Skrevet av Emne: gjengvold i sydney- 20+ mot 1  (Lest 2953 ganger)

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #15 : 08. oktober 2006, 00:10 »
Cinemarxism: Bra innlegg, helt til du siterer Lydersen. Mannen er en psykopat, og bør ikke trekkes som sannhetsvitne for noe som helst, selv når han til en forandring ikke skriver det reneste vrøvl.
¡BASTA YA!

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #16 : 08. oktober 2006, 00:22 »
Wow. Virkelig.

Man kan snart ikke finne et eneste fornuftig innlegg så fort man klikker seg inn i et underfora som tillater snakk om ting som ikke er treningsrelatert. I disse FrP-dager forventer man selvsagt muslimhat fra mange, men at det var så ekstremt som dette hadde jeg aldri trodd.

warlock brilljerer med historiske fakta, og begrunner stort sett med "men se hvor mange steder muslimer er slemme a folkens!!!!11"

Hva FAEN har det at en mann i sydney blir overfalt med Islam som religion å gjøre? Det er helt ufattelig hvor trangsynte folk er, nesten ubegripelig. Alexander L, et treningsforbilde for mange presterer også å si at man bør få muslimer ut av verden. Jeg vet ikke om han mener vi bør drepe dem, eller kanskje sende 20 mann mot hver enkelt av dem, vi vet jo alle at bibelste tann for tann, øye for øye er ideologien som er best.

Jeg synes det er ubegripelig at så mange ser ut til å ha et inntrykk av at muslimer utelukkende er hatfulle rasshøl, og jeg erindrer et tidligere emne hvor 90% av alle kommentarene viste et genrelt hat mot muslimer, samt den delte meningen om at de burde ut av landet "vårt". "Vårt" er vitterlig et latterlig begrep, det virker som om nordmenn flest tror de har gjort noe spesielt for å fortjene å bo her, det at dine forferdre kanskje har "kjempet for landet" betyr nødvendigvis ikke at du har gjort deg mer fortjent til å være her enn krigsofre, og den "men da får de oppføre seg"-regla folk drar frem er like latterlig. Hvem er "de"? Er det alle mørkhudede? Er det førstegenerasjonsinnvandrere? Andregenerasjonsinnvandrere? Tredjegenerasjonsinnvandrere? Muslimer? Det er så latterlig at jeg ikke engang orker å starte. Jeg som gikk på ungdomsskole hvor 80% av alle var av utenlandsk opprinnelse, og over 70% av disse igjen var fra muslimske familier deler av en eller annen merkelig grunn ikke synes til dere andre om at muslimer er grusomme dyr som er drevet av satan for å ta over flotte varke norge og resten av den vestlige verden.

Sånn ellers vil jeg dra frem noe som ble skrevet i en debatt på tv2 av Sigurd Lydersen:



Så du mener at nordmenn på ingen måte har noen spesiell "rett" til å kalle Norge sitt hjemland.. og at man burde hviske ut enhver form for kulturelle grenser mellom nasjonaliteter, religiøse grupper og etnisiteter...?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #17 : 08. oktober 2006, 00:24 »
Hva er en nordmann? Det er ikke like enkelt å svare på det som det var for 50 år siden.
¡BASTA YA!

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #18 : 08. oktober 2006, 00:26 »
Selvsagt er det ikke like enkelt. Samfunnet her hjemme, som i resten av verden, er i stadig utvikling. Likevel er det lite som tyder på at fullstendig multikultur, uten noen form for dominant "vertskultur" er veien å gå. Jeg kan ikke komme på noen særlig gode eksempler på dette, bortsett fra USA, onde røster vil vel også påstå at det ikke nødvendigvis er et godt eksempel.

Det ER ganske mange nyanser mellom "Norge for nordmenn, kastrer alle ikke-norske mennesker" og "vi bør åpne grensene og slutte å anse oss som nordmenn og rettmessige beboere av dette landet"
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #19 : 08. oktober 2006, 00:28 »
Ja, men det er en del innlegg her som ligger nær den første ytterligheten.
¡BASTA YA!

