Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 259701 ganger)

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Hasj
« #405 : 15. januar 2009, 10:22 »
Håper ikke folk her inne er så dumme at de faktisk hører på Meathead. Selv om hasj skulle utelukkende virke positivt på han ( noe jeg tviler ekstremt sterkt på ) vil det antageligvis ikke være slik for andre.

Jeg har den erfaringen, at alle "pot-heads" snakker varmt om hasj, helt til det skjærer seg. For noen går det bra, men hos noen ender det i paranoia og alvorlige psykoser.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #406 : 15. januar 2009, 10:24 »
Baserer meg på egne erfaringer etter langvarig bruk samt hauger av bekjente og venner som sliter MYE idag etter langvarig bruk. Det at du er overbevist selv om at dette ikke er noe farlig sier sitt om deg.

......uansett umulig å diskutere med potheads som nærmest gudsdyrker planta si allikevel. Du får røyke og kose deg. Det faktum at alkohol er mer skadelig i seg selv gjør ikke saken din bedre. I alle tilfeller håper jeg du i det minste slutter å oppfordre folk til å gjøre seg til kriminelle og ta dop.

Jeg oppfordrer ingen til å ta dop, jeg legger fram positive sider denne urten har i forhold til trening, noe som det faktisk har blitt spurt om tidligere i threadet. Fordi noe er ulovlig, betyr ikke at man ikke har lov eller ikke burde si de positive sidene med ting, der det faktisk blir spurt om dette. Selv du som en kritiker har nok fakta foran deg hvis du tar deg tid til å lese dette, til å faktisk måtte vedkjenne en del positive sider rundt dette.

Når vi er inne på temaet, der du sier mange sliter osv, så er jeg interresert i hvilke problemer de sliter med? Skjønner jo jeg også at folk kan slite med diverse ting knyttet til pot. Spesielt i Norge er det en del folk som sliter, ofte knyttet til sosiale situasjoner der de henger med nyktre folk og får paranoia iom hvordan de blir hengt ut osv, eller at prisen kan være høy. Men hvilke andre problemer sikter du til?

Som du sier til meg, så omtaler du meg som en pothead og kategoriserer meg i en bås der alle slike som "oss" tydeligvis ikke kan diskuterer med, kanskje fordi du ikke har så mye konstruktivt å komme med, ikke vet jeg.

Hvis du tar deg en tur over dammen til vestkysten, eller en fin tur i Canada, vil du fort bemerke en annerledes form for akksept der, iom det er ganske vanlig til mange bruksområder. Når jeg bodde der selv, så var det ikke uvanlig at foreldre røyka med ungene sine, og her snakker jeg ikke om noe hillbilly sted eller boligområdet nærmest Berkeley ;p Snakk om velstående mennesker, og helt vanlige folk. Bodde personlig hos en fyr en stund som var nærmere 60 år, og hadde røyka de siste 45, det samme hadde omtrent alle kompisene hans, han var millionær, hadde et fint liv, familie, og var absolutt ikke noen paranoid knarker. Dette gjelder for veldig mange andre også.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #407 : 15. januar 2009, 10:26 »
Har en kompis som har gjort dette pga store søvnproblemer. Han har også brukt melatonin etc uten hell. Men problemet hans, sier han, er at når han først starter med det så får han lyst til å gjøre det mer og mer og oftere og oftere, og så glir det sakte over i apati hvor han ikke gidder å gjøre noe som helt. Hvordan det virker på andre kan jeg ikke uttale meg om, men for ham så sier han at ulempene overgår fordelene.
 

