Skrevet av Emne: Kickboxing utøvere.  (Lest 25770 ganger)

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

SV: Kickboxing utøvere.
« #75 : 10. november 2006, 23:43 »
Ja..Morgan Hovden var vel ganske stor favoritt til å vinne
den vektklassen i Verdal..men det visste jo ikke Pål noe om.. Smiley
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget ChStava

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

SV: Kickboxing utøvere.
« #76 : 11. november 2006, 07:46 »
Noen som merka at Dommerene var utrolig strenge på kontakten i verdal? Tongue skulle ikke mye til nej. Fikk minus poeng i første kampen i lett :S

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Kickboxing utøvere.
« #77 : 11. november 2006, 11:05 »
Noen som merka at Dommerene var utrolig strenge på kontakten i verdal? Tongue skulle ikke mye til nej. Fikk minus poeng i første kampen i lett :S

Vel, både og. I noen kamper (i +89) synes jeg faktisk de tillot rimelig hard kontakt mot hodet, noe som blant annet ble gjenspeilet i det faktum at kjeven min verket i flere dager etterpå. Derimot fikk jeg trolig to av norgeshistoriens latterligste advarsler i finalen.  Først fikk jeg en warning etter at jeg ble truffet av et øksespark (logisk, ikke sant?), etterfulgt av en "official warning" fordi jeg skintouch-sparket motstanderen i siden. Man blir liksom aldri helt klok på hva som menes med lettkontakt...

Jeg skjønner at det er vanskelig for kampledere å bestemme hvor mye kontakt som skal tillates, men det virker iblant veldig tilfeldig hvor lista legges. På en måte bør det være ganske klare grenser for kontaktgrad som utøverne kan forholde seg til, på en annen side må jo en kampleder kunne utvise skjønn og dømmekraft. For eksempel synes jeg det er tåpelig og urimelig å forvente at karer i +89 kg skal sparke like lett og forsiktig i kroppen på hverandre som 50 kilo tunge juniorjenter. Kontakt mot hodet bør uansett være lett, når det jo tross alt skal være et vesensskille mellom fullkontakt (der knockout er idealet) og lettkontakt (der knockout ideelt sett aldri skal forekomme).

Mine 2 cent, som man sier Smiley

Utlogget ChStava

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

SV: Kickboxing utøvere.
« #78 : 11. november 2006, 12:09 »
Syns det var kjipt. jeg fikk ikke engang advarsel. Slaget var ikke hardt i d hele tatt. Men jeg hadde den første kampen i -84.... åsså skulle de sette et eksempel fikk jeg forklart. Men det hjelper jo ikke meg særlig:P reis til tyskland eller danmark. Lettkontakten der er betydelig mye hardere. Ikke så strenge. greit nok med hode. men burde allikevell slått litt til kroppen også da. å bruke krefter på å ikke treffe for hardt blir litt drøyt syntes jeg da. Semien i tyskland er jo bånn pinne. hehe sparker å slår alt de kan jo.   :Smiley Hvis jeg hadde røket fordi jeg hadde truffet med et lite fillespark på motstanderen og jeg visste jeg hadde gjort en bedre kamp enn motstanderen. Hadde jeg blitt utrolig irritert. hehe Første kampen min i NC i lett for Senior. ca 4 kampen min i lett så møter jeg den beste på det stevne, Angel Ruiz heter han tror jeg han heter. Ingen bønn (ikke gi meg en pitte pitte liten sjanse iallefall) Gir meg minus poeng noen sekunder inn i første runde.  Embarrassed

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Kickboxing utøvere.
« #79 : 11. november 2006, 15:31 »
Var i Verdal ja..men dømte bare siden ingen vil leke med meg i Full
(ps..nei Ulrik jeg vil ikke leke med deg i full..)
Den laveste kampledern(lett/merke/full)..det var meg.. Smiley
Men har du gått noe full da..?
HVA?! vil du ikke leke i full med meg? Sad
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

Sv: SV: Kickboxing utøvere.
« #80 : 11. november 2006, 22:07 »
HVA?! vil du ikke leke i full med meg? Sad

Lillefighter gjør rett i å passe seg for styrkeløftere, vokst opp på løfte plattingen jeg, selv om jeg ikke har vært så aktiv



Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Kickboxing utøvere.
« #81 : 11. november 2006, 22:46 »
HVA?! vil du ikke leke i full med meg? Sad
LITT rutienert er jeg da.. Smiley
Noen som merka at Dommerene var utrolig strenge på kontakten i verdal? Tongue skulle ikke mye til nej. Fikk minus poeng i første kampen i lett :S

