Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250930 ganger)

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Hasj
« #540 : 04. februar 2009, 17:16 »
Noen folk tar seg en drink for å stresse ned etter en hard og slitsom arbeidsdag, noen hekler duker, noen går tur med hunden, noen røyker cannabis. En del sliter med psykiske vansker etter for mye røyking, men det er da strengt tatt individet det går på her, og ikke rusmiddelet? For en stor, stor del av de som røyker klarer jo seg helt fint. Men moderasjon er et nøkkelord her som i alle andre settinger.  Selvfølgelig kan man si at det var rusmiddelet som trigget en eventuell psykose, og det er det jo strengt tatt også, men da burde ikke denne personen rørt stoffet in the first place (noe som gir en litt umulig problemstilling, for hvordan vet man hvordan man reagerer på noe før man har prøvd? :p ) Folk må gjerne si hva de vil om hasj og cannabis kontra f.eks alkohol, men når man blir kalt "hippie" fordi man røyker hasj vitner det om særs lite intelligens og forståelse fra motparten. Og til slutt, bare for å få en litt annen nyanse på den gateway-teorien : Jeg bor i en by der amfetamin er myyyye mer utbredt enn hasj, og disse amf-huene er i tillegg folk som aldri har røyka rev, og som faktisk ser ned på oss som røyker. VI er liksom "nedsnødde" ! Haha Smiley

Ble litt rotete dette her :p

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Hasj
« #541 : 04. februar 2009, 17:17 »
Ifølge enkelte er alt du sier vås.............
Men jeg vet at det stemmer, politiet har sagt det til meg på kurs, de som jobber med psykiatri sier det samme osv.
Uansett hva man mener om det ene eller det andre rusmidlet, så må det ikke frikjennes fordi noe annet er verre!!!!
En mann som blir alkoholiker har i gjennomsnitt drukket aktivt i 14år, for ei dame er tallet 8 år.
For knark er det vesentlig kortere, enkelte typer stoff er 1, en gang nok til å bli hekta.
For meg høres det ut som om flere her er avhengi av hasj, jeg vet mange sier det er umulig, men må man tjalle for å roe nervene da har man et seriøst problem.
Men uansett knark er ikke løsningen på alkoholens svineri........
Har fått med meg at du er en påståelig type som farer med mye vås!  Angry
Politiet har sagt til deg på kurs? Hva er det for no? Mener du virkelig selv at det er et rimelig argument? Hører(leser) du deg selv? Overlat slik til forskningen!

Hva er terskelen for å bli stemplet som alkoholiker i forhold til å bli stemplet som en marijuanaavhengig da? Og dette med å "må man tjalle for å roe nervene da har man et seriøst problem" er bare tull og tatt ut av sammenheng og fremført for å svartmale meningen vår.
Hva om jeg sier følgende da:
"Om man trenger alkohol for å feste og ha det gøy på byen så har man et seriøst problem"

Ingenting "må" bli lovlig fordi noe værre er lovlig, men du burde i det minste annerkjenne hykleriet i forhold til marijuana kontra alkohol
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #542 : 04. februar 2009, 17:17 »
hehe...nå ikke cola noe man kan bli psykotisk av i motsetning til cannabis og alkohol, men det er selvfølgelig avhengighet i sukker og koffein. Det er sikkert mange som er uenig, men jeg synes nå det er ett skille mellom dagligvarer og rusmidler. Det er jo med en god baktanke at legemidler er reseptbelagte og rusmidler er ulovlig.......fordi effekten av misbruket ofte fører med seg mere bivirkninger en hull i tennene og overvekt. Ett helt hvitt sammfunn uten noe som er skadelig vil vi vel aldri få, og ikke ville jeg hatt det heller. Men at folk faktisk VELGER å ruse seg på rusmidler synes jeg ihvertfall selv er rart, selv om det øker nytelsen av overnevnte aktiviteter. De fleste trengte jo ikke å røyke cannabis for å ha det gøy når man spiller fotball, klunker på gitaren, er på ferie eller går en tur i skogen når man var 14 år. Dette er jo i seg selv ting som vanligvis ska være en avkobling fra hverdagens kjas og mas:-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Hasj
« #543 : 04. februar 2009, 17:22 »
..Men at folk faktisk VELGER å ruse seg på rusmidler synes jeg ihvertfall selv er rart, selv om det øker nytelsen av overnevnte aktiviteter. De fleste trengte jo ikke å røyke cannabis for å ha det gøy når man spiller fotball, klunker på gitaren, er på ferie eller går en tur i skogen når man var 14 år. Dette er jo i seg selv ting som vanligvis ska være en avkobling fra hverdagens kjas og mas:-)
Urbaniseringen som er skyld i dette? Tongue Hvem vet?