Det som er viktig er å behandle det som en medisin hvis du skal bruke det til dette formålet, dvs finn en dose som passer for det bruksområdet du trenger det til. Deretter holde seg til dette. Hvis man går rundt høy hele dagen, kan det fort bli veldig negativt i henhold til generelle relasjoner, jobb, skole osv.. Er som med andre ting her, som foreksempel koffein tabletter og efedrin, ikke noe vits å pøse på mer bare fordi man kjenner energien komme ;p

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #408 : 15. januar 2009, 10:33 »
Jeg har den erfaringen, at alle "pot-heads" snakker varmt om hasj, helt til det skjærer seg. For noen går det bra, men hos noen ender det i paranoia og alvorlige psykoser.
De som ender med slike problemer har som oftest et misbruk av urten, i tillegg til å ofte bruke en del lsd, sopper osv. Er ganske mange folk som røyker cannabis, som er ute av kontroll, der de eksperimenterer med mange forskjellige dop, noe jeg personlig mener er uansvarlig.

Situasjonen er helt forskjellig for en fyr som starter hver dag med å trekke heftig på bongen, deretter sløve rundt, henge med gutta, ta noen striper, så trippe i helga. Jeg vil si denne livsstilen er ganske destruktiv, og sånn folk ender opp etter å ha levd slik, er et resultat av overdrevent bruk av stoffer, til den grad der man blir helt ute av samfunnet, og lever i sin egen lille boble.

Tviler på det er mange folk som bare bruker cannabis på en forsvarlig måte som ender opp med noen spesielt store problemer, jeg har ihvertfall aldri møtt noen slike.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #409 : 15. januar 2009, 10:34 »
Hvis legevitenskapen kunne brukt opiater til noe positivt for helse eller medisinellt, så ville de vel det.... HEI! Morfin!

Hvis legevitenskapen kunne brukt alkohol til noe bra....HEI! etanol brukes i ekstremt mye medisin og til å rense osv...

Hvis legevitenskapen kunne brukt muggsopp til noe... HEI! Penicilin!

Hvis legevitenskapen kunne brukt igler... HEI!


så....

Hvis Hasj virkelig hadde hatt noe for seg, annet enn å sørge for å fylle psykiatriske avdelinger med unge mennesker, så har legevitenskapen tradisjon for å bruke ting som virker.
Jeg har sett mennesker gå fra "normal" og over i psykose. Har sett personer med abstinenser og på nedtrapping.

Nark har ingenting for seg.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #410 : 15. januar 2009, 10:39 »
Kjære Egil, flere land som bruker cannabis i legeindustrien. Iom det har mange positive egenskaper. Heldigvis så kan man ikke få abstinenser av cannabis, og heller ikke gå over i en psykose. Så vet ikke helt hva du prøver å få fram, uten om at du ikke vet spesielt mye om bruksområdene for dette.

Grunnen til det er vanskelig for legemiddelindustrien å få brukt dette i diverse land, er at planten er såpass lett å vokse, at folk kunne vokst dette selv. Legemiddelindustrien har produsert foreksempel en medisin som heter Marinol, som er konsentrert THC. Problemet med dette er at cannabis har mange cannaboider med diverse effekter, og at det er vanskelig å få satt sammen en syntetisk medisin som koster mindre å produsere enn plantene i seg selv.

Marinol kan man faktisk få i Norge pr dags dato, ved søk via din fastlege.

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Hasj
« #411 : 15. januar 2009, 10:45 »
Det ses en sammenheng mellom cannabismisbruk og schizofreni(psykose).

..bl.a. indikerer en større epidemiologisk kohort-studie av 50 000 svenske soldater at brukere av cannabis har overhyppighet av schizofreni.

- Self reported cannabis use as a risk factor for schizophrenia in Swedish conscripts of 1969: historical cohort study BMJ 2002;325:1199 (23 November)
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #412 : 15. januar 2009, 10:50 »
Kjære Egil, flere land som bruker cannabis i legeindustrien. Iom det har mange positive egenskaper. Heldigvis så kan man ikke få abstinenser av cannabis, og heller ikke gå over i en psykose. Så vet ikke helt hva du prøver å få fram, uten om at du ikke vet spesielt mye om bruksområdene for dette.

Grunnen til det er vanskelig for legemiddelindustrien å få brukt dette i diverse land, er at planten er såpass lett å vokse, at folk kunne vokst dette selv. Legemiddelindustrien har produsert foreksempel en medisin som heter Marinol, som er konsentrert THC. Problemet med dette er at cannabis har mange cannaboider med diverse effekter, og at det er vanskelig å få satt sammen en syntetisk medisin som koster mindre å produsere enn plantene i seg selv.

Marinol kan man faktisk få i Norge pr dags dato, ved søk via din fastlege.
lille venn. Jeg snakket ikke spesifikt om abstinenser fra cannabis, men abstinenser fra narkotika. Smiley Det burde du skjønt siden jeg også nevnte nedtrapping. det er helt vanlig for narkomane som også bruker andre ting enn cannabis. Det går an å ha flere tanker i hodet, vettu.

et misbruksbilde er sjelden enkelt. De fleste freakere bruker jo masse forskjellig.

Dette kan jeg mer om enn du tror. Smiley

At det er godt å røyke fjerner ikke problemene som skapes av det kroppen utsettes for. det oppveies ikke av god søvn.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #413 : 15. januar 2009, 10:51 »
Det har aldri blitt påvist en klar kobling mellom marijuana bruk og schizofreni. I de fleste studier der cannabisbrukere med schizofreni har vist seg å være større enn det normale, har det vist seg i samtlige undersøkelser man har hatt mulighet til å undersøke dette i, at de personene med denne lidelsen hadde brukt andre stoffer i tillegg.

Men man kan selvfølgelig ikke se bort fra at dette kan være en mulighet, iom det aldri har blitt tydelig bevist, eller motsatt. Mye av problemet med akkurat dette er at den fronten som står for legalisering, og diverse land, ofte begge slenger propaganda og overdrivelser som fremmer dems sak, istedenfor at begge holder seg rolig med bena godt planta i bakken, og faktisk gjennomfører undersøkelser som ikke er forhåndslagd for å promotere sitt eget syn.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #414 : 15. januar 2009, 10:55 »
lille venn. Jeg snakket ikke spesifikt om abstinenser fra cannabis, men abstinenser fra narkotika. Smiley Det burde du skjønt siden jeg også nevnte nedtrapping. det er helt vanlig for narkomane som også bruker andre ting enn cannabis. Det går an å ha flere tanker i hodet, vettu.

et misbruksbilde er sjelden enkelt. De fleste freakere bruker jo masse forskjellig.

Dette kan jeg mer om enn du tror. Smiley

At det er godt å røyke fjerner ikke problemene som skapes av det kroppen utsettes for. det oppveies ikke av god søvn.

Da misforsto jeg deg ;p sorry for det! Ja, er mye herk med diverse narkotika, noe jeg er enig i. Men jeg mener bare fordi diverse enkeltindivider får store problemer fordi de hiver i seg alt de kommer over, at dette ikke skal kritisk sett gå utover en diskusjon som omfatter kun cannabis ;p

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hasj
« #415 : 15. januar 2009, 12:03 »
At det er godt å røyke fjerner ikke problemene som skapes av det kroppen utsettes for. det oppveies ikke av god søvn.

Jeg er strengt tatt pro-cannabis, men nå skal jeg ødelegge litt bare for å rette på deg. Det viser seg i flere undersøkelser gjort på det temaet, at i cannabis-rus bruker man 4-6 t på å komme i den tyngste fasen av søvnen, mot 2-3 ellers. Altså, en vanlig borger som får ca 7t søvn per natt, får mindre av den viktige søvnen hvis han røyker før leggetid. Man sovner lettere, men det er ingen indikasjon på at søvnen er god.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hasj
« #416 : 15. januar 2009, 12:10 »
Må være noe av det teiteste jeg har hørt, så du mener også at en person som tar mye farligere doping som alkohol og mesteparten av medisinene fra legen er helt klin kokos da? 
Ja det mener jeg. En person som tyr til narkotika, og ikke kan holde seg til lovlige ting som alkohol for å kunne øke underholdningsverdien i hverdagen har jeg absolutt ingen respekt for. Kan ha litt respekt for regelverke og innrømme at narko er ulovelig og at man heller bør holde seg til det som er lovlig, uavhengig om det er mer skadelig eller ikke. Sånn er det bare.
Sitat
Cannabis er jo utrolig vanlig i de fleste miljøer, brukt til mange forskjellige formål. Halvparten av Oslo's befolkning har prøvd hasj også foreksempel, dvs halve byen er ikke oppegående?

