Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250874 ganger)

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Hasj
« #375 : 27. november 2008, 16:07 »
Hasj kan føre til batikk!!!

Haha, det er faktisk det første jeg tenker på når noen sier ordet "hasj"!  Grin

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Hasj
« #376 : 27. november 2008, 20:29 »
Å røyke hasj en gang i blandt et nok ikke farlig, så sånn sett kunne det jo ha blitt lovlig, men det er vel alle idiotene her i Norge som hadde ødelagt. Det måtte selvsagt vært 18 års grense eller høyere men hvis man ser hvordan det går med håndteringen av det med alkohol så sier det seg vel selv at alt for mange fjortsier hadde begynt med det.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hasj
« #377 : 27. november 2008, 22:23 »
Å røyke hasj en gang i blandt et nok ikke farlig, så sånn sett kunne det jo ha blitt lovlig, men det er vel alle idiotene her i Norge som hadde ødelagt. Det måtte selvsagt vært 18 års grense eller høyere men hvis man ser hvordan det går med håndteringen av det med alkohol så sier det seg vel selv at alt for mange fjortsier hadde begynt med det.
enig! sånn er det med alt som er moro her i landet! Ting som går fort, utetider på byen, røyking, snusing, drikking blir forbudt eller innskrenket... Problemet er jo alle tullingene som ødelegger for de som klarer å styre seg. Nå skjerpes ølsalget inn i Tromsø fra 8-6 på hverdager og fra 6-4 i helgene... dvs at de som har en jobb sliter med å få seg øl hvis det blir overtid... Overformynderi!

Samma greia med hasj... mange ville greid å rulle seg en spliff med jazztobakk i ny og ne, mens de som ikke klarer å styre seg fucker opp hele dealen våres!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Sv: Hasj
« #378 : 27. november 2008, 22:32 »
Hva med å bare kjøpe seg et par kasser øl som man har stående? Er jo ikke værre enn det. what

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hasj
« #379 : 27. november 2008, 22:40 »
Hva med å bare kjøpe seg et par kasser øl som man har stående? Er jo ikke værre enn det. what
Vel, mange problemer med det... For det første har jeg ikke kjøleskap til to kasser øl. For det andre pleier øl stående hjemme å bli drukket opp veldig veldig fort, spes når brodern kommer på besøk. For det tredje så burde det f..nmeg være mulig å få kjøpt seg øl hele døgnet, vi lever da vitterlig i et rikt i-land. jo fattigere landet er, jo mer liberale skjenkeregler... I et u-land (jo, det er det, bo der en stund så finner du det ut), som Frankrike får man kjøpt øl og vin, sprit også, overalt hele døgnet og til lave priser... Drakk meg ikke i hjæl der nede heller, ikke røyka jeg meg i hjæl heller for den saks skyld Grin

Nordmenn har enorme problemer med å styre seg, se på alkoholkonsum i helgene, spillegalskap u name it...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Sv: Hasj
« #380 : 27. november 2008, 23:25 »
Hvis du kjøper inn øl i litt større kvanta så blir det borte veldig, veldig fort, men du har ingen problemer med å kontrollere forbruket akkurat slik du vil? Eller er det venner og familie som ikke klarer å kontrollere det? Ølen kan jo fint settes på et loft eller i en kjeller den, også inn i kjøleskap etter behov.

Kan si meg enig i at nordmenn har store problemer med å kontrollere seg selv på mange områder, sikkert i likhet med folk fra de fleste andre land? Jeg tviler på at problemene knyttet til alkohol er noe særlig mindre i "u-land". Hvis det å selge alkohol bare utvalgte deler av dagen kan hjelpe folk som sliter tungt med dette, synes jeg prisen er relativt ok å betale. For meg går det veldig, veldig greit å kjøpe inn noen dager i forveien, eventuelt bare ha pils stående permanent. Smiley

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Hasj
« #381 : 28. november 2008, 03:24 »
Jeg har vel drukket mer enn de fleste, og det er soooleklart at hasj "funker" mye bedre for meg. Når man drikker kan man miste kontrollen fullstendig, uttrykket "fylla har skylda" har veldig mye for seg..hehe

