Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250882 ganger)

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #525 : 04. februar 2009, 15:57 »
 Jeg bare lurer på en ting, og du trenger ikke svare hvis du ikke vil. Du sier du bruker cannabis for "å få ro"...eller det ihvertfall sånn jeg leser det. Etter min mening så er det vel andre steder man må ta tak hvis man er avhengig av å ty til rusmidler for å få ro? Jeg er klar over at både samfunn, jobb, familie etc. skaper stress i hverdagen, men hvis du bruker cannabis med det formål å kuppe det over tid, så setter du jo deg selv på sidenlinjen når det gjelder å takle det livet byr på av utfordringer....noe som i mange tilfeller fører til at mange øker hyppigheten av misbruket. Jeg har jobbet på en psykiatrisk akuttavdeling i snart 10 år, og har sett hva dette "ufarlige" stoffet har gjort med mennesker som "bare" skulle prøve det en gang, eller som "bare" røyker 1 gang i uka. Selvfølgelig er noen mennesker mer disponert for å utvikle psykose osv. enn andre, men det er ingen tvil om at misbruket fører til psykiske og sosiale ringvirkninger, samt at man blir mer passiv i forhold til å ta tak og gjøre noe med det som kanskje utløser uro og stress. En dårlig sammenlikning forøvrig, men det blir jo som nåtidens småbarn som utstyres med redningsvest, hjelm og sikkerhetsline når de skal ut å leke.....i stedet for å lære at livets skole innebærer skrubbsår, blåmerker, oppturer og nedturer.....og ikke alltid er så lett som man skal ha det til.

PS. Spørsmålet mitt druknet litt nå men du finner det innledningsvis:-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #526 : 04. februar 2009, 16:08 »
Selvmedisinering kalles det gjerne, men tro ikke noen kommer til å innrømme det.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hasj
« #527 : 04. februar 2009, 16:12 »
Men det samme gjelder jo alkohol? Man drikker jo som oftest for å "fjerne hemninger" ikke sant?
Går jo på det samme det da? uansett om man røyker for å slappa av å kansje se en film osv eller om man skal drikke seg drit full, for å bli "vill å gal" (ikke ta det bokstavelig tLT)
Jeg bare lurer på en ting, og du trenger ikke svare hvis du ikke vil. Du sier du bruker cannabis for "å få ro"...eller det ihvertfall sånn jeg leser det. Etter min mening så er det vel andre steder man må ta tak hvis man er avhengig av å ty til rusmidler for å få ro? Jeg er klar over at både samfunn, jobb, familie etc. skaper stress i hverdagen, men hvis du bruker cannabis med det formål å kuppe det over tid, så setter du jo deg selv på sidenlinjen når det gjelder å takle det livet byr på av utfordringer....noe som i mange tilfeller fører til at mange øker hyppigheten av misbruket. Jeg har jobbet på en psykiatrisk akuttavdeling i snart 10 år, og har sett hva dette "ufarlige" stoffet har gjort med mennesker som "bare" skulle prøve det en gang, eller som "bare" røyker 1 gang i uka. Selvfølgelig er noen mennesker mer disponert for å utvikle psykose osv. enn andre, men det er ingen tvil om at misbruket fører til psykiske og sosiale ringvirkninger, samt at man blir mer passiv i forhold til å ta tak og gjøre noe med det som kanskje utløser uro og stress. En dårlig sammenlikning forøvrig, men det blir jo som nåtidens småbarn som utstyres med redningsvest, hjelm og sikkerhetsline når de skal ut å leke.....i stedet for å lære at livets skole innebærer skrubbsår, blåmerker, oppturer og nedturer.....og ikke alltid er så lett som man skal ha det til.

PS. Spørsmålet mitt druknet litt nå men du finner det innledningsvis:-)

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #528 : 04. februar 2009, 16:31 »
Ok takk for svar. Jeg sitter ofte igjen med ett inntrykk av at mange ofte sammenligner cannabis bruk med noen annet (f.eks alkohol), i stedet for å sammenligne det med at det muligens hadde vært enda bedre hvis man hadde klart seg uten noen ting. Når det er sagt, jeg drikker jeg selv, og har ingen ting med hva folk bruker fritiden sin på. Men siden jeg jobber på sykehus og ser bakdelene innenfor det som finnes av tilgjengelige rusmidler, så blir jeg forbauset over hvor mange tilsynelatende oppegående mennesker som bruker det med formål å få en liten flukt fra hverdagen i stedet for å løse de problemene som er. Hvor på veien skjedde det at man f.eks ikke lenger klarer å slappe av og nyte en film uten å være påvirket av rusmidler? Dette er ingen kritikk rettet mot deg personlig altså, bare lufter tankene;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Hasj
« #529 : 04. februar 2009, 16:41 »
 Tongue

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hasj
« #530 : 04. februar 2009, 16:55 »
Men igjen blir det, det samme med alkohol. Men vi tenker ikke over det på den måten, siden alkohol er godtatt i samfunnet og har blitt en "vane" for de fleste.

