Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 260494 ganger)

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hasj
« #465 : 03. februar 2009, 19:53 »
Faen tuller du eller? Trenger du kilder for å fatte at det er alkohol som er landets samfunnsproblem eller???:O se å åpne opp øynene a!

"Dødsfallene ingen vil snakke om

Alkohol er det store samfunnsproblemet ingen snakker om. Vi må tilbake til 1850-årene for å finne forbruk på linje med det vi nå tyller i oss.

Det dør omtrent like mange av alkohol som det dør folk i trafikken, viser tall fra Statistisk Sentralbyrå.

309 personer døde av alkohol og alkoholskader siste år SSB har statistikk.

Tidligere var kampen mot alkohol en fanesak for Kristelig Folkeparti, og de hadde en god partner i arbeiderbevegelsen. De siste årene er nordmenns holdninger til alkohol liberalisert og man vinner ikke valg på å begrense tilfanget.

For de aller, aller fleste betyr det flere sene kvelder i solen med et glass hvitvin. For det er øl og vin som har tatt markedsandeler, mens spritforbruket har fordunset. Vi ser færre klassiske alkoholikere ravende rundt på gaten med en spritflaske i hånden, men stadig flere berusede folk på vei hjem etter en utekveld.

Men bildet vi ser i gaten tildekker alvoret: I 2005 døde 147 personer her i landet av alkoholavhengighet.

Samtidig er alkohol medvirkende årsak til enda flere dødsfall, og familiemedlemmer som har levd med en alkoholavhengig gir ofte rystende fortellinger om hvordan hele familiens liv blir ødelagt i lange perioder.

Det er neppe populært å gjøre kamp mot alkohol til en fanesak i valgkampen, men hvor lenge kan vi leve med et eksploderende alkoholkonsum som koster 350-400 menneskeliv hvert eneste år?"


Hvor gammel er du egentli? virker som en fjortiss som akkurat har startet å drikke Tongue

Sjønner du seriøst ikke at det er alkohol som er landets store samfunnsproblem?

Veit ikke hva jeg skal si, for kan virkelig ikke sjønne at du er seriøs what

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #466 : 03. februar 2009, 19:57 »
Kilder?
Ta deg en titt ved polet når det åpner om morningen, så kan du se nok av folk som har kommet opp i problemer av å drikke for mye.

Det kan vel heller ikke betviles at man kan utvikle skrumplever av for mye drikking heller?

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Hasj
« #467 : 03. februar 2009, 20:00 »
Jeg har både drukket jævlig mye og røyka jævlig mye. Fylla har fått meg sparket fra to jobber, jeg har slått til ei jente i psykotisk tilstand, vært generell ufin mot folk og fe, kjørt i fylla, mista lappen i fylla, skamslått meg selv utallige ganger +++
Etter 7 år med hasjrøyking kan jeg bare si at jeg har spist altfor mye snop mens jeg var fjern liksom.


Våkn opp, jævla sauer

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hasj
« #468 : 03. februar 2009, 20:12 »
Ja, se å våkn opp!

Norges fremste lege innen rusmidler sier det samme, i likhet med forskerne.


Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Hasj
« #469 : 03. februar 2009, 20:24 »
Denne dokumentaren bør sjekkes av alle med interesse for temaet. Tar for seg mange aspekter av stoffet, også hvilke samfunnsmessige virkninger en legalisering evt. kan ha. Mange gode kilder som støtter utsagnene også.


http://video.google.com/videoplay?docid=-6594320551222952318&ei=K5mIScqnMorojgLMnfT8Cg&q=union+avi&hl=en
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Hasj
« #470 : 03. februar 2009, 23:31 »
Noe av problemet med hasj er vel at det fort leder videre til andre stoffer, for de som søker sterkere rus og nye "utfordringer" ? Eller tar jeg helt feil?

Og ja, er klar over at dere diskuterer Hasj isolert sett, men jeg mener nå du må ta med i betraktningen hva det fort kan føre videre til da.

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hasj
« #471 : 04. februar 2009, 00:01 »
Agenten: Nå må du forstå det at vi snakker ikke om kun å bli alkoholiker osv her. men alt det som skjer i fylla og all vold som skjer. 99% av all vold i norge skjer jo under alkohol rus.


treningerlivet: Det er feil. Finnes ingen vitenskapelig bevis for at hasj danner innfallsporten til sterkere stoffer. Dette er det personen det kommer ann på. Har du lyst til å prøve så gjør man det, uavhengi av hasj eller ikke.

"andre sitter som råtne salater uten fremtids  planer" Det er vel heller noe med personen tenker jeg vi sier. dette hadde vel skjedd uansett om han hadde starta å røyke eller ikke tenker jeg.

Men lett å skylde på hasjen ja. Men faktumet er at det er personen det kommer ann på.

Tenk på alle som har helt fucka liv som du snakker om som IKKE har røyka før, hadde de røyka så hadde det jo vært derfor, right? see my point?

Tenk med hodet:)


 
Har du ikke bedre argument én at alkohol er noe som på feil person i feil mengde kan være svært usunt så har du ingen argument.

Alle de jeg kjenner/kjente som har brukt mye cannabis i lengre perioder har fått problemer i større grad, flere sitter inne pga overgang til enda tøffere knark, andre sitter som råtne salater uten fremtids  planer, enkelte har pådratt seg kraftig svekket kortidsminne og har blitt uføre før 25år.
For de som sliter mest er "verdensmester" holdningen og fjortiss mentaliteten noe som har gitt de problemer av en slik art at de neppe får konstruktivt liv.

Alltid artig med de som har røkt i mange år og har "ingen" problemer, nei ingen dømmer sin egen handling særlig bra, vi er heller ikke vår værste kritiker.

Klart noen klarer å røke seg en i helgen, men har man den "urge'n" for "rusen" så har man problemer i mer eller mindre grad, fornektelsen er dens(rusen) beste venn.

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hasj
« #472 : 04. februar 2009, 00:04 »
Og en ting til. Det er ALKOHOL som er "Gateway drug" IKKE hasj.

Nettop under alkoholrus Mange blir dumme nok til å feks takke ja til ei stripe med pepper, cola, en knips osv

Overdose med hasj er UMULIG. Alkohol derimot, så kan du dø.

Alkohol dreper hjerneceller, Hasj "bedøver"



Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Hasj
« #473 : 04. februar 2009, 00:05 »
Så vi skal kriminalisere hasj fordi folk ikke har hjerneceller nok til å skjønne at sterkere stoffer kan være mer farlig ? Da kan vi jo kriminalisere øl også, siden de fleste som drikker øl før eller senere begynner å drikke sprit. Eller ? Og hasj leder ikke til andre stoffer per se, men du åpner sinnet ditt for flere sanseinntrykk, noe som kanskje vil gjøre deg nysgjerrig på hva andre stoffer vil gjøre med tankemønsteret ditt. Men å si at hasj leder direkte til misbruk av sterkere stoffer er PROPAGANDA. Så klart, hvis du spør en gjeng heroinister hva det første stoffet de prøvde var for noe, så vil de fleste svare "hasj". Men det er vel ingen som begynner med heroin uten å ha vært innom det meste først? Disse menneskene er disponerte for rusmisbruk, uansett om de begynte med hasj eller ibux.
Uansett er det alkohol som er the gateway drug, de fleste som prøver stoff gjør det når de er fulle. Dette emnet kan man diskutere i årevis uten at folk blir enige, men bare for å avslutte her : Hvordan kan noen som aldri har prøvd noe være så sterke motstandere av det? Eller vite så mye om det? Det blir som om jeg skulle ha vært sex-og samlivsekspert uten engang å ha pult.
Takk for meg Smiley

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Hasj
« #474 : 04. februar 2009, 00:06 »

treningerlivet: Det er feil. Finnes ingen vitenskapelig bevis for at hasj danner innfallsporten til sterkere stoffer. Dette er det personen det kommer ann på. Har du lyst til å prøve så gjør man det, uavhengi av hasj eller ikke.