Noe av hovedpoenget mitt er at et stoff som ikke skader deg (i hvertfall ikke nevneverdig) men gjør deg avslappet og rolig, OG ikke går ut over andre, ikke burde være ulovlig. Det er unødvendig bruk av lov og innskrenking av frihet.
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Hasj
« #544 : 04. februar 2009, 17:22 »
 Tongue

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Hasj
« #545 : 04. februar 2009, 17:23 »
Det teiteste argumentet hittil i tråden er vel "politiet har sagt det til meg på kurs". Jeg har selv hatt kompiser som har blitt huka inn for å ha ett gram på seg, og de har blitt fortalt av purken at det er mye bedre å drikke brennevin enn å røyke hasj. HALLOOOO ??

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #546 : 04. februar 2009, 17:31 »
Urbaniseringen som er skyld i dette? Tongue Hvem vet?

Noe av hovedpoenget mitt er at et stoff som ikke skader deg (i hvertfall ikke nevneverdig) men gjør deg avslappet og rolig, OG ikke går ut over andre, ikke burde være ulovlig. Det er unødvendig bruk av lov og innskrenking av frihet.

Er forsåvidt enig der, statistikk viser nok at f.eks er mer voldsbruk knyttet til alkohol enn cannabis. Og ett samfunn hvor man ikke skal få velge sin vei selv, er etter min mening ett dårlig samfunn. For meg er det bare utenkelig at når man først har den friheten til å velge, at man da velger å det fint med cannabis når man vet at det finnes enkelte skadevirkninger, i stedet for å ta en tur i marka som det så vidt meg bekjent enda ikke er knyttet noen bivirkninger til:-)

Men dette blir en evig drakamp mellom for/imot.....og som regel lite rasjonell siden de fleste står på sine ytterpungter. Men jeg takker for innspill og ønsker alle lykke til enten de velger det ene eller det andre:-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Hasj
« #547 : 04. februar 2009, 17:32 »
 Tongue

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Hasj
« #548 : 04. februar 2009, 17:35 »
Er forsåvidt enig der, statistikk viser nok at f.eks er mer voldsbruk knyttet til alkohol enn cannabis. Og ett samfunn hvor man ikke skal få velge sin vei selv, er etter min mening ett dårlig samfunn. For meg er det bare utenkelig at når man først har den friheten til å velge, at man da velger å det fint med cannabis når man vet at det finnes enkelte skadevirkninger, i stedet for å ta en tur i marka som det så vidt meg bekjent enda ikke er knyttet noen bivirkninger til:-)

Men dette blir en evig drakamp mellom for/imot.....og som regel lite rasjonell siden de fleste står på sine ytterpungter. Men jeg takker for innspill og ønsker alle lykke til enten de velger det ene eller det andre:-)

Om voldstilfellene telles i antall, noe jeg regner med de gjør, kan du jo ikke sette dem opp mot hasj / cannabis direkte da. Du er vel klar over at det er langt flere som drikker alkohol enn folk som bruker hasj?

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #549 : 04. februar 2009, 17:41 »
Om voldstilfellene telles i antall, noe jeg regner med de gjør, kan du jo ikke sette dem opp mot hasj / cannabis direkte da. Du er vel klar over at det er langt flere som drikker alkohol enn folk som bruker hasj?

Det stemmer nok det ja, men det er heller ikke der poenget mitt ligger. I mine øyne kan både alkohol og cannabis være skadelig både for deg selv og andre i ytre tilfeller. Hva som er MEST skadelig er for meg uvesentllig, jeg er mer opptatt av å vite HVORFOR folk velger det når man klarer seg så fint uten:-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hasj
« #550 : 04. februar 2009, 17:46 »
La oss se det sånn, Hvis like mange hadde røyka som folk som drikker, så hadde fremdeles statistikken vist det med alkoholen. hvorfor? Man blir ikke voldelig av hasj.
Har aldri opplevd noen som har blitt voldelig av å røyke. og siden jeg selv har prøvd å røyke så kan jeg ikke forstå at noen blir det heller:)
Om voldstilfellene telles i antall, noe jeg regner med de gjør, kan du jo ikke sette dem opp mot hasj / cannabis direkte da. Du er vel klar over at det er langt flere som drikker alkohol enn folk som bruker hasj?