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #20 : 08. oktober 2006, 00:31 »
Tja, både og, jeg mener at en holdning av typen "vi har da ikke fortjent landet vårt" er en veldig skummel vei å gå, spesielt fordi det da i neste instans er "derfor bør vi åpne grensene våre langt mer". Noe jeg ikke anser som en veldig bærekraftig løsning på sikt.

Etter min mening er integreringspolitikken i Norge en altfor lav prioritet. Det er få utredninger rundt dette og altfor lite oppmerksomhet rundt det. Man har "stopp innvandringen fordi det er så mange problemer" på den ene siden og "det er ingen problemer med innvandring" på den andre siden. Jeg savner "det ER problemer med innvandrere i Norge, manglende språkkunnskaper og kulturforståelse er kjernen i mange av problemene, hva skal vi gjøre med integreringsmekanismene våre for å unngå dette". Det virker som mange "ansvarlige" parti i Norge er redd for å angripe denne problemstillingen da det nok vil føre til et visst stigma.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #21 : 08. oktober 2006, 00:39 »
Jeg er enig, men jeg synes du tok fatt i en veldig liten del av den posten du siterte, og ikke det som etter mitt skjønn var det viktigste. 
¡BASTA YA!

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #22 : 08. oktober 2006, 00:50 »
Vel.. Man kan jo plukke det videre fra hverandre forsåvidt.


1) Det synes å være slik at han mener at FrP selv hater muslimer og/eller fremmer muslimhets.. Det blir litt for enkel og billig retorikk for min del. Såklart er det populært å stemple FrP på denne måten, men jeg synes ikke det blir noe mer redelig av at det er populært.

2) Når det gjelder aksept for muslimer i landet er det to ganske polariserte grupperinger som har meninger rundt dette.. det er "muslimer gjør aldri noe galt, det finnes ikke slemme muslimer, bare slemme mennesker som misforstår religionen" og "alt vondt i verden blir begått av muslimer". Jeg føler at innlegget jeg siterer faller i fellen av den første typen, der uhildet og ukritisk støtte til grupperinger som strengt tatt ikke fortjener en slik ukritisk støtte kommer. Mange sentrale og mektige grupperinger innen islam i Norge er svært forbeholdne i sin støtte til kampen mot vold der homofoli er motivasjon/bakgrunn. Hadde en prest fra den norske kirke uttalt seg i de baner mange imamer her har gjort ville det blitt ramaskrik. En slik forskjellbehandling gavner hverken norske relativt sekulære muslimer ELLER andre for den del, den bare hiver bensin på bålet for de som mener at en forskjellsbehandling finner sted og den gjør det tyngre for de mer sekulære muslimer som med dagens tabloide fokus ikke har en veldig sterk stemme. Denne sammenligningen kan man dra ganske langt, uten at jeg på noen måte skal skissere dette som en "kamp" mellom islam og kristendom, jeg bare prøver å illustrere at ting ikke nødvendigvis er på så like vilkår som man skulle ønske.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #23 : 08. oktober 2006, 01:06 »
Faktisk så synes jeg det fungere ganske bra i Norge mellom muslimer og kristne! Det jeg savner er flere unger som snakker norsk når de begynner på skolen, og ikke minst at mødrene! Ellers så er faktisk Stovner et ganske ok sted å bo på! Og, om ikke jeg tar helt feil så er det vel her den største andelen av den muslimske befolkingen i Norge bor i?

(Ikke det at jeg støtter islam, men jeg opplever faktisk daglig å bo tett sammen med muslimer uten at det plager meg nevneverdig;))

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #24 : 08. oktober 2006, 01:11 »
Jeg både jobber og trener sammen med både kristne og muslimer, og er selv en lett blanding (rent familiært) av jøde og kristen.. Jeg har ingen problemer med de muslimer jeg omgås til vanlig, det er mer holdninger blant imamer og ikke minst endel kulturell ballast man gjerne vil være foruten.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #25 : 08. oktober 2006, 01:16 »
Jeg prøver bare å illustrere virkeligheten, og min virkelighet er faktisk ikke så aller verst....Wink Med unntak av språket.
Er enig at imamer har en nokså....., tja, nærmest korrupt forhold til Koranen....Men vil ikke si at det preger dagliglivet til muslimer flest. Er vel som meg og biskopen tenker jeg....Wink?