Det har du helt rett i. Halvparten av Oslos befolkning er rett og slett ikke oppegående, eller mennesker generelt er ikke oppegående.

Sitat
Slike helt tilfeldige ting ymset av folk med tydelig mangel av kunnskap på temaet er ganske irriterende hvis du spør meg. Som alle andre ting, så er det ikke nødvendig å kommentere noe man ikke vet noenting om, som foreksempel hvis noen lagde en post om spinning på spenst, så hadde jeg unlatt meg å svare, iom jeg har aldri vært med på noe sånt, siden det ikke interreserer meg.

Man trenger ikke å være en ekspert på hasj for å skjønne at det noe man bør holde seg unna. Man trenger heller ikke vare vitenskapsmann for å skjønne at man kan dø hvis man går for ofte på rødt lys.

Sitat
Men greit nok, kommer det opp en post om styrketrening, så er det jo mer verdi i at jeg poster der foreksempel, iom jeg faktisk vet noe om temaet.

Kjør på!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #417 : 15. januar 2009, 12:37 »
Når vi er inne på temaet, der du sier mange sliter osv, så er jeg interresert i hvilke problemer de sliter med? Skjønner jo jeg også at folk kan slite med diverse ting knyttet til pot. Spesielt i Norge er det en del folk som sliter, ofte knyttet til sosiale situasjoner der de henger med nyktre folk og får paranoia iom hvordan de blir hengt ut osv, eller at prisen kan være høy. Men hvilke andre problemer sikter du til?

...Sliter knyttet til sosiale situasjoner fordi de er rundt nyktre folk og føler seg uglesett? For ett innlegg. Vi snakker om personlighetsforandringer, paranoia, angst, endret virkelighetsoppfattelse ( som jeg tror du allerede har ) og en rekke andre ting. Klipper litt fra nettet, jaggu en positiv plante du røyker på.

"Hasj har mange bivirkninger, og hvilke bivirkninger man opplever avhenger bl.a. av hvor ofte og hvor mye man røyker. Hasj har f.eks. en negativ innvirkning på koordinasjon, reaksjonsevne, innlæring og kortidshukommelse, samt evnen for komplekse tankeoperasjoner og langsiktig strategisk planlegging. Bruk av hasj medfører dessuten en forhøyet risiko for angst- og depresjonsproblemer, og kan til og med utløse psykoser og schizofreni hos sårbare personer. Røyking av hasj gir videre en økt risiko for kronisk bronkitt og akutte infeksjoner i nesen, bihuler, svelg og luftrør. Hasj påvirker også hormonbalansen i kroppen, som igjen kan påvirke spermieproduksjon og menstruasjonssyklus. "

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hasj
« #418 : 15. januar 2009, 16:19 »
Cannabis og hasj er ikke det samme.. Mest enig med meathead i denne tråden, selv om jeg aldri har prøvd cannabis. Men gjør det hvis jeg får sjangsen uten at jeg gidder å anstrenge meg for det da.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hasj
« #419 : 15. januar 2009, 16:24 »
Cannabis og hasj er ikke det samme.. Mest enig med meathead i denne tråden, selv om jeg aldri har prøvd cannabis. Men gjør det hvis jeg får sjangsen uten at jeg gidder å anstrenge meg for det da.

Kanskje du burde lese litt om temaet før du uttaler deg!?! Hasj er cannabis. Hasj blir fremtstilt av cannabis-planten.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!