Skrevet av Emne: Vitaminer og mineraler, hva trenger jeg?  (Lest 770 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Vitaminer og mineraler, hva trenger jeg?
« : 18. september 2003, 09:00 »
Hva trenger jeg egentlig av vitamin og mineral tilskudd, og i hvilke størelser ? Normalt dagskosthold innholder 400 gr. kjøtt/fisk, 4 brødskiver med ok pålegg, 2-3 dl. ris/pasta, 3-4 små beger naturell youghurt, 2-3 proteinshaker, 2 bananer etter trening, annen salat til middag.

Dette summerer i grove trekk basis kosthold, og spørsmålet er da : hvilke og hvor mye av vitamin/mineral tilskudd trenger jeg ?

Jeg veier ca. 85 kilo, med et mål om at 5-8 kilo av dette skal vekk! Er det andre forslag  til kosthold, er jeg takknemlig for det.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Vitaminer og mineraler, hva trenger jeg?
« #1 : 18. september 2003, 12:00 »
I proteinpulver er det ofte tilsatt vitaminer og mineraler så man får i seg en del den veien. Ellers så vil jeg si at det ikke er noe vits i å overdrive vitamin og mineralinntak. Heller ikke begrense seg til det som anbefales av stat og myndighet. slik du spiser bør det holde med 1 vitamineral tablett pr dag. Det er hva jeg tar. I tillegg er det ikke dumt å sluke en spiseskje tran hver dag. Blander du proteinpulveret med melk så får du en del B-vitaminer der sammen med kjøttet.

Trener du veldig mye kan du sikkert ta en tablett til men til en annen tid på døgnet. f.eks frokost og midddag.

Soje

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!