Utlogget danot

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Hasj
« #382 : 28. november 2008, 09:32 »
Hasjrusen varierer veldig mye fra person til person. Har sett folk rusa på hasj klikke som bare juling.
dette kommer vel ann på personligheten din før du røyker sikkert?? Mulig jeg tar feil.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hasj
« #383 : 28. november 2008, 09:50 »
Hvis du kjøper inn øl i litt større kvanta så blir det borte veldig, veldig fort, men du har ingen problemer med å kontrollere forbruket akkurat slik du vil? Eller er det venner og familie som ikke klarer å kontrollere det? Ølen kan jo fint settes på et loft eller i en kjeller den, også inn i kjøleskap etter behov.

Kan si meg enig i at nordmenn har store problemer med å kontrollere seg selv på mange områder, sikkert i likhet med folk fra de fleste andre land? Jeg tviler på at problemene knyttet til alkohol er noe særlig mindre i "u-land". Hvis det å selge alkohol bare utvalgte deler av dagen kan hjelpe folk som sliter tungt med dette, synes jeg prisen er relativt ok å betale. For meg går det veldig, veldig greit å kjøpe inn noen dager i forveien, eventuelt bare ha pils stående permanent. Smiley
jeg liker å drikke ølen som står i kjøleskapet, drikker ca 6 halvlitere i måneden. Men dersom jeg har kald pils stående ville det blitt noe mer. Det som irriterer meg er prinsippet at man ikke kan få kjøpt øl når man måtte ønske, vi er da tross alt voksne mennesker. Ellers har jeg bodd flere år i land der man har tilgang til alkohol døgnet rundt, f.eks. Frankrike, Spania, Chile... Da jeg bodde der drakk jeg mindre enn jeg gjorde og gjør i Norge, så det er ikke tilgangen som regulerer mitt konsum.

Norsk drikkekultur er svært uheldig. At det drikkes mye i utlandet er sikkert og visst, men de har i det minste vett til å fordele drikkinga utover hele uka og til alle døgnets tider. Ikke som her i Norge der alt drikkes mellom kl 20.00 og 03.00 på lørdags kveld med de påfølgende uheldige konsekvensene dette medfører. Jeg er av den oppfatning at en for restriktiv alkoholpolitikk slik som har blitt ført i Norge siden avholdsbevegelsen fra vestlandet karra seg over til Kristiania på begynnelsen av 1800-tallet har medført at drikking er betont med skam. Den eneste sosiale settingen det er akseptabelt å "nyte" alkohol er på fest og maks en gang i uka. På andre tidspunkter, ja da blir man fort regnet for å ha et alkoholproblem. Det virker iallefall som om du er en typisk nordmann som drikker deg dritings i helgene Drikke
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Sv: Hasj
« #384 : 28. november 2008, 15:48 »
Jeg ser litt av poenget, hender jeg selv irriterer meg over prinsippet at tilgangen skal begrenses. Likevel oppleves dette som greit nok når jeg tenker over at jeg enkelt kan unngå problemet, og at det sannsynligvis hjelper mange som ellers ville slitt med større alkoholforbruk.

Jeg ser argumentet for at tilgang ikke regulerer ditt konsum da du bodde i utlandet, men det du sier om at kald pils stående i kjøleskapet ville ført til større konsum viser vel at tilgang i en litt annen setting faktisk påvirker ditt konsum.

At norsk drikkekultur er svært uheldig er jeg helt enig i. Om restriktiv alkoholpolitikk har noe skyld i dette er jeg usikker på. Ser at det kan være en psykologisk sammenheng idet at man føler at noen bestemmer at man ikke får drikke i en rekke situasjoner, også kompenserer man til gagns når det først er akseptert. Selv om dette eventuelt er årsaken, tror jeg vanen med helgefyll for mange blir vond å vende, hvis alkoholpolitikken mykes opp, og det blir mer akseptert å drikke også til hverdags. Jeg er rimelig sikker på at økt tilgjengelighet (og evt de lavere prisene som mange sutrer etter) ikke ville bidratt til mindre alkoholproblemer blant befolkningen som helhet.

