Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250861 ganger)

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Hasj
« #585 : 05. februar 2009, 15:07 »
Samme som proteinpulver, Hvorfor ikke spise en 4kgs tønne om dagen?Huh

Er en grunn for at det finnes anbefalt dosering. Slik er det med alle legemidler. Trodde du visste det jeg! haha

Proteinpulver er ikke ett legemiddel.. Trodde du visste det jeg! Kiss

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #586 : 05. februar 2009, 15:08 »
Slutt med den "hasj hode" greia da Smiley

Hasj STIMULERER faktisk hjerneceller! Wink Tro det eller ei Wink Derfor det er ett ypperlig legemiddel mot feks Alzeimers Wink Å for å ikke snakke om andre ting som hasj kan brukes som ett legemiddel mot, som: Migrene, Adhd, Aids, Grå stær, Kreft, Tourettes syndrom, Multiple Sklerose, Astma osv osv osv osv Listen er lang for å si det sånn.

Finnes ikke noe annet legemiddel som lindrer så mye som det hasj gjør ! Wink

Hasj har jo også blitt solgt lovlig her i norge på apotek, Synd det ikke er sånn lenger nå men Undecided



Det stemmer det ja at cannabis har blitt prøvd som legemiddel en rekke ganger, da i form av cannabinoider....ofte i sammenheng med behandling av anorexi og kreft. Men siden det medfører en rekke psykiatriske virkninger så har det blitt trukket tilbake. Så at det lindrer er det vel liten tvil om, men sett i sammenheng med andre legemidler som årlig blir godkjent som både er sterke og avhengighets skapende så skulle vel det at man velger å ikke være for liberale i forhold til cannabis som legemiddel gi en indikasjon på usikkerheten bak den totale effekten. Når det gjelder Alzeimers osv. så er dette sykdommer som oppstår på bakgrunn av mutasjoner i gener som koder for de proteinene vi har i kroppen, det kan nok desverre ikke cannabis fikse, men kan sikkert lindre litt symptomer;-)

Og en litt dårlig sammenligning:
Det har blitt forsket på at små doser amfetamin har prestasjonsfremmende effekt på trafikkatferd, men det betyr jo ikke at man skal bruke det som legemiddel på gamle mennesker med hatt av den grunn, siden side-effektene nok veier tyngre en fordelene der;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #587 : 05. februar 2009, 15:10 »
Hvilken hasj-dose anbefaler så legen og hvor ofte???

Hvor mange har røyka tjall over tid da? 5% av verdens befolkning, dvs 1/4 av de som utvikler psykose  er representer av 1/20 av folket, det er en klar overrepresentasjon statistisk sett.



I 2006 så hadde 10% av befolkningen i aldersgruppen 21-30 år røyket hasj de siste 6 mnd.....
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hasj
« #588 : 05. februar 2009, 15:13 »
Hvilken hasj-dose anbefaler så legen og hvor ofte???

Hvor mange har røyka tjall over tid da? 5% av verdens befolkning, dvs 1/4 av de som utvikler psykose  er representer av 1/20 av folket, det er en klar overrepresentasjon statistisk sett.


Klarer du å quote først og skrive kommentar under? eller tror du at du gjør det allerede?

ja det klarer jeg helt fint!:) Men Sjønner ikke hvorfor det skal bry deg så mye men. Sjønner du ikke at svaret er rettet til quoten så er det du som har problemer, ikke jeg:)

Det med dosering er nok ikke jeg riktig person til å svare på. Men Cannabis blir brukt som medisin flere steder i verden, så går sikkert ann å finne det ut, om du abosolutt vil det:)

Cannabis har blitt brukt som medisin og kostilskudd her i norge også:) (lovlig)

Finnes rundt 10 personer i Usa, som mottar Cannabis daglig igjennom staten. Disse personene hadde ikke ovelevd uten (nei ikke pga noe "abstinenser" men av medisinke årsaker.

Poenget mitt: Cannabis er ikke KUN negativt:) Ta det til dere eller ei, samma for meg.

Utlogget rallar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

  • sunt hjerte i en sunn kropp
Sv: Hasj
« #589 : 05. februar 2009, 15:18 »
Men enig med oppsummeringen din, Cannabis er ikke BARE Negativt Grin
Hopp og sprett
Min treningslogg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #590 : 05. februar 2009, 15:19 »
Nei cannabis er ikke bare negativt, men det er mer negativt enn positivt med vedvarende og langvarig bruk. Eller mener du noe annet?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hasj
« #591 : 05. februar 2009, 15:25 »
Proteinpulver er ikke ett legemiddel.. Trodde du visste det jeg! Kiss

Hvem har sagt at proteinpulver er ett legemiddel???

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #592 : 05. februar 2009, 15:27 »
Jeg er nysgjerrig på hvor mange som ikke røyker hasj regelmessig som er for legalisering.

Tipper svaret ligger veldig nærme 0.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Atle Ganja

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Hasj
« #593 : 05. februar 2009, 15:33 »
Det e mye større prosent på alkohol når det gjelder psykoser, ulykkker og vold, etc
De som har fått psykose av hasj har ikke kontroll eller dvs et hygienisk sinn. og mennesker som er "svake" generelt skal IKKE under noen omstendigheter inta stoffer som er sentralstimulerende eller berusende. derimot bla kaffe som store befolkningsgrupper er avhengig av og kan gi nerver, hjerteflimmer osv! En kan få angst av selv denne "skremselspropaganda" som jeg kommer med, hvis du tenker etter nøøøøøøye Smiley

-Ganja+  dry

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hasj
« #594 : 05. februar 2009, 15:41 »
Jeg er nysgjerrig på hvor mange som ikke røyker hasj regelmessig som er for legalisering.

Tipper svaret ligger veldig nærme 0.

Det tviler jeg sterkt på. Blir ihvertfall 1 med meg haha..

Men er nok mange som er for legalisering som ikke røyker selv (inkludert meg selv) Mange som ser nyttigheten cannabis har som legemiddel bla:)

Ser man på de ulike spørreundersøkelsene som er rundt på nett, så er det alltid mest % for ja til legalisering..

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hasj
« #595 : 05. februar 2009, 15:49 »
Da sitter vel hasj-gjengen og stemmer som fanden selv!!!

Er på forskjellige diskusjonsforumer osv som diskusjon.no bla

Er vel ikke kun folk som røyker der tenker jeg:)

Utlogget Atle Ganja

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Hasj
« #596 : 05. februar 2009, 15:50 »
Jeg må si folk kan lite fakta om Cannabis, jeg har studert emnet i 6 år nå og kan konkludere med at, det er VI som mennesker som setter grenser for hvor skadelig THC (Delta 9, Tetrahydