Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250889 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hasj
« #420 : 15. januar 2009, 16:27 »
Seriøst? på cannabis-forum.no (eller noe slikt) står det noe annet..

EDIT: At hasj og cannabis ikke er det samme altså... *ser på google* ok..Fant ut at cannabis er fellesnavnet for hasj mariuana og cannabisolje..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hasj
« #421 : 15. januar 2009, 16:32 »
Ja, seriøst.

Uten at jeg skal gå inn på hele prosessen her, så er Hasj en slags ekstrakt av cannabis planten. norcan.org er det mange med god peiling, hvis du vil vite mer som har med det faglige å gjøre kan du gå inn der å lese.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #422 : 15. januar 2009, 16:48 »
Cannabis sativa er planten. Ofte også kalt marihuanaplante, eller ganja. HASJ, eller hashis er når man har behandlet bladene og laget det til en svart eller brun klump. Den andre formen å røyke det på er ved tørke bladene, dette kalls ofte Pot, eller Weed.

For øvrig har jeg også personlig erfaring med rusmidlet, og kan si at de negative virkningene overgår de positive etterhvert. Joda, det går fint i mange år, men en dag sitter man der og orker knapt tanken på å gå i butikken. Sier ikke at det gjelder alle. Jeg kjenner også flere med høye utdanninger og fine sosiale liv som røyker ofte, eller i ny og ne. Men misbruk er misbruk, og bruker man cannabis flere dager i uka, så er det et misbruk. Det vil man vel si om personer som drekker flere dager i uka også.

Men det er vel ikke annet å forvente av en diskusjon at den går over i en stillingskrig, der enkelte står på hver sin side og kaster drit og subjektive meninger, der innlegg som " de som røyker hasj er idioter" eller " hasj har gjort livet mitt perfekt" er typiske.

Jeg vil påstå at hasjrøykingen gjorde mye positivt for meg en stund. Åpenhet, se ting fra nye vinkler, åpenhet mtp musikk og film. Man lærer seg å sette pris på ting man kanskje ikke satt pris på før, og det kan gjøre folk mindre ignorante og mer åpne. Men etterhvert gjør det deg både sær, inneslutta og apatisk. Og om du ikke slutter eller trapper kraftig ned ( dersom du røyket tett) så vil nok mattestykket ende opp negativt til slutt. Det vil jeg påstå det gjorde for meg uansett. Joda, så fikk jeg en ihuga interesse for musikk, jeg kan sette pris på filmer og opplevelser som jeg ikke satt pris på før. Men, før jeg begynte å røyke, så var jeg jo uansett 14-15 år, så hvem vet..kanskje jeg hadde fått disse "opplevelsene" og forandret meg uansett, uten hasj?
Så istedenfor å forberede meg på skole, voksenlivet og dets utfordringer, så røyket jeg hasj i tenåringsårene og en god tid etter, og gikk glipp av mye erfaring som jeg må slite mer med å tilegne meg nå. Men samtidig har jo hasj også bidratt med andre ting. Så hvordan regnestykket blir er vel ofte vansklig å beregne, men i mitt tilfelle, som sluttet alt for sent, så ble det nok beviselig negativt.


Sa brura

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: Hasj
« #423 : 15. januar 2009, 17:27 »
Selv om folk som røyker cannabis har flere tilfeller av schizofreni, trenger ikke dette bety at det er cannabisen som har gjort det.
Folk må forstå at cannabis har en viss tiltrekningskraft blant de som allerede ikke er helt riktig satt sammen i hodet.

Stå på Meathead, bra at du orker å svare på alle disse tullete replikkene du får som svar på dine seriøse innlegg;).

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Hasj
« #424 : 15. januar 2009, 17:37 »
Selv om folk som røyker cannabis har flere tilfeller av schizofreni, trenger ikke dette bety at det er cannabisen som har gjort det.
Folk må forstå at cannabis har en viss tiltrekningskraft blant de som allerede ikke er helt riktig satt sammen i hodet.


Jo pga cannabis er med på å utløse noe som allerede ligger i genene våre, det har bare ikke blitt utløst før man begynte med tjall. Noen personer har gener for å utvikle schizoferni imens andre ikke har det. Akkurat på samme måte som at noen har lettere for å bli alkoholikere på grunn av genene.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hasj
« #425 : 15. januar 2009, 18:02 »
Cannabis sativa er planten. Ofte også kalt marihuanaplante, eller ganja. HASJ, eller hashis er når man har behandlet bladene og laget det til en svart eller brun klump. Den andre formen å røyke det på er ved tørke bladene, dette kalls ofte Pot, eller Weed.

Litt mer spesifikt. Det finnes to typer cannabis, men mange arter av hver type. Den ene er som du nevner, cannabis sativa, den andre er cannabis indica. Cannabis sativa planter gir gjerne en mer høy rus, mens indica gir mer av den tunge sofarusen. Det kjennes igjen i hasj, da det meste av hasjen som produseres i verden blir laget av indica planter. Indica planter blir oftest mindre enn sativa, derfor er det mer lønnsomt å bruke indica til produksjon av hasj, da sativa plantene gir flere toppskudd, altså det som er marihuana. Det siste du sier er feil, å tørke blader å røyke gir liten eller ingen effekt, da det er toppskuddene på planten som heter marihuana, pot, weed etc etc.

Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: Hasj
« #426 : 15. januar 2009, 18:26 »
Noen personer har gener for å utvikle schizoferni imens andre ikke har det.

Og DU vet helt sikkert at det er hasj som utløser dette?. Det er forresten umulig å vite om schizofrenien hadde blitt utløst før eller senere; uavhengig av rusbruk.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #427 : 15. januar 2009, 21:15 »
...Sliter knyttet til sosiale situasjoner fordi de er rundt nyktre folk og føler seg uglesett? For ett innlegg. Vi snakker om personlighetsforandringer, paranoia, angst, endret virkelighetsoppfattelse ( som jeg tror du allerede har ) og en rekke andre ting. Klipper litt fra nettet, jaggu en positiv plante du røyker på.

"Hasj har mange bivirkninger, og hvilke bivirkninger man opplever avhenger bl.a. av hvor ofte og hvor mye man røyker. Hasj har f.eks. en negativ innvirkning på koordinasjon, reaksjonsevne, innlæring og kortidshukommelse, samt evnen for komplekse tankeoperasjoner og langsiktig strategisk planlegging. Bruk av hasj medfører dessuten en forhøyet risiko for angst- og depresjonsproblemer, og kan til og med utløse psykoser og schizofreni hos sårbare personer. Røyking av hasj gir videre en økt risiko for kronisk bronkitt og akutte infeksjoner i nesen, bihuler, svelg og luftrør. Hasj påvirker også hormonbalansen i kroppen, som igjen kan påvirke spermieproduksjon og menstruasjonssyklus. "



Greit om du kan holde deg til fakta, som jeg skrev tidligere, så er schizofreni foreksempel ikke bevist å ha noen direkte utløser hos folk som røyker marijuana, og dermed er det egentlig ikke noen relevant poeng å dra frem. Kronisk bronkitt, akutte infeksjoner osv må i tilfelle være relatert til direkte røyking, og ikke cannabis i seg selv, iom cannabis foreksempel blir brukt til medisin mot bronkitt, en av de vanligste grunnene til faktisk å få dette av legen..

Hasj har ingen effekt på koordinasjonen, reaksjonsevnen eller noe i den duren i den tiden man ikke er høy.. Det kan berøre korttidshukommelsen, men ikke til noen spesiell stor grad.

Det med depresjonsproblemer du sier stemmer, hvis en person med store psykiske problemer røyker mye, kan det være en utløser for at han blir mer depressiv, og apatisk, men hvem anbefaler vel folk med store psykiske problemer å bruke cannabis, eller noen form for rusmidler?

For å være ærlig, så mener jeg du er ganske frekk som av en eller annen grunn hevder at jeg har "endret virkelighetsforståelse" kun av den grunn at jeg ikke er enig med deg.. I alle mine posts har jeg holdt meg til fakta, uten noen som helst form for falske utsagn eller feilaktig informasjon, noe jeg desverre ikke kan si om deg.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #428 : 16. januar 2009, 09:23 »
Jeg sa jeg trodde du hadde det. Ikke en direkte påstand. Du får meg ikke med på laget til å mene at hasj er mer positivt enn negativt uansett, og hvis du virkelig mener det så faller du selv på din egen urimelighet. Du er ikke mer faktabasert enn det jeg er, antagelig har du ikke engang røyk like mye hasj som det jeg har - om du velger å ruse deg og har det fint med det, synes jeg du skal gjøre det - uten å spre pro-cannabis på forum eller til venner og bekjente. Jeg drikker alkohol i ny og ne, men sitter ikke seriøst å snakker varmt om alkohol til andre. Ser du hva jeg mener?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget sportacus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

  • Temet Nosce
Sv: Hasj
« #429 : 16. januar 2009, 09:24 »
Siden vi forholder oss til fakta.....

Hjernen:

Vi vet en god del om hvordan hasj og andre rusmidler påvirker hjernen din. Noen av disse forstyrrelsene varer lenge etter at du har sluttet å bruke hasj. Hvor store problemene blir, avhenger av hvor lenge man røyker hasj, hvor sterk hasjen er og hvilke ressurser man har fra før.

Alle rusmidler påvirker hjernen. Hjernens nerveceller får gjennomgå både når man røyker, drikker, tar piller eller røyker hasj. Rusmidlene transporteres med blodet inn i cellene og ødelegger kommunikasjonen cellene imellom. Etter en kort rus begynner kroppen å skille ut rusmidlene og de forvirrede cellene i hjernen prøver å få kontakt med hverandre igjen. Når det gjelder hasj, er det enda mer komplisert. For til forskjell fra alkohol som er vannløselig, inneholder hasj det fettløselige stoffet THC. Det betyr at stoffet bindes til fettvevet og lagres lenger i kroppen. Visste du at det finnes mye fettvev i hjernen?

Dette fungerer dårligere:

Korttidshukommelsen.

Hukommelsen.

Evnen til oppmerksomhet.

Evnen til vanskelige tankerekker.

Konsentrasjonsevnen.

Evnen til å bearbeide informasjon.

Evnen til å lære av erfaring.

Evnen til å planlegge langsiktig.

Evnen til å snakke i nye og uvante situasjoner.

Evnen til å forstå omverdenen.


Lunger
De viktigste kjente langsiktige skadene er kronisk bronkitt og kreft i luftveiene. Hasjrøyking øker risikoen for akutte infeksjoner i nese, bihuler, svelg og luftrør.

Man tror også at hasj har kreftfremkallende virkninger, men her finnes det mindre forskning enn på sigaretter.Sigarettrøyking er den viktigste årsaken til lungekreft hos menn. Halvparten av dem som røyker jevnlig, kommer til å dø som en følge av røykingen. Halvparten av disse igjen (1/4 av dem som røyker), vil få levetiden forkortet med 25 år. (kilde: Statens tobakkskaderåd)

Hjertet:

Hasjrusen kan gi hjerteklapp, noe som skjer fordi hjertet arbeider tyngre. Inntil det forskes mer, kan vi ikke si hvilke skader hasjrøyk kan ha på hjerte-/karsystemet. Dersom man røyker mye hasj på en gang, og ikke vet hvor sterk hasjen er, kan man risikere å besvime.

Hasjens skadevirkning på menn
Hormonbalansen forstyrres. Man er usikker på om hasjrøyking kan ha virkning på evnen til å få barn. Nivået av testosteron (det mannlige kjønnshormonet) kan synke. Risiko for misdannede sædceller.

Hasjens skadevirkning på kvinner
Hormonbalansen forstyrres. Ustabil menstruasjonssyklus. Man er usikker på om hasjrøyking kan ha virkning på evnen til å få barn. Hasjrøyking under graviditet kan medføre at barnet har lavere fødselsvekt. Hvilken betydning dette har for barnets utvikling, vet vi ikke.

Ungdom
Ungdom i vekst er enda mer sårbare enn voksne for hasjskader. Forskningsrapporter har vist at hasjbruk i tenårene kan føre til at den psykiske modningen forsinkes eller stopper opp. Det kan bety at en tenåring stopper på et "barnslig" utviklingsnivå, bl.a. ved å være uselvstendig.

Hasjbruk kan føre til angst og forvirring. Det ser også ut til at hasj kan utløse schizofreni hos ungdom som er disponert for å få denne sykdommen. (Schizofreni er en alvorlig sinnslidelse.)

(Kilder: Skader av hasj og marihuana/Ramstrøm/Rusmiddeldirektoratet)

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Hasj
« #430 : 16. januar 2009, 09:52 »
Det med hukommelsen er bare midlertidig da, etter å ha tatt ei pause får du den tilbake igjen:)

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Hasj
« #431 : 16. januar 2009, 10:23 »
Det med hukommelsen er bare midlertidig da, etter å ha tatt ei pause får du den tilbake igjen:)

Så da husker man plutselig ting man ikke visste... ? Et snøskred med Deju vu med andre ord?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #432 : 16. januar 2009, 10:47 »
Henviser herved til sportacus sitt innlegg i alle fremtidige "hasj er ikke så farlig" diskusjoner.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hasj
« #433 : 16. januar 2009, 10:48 »
Jeg har personlig ikke tatt skade av hasjbruk i det hele tatt, men så bruker jeg da heller ikke hasj. HVEM SA DET!!! HÆ HÆ !!!!! HVEM SNAKKER OM SKADE!!! JEG HØRTE DEG NOK!! TA DET FACE-2-FACE!!! Mamma!!! Hjeeelp!!!! DU BRUKER VEL IKKE HASJ VEEEEEEEEEL??
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Hasj
« #434 : 16. januar 2009, 11:00 »
Så da husker man plutselig ting man ikke visste... ? Et snøskred med Deju vu med andre ord?

haha

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!