Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250963 ganger)

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Hasj
« #435 : 18. januar 2009, 07:38 »
Henviser herved til sportacus sitt innlegg i alle fremtidige "hasj er ikke så farlig" diskusjoner.

Pffft....Jeg har røyka hasj i 7 år, og kjenner meg overhodet ikke igjen i noen av de symptomene som ble listet opp der.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #436 : 19. januar 2009, 15:56 »
Pffft....Jeg har røyka hasj i 7 år, og kjenner meg overhodet ikke igjen i noen av de symptomene som ble listet opp der.

Er vel noe av tingen at man ikke merker det selv om man gjennomgår personlighetsendring eller flere av de andre tingene.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #437 : 19. januar 2009, 21:14 »
Eller så enkelt at han ikke går gjennom noen som helst personlighetsendring, iom dette er helt uvanlig, og jeg kan virkelig ikke finne et eksempel på noen som helst person som har forandret personligheten pga hasj..

Gidder ikke en gang poste mer i denne tråden pga folk som Fleksnes, makan til snørrunge må man lete lenge etter selv på internett.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hasj
« #438 : 19. januar 2009, 21:22 »
Jeg stiller meg meget skeptisk til at langvarig og jevnlig bruk av cannabis ikke forandrer en person på noen måte. Men det er ikke dermed sagt at forandringen er til det værre, som mange tror. De fleste som har et moderat og kontrolert forbruk er stort sett de roligste, sindigste og "vanligste" personene en kan tenke seg, selv om tulling-tettheten blant røykere er høy. Og det er ikke på grunn av at de røyker, men fordi andelen av vanerøykere stort sett er ungdommer som ellers flyr rundt å lager kvalme, og ofte blir lysten til det forsterket i cannabisrus.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #439 : 19. januar 2009, 22:22 »
Jeg stiller meg meget skeptisk til at langvarig og jevnlig bruk av cannabis ikke forandrer en person på noen måte. Men det er ikke dermed sagt at forandringen er til det værre, som mange tror. De fleste som har et moderat og kontrolert forbruk er stort sett de roligste, sindigste og "vanligste" personene en kan tenke seg, selv om tulling-tettheten blant røykere er høy. Og det er ikke på grunn av at de røyker, men fordi andelen av vanerøykere stort sett er ungdommer som ellers flyr rundt å lager kvalme, og ofte blir lysten til det forsterket i cannabisrus.

Jeg er enig at man kan ha diverse bieffekter, men må veldig mye til for at man skal bli en treig loka fyr som bare kødder rundt omkring, som mange folk her får det til å virke som. Den effekten jeg har merket noe av er litt dårligere korttidshukommelse, dette kan påvirke meg i den grad at jeg foreksempel ikke husker hvor jeg la fra meg mobilen min, så går det 20 sekunder, så plutselig husker jeg det, eller samma greie med husnøkler foreksempel. Har aldri merka det på noe annet en mobilen og nøklene  når jeg skal til jobb ;p

Det med bieffekter er også at ofte, hvis man får en, er det vanlig at man kanskje bare får en, ikke nødvendigvis 10. Det som er teit ifølge meg er når folk poster lister med 5 normale side effekter med nesten ikke noen arvorlighet, så slenger de på en effekter av røyking ting, som egentlig gjelder mer for sigaretter, så kommer selvfølgelig en håndfull ekstra side effekter som ikke finnes en gang, det blir litt dumt liksom ;p

Digger foreksempel Fleksnes sin latterlige personlighetsforandring som man ikke kan se selv opplegg, sånne helt usaklige poenger som får slike diskusjoner til å gå helt ut på jordet. Hva slags personlighetsforandringer er dette egentlig? Man går vildt rundt seg med en kniv, anlegger skjegg og tar med seg 100gram i en gammel drittbil og leker cheech and chong, eller hva skjer egentlig som er så ille? Er mye lettere å relatere til poenger der folk faktisk bruker eksempler i henhold til sine stillinger, spesielt når de sier en helt tilfeldig ting.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hasj
« #440 : 19. januar 2009, 22:37 »
Pffft....Jeg har røyka hasj i 7 år, og kjenner meg overhodet ikke igjen i noen av de symptomene som ble listet opp der.

ikke sikkert 7 år er nok.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #441 : 20. januar 2009, 09:41 »
Jeg har flere eksempler og bekjente når det gjelder dette. Tro hva du vil. Er ikke sånn at alle gjennomgår endringer i person og virkelighetsoppfattelse. Poenget er at de som dette skjer med ikke merker det selv. Nok en gang; tro hva du vil.

Men du skal kanskje være litt forsiktig med å slenge ut ting som snørrunge o.l.

Nok en gang; det er ikke smart å bruke stoff flere ganger i uka, uansett hvilket stoff det er. Om ikke annet så KAN det skje ting med deg, som ikke er verdt risikoen.

Til personangrep så har vi utskjellingstråden. Kos deg med bønna di du. Røyk gjerne mer. Men slutt med ufarliggjøringen. Mange yngre medlemmer som leser her inne.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hasj
« #442 : 20. januar 2009, 09:53 »
En ungdomsbekjent ble lagt inn på psykiatrisk av mye hasjrøyking! Men når sant skal sies så var han temmelig "way-out-there" før det ble for mye jazztobakk...

Husker jeg røyka så mye en gang at jeg hørte stemmer i hodet, det var politiet som skulle arrestere meg pga mistanke om hasjrøyking... Det var siste gangen jeg prøvde og det var 9 år siden. Jeg likte ikke rusen, prøvde ca 5 ganger med ulik mengde.

Rusen er nok veldig individuell. Andre kan røyke seg så stein de bare vil uten å trippe. Jeg får noia og holder meg derfor langt unna, ikke noe vits i å ruse seg med mindre det er digg! Øl og vin funker bra på meg, mens jeg fort blir litt sinna av sprit...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Hasj
« #443 : 20. januar 2009, 14:49 »
Er vel noe av tingen at man ikke merker det selv om man gjennomgår personlighetsendring eller flere av de andre tingene.

Om noe så har jeg bare blitt mer selvbevisst av å røyke hasj..Men når du tar den som du tar der er det jo umulig å argumentere mot deg, du kan jo dra fram det esset fra ermet hver gang og si at jeg bare loker rundt i en selvskapt psykose uten å se det selv.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #444 : 20. januar 2009, 15:41 »
Nei, har ikke mulighet for å uttale meg om deg, og ser poenget ditt. Men jeg HAR flere bekjente som enten har fått skikkelig nerve/angst problemer og også paranoia/vridd virkelighetsoppfatning som følge av hasjrøyking daglig over flere år.

Klart, dette skjer jo sikkert langt fra alle, men det skjer.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #445 : 20. januar 2009, 18:14 »
Kan godt hende jeg trådde litt over streken når jeg sa snørrunge, iom jeg ikke kjenner deg. Men blir litt matt når som Tommy sa her, bare slenger ut en du blir en annen person kommentar som forsvar til det meste, når man prøver ha en objektiv diskusjon her.

Synes ikke fordi det er mange unge her, så skal man ikke kunne diskutere 100 prosent objektivt, og skjule diverse sannheter pga man helst vil at disse unge individene skal bli så gamle som mulig før de prøver seg på noe som helst, de fleste unge folk der ute har bare råd til et par gram uansett i uka, og flesteparten av dem som har råd kjenner vel ingen som selger hekkere uansett ;p

Uansett for å ende min deltagelse i denne diskusjonen vil jeg konkludere med at mitt ståsted er at cannabis i seg selv er omtrent ufarlig, men det er mange miljøer som forbruker seg av det som kan være veldig destruktive å havne i.  Jeg mener, vi har alle sett 16 år gamle Jonas som tror han er tupac, henger opp plakater av bob marley over hele rommet, og kjører småbrekk med gutta, deretter for å fyre av en god joint etter litt pøbleri. Men sånne situasjoner skyldes ikke cannabisen i seg selv, men folk som er litt ute å kjøre. Anyways, får holde dette ;p

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Hasj
« #446 : 20. januar 2009, 18:25 »
Jeg vet også om et par stykker som røyka en del og endte opp på psykiatrisk. Jeg tror ikke det skyldes kun cannabis av den grunn..  Jeg tror egentlig bare greia er at ustabile personer bør holde seg unna all form for rus.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #447 : 20. januar 2009, 18:37 »
Jeg vet også om et par stykker som røyka en del og endte opp på psykiatrisk. Jeg tror ikke det skyldes kun cannabis av den grunn..  Jeg tror egentlig bare greia er at ustabile personer bør holde seg unna all form for rus.

Det var ganske smart sagt spør du meg ;p Er ofte sånn at folk som generelt er litt loka fra før starter å røyke hasj, mens de er på skråplanet, og foreldre og slektninger og folk rundt dem ser etter alle mulige måter å få putta dem på psykiatrisk eller annet, og da kan man jo lett bruke det som unnskyldning.

Mye lettere å si at hasjen fucka meg opp, så jeg måtte til psykiatrien, enn å si, jeg er en dust og jævla idiot av natur, så jeg måtte dra dit ;p

Utlogget lotten2k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

  • imba
Sv: Hasj
« #448 : 20. januar 2009, 18:47 »
artig dokumentarfilm =)

vet ikke om man skal tru på det som de sier der Tongue Men sykt det med han som er syk som man ser virknignen på. Er mot slutten Tongue
øyvind

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #449 : 21. januar 2009, 14:04 »
de fleste unge folk der ute har bare råd til et par gram uansett i uka, og flesteparten av dem som har råd kjenner vel ingen som selger hekkere uansett ;p

Uansett for å ende min deltagelse i denne diskusjonen vil jeg konkludere med at mitt ståsted er at cannabis i seg selv er omtrent ufarlig,

Når jeg var 15 kjente jeg sikkert 5 stk jeg kunne krite en hekker av. Her er du helt ute å kjøre, og om ikke annet vitner den setningen der om ganske grov uvitenhet eller ignoranse om du vil. 

Ufarlig iforhold til hva da? Kanskje ufarlig for akkurat deg i moderate mengder. Det er så mange andre faktorer som spiller inn, så "omtrent ufarlig" blir helt på trynet å si da du er nødt til å se dette fra ett mye større perspektiv enn akkurat deg selv og måten du forholder deg til stoffet på.

F.eks. -En person som er eksponent for psykisk lidelse vil ikke være klar over dette selv når han er 15-16 år f.eks.

-Det er umulig å si om hasjrøyking jevnlig over tid vil påvirke akkurat den og den slik og slik-syns derfor du skal være ytterst forsiktig med påstandene dine som går på ufarliggjøring av stoffet, og det må jeg få lov til å mene. På min side er jeg en som brukte dette MYE i flere år, UTEN å ha tatt, slik jeg og mine nærmeste ser det, noe som helst skade av det. Allikevel vil ikke jeg sitte å påstå at hasjrøyking er nærmest ufarlig, når man VET at det knyttes en REKKE bivirkninger til jevnlig bruk av stoffet over tid.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!