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #26 : 08. oktober 2006, 01:21 »
Jeg vil nok anta og påstå at båndet mange muslimer har til imamen, spesielt de som er svake språklig og kulturelt, er noe sterkere. Deri ligger også noe av problemet.. Smiley Sekulære muslimer i Norge skaper få om noen problemer.. Det er de mer bokstavtro og imam-tro muslimene som ulmer mer, slik jeg ser det.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #27 : 08. oktober 2006, 01:24 »
Problemet er vel ganske enkelt; MANNEN.... ;)eller imamen.....

dodraugen2k

  • Gjest
SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #28 : 08. oktober 2006, 01:29 »

Så du mener at nordmenn på ingen måte har noen spesiell "rett" til å kalle Norge sitt hjemland.. og at man burde hviske ut enhver form for kulturelle grenser mellom nasjonaliteter, religiøse grupper og etnisiteter...?

Nei, nei. Selvsagt bør vi få kalle det vårt land. Men det er en rett jeg mener alle som er født i landet bør ha, uansett om de kom med forrige generasjon eller ikke. Det jeg irriterer meg over er det at svært mange nordmenn (les: hvite nordmenn) ser ut til å mene at landet på en måte tilhører dem mer enn det gjør de som kom for en eller to generasjoner siden.

Det andre er det med å dra inn forfedre, man bør være stolt av å ha forfedre som har gjort noe bra for landet, men det at de har gjort noe godt betyr ikke at du (ikke som i deg, thyve, men personer som har holdningen jeg prøver å skissere) skal kunne ta æren for det. Det blir litt som vestkantsunger som hele tiden skryter av "pappa" og som rir gjennom livet på foreldrenes bølge. Ok, kanskje et elendig eksempel, men jeg tror du skjønner hvor jeg vil hen.

Og jeg sier jo absolutt ikke at jeg er enig med alle muslimer. Det har blitt litt slik at man enten havner i gruppa som hater, eller gruppa som utelukkende elsker noe eller noen. Jeg prøver bare å presisere at det faktisk ikke er slik at alle muslimer er kriminelle dyr, slik det virker som ymse brukere her har et inntrykk av. Jeg er selvsagt i mot ekstremister, og jeg mener mange imamer har gitt uttrykk for forkastelige ting. Det er synd at slike mennesker skal skape inntrykket som fester seg hos de fleste.

Big Daddy: Jeg synes faktisk Lydersen har en del gode poenger. Leste igjennom et lignende emne på tv2 sine diskusjonsfora, og der skrev han masse jeg fant meg enig i. Jeg skal inrømme at jeg fant mye av det han skrev ganske spesielt, og jeg synes han til tider har en irriterende herse-teknikk i sine innlegg, men bortsett fra det synes jeg han har en del gode ideer. Er dog ikke like langt til venstresida som han.

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: gjengvold i sydney- 20+ mot 1
« #29 : 08. oktober 2006, 01:31 »
Jeg synes også at det stort sett fungerer greit med muslimer i Norge. I jobben møter jeg mange andre- og tredjegenerasjons innvandrere med forskjellig etnisitet og religiøs bakgrunn. De fleste av dem er svært lite forskjellige fra andre norske ungdommer jeg møter.

Det er så og si aldri religionen som utgjør forskjellen, fordi de fleste av dem er sekulære musliimer. Derimot er det andre kuiturtrekk som kan skape problemer, men som i media og folks oppfatning blir foirbundet med Islam.

Noen ganger er det til og med muslimer selv som er så dårlig opplært i sin egen religion at de påstår at deres egne kulturelle trekk er grunnet i Koranen. Dette kommer tydelig frem når muslimske innvandrere fra forskjellige regioner møtes i Norge. Her har det vært rettstvister om bl.a. begravelser.

Æresdrap (som egentlig bør kalles skamsdrap), tvangsekteskap og kjønnslemlestelse er eksempler på ting som forbindes med Islam, men som ikke har noen grunnlag i religionen. Det er rene kulturelle skikker fra enkelte regioner der det bor muslimer.

Jeg mener utdanning er svaret, og det gjelder også imamene. Det er et godt tegn når unge norkse muslimer krever norske imamer!
¡BASTA YA!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!