ikke minipillen tas på samme tidspunkt hele tiden?
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #36 : 19. september 2006, 12:10 »
Siste jeg brukte var Yasmin...... Ikke noe bra! Men har hørt andre også skryte av Cerazette. Men må ikke minipillen tas på samme tidspunkt hele tiden?

Cerazette fungerte ikke på meg i det hele tatt. Jeg este ut som en overhevet brøddeig, jeg blødde i hytt og pine og jeg merka humøret forandra seg.

nei, er nok et slignringsmonn. Før i tiden var de slik at de MÅTTE taes samme klokkeslett. men det var frdi tidligere inneholdt pillene østrogen. ikke gestagen som nå.


Da jeg fikk Cerazette fikk jeg streng beskjed av legen om at den måtte taes på omtrent samme tidspunkt hver dag.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #37 : 19. september 2006, 12:40 »
Jeg holder meg til "hopp av i svingen" tror jeg..... :Smiley

Legen min mener jeg lever farlig, men vi lever jo bare en gang!!! rofl
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #38 : 19. september 2006, 13:21 »
Haha, idiot..

Hvem var det egentlig som knasket p-piller her? Tongue

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #39 : 19. september 2006, 14:12 »
Dere har mensenplager, MEN, dere er også de som kan skape liv. Det må da veie litt opp?

Nann-Rosita, du prater også om at prevensjon burde vært gratis, og det er så fælt fordi dere må betale så mye: Da lurer jeg på, er jeg helt spesiell som gjerne betaler kjæresten min sine piller, eller i alle fall er med å betaler? Det er vel to i forholdet?
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #40 : 19. september 2006, 14:48 »
JA, visst du betaler for dama di sine p-piller så er du spesiell. FOr dette skjer skjeldent. Alle mine venninner bruker piller, sprøyte eller annen prevensjon, og mennen deres betaler absolutt ingenting.

Honnør til deg , for at du er en mann som deler ansvaret Cheesy

Ang å veie opp for mensplager, så syns ikke jeg det veier opp å gi liv. Skape gjør man sammen, men v i har mensen , vi bærer tungt i ni mnd, og vi har sjuke smerter både under og en god periode etter en fødsel. Så nei, det veier ikke opp..

Hadde vært SÅ mye bedre omm mannfolka hadde mensen annen hver mnd , slik t vi fikk fri. Samt at mannen var gravid annen hver gang


Mens mennene er ute og beskytter hjemmet og forsørger kona med penger og mat... Sånn er vi skapt, og den "typisk menn!" holdninga er så tatt ut fra en cameron diaz/juila roberts film... Grow up Wink



Hilsen den verdensvante gutten som aldi har vært lengre en på utsiden av sitt eget rom  :Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Zuul

SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #41 : 19. september 2006, 14:52 »
Da er jo problemet ditt delvist løst Nann-Rosita, for da trenger du ikke blåse penger på prevensjon.

Deilig når ting løser seg av seg selv

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #42 : 19. september 2006, 16:13 »
hvorfor er du i mot gratis preensjon?
Er det ikke slik at man kan forhindre  abort, forhindre kjønnsykdommer , om kondomer var mer tilgjengelig og gratis?
Norge har FORTSATT en meget negativ holdning til folk som kjøper kondomer i butikk etc, eller gamle damer som slenger dritt på apoteker når de står over ryggen din og titter , og ser du henter ut piller.

Eller mannfolka å  rema/ rimi , som rødmer og stammer og agerer som en gal , når du kjøper bind og tamponger..

Hvis du prøver å argumentere med at man blir utsatt for sosial stigma, vil vel ikke dette endres i nevneverdig grad dersom prevensjonsmidler et cetera blir "gratis"?

Sitat
[...] Og de fleste menn DRITER i prevensjon , og hyler at de er blitt "LURT" etterpå .

En fantastisk retardert påstand, som du skal få lov til å dokumentere.

Utlogget MariannG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 142

  • Is back in buisness
SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #43 : 19. september 2006, 16:27 »
må takke nye for en bra tråd, som jeg har lært mye av:D men hvordan finner man ut hvilke piller en burde begynne på?

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: P-PILLER - fakta om p-piller
« #44 : 19. september 2006, 16:37 »
Pålergeist:
I følge en undersøkelse nylig i forbinnelse med RFSU, ble det kartlagt at NORSKE menn var dårligere på å bruke prevensjon , enn menn fra våre naboland. Itillegg var andelen smittede menn større i norge, og de var dårligere til å gå til lege å sjekke seg.

Det nytter lese aviser en gang i blandt, står mye nyttig der ang slike ting også .


Nann

Hehe, og din superlogiske tolkning av dette er at _flertallet_ av menn gir faen i prevensjon, og deretter føler seg lurt?

Jeg leser faktisk mange aviser, så føler meg ikke spesielt deprivert på den fronten.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!