Skjønner klaginga..ser mye rart av mine meddommere..håper selv jeg holder ett
bra nivå,men det er ikke opp til meg å si noe om.Dere var vel uheldige med
omstendighetene.Kampledern i finalen til Pål hadde jo vært bra frem til da..
På matte A var det jo forøvrig fullkontakt..kampledere som er livredde for å si stopp.. :Smiley
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Kickboxing utøvere.
« #82 : 12. november 2006, 00:25 »
Av det jeg har sett av videoklipp fra verdal var det veldig variert kontaktgrad som var tillatt. Noen dommere tillot relativt hard kontakt mot kroppen, lett mot hodet. Slik jeg synes det skal være. Andre (f.eks i Påls siste kamp) synes å tillate harde slag mot hodet, men ikke skin-touch mot kropp... det blir litt snodig igjen.. Tongue


Ellers må jeg si at Pål har kommet seg utrolig den korte stunden han har trent kickboksing, begynner å bli uutholdelig å lekesloss nå.. Grin
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget ChStava

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Kickboxing utøvere.
« #83 : 12. november 2006, 10:08 »
hmmm finnes det videoer på nettet eller noe? eller er det bare hjemmefilm?  Huh

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Kickboxing utøvere.
« #84 : 12. november 2006, 13:07 »
Første kampen min i NC i lett for Senior. ca 4 kampen min i lett så møter jeg den beste på det stevne, Angel Ruiz heter han tror jeg han heter.
Ja..stemmer det..Angel er god han..så lenge han gidder.. :Smiley

Ellers må jeg si at Pål har kommet seg utrolig den korte stunden han har trent kickboksing, begynner å bli uutholdelig å lekesloss nå.. Grin
Ja det har han..det kommer seg..synd han ikke er på partiet mitt lenger,så jeg får
ikke passet på han.. Smiley Kunne ha tenkt meg en rolle med utøver oppfølging til fightere
på lettkontaktet..skal spørre sjefen,syntes det hadde vært en god idé.
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget ChStava

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Kickboxing utøvere.
« #85 : 12. november 2006, 13:15 »
Driver Angel med full også eller? 

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Kickboxing utøvere.
« #86 : 12. november 2006, 14:24 »
Han gjorde det..har vel to NM sølv,tapte mot Lars-Erik(sentrum kbk)i fjor.
Han er for gammel nå..(tror han har denne sesongen igjen..)
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Kickboxing utøvere.
« #87 : 12. november 2006, 14:31 »
Derimot fikk jeg trolig to av norgeshistoriens latterligste advarsler i finalen.  Først fikk jeg en warning etter at jeg ble truffet av et øksespark (logisk, ikke sant?), etterfulgt av en "official warning" fordi jeg skintouch-sparket motstanderen i siden.
Det må jeg si meg enig i..så ikke den første da,men..på den andre tror jeg han hadde
en stemme som sa"nå må jeg gi warning snart"i hodet..tidspunket den tanken fikk
utløp var vel mindre gjennomtenkt dessverre..
Må vel også si at warningen som jeg fikk i Bjølsen ikke var så gjennomtenkt heller..
(kroppslaget i ryggen...)og hjørnet fikk tilsnakk etter å ha påpekt at svensken er dum
nok til å snu seg... :Smiley
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget ChStava

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Kickboxing utøvere.
« #88 : 12. november 2006, 16:38 »
Okei Wink såpass Cheesy  kjipt å være så inmari mye lavere enn de andre i klassen min er rundt 177cm. Wink fatter egentlig hvordan de andre karene kan være så lette Tongue og hvordan jeg kan være så tung for størrelsen

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

Sv: Kickboxing utøvere.
« #89 : 13. november 2006, 20:42 »
Trenger litt hjelp igjen!


Holder nå på med kapasitetsanalysen!  Skal nå vurdere hvor god bevegelighet og styrke jeg har i forhold til de beste. (holder med de beste i norge!) Vet dette er et veldig uspesifikt spørsmål ettersom at de i de største og tyngste klassene ofte er sterkere enn de i de lettere osv, uten at de nødvendigvis er mye bedre. Og vet at om du benker 200kg så er iikke det nødvendigvis en fordel osv.

Men jeg håper på at noen av dere har noen resultater fra noen kickboxingutøvere i div. styrkeøvelser. Da gjerne de i de litt tyngre klassene, ettersom at jeg veier 85kg selv, så blir jeg sikkert ikke noe lettere, og vil derfor måle meg opp mot de tyngste. Så om det var mulig å finne frem noen resultater for hva noen av norges beste i de tyngste klassene tar i Bøy, benk og mark. Og også kanskje hvor mange push.ups utøverne tar.

Håper på svar litt fort, henger litt etter når det gjelder akkurat dette kapitellet! Smiley



(Når det gjelder bevegelighet så skal jeg bare ta noen individuelle tester å finne ut hvor stort leddutslaget mitt er i noen ulike ledd.)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!