Selfølgelig kan man se en film uten å røyke..

Selv så ser jeg jeg ikke noe mer "ned på" folk som røyker i helgene sammen med kompis gjengen, å ser på film, hører på musikk, spiller poker osv enn det jeg gjør på de som drikker seg drita hver helg Smiley
Ok takk for svar. Jeg sitter ofte igjen med ett inntrykk av at mange ofte sammenligner cannabis bruk med noen annet (f.eks alkohol), i stedet for å sammenligne det med at det muligens hadde vært enda bedre hvis man hadde klart seg uten noen ting. Når det er sagt, jeg drikker jeg selv, og har ingen ting med hva folk bruker fritiden sin på. Men siden jeg jobber på sykehus og ser bakdelene innenfor det som finnes av tilgjengelige rusmidler, så blir jeg forbauset over hvor mange tilsynelatende oppegående mennesker som bruker det med formål å få en liten flukt fra hverdagen i stedet for å løse de problemene som er. Hvor på veien skjedde det at man f.eks ikke lenger klarer å slappe av og nyte en film uten å være påvirket av rusmidler? Dette er ingen kritikk rettet mot deg personlig altså, bare lufter tankene;-)

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Hasj
« #531 : 04. februar 2009, 16:58 »
Mye sanne ord Virtuoso! marijuana er livsnytelse for de fleste som røyker Smiley Musikk blir faktisk enda bedre når man slapper av med litt marijuana! Kall de som røyker gjerne hippier om man vil, men å være for peace and love er faktisk ikke så dumt!

Alkohol gjør, som sagt tusen ganger tidligere, folk ofte aggressive, dumdristige, utagerende o.l Slossing, konebanking, drap, og alt mulig faenskap har gjerne sammenheng med alkohol. Man ser ikke folk som har røyket marijuana sloss for å si det sånn, det skjer omtrent ikke Tongue

Marijuana derimot gjør deg avslappet, glad og fornøyd! Og søvning om man tar for mye. Latteren sitter løsere og man blir lysten på mat! Man stresser godt ned! Rett og slett masse positivt med det! Og får man det i seg uten tobakk så slipper man de ulempene tobakk medfører også! Men, det er neppe bra for trening Tongue
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #532 : 04. februar 2009, 17:00 »
Ser den, men hvorfor tørr folk å gamble på at de er en av de som faktisk tåler bruk av Cannabis?...mange av de jeg har møtt på sykehuset har ingen tidligere sykehistorie innen psykiatri, ei heller i familien. Noen har brukt det i kort tid, andre over mange mange år. Fellesnevneren er ofte at de tilfedligvis har møtt på noen tyngre motbakker på ett eller annet tidspungt, og siden cannabis bruken har vært en "følgesvenn" eller noe som lindrer så er dette ofte noe som da øker i omfang når ting blir vanskelig.....og da kommer ofte smellen med psykiske symptomer som etter hvert tar overtaket. Men som sagt, jeg har ingen ting imot eller med hva andre driver med, jeg er kun nysgjerrig siden jeg selv er av en oppfatning av at man bør kunne takle ting selv, finne ro og glede uten å måtte ty til "hjelpemidler".  Det gjelder da også da også mitt eget alkoholforbruk..som er "min last":-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Hasj
« #533 : 04. februar 2009, 17:05 »
Svaret mitt var rettet til Crifte Crau.

Men bare en ting, Hvem her er uenige om at alkohol er norges store samfunnsproblem? woot

Mener dere at det er hasj som er det eller? woot

Virker som dere syns alkohol er bare bra og skaper ingen problemer i samfunnet what
 .

Diskuterer vel hasj her, så skjønner ikke hvorfor du er så veldig opptatt av å få diskutert om alkohol er værre/bedre osv? Det har aldri vært poenget med denne tråden.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Hasj
« #534 : 04. februar 2009, 17:06 »
Ser den, men hvorfor tørr folk å gamble på at de er en av de som faktisk tåler bruk av Cannabis?...mange av de jeg har møtt på sykehuset har ingen tidligere sykehistorie innen psykiatri, ei heller i familien. Noen har brukt det i kort tid, andre over mange mange år. Fellesnevneren er ofte at de tilfedligvis har møtt på noen tyngre motbakker på ett eller annet tidspungt, og siden cannabis bruken har vært en "følgesvenn" eller noe som lindrer så er dette ofte noe som da øker i omfang når ting blir vanskelig.....og da kommer ofte smellen med psykiske symptomer som etter hvert tar overtaket. Men som sagt, jeg har ingen ting imot eller med hva andre driver med, jeg er kun nysgjerrig siden jeg selv er av en oppfatning av at man bør kunne takle ting selv, finne ro og glede uten å måtte ty til "hjelpemidler".  Det gjelder da også da også mitt eget alkoholforbruk..som er "min last":-)
Om man "tåler" det i forhold til avhengighet tror jeg man må føle på selv i forhold til hvordan man er ellers i livet. Drikker du som en svamp? Hver helg? Mange ganger i uka? Drikker du cola hver dag? Sånne ting, - blir du lett avhengig av ting så hold deg unna tror jeg er regelen Smiley Selvfølgelig vil man som med alkohol sikkert kunne begynne et overforbruk om man møter harde motbakker OG er typen som LETT støtter seg til slike ting for å komme seg igjennom. De fleste som bruker marijuana tror jeg er oppegående folk som vet at hverken alkohol eller marijuana er lurt å ty til for å "komme unna" problemer. De forsvinner ikke av den grunn
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Hasj
« #535 : 04. februar 2009, 17:08 »
Diskuterer vel hasj her, så skjønner ikke hvorfor du er så veldig opptatt av å få diskutert om alkohol er værre/bedre osv? Det har aldri vært poenget med denne tråden.
Hvis du ikke ser den åpenbare sammenhengen alkohol har i forhold til marijuana i skadevirkninger på samfunnet og mennesket så bør du nesten hoppe ut av diskusjonen. begge deler er rusmidler, alkohol er mer skadelig på omtrent alle måter.
Det er greit å være i mot begge ting, men å være for alkohol, og samtidig mot marijuana er ikke logisk begrunnbart
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Hasj
« #536 : 04. februar 2009, 17:09 »
Mye sanne ord Virtuoso! marijuana er livsnytelse for de fleste som røyker Smiley Musikk blir faktisk enda bedre når man slapper av med litt marijuana! Kall de som røyker gjerne hippier om man vil, men å være for peace and love er faktisk ikke så dumt!

Alkohol gjør, som sagt tusen ganger tidligere, folk ofte aggressive, dumdristige, utagerende o.l Slossing, konebanking, drap, og alt mulig faenskap har gjerne sammenheng med alkohol. Man ser ikke folk som har røyket marijuana sloss for å si det sånn, det skjer omtrent ikke Tongue

Marijuana derimot gjør deg avslappet, glad og fornøyd! Og søvning om man tar for mye. Latteren sitter løsere og man blir lysten på mat! Man stresser godt ned! Rett og slett masse positivt med det! Og får man det i seg uten tobakk så slipper man de ulempene tobakk medfører også! Men, det er neppe bra for trening Tongue

Har aldri blitt spesielt aggressiv, banka kona, drept noen, eller gjort noe dumdristig med alvorlige følger jeg, men drita har jeg da helt klart vært.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Hasj
« #537 : 04. februar 2009, 17:10 »
Har aldri blitt spesielt aggressiv, banka kona, drept noen, eller gjort noe dumdristig med alvorlige følger jeg, men drita har jeg da helt klart vært.
Fint for deg, og poenget ditt er? At du ikke skjønner hva jeg snakker om eller bare gjør du deg dum? Har du hørt om statestikk? SSB? Leser du aviser?
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Hasj
« #538 : 04. februar 2009, 17:10 »
Hvis du ikke ser den åpenbare sammenhengen alkohol har i forhold til marijuana i skadevirkninger på samfunnet og mennesket så bør du nesten hoppe ut av diskusjonen. begge deler er rusmidler, alkohol er mer skadelig på omtrent alle måter.
Det er greit å være i mot begge ting, men å være for alkohol, og samtidig mot marijuana er ikke logisk begrunnbart

Jo, jeg er klar over at alkohol og har en skadevirking og at det kan sammenlignes osv osv. Men om du gidder å lese litt flere sider enn bare den siste her, så ser du at de samme folka som er så jævli for hasj ikke er opptatt av annet enn å rakke ned på alkoholen, for å sette hasjen sin i et bedre lys.

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Hasj
« #539 : 04. februar 2009, 17:12 »
Fint for deg, og poenget ditt er? At du ikke skjønner hva jeg snakker om eller bare gjør du deg dum? Har du hørt om statestikk? SSB? Leser du aviser?

Poenget mitt er at, det må ikke skje med alle som nyter alkohol, du snakker som om alkohol = agressive, voldelige og dumdristige personer.  Greit nok, alkohol kan forsterke det, men det finnes da for faen normale mennesker her og,  som ikke er agressive eller dumme, enten de er drita eller edrue.

Og ja, jeg leser avisa hver morgen jeg Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!