Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250950 ganger)

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Hasj
« #390 : 10. desember 2008, 22:33 »
På meg var det vilt motsatt, weed å alkohol = aldri mer etter helga Tongue

Men nå snakket jo jeg om bare hasj da, hvis du drikker i tillegg er det ikke no rart at du blir kake

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Hasj
« #391 : 12. desember 2008, 17:58 »
jeg ble ikke kake,  jeg lagde vel heller kake(bløte kake) :p

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #392 : 15. januar 2009, 05:37 »
De som sier hasj og cannabis generelt bare er dårlig for trening, vet ikke hva de snakker om ;o Diverse folk som har kalt det gift osv.. Cannabis har blitt brukt for nytelse såvel som medisin i 5000 år.

For det første så har cannabis egenskaper som fjerner hevelse, da enda høyere enn andre medisiner man kan kjøpe på apoteket som paracet, så hvis man har problemer som medfører kronisk hevelse foreksempel, så er cannabis et dritbra supplement for treninga di.

Cannabis er også kjempebra for å sove, hvis du har søvnproblemer, er det den medisinen jeg vil anbefale mest av alt, har prøvd både denne og melatonin, hadde pretty much null effekt med melatoninen, mens cannabisen får deg til å slappe av i musklene og ikke tenke over for mye, så søvn med en gang Wink

Den tredje grunnen cannabis er bra for treningen din er for å bulke. Mekker du masse mat, og er ikke så sulten, men trenger spise mer, så greier du det etter litt tjall ;P uten problemer.

Selvfølgelig er det viktig å ikke overdrive bruken her, burde holde ok med litt etter trening, og så litt før du legger deg. Før trening er no no. Trener du fjern kan du ofte miste litt fokuset, men er ikke så mye verre enn det.

Angående kondis, så har det ikke mye å si for cardio, merker ikke forskjellen med mindre du blander med tobakk.

Personlig har jeg veldig gode erfaringer med marijuan koblet opp til trening, og har prøvd å leve med og uten, men når jeg går av får jeg hevelser i ryggen igjen, som ikke går bort før jeg får røyka igjen. Har også prøvd å knaske paracet daglig, men fikk veldig ekkel hals av det, og følte meg som crap når jeg våkna om morningen. Så for meg er det klart best å velge den medisinen med minst bivirkninger som hjelper meg for det det er verdt.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Hasj
« #393 : 15. januar 2009, 07:21 »
østrogen fremkallende og testosterone nedsettende har jeg lest at hasj er.. ikke så veldig mye men uansett

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #394 : 15. januar 2009, 08:22 »
De som sier hasj og cannabis generelt bare er dårlig for trening, vet ikke hva de snakker om ;o Diverse folk som har kalt det gift osv.. Cannabis har blitt brukt for nytelse såvel som medisin i 5000 år.

For det første så har cannabis egenskaper som fjerner hevelse, da enda høyere enn andre medisiner man kan kjøpe på apoteket som paracet, så hvis man har problemer som medfører kronisk hevelse foreksempel, så er cannabis et dritbra supplement for treninga di.

Cannabis er også kjempebra for å sove, hvis du har søvnproblemer, er det den medisinen jeg vil anbefale mest av alt, har prøvd både denne og melatonin, hadde pretty much null effekt med melatoninen, mens cannabisen får deg til å slappe av i musklene og ikke tenke over for mye, så søvn med en gang Wink

Den tredje grunnen cannabis er bra for treningen din er for å bulke. Mekker du masse mat, og er ikke så sulten, men trenger spise mer, så greier du det etter litt tjall ;P uten problemer.

Selvfølgelig er det viktig å ikke overdrive bruken her, burde holde ok med litt etter trening, og så litt før du legger deg. Før trening er no no. Trener du fjern kan du ofte miste litt fokuset, men er ikke så mye verre enn det.

Angående kondis, så har det ikke mye å si for cardio, merker ikke forskjellen med mindre du blander med tobakk.

Personlig har jeg veldig gode erfaringer med marijuan koblet opp til trening, og har prøvd å leve med og uten, men når jeg går av får jeg hevelser i ryggen igjen, som ikke går bort før jeg får røyka igjen. Har også prøvd å knaske paracet daglig, men fikk veldig ekkel hals av det, og følte meg som crap når jeg våkna om morningen. Så for meg er det klart best å velge den medisinen med minst bivirkninger som hjelper meg for det det er verdt.

Hele innlegget ditt vitner om en grov uvitenhet. Røyk hasj hver dag i 5-10 år du, så skal du få se hvor godt du får sove og ikke "tenke over så mye"

Kommer til å sitte igjen som en paranoid tulling. Slutt å anbefal folk å bruke dop. Hasj er ikke bedre enn nåtidens medisiner når det kommer til noe som helst. Vet du hvorfor enkelte helsemyndigheter i land det er lov skriver ut hasj til mennesker med f.eks. stær på øyet? Det er billigere enn medisinen. Våkn opp.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Hasj
« #395 : 15. januar 2009, 09:19 »
.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #396 : 15. januar 2009, 09:22 »
Fleksnes, det du skriver er rein svada.. Er da ikke noe stort problem å røyke cannabis over lengre perioder, hvorfor tror du det blir gitt ut som medisin i det hele tatt?

Hva får deg til å tro at man ender opp som en paranoid tulling, slike utsagn er helt på trynet og vitner om mangel på kunnskap såvel som en mangel på å vurdere ting fra flere kanter. Jeg vet selvfølgelig ikke hvor du får din merkelige  mening fra, men det får nå bare være.

Hvis du noengang har bodd i California, Canada eller lignende, så vil du møte særdeles mange idrettsutøvere, bodybuildere osv, som bruker marijuana for å bli bedre i det de driver med, ikke bare for rekreasjonell bruk. Noe som jeg vet godt selv, iom jeg bodde i statene før, og som toppidrettsutøver der for det meste omgikk folk med samme interesser osv.

Det siste du sier, det får du nesten backe up med en eller annen valid informasjon. Mange medisiner som på visse fronter fungerer bedre enn cannabis, eller har samme bruksområde, har ofte mye mere side effekter, iom cannabis har veldig få. Dette er også feil det du sier, at det blir brukt som medisin og supplementering pga prisen, det er helt feil. Den farmasautiske industrien i disse landene tjener omtrent ingenting fra cannabis inntektene iom de ikke produserer dem selv, og bruken av cannabis som medisin ligger like høyt som vanlig medisin.. I mange tilfeller høyere..

Iom du sier det jeg skriver er vrøvl, vil jeg du som selverklært ekspert skal nevne meg medisiner med mindre side effekter for å behandle kronisk hevelse, og søvnproblemer knyttet til dette. Fra det jeg vet er det omtrent ikke noe annet å få tak i, som ikke er veldig leverskadende, eller får deg til å føle deg helt gåen i hodet når du våkner.

Ville ikke bektrakte cannabis som et generelt dop heller, iom det en av de få brukte stoffene som fortsatt er i planteform ved bruk. Det er ikke noe gift i planten, eller noe som skader kroppen, det du kan skade kroppen med er røyking! Så hvis du går for å bruke dette som et supplement, er en vaporizer glimrende.

Sett bort ifra et naivt svar på min tidligere post, kan de som vil godt sende meg pm for spørsmål angående bruken for å supplementere deg i din hverdag. Cannabis har mange gode bruksmåter innenfor trening, mest post workout ofc, men også selvfølgelig mye det ikke kan brukes til, er ikke noe snakk om en urt som fikser alt her, men denne planten har desverre et uheldig stigma, som gjør at mange folk som kunne ha fått mye utbytte av den blir frarøvet denne muligheten.

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Hasj
« #397 : 15. januar 2009, 09:36 »
Iom du sier det jeg skriver er vrøvl, vil jeg du som selverklært ekspert skal nevne meg medisiner med mindre side effekter for å behandle kronisk hevelse, og søvnproblemer knyttet til dette. Fra det jeg vet er det omtrent ikke noe annet å få tak i, som ikke er veldig leverskadende, eller får deg til å føle deg helt gåen i hodet når du våkner.

Å behandle kroniske hevelse etter trening med cannabis, er som å pisse på seg for å holde varmen.

Vet du hvorfor kroppen hever? Vet du den fysiologiske årsaken til dette?

Toppidrettsutøvere bruker dette så de kan trene hardere, da post-trenings-inflammasjonen ikke er der. Men man gjør seg selv en bjørnetjeneste, fordi når man bryter ned muskler, responderer kroppen med og bygge opp det skadede vevet. Men bruker man "medisin" mot dette, vil ikke musklene bygges opp ordentlig, og risikoen for skade økes betraktelig. Når inflammasjonen ikke får gå sin naturlige gang, pøser kroppen på med mer inflammasjon, og man får hevelse.

Fornuftig behandling mot kronisk hevelse; ultralyd eller kortbølge.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hasj
« #398 : 15. januar 2009, 09:46 »
Nå er man gjerne ikke helt oppegående i huet om man røyker hasj... det alene er jo grunn nok i seg selv til å holde seg unna.


Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #399 : 15. januar 2009, 09:49 »
Hvorfor bygges ikke musklene opp ordentlig igjen? Har ingen bekjente, eller hørt om noen som får muskelproblemer med å medisinere seg med cannabis for å fikse problemer. Slik jeg personlig gjør det, mikser jeg cannabis, profesjonell massasje og kiropraktor for å fikse mine problemer. Alle de tinga har hjulpet veldig, og kombinasjonen av alle 3 har gitt enorme resultater ;p

Men dette med ultralyd kortbølge? Hvordan fungerer dette, hvor effektivt er det, hvor mange behandlinger må gåes gjennom, og hva er prislappen? ;p Høres interresant ut.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #400 : 15. januar 2009, 09:55 »
Nå er man gjerne ikke helt oppegående i huet om man røyker hasj... det alene er jo grunn nok i seg selv til å holde seg unna.

Må være noe av det teiteste jeg har hørt, så du mener også at en person som tar mye farligere doping som alkohol og mesteparten av medisinene fra legen er helt klin kokos da?  Cannabis er jo utrolig vanlig i de fleste miljøer, brukt til mange forskjellige formål. Halvparten av Oslo's befolkning har prøvd hasj også foreksempel, dvs halve byen er ikke oppegående?

Slike helt tilfeldige ting ymset av folk med tydelig mangel av kunnskap på temaet er ganske irriterende hvis du spør meg. Som alle andre ting, så er det ikke nødvendig å kommentere noe man ikke vet noenting om, som foreksempel hvis noen lagde en post om spinning på spenst, så hadde jeg unlatt meg å svare, iom jeg har aldri vært med på noe sånt, siden det ikke interreserer meg. Men greit nok, kommer det opp en post om styrketrening, så er det jo mer verdi i at jeg poster der foreksempel, iom jeg faktisk vet noe om temaet.

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Hasj
« #401 : 15. januar 2009, 10:01 »
Hvorfor bygges ikke musklene opp ordentlig igjen? Har ingen bekjente, eller hørt om noen som får muskelproblemer med å medisinere seg med cannabis for å fikse problemer. Slik jeg personlig gjør det, mikser jeg cannabis, profesjonell massasje og kiropraktor for å fikse mine problemer. Alle de tinga har hjulpet veldig, og kombinasjonen av alle 3 har gitt enorme resultater ;p

De bygges opp igjen. Poenget er at medisinering hemmer inflammasjonen slik at man kan trene mer og hardere, uten og slite med muskelverk. Dette fører til at musklene ikke bygges opp igjen(sufficient). Det at du får proff masassje, har en positiv innvirkning på blodgjennomstrømning(fjernelse av avfallstoffer), og hjelper på restitusjonen. Men husk at fåtall av de som trener, bruker massasje.

Sitat
Men dette med ultralyd kortbølge? Hvordan fungerer dette, hvor effektivt er det, hvor mange behandlinger må gåes gjennom, og hva er prislappen? ;p Høres interresant ut.

Ultralyd sender høyfrekvent lyd inn i vevet, og bryter ned vevet, slik at man får en hensigtsmessig inflammasjon. Brukes ofte på kroniske inflammasjoner.
Kortbølge sender en slags radiosignal, på frekvens 27,1Mhz, hvis jeg ikke husker feil. Dette hjelper også på inflammasjonen. Pris aner jeg ikke what
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #402 : 15. januar 2009, 10:03 »
Baserer meg på egne erfaringer etter langvarig bruk samt hauger av bekjente og venner som sliter MYE idag etter langvarig bruk. Det at du er overbevist selv om at dette ikke er noe farlig sier sitt om deg.

......uansett umulig å diskutere med potheads som nærmest gudsdyrker planta si allikevel. Du får røyke og kose deg. Det faktum at alkohol er mer skadelig i seg selv gjør ikke saken din bedre. I alle tilfeller håper jeg du i det minste slutter å oppfordre folk til å gjøre seg til kriminelle og ta dop.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hasj
« #403 : 15. januar 2009, 10:05 »
Cannabis er også kjempebra for å sove, hvis du har søvnproblemer, er det den medisinen jeg vil anbefale mest av alt, har prøvd både denne og melatonin, hadde pretty much null effekt med melatoninen, mens cannabisen får deg til å slappe av i musklene og ikke tenke over for mye, så søvn med en gang Wink

Har en kompis som har gjort dette pga store søvnproblemer. Han har også brukt melatonin etc uten hell. Men problemet hans, sier han, er at når han først starter med det så får han lyst til å gjøre det mer og mer og oftere og oftere, og så glir det sakte over i apati hvor han ikke gidder å gjøre noe som helt. Hvordan det virker på andre kan jeg ikke uttale meg om, men for ham så sier han at ulempene overgår fordelene.
 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #404 : 15. januar 2009, 10:18 »
Håper ikke folk her inne er så dumme at de faktisk hører på Meathead. Selv om hasj skulle utelukkende virke positivt på han ( noe jeg tviler ekstremt sterkt på ) vil det antageligvis ikke være slik for andre.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!