Skrevet av Emne: Spm om tidsforbruk på RYP og arnoldløft..  (Lest 1669 ganger)

Utlogget Wal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Spm om tidsforbruk på RYP og arnoldløft..
« : 25. september 2006, 22:08 »
Har gått igjennom treningsprogrammet til RYP et par ganger nå, bare for å lære meg øvelsene skikkelig. Og det har dukket opp noen spørsmål.

Hvor lang tid bruker dere på en treningsøkt, inkl. 30 min. kondisjon på slutten? Jeg synes det hele tar lang tid selv uten kondisjonsdelen. Er klar over at jeg sikkert bruker lengre tid nå, siden jeg har hovedfokus på teknikk og ikke treningen. Men tror et fremdeles vil ta lang tid når all teknikk sitter som det skal.

Også lurte jeg på arnoldløft, hva gjør jeg feil. Jeg synes det er tyngre for triceps enn det er for skuldrene. Får liksom ikke noen brennende følelse i skuldrene.

Takk for svar

Utlogget stfu and squat!

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

SV: Spm om tidsforbruk på RYP og arnoldløft..
« #1 : 25. september 2006, 23:38 »
De første ukene av grunnkurset tar ikke særlig lang tid. Litt under en time+cardioen kanskje... Mulig du tar for lange pauser mellom sett?
Det er i de senere ukene det tar lang tid med all oppvarmingen og dropsett. Oppvarmingen i knebøy tar jo tusen år.

Kanskje du ikke løfter tung nok til å få en brennende følelse. Det trenger jo ikke være noe galt i det iom. at i starten på grunnkurset så skal du ikke løfte særlig tungt. Men søk etter arnoldpress på google og se på videoer og bilder der så ser du om du gjør noe galt. Jeg kjenner ihvertfall arnoldpress godt i hele armen + skuldre. Gleder meg til å være ferdig med RYP bare for å slippe arnoldpress. Den er jo nesten smertefull. Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Spm om tidsforbruk på RYP og arnoldløft..
« #2 : 25. september 2006, 23:49 »
Veldig bra svar over her, men må bare legge til at min erfaring med ryp var ihvertfall at treningene tok syk liten tid. Bare kjør igjennom det uten noe tullprat mellom setta.. Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Wal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

SV: Spm om tidsforbruk på RYP og arnoldløft..
« #3 : 26. september 2006, 09:59 »
Da er det sikkert for lange pauser jeg tar, pluss at jeg for øyeblikket bare har fokus på teknikk.

Skal prøve å se litt mer på arnoldpress, se om jeg gjør noe feil.

Takk for raskt svar.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!