Det er jeg klarer over, poenget var at det er vel folk som prøver hasj, går "lei" av den rusen hasjen gir, og derfor vil prøve noe nytt og sprekere f.eks? Eller tar jeg feil igjen? Er selvfølgelig klar over at hasj nødvendigvis ikke MÅ føre til at man prvøer andre ting. Men du skjønte poenget, tenker jeg Smiley

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Hasj
« #475 : 04. februar 2009, 00:09 »
Det er jeg klarer over, poenget var at det er vel folk som prøver hasj, går "lei" av den rusen hasjen gir, og derfor vil prøve noe nytt og sprekere f.eks? Eller tar jeg feil igjen? Er selvfølgelig klar over at hasj nødvendigvis ikke MÅ føre til at man prvøer andre ting. Men du skjønte poenget, tenker jeg Smiley

Du går vel lei hvis du har det samme på brødskiva hver dag i fem år også, det argumentet der blir for dumt. Jeg har røyka hasj i 7 år, og jeg har ikke blitt lei rusen og følelsen det gir meg, og det kommer jeg nok aldri til å bli heller Smiley

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Hasj
« #476 : 04. februar 2009, 00:09 »
Overdose med hasj er UMULIG. Alkohol derimot, så kan du dø.

Alkohol dreper hjerneceller, Hasj "bedøver"



Typiske hippiutsagn
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Hasj
« #477 : 04. februar 2009, 00:09 »
Så vi skal kriminalisere hasj fordi folk ikke har hjerneceller nok til å skjønne at sterkere stoffer kan være mer farlig ? Da kan vi jo kriminalisere øl også, siden de fleste som drikker øl før eller senere begynner å drikke sprit. Eller ? Og hasj leder ikke til andre stoffer per se, men du åpner sinnet ditt for flere sanseinntrykk, noe som kanskje vil gjøre deg nysgjerrig på hva andre stoffer vil gjøre med tankemønsteret ditt. Men å si at hasj leder direkte til misbruk av sterkere stoffer er PROPAGANDA. Så klart, hvis du spør en gjeng heroinister hva det første stoffet de prøvde var for noe, så vil de fleste svare "hasj". Men det er vel ingen som begynner med heroin uten å ha vært innom det meste først? Disse menneskene er disponerte for rusmisbruk, uansett om de begynte med hasj eller ibux.
Uansett er det alkohol som er the gateway drug, de fleste som prøver stoff gjør det når de er fulle. Dette emnet kan man diskutere i årevis uten at folk blir enige, men bare for å avslutte her : Hvordan kan noen som aldri har prøvd noe være så sterke motstandere av det? Eller vite så mye om det? Det blir som om jeg skulle ha vært sex-og samlivsekspert uten engang å ha pult.
Takk for meg Smiley

Greit poeng du har, fremdeles, jeg har aldri prøvd hasj eller noe annet, men er fremdeles like mye i mot det! Aner ingenting om effekt eller bivirkninger, har såklart hørt ditt og datt. Fremdeles syns jeg det er tåpelig å bruke hasj.

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Hasj
« #478 : 04. februar 2009, 00:10 »
Du går vel lei hvis du har det samme på brødskiva hver dag i fem år også, det argumentet der blir for dumt. Jeg har røyka hasj i 7 år, og jeg har ikke blitt lei rusen og følelsen det gir meg, og det kommer jeg nok aldri til å bli heller Smiley

Haha, DU er fasiten for alle? Du tror ikke andre kan gå lei av rusen f.eks, bare fordi du ikke kan det? If so, så må du ha tatt noe skada av 7 år med røyking Smiley

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Hasj
« #479 : 04. februar 2009, 00:12 »
Haha, herregud ! Dette viser hvor godt propagandaen har festet seg i befolkningen.

"Jeg har aldri prøvd hasj eller noe annet, men er fremdeles like mye i mot det!"
"Aner ingenting om effekt eller bivirkninger"
"Fremdeles syns jeg det er tåpelig å bruke hasj"

Ok, la oss oppsummere : Du har aldri prøvd det. Du vet nesten ingenting om det. Men du synes det er skikkelig fæle greier.
HVORFOR ? Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!