Skrevet av Emne: Alkohol-hvem trenger det?  (Lest 7909 ganger)

Utlogget thomasht86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • Athletic Fitness Kaliber FKK
Alkohol-hvem trenger det?
« : 30. september 2006, 01:40 »
Fra jeg var 15 til i fjor(er nå 19) har jeg vært på fylla hver helg, ofte to ganger. I fjor begynte jeg på befalsskole og skjerpa meg en del, reduserte drikkinga til 1 gang i uka. Forrige uke skjærte det seg, ble fristet av kompiser til å bli med ut både torsdag, fredag og lørdag. På søndag våknet jeg, fyllesjuk som faen, etter 3 dager ute på rad. Da slo det meg; Hvorfor i helvete trenger jeg å drikke? Selvfølgelig har tanken streifet meg utallige ganger før, men denne gangen begynte jeg å tenke skikkelig etter, og jeg klarte egentlig ikke å finne en positiv side ved å drikke.
     Det er greit at det kan være mer sosialt, og du blir mer løssluppen, men da spør jeg meg selv, hvorfor trenger jeg å bli mer løssluppen? Mulig dette er en positiv ting for de som ikke tør ta kontakt med andre edrue, men slik er ikke jeg. Det er da fullt mulig for meg å bli meg gutta ut på byen, og heller ta meg noen glass vann i stedet for 12 halvlitere, og ta meg en kyllingfilet, tunfisk e.l. når jeg kommer hjem istedet for kebaben/burgeren som ALLTID blir fortært etter en kveld i beruset tilstand.
     Dette bringer meg til neste punkt, økonomi. Skal jeg ut på byen en kveld blir det 10 pils på vorsh, mat, 4-5 øl på byen, og penger til skyss hjem. Dette kommer seg på hvertfall 500-600 kroner hver gang. Jeg har ikke spesielt god økonomi, men jeg tenker på alt jeg kunne brukt på andre ting hvis jeg hadde spart meg dette. Da hadde nok noen av tunfiskboksene blitt byttet ut med biff eller kyllingfilet.
     Kroppsmessig er det, ihvertfall for meg, svært hemmende for framgang i treningen med en dag ut på byen. For det første blir det et svært usunt matinntak den aktuelle dag, for det andre får jeg ikke spist skikkelig dagen derpå hvis formen ikke er på topp, for det tredje trener jeg ofte dagen jeg skal ut, eller eventuelt dagen før, og det sier seg selv at et høyt alkoholinntak ikke er optimalt for muskelbygging.
      En kompis av meg sier han vil nyte livet, og får økt livskvalitet av å drikke. Dette forstår jeg  egentlig ikke, hvordan kan det å ødelegge kroppen slik gi økt livskvalitet. Mulig det er bare jeg som ikke klarer å stoppe etter 2-3 øl, men jeg får ihvertfall kke økt livskvalitet av å drikke et par øl, og i enda mindre grad av å drikke meg skikkelig drita, mulig det er bare meg.
      Alt dette tenkte jeg grundig over på søndag, da jeg lå i senga på et mørkt rom helt til jeg skulle ta nattoget tilbake til leiren, da bestemte jeg meg, jeg skal slutte å drikke! Og da mener jeg ikke slik som mange andre sier det på søndager. Jeg har bestemt meg for å bli avholds. For å legge ekstra press på meg selv fortalte jeg dette foran resten av klassen min på oppstilling mandag(jeg var KK, klassekommandør), mange reagerte naturlig nok med latter og vantro og var villige til å ingå veddemål med meg om jeg greide meg uten alkohol til nyttårsaften. Jeg tok veddemålet, og tenkte for meg selv, "vent og se!", jeg vet jeg har viljestyrken til det.

Håper denne tråden kan være til inspirasjon for andre som ønsker å kvitte seg med helgefylla...

24 år, 173cm,
Vekt: Konk: 73 kg
        Off: ca. 80kg
Treningsperser: (Uten utstyr)
Knebøy: 185 kg
Benk:  160 kg
Mark: 235 kg
Chins: 34 stk
Dips: 63 stk
Roing (1min): 367m

2. plass AF IGP Classic 2009
1. plass AF -180cm Oslo GP 2011

 Loggbok/profil
 Sponsor: Gymgrossisten.com

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #1 : 30. september 2006, 01:43 »
Meget bra! Bra innlegg og meget bra beslutning du har tatt. Står mye om det med drikking i Fasiten min Smiley Let og du vil finne. Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Bonde

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 192

  • Lifting steel has got a sex-appeal
SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #2 : 30. september 2006, 01:46 »
KONGE Grin Har stor tro på at du klarer det. Bare tenk på konsekvensane av drikking. Var avholds til eg var 18, og det gjekk fint. Lykke til!!!

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #3 : 30. september 2006, 02:08 »
Good luck, have fun.

Begrenser drikkingen til en gang hver andre måned jeg, synes ikke det er så veldig hemmende.

Utlogget jzl

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 303

SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #4 : 30. september 2006, 02:20 »
Fett nok at du skal bli avholds og alt det.. Men hvorfor ikke bare gjøre som han karen over her å begrense det litt? Går jo glipp av mye morro..
Audere-est-facere

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #5 : 30. september 2006, 02:35 »
Hva slags moro går man egentlig glipp av..?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #6 : 30. september 2006, 02:45 »
Hva slags moro går man egentlig glipp av..?

Sex er jo bedre edru uansett... what

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #7 : 30. september 2006, 02:46 »
Man kan ta på seg ølbrillene, ha sex med ei som ser ut som Erna Solberg - å tro man har sex med Angelina Jolie.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #8 : 30. september 2006, 02:57 »
Man kan ta på seg ølbrillene, ha sex med ei som ser ut som Erna Solberg - å tro man har sex med Angelina Jolie.

Ølbriller varer ikke evig. Spørs om jeg tar en natt med Angelina når jeg får en morgen med Erna på kjøpet...

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #9 : 30. september 2006, 02:59 »
Ølbriller er oppskrytt. Tilfeldig sex er forsåvidt også oppskrytt. Finn en relativt falsk elsker/elskerinne om du liker sex og ikke har lyst å havne i et forhold.. Wink Dagens visdomsord fra onkel ulrik.


Videre blir jeg sjokkert over hvor sosialt/psykisk avhengig mange er av alkoholen. Det er mange jeg kjenner og kjenner til som omtrent svimer av om man foreslår at de skal kutte ut en av 2-3 fylledager hver uke.. Det er trist at disse ikke innser hvor stor skade såpass mye alkohol gjør.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #10 : 30. september 2006, 03:06 »
Hvor mye skade det gjør er jo en ting.. Hva alkohol koster samfunnet er jo også en diskusjon... Wink I tillegg, er jo ofte sånn at om du ikke drikker så er du ikke "kul". Akkurat det siste er meg revnende likegyldig, men det faktum at folk, på mandagen, snakker om hvor kult det var i helga og hvor lite de husker er både trist og trasig. De kan liksom ikke vente til helga, for i helga kan de drikke.. Og sånn fortsetter det. Er drikking det eneste de har å se frem til...? "Nei, sorry, kan ikke bli med på konserten for jeg drakk opp penga mine i helga hehe.." Hva som er så kult med det da..? Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Anders S

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

  • Brann seriemester 2007 :)
SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #11 : 30. september 2006, 03:09 »
Personlig har jeg ikke drukket alkohol siden jeg begynte å trene litt mer seriøst..men folk har da sine motiver..kompisen din koser seg vel når han drikker..siden han mener det gir økt livskvalitet..

ps. øl smaker jo unektelig godt..

Utlogget thomasht86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • Athletic Fitness Kaliber FKK
SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #12 : 30. september 2006, 09:08 »
Begrenser drikkingen til en gang hver andre måned jeg, synes ikke det er så veldig hemmende.
Greit nok det, men det hadde vært utrolig lett for meg å tøye den grensa hvis jeg hadde satt den for meg selv, da synes jeg det er bedre å kjøre en stram linje. Smiley

24 år, 173cm,
Vekt: Konk: 73 kg
        Off: ca. 80kg
Treningsperser: (Uten utstyr)
Knebøy: 185 kg
Benk:  160 kg
Mark: 235 kg
Chins: 34 stk
Dips: 63 stk
Roing (1min): 367m

2. plass AF IGP Classic 2009
1. plass AF -180cm Oslo GP 2011

 Loggbok/profil
 Sponsor: Gymgrossisten.com

Utlogget thomasht86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • Athletic Fitness Kaliber FKK
SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #13 : 30. september 2006, 09:11 »
Meget bra! Bra innlegg og meget bra beslutning du har tatt. Står mye om det med drikking i Fasiten min Smiley Let og du vil finne. Smiley

Takk for det! Har du noen formening om hvor i Fasiten det står? Er jo 90 sider... Smiley

24 år, 173cm,
Vekt: Konk: 73 kg
        Off: ca. 80kg
Treningsperser: (Uten utstyr)
Knebøy: 185 kg
Benk:  160 kg
Mark: 235 kg
Chins: 34 stk
Dips: 63 stk
Roing (1min): 367m

2. plass AF IGP Classic 2009
1. plass AF -180cm Oslo GP 2011

 Loggbok/profil
 Sponsor: Gymgrossisten.com

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
SV: Alkohol-hvem trenger det?
« #14 : 30. september 2006, 10:42 »
Hmmmm......Her var det mange flinke gutter. Må si jeg har tenkt tanken en del ganger selv også. Hvorfor ødelegge både en lørdag og en søndag for å rave rundt i tåkefylla en kveld. Det er jo egentlig helt latterlig.

Når det er sagt så må det vel også sies at jeg skal i bursdag i dag og da havner jeg på flaska. Samtidig har jeg allerede avtalt festligheter neste helg, sammen med en kompis jeg sjelden ser.

Får ta meg en tur ut i hagen og se om jeg kan få spadd opp en bøtte med viljestyrke som jeg ikke helt husker hvor jeg gravde ned.

Takk for inspirasjonen ihvertfall:)
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!