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Hasj
« #551 : 04. februar 2009, 17:47 »
Det stemmer nok det ja, men det er heller ikke der poenget mitt ligger. I mine øyne kan både alkohol og cannabis være skadelig både for deg selv og andre i ytre tilfeller. Hva som er MEST skadelig er for meg uvesentllig, jeg er mer opptatt av å vite HVORFOR folk velger det når man klarer seg så fint uten:-)

Da er nok vi veldig enige, egentlig. Var bare for å påpeke at statstikken mest sannsynelig gir et skeivt bilde.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #552 : 04. februar 2009, 17:52 »
La oss se det sånn, Hvis like mange hadde røyka som folk som drikker, så hadde fremdeles statistikken vist det med alkoholen. hvorfor? Man blir ikke voldelig av hasj.
Har aldri opplevd noen som har blitt voldelig av å røyke. og siden jeg selv har prøvd å røyke så kan jeg ikke forstå at noen blir det heller:)

Da kunne man jo samtidig sammenliknet utbredelse av psykose blandt brukere av cannabis og alkohol. Psykose utløst av alkohol..noe som heter delirium...kommer ofte etter mange dager med svært høyt alkoholforbruk etterfulgt av bråstopp. I antall så er det mange ferre pasienter som blir inlagt med alkohol utløst psykose, enn de som kommer inn med rusutløst psykose. Psykose i seg selv er en tilstand som kan føre til alvorlige voldshandlinger mot seg selv eller andre....så helt ufarlig er det jo ikke med cannabis heller;-) Men dette var en liten avsporing basert på min erfaring og ikke forskning;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Hasj
« #553 : 04. februar 2009, 17:57 »
Du får bli tørr bak ørene å se virkeligheten.
Det er ikke mye vold blandt de som drikker, jeg førte statestikk blandt kunder på byen en periode, der jeg jobbet ble håndjern brukt ca 1 gang pr 10.000 kunder, slossing mindre én 2 slosskamper pr uke, ca 3-4 tusen gjester alt i alt pr uke.
De fleste slosskampene startet på dansegulv pga trengsel, evt i baren pga trengsel.
Iløpet av 1 år var det mindre én 1% av kundene som laget trøbbel av en eller annen årsak og langt mindre som sloss eller utøved vold, kanskje.
Mindre én 0,0006% av kundene i løpet av 1 år ble hentet av politiet, og vi var rimelig konsekvente på å overlevere folk til politiet etter vold.
Har vi 10.000 tilfeller av vold på 1 år hvor 9000 tilfeller er i alkohol rus så er det kanskje 2-3millioner mennesker i den kundemassen iløpet av 1 år 0,0036% av de som er fulle på byen utøver vold. Da blir statestikken annerledes kontra at 90% av all vold skjer i alkohol rus.
Disse tallene er representative i forhold til kundemasse/vold av alkohol påvirkede folk.
Når statestikk brukes må fakta som legges til grunn være riktig i perspektiv 1 av 2 blir 50%,
2000 av 20000 er 10%, 25000 av 5.000.000 er 0,005% hva er mest 50% eller 25.000
0,0006% av kundene utgjorde ca 100stk på 1 år. eller 166.000 kunder, ca tall men rimelig nøyaktig, kanskje 5% feilmargin.
Flere ting å sette fingern på her. For det første virker det som om du tror at dine erfaringer om vold på byen/utested, eller hvor jeg får intrykk av at du har gjort erfaringene/"statestikken" din fra, er hele sannheten. Hva med alle de andre utestedene? Hva med vold i hjemmet? Vold utenfor utestedene? Fester?

Ellers lurer jeg på hvilket øvelse/kompetanse du har i å utarbeide statestikker som gjør at jeg burde ta det du sier for god fisk?

Når vi likevel ikke forholder oss til det beviselige så kan jeg jo nevne de utallige gangene jeg har sett slosskamper nederst i karljohan hvor onkel politi ikke gidder å ta de med seg eller nærmest bry seg.

Forøvrig er det helt klart, og alle må vel være enig i, at de de fleste som drikker ikke blir utagerende og voldelige. Det er jeg også helt enig i.

Poenget mitt er hvorfor man skal se ned på og ha marijuana ulovlig når alkohols effekter på folk og fe er langt værre totaltsett? Kan du gi meg et godt svar på det?
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #554 : 04. februar 2009, 18:11 »

Poenget mitt er hvorfor man skal se ned på og ha marijuana ulovlig når alkohols effekter på folk og fe er langt værre totaltsett? Kan du gi meg et godt svar på det?
[/quote]

Men hvorfor må cannabis bli lovlig? Horfor kan ikke du klare deg uten? Hvorfor skal de som allerede har ett misbruksproblem måtte lide vet at det blir enda mer tilgjengelig og legalisert? Skal det brukes som medisin så kan det være underlagt like strenge restriksjoner som andre legemidler... Og hvorfor skal det alltid sammenlignes med alkohol? Poenget er jo at begge er skadelig....
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!