Skrevet av Emne: EFAomega ut av huden?  (Lest 1318 ganger)

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

EFAomega ut av huden?
« : 05. oktober 2006, 09:23 »
Jeg kjøpte nylig en flaske EFAomega fra TN, og etter å ha spist det et par ganger om dagen i en ukes tid nå føler jeg at det kommer EFAomega ut av huden min. Først avskrev jeg det hele som sinnssykdom fra min side, men nå er jeg mer og mer sikker på at det faktisk strømmer EFAomega ut av huden min. Klærne har nemlig begynt å stinke EFAomega (altså råtten fisk). Skjer dette virkelig? Og i så fall, hvorfor det?

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: EFAomega ut av huden?
« #1 : 05. oktober 2006, 09:39 »
Det er ikke unormalt. Svette er kroppens måte å regulere kroppstemperaturen på.

Mat som hvitløk, krydret mat og fisk spesielt, gjør at du svetter mere, og det er da ikke uvanlig å kjenne lukt som gjennspeiler det du har spist.

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

SV: EFAomega ut av huden?
« #2 : 05. oktober 2006, 10:15 »
Takk for svaret!

Jeg er altså dømt til å stinke fisk så lenge jeg spiser EFAomega, evt. hive innpå karri og hvitløk for å overdøve fiskestanken ...

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: EFAomega ut av huden?
« #3 : 05. oktober 2006, 10:48 »
Du kan prøve et magnesiumtilskudd (hvis du svetter mye), det kan være til hjelp. Samt, drikk rikelig med vann, vann renser kroppen.

Personlig hygiene er jo også veldig viktig her. Spesielt på områder hvor du svetter mere (armhuler, skrittet).
- Bruk mild såpe, bruke klær som "puster" (bomull), anvend deodorat som inneholder aluminiumklorid (fås kjøpt på apotek bl.a).
Talkum kan også anvendes under armhulene, i hendene og under foten f.eks.

Utlogget Alpha

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

SV: EFAomega ut av huden?
« #4 : 05. oktober 2006, 10:59 »
Jeg kjøpte nylig en flaske EFAomega fra TN, og etter å ha spist det et par ganger om dagen i en ukes tid nå føler jeg at det kommer EFAomega ut av huden min. Først avskrev jeg det hele som sinnssykdom fra min side, men nå er jeg mer og mer sikker på at det faktisk strømmer EFAomega ut av huden min. Klærne har nemlig begynt å stinke EFAomega (altså råtten fisk). Skjer dette virkelig? Og i så fall, hvorfor det?

Dette skjer ikke! Omega-3 er fett, og fett er ikke vannløselig. Siden det ikke løses i vann kan du ikke svette det ut. Disse fettsyrene tas opp i blodbanen og transporteres med blodet til muskelvev og indre organer, men altså ikke til svetten... Tror det er noe du innbiller deg dessverre (eller heldigvis?).

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: EFAomega ut av huden?
« #5 : 05. oktober 2006, 13:05 »
Det stemmer. Men det lymfatiske systemet styrer kroppens vannforsyning. Dette systemet er fire ganger større enn det vaskulære blodsystemt. Det lymfatiske systemt har flere funksjoner, bl.a å samle alt avfall i kroppen, og hovedsaklig  føres det ut gjennom tykktarm, men det ledes også gjennom hele kroppen, - ledd, muskler, hud og vev.

Men fett fra fet fisk (omega 3) bl.a., er også syredannende kost. Når kroppen skiller ut syre, blir også huden sur på overflaten = svette.

Utlogget Alpha

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

SV: EFAomega ut av huden?
« #6 : 05. oktober 2006, 13:52 »
Det stemmer. Men det lymfatiske systemet styrer kroppens vannforsyning. Dette systemet er fire ganger større enn det vaskulære blodsystemt. Det lymfatiske systemt har flere funksjoner, bl.a å samle alt avfall i kroppen, og hovedsaklig  føres det ut gjennom tykktarm, men det ledes også gjennom hele kroppen, - ledd, muskler, hud og vev.

Men fett fra fet fisk (omega 3) bl.a., er også syredannende kost. Når kroppen skiller ut syre, blir også huden sur på overflaten = svette.

Vel - vi er ikke uenige om fyren svetter eller ikke - for det gjør han sikkert. Det gjør jeg og. Han svetter imidlertid ikke ut omega-fettsyrene fra kosttilskuddet han tar, det er fysiologisk umulig. Man kan imidlertid svette ut mange andre stoffer fra mat/kosttilskudd - f.eks. stoffet som lager lukten i hvitløken - fordi disse stoffene, i motsetning til fettstoffer, er vannløselige. Selv spiser jeg daglig mellom tre og fem gram omega-3 (EPA/DHA), og lukter aldri fisk av den grunn.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!