Forøvrig tror jeg mangelfull selvtillit og dårlige sosiale antenner rundt det å snakke med nye folk, sjekke det motsatte kjønn osv er en bedre forklaring på fenomenet helgefyll enn restriktiv alkoholpolitikk. Folk i f.eks latin-amerika er mye, mye mindre redde for å ta kontakt med folk de ikke kjenner f.eks ute på byen, og føler kanskje ikke at de trenger å drukne seg i alkohol for å tørre å prate med dama/fyren de har sett seg ut? Der hender det jo faktisk at man kan snakke til en tilfeldig person på bussen, uten å bli sett på som gal.
 
Sist men ikke minst er jeg spent på hvorfor jeg virker som en typisk nordmann som drikker meg full i helgene? :Smiley Jeg har som regel 5-6 øl stående i kjøleskapet, og drikker gjerne et par av dem til en fotballkamp omtrent annenhver helg.

Edit: Som student har jeg pr i dag inntrykk av at alkoholkonsum er forbundet med alt annet enn skam. I enkelte grupper blir man omtrent sett på som pussig om man ikke drikker vilt minst én gang i uka. Blant unge er det nok atskillig vanligere å skryte av antall fylleepisoder enn å prøve å skjule det. Tror denne tendensen er økende blant voksne også. Fadderuka f.eks understreker inntrykket knyttet til studenter.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hasj
« #385 : 28. november 2008, 19:48 »
Gode tanker om alkohol! Enig med deg her, du har et fornuftig syn på norske drikkevaner...

Selvfølgelig har jeg ikke grunnlag for å anta at du er en av dem som drikker seg full hver lørdag, jeg setter bare ting på spissen av og til... Til opplysning har jeg kun problemer med kald og deilig øl som står i kjøleskapet fordi jeg liker det så utrolig godt Drikke om man ønsker å kalle det for et (alkohol)problem så får man gjøre det... Til opplysning så har jeg alltid stående fullt barskap og masse rødvin etc, men dette liker jeg ikke så min tørste begrenser seg til øl Wink

Strengt tatt dreide debatten seg om hasj, men poenget er det samme som med alkohol. Så lenge folk går fullstendig bananas her til lands hva gjelder alt som heter rus så tror jeg ikke legalisering er noen god ide. Kanskje det hadde blitt mindre slossing på byen, men det får vi ikke svar på lenge jeg lever, garantert!

Enn så lenge er også anabole steroider ikke forbudt å bruke... Men tar dette av, slik det muligens er i ferd med å gjøre, ja så skal jeg love deg at forbudet venter rundt hushjørnet slik det gjorde i USA...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Hasj
« #386 : 28. november 2008, 21:47 »
Hasjrusen varierer veldig mye fra person til person. Har sett folk rusa på hasj klikke som bare juling.
dette kommer vel ann på personligheten din før du røyker sikkert?? Mulig jeg tar feil.

Haha, det kan jeg ikke se for meg i min villeste fantasi. Da må de folka ha inntatt noe annet også, det kan jeg nesten love deg. Man kan bli litt småparanoid mht politi og foreldre, men bortsett fra det gjør bare hasjen at jeg bare blir mer avslappet, selvbevisst og rolig til sinns. Når jeg drikker blir jeg en snøvlende idiot uten fotfeste og hemninger, så jeg vet i hvertfall hvilken rus som egentlig "passer" meg best. Nå skal det sies at jeg drikker en del men, haha

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Sv: Hasj
« #387 : 29. november 2008, 00:49 »
Strengt tatt dreide debatten seg om hasj, men poenget er det samme som med alkohol. Så lenge folk går fullstendig bananas her til lands hva gjelder alt som heter rus så tror jeg ikke legalisering er noen god ide.

Helt enig!
Har nettopp registrert nok en negativ konsekvens av at folk ikke klarer å ta ansvar for det de driver med, nemlig at man har vedtatt å forby overføring av penger til og fra bookmakere. Lenge leve norsk tipping. what

Utlogget Apeloffen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Hasj
« #388 : 09. desember 2008, 23:48 »
Alkohol er nesten som en grunnmur i rusmisbruk. Helt enig.
Heroinistene, røykerne, de som knasker tabletter.. stort sett alle disse drikker i tillegg.
OG det er godt mulig det er der rusbruken starter.
All statistikk og forskning tyder på at alkohol er det rusmiddelet som koster samfunnet mest både i selvpåførte lidelser, selvmord, drap, vold, bilulykker osv...

Jeg har ikke hørt om noen som bare har brukt meth to ganger, og aldri mer... Alle de rusmisbrukerne jeg kjenner er kriminelle. (logisk i og med at bruk og besittelse er kriminellt) Wink

Je, du har rett teknisk sett. Men come on, kriminelle er ett meget negativt ladet begrep. Om det så stemmer, føler vertfall jeg det blir litt vell mye. Blir som å gå etter BMI skalaen på fedme/overvekt, da hadde nok en del på forumet frika ut på meg. Dårlig eksempel men la gå.

Tja, da deler vi ett nogelunde samme synspunkt, beklager vist jeg var litt kvass.

Det finnest folk som klarer å bruke 2 ganger, personlig mener jeg att meth burde være ulovlig i lag med en drøss av de andre som allerede er ulovlig. Men som sagt, nysgjerrig som jeg er, prøvde jeg en gang, og en gang til en del senere. Ikke igjen. Det gjelder bare å være litt selvbevisst om konsekvenser og hva som står på spill. Faktisk hele livet ditt, realiserer du det. Skal det godt gjørest å bli avhengig når du ser hvor mye som kan skje.

Når du derimot prøver, bare fordi kompisen din har og du har ikke prøvd. Tja, da er det RIMELIG lett å bli tatt av avhengighet. Det er det som er så kjipt med den, kommer snikende som en jævla kobra.

Uansett. Ikke alle er som meg, finnes noen. Men dessverre er en del av de som regelmessig prøver hardere stoffer strengt tatt idioter, har vell noe med att de som er idioter og klarer å ødelegge livet sitt finner alltids en måte å gjøre det på. Narkotika får all skylden.

Meste parten er møkk, amf, heroin, methamf, benzo. Og lista er endesløs, men det er noen ting som hasj, som majoriteten takler. Og andre ting som er gode. LSD, ayahuasca, sopp m.m men, er ikke bra for majoriteten. Må ha rimelig stor innsikt i rusmidler, og deg selv. Være utviklet og klar for det, så kan de stoffene gjøre underverker for deg.

Så imo. Hasj, legaliser/avkriminaliser. Det går mildt sagt jævlig dårlig, stor del av Norges befolkning har røyket, ikke alle. Men er ikke mulig å neglisjere å sku vekk statistikken lenger. Og alle de som røyker nå støtter kriminelle og gudene vet hva pengene går til. Det er ikke bare kyniske drittsekker som dealer som blir rike her. Det er en sannhet som siger fram, sakte men sikkert.

Lsd og andre, vet jeg ikke helt, har ikke emfasert så mye på emne, har ingen hypotese. Kjenner ingen som har hatt en dårlig tur jeg, eller blitt perma skadet vertfall. Har hørt i fra andre kompiser om en del. Men det har noe med att de som jeg snakker med og hører fra ikke er standard narkomisbruker vrak.

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Hasj
« #389 : 10. desember 2008, 22:24 »
Haha, det kan jeg ikke se for meg i min villeste fantasi. Da må de folka ha inntatt noe annet også, det kan jeg nesten love deg. Man kan bli litt småparanoid mht politi og foreldre, men bortsett fra det gjør bare hasjen at jeg bare blir mer avslappet, selvbevisst og rolig til sinns. Når jeg drikker blir jeg en snøvlende idiot uten fotfeste og hemninger, så jeg vet i hvertfall hvilken rus som egentlig "passer" meg best. Nå skal det sies at jeg drikker en del men, haha

På meg var det vilt motsatt, weed å alkohol = aldri mer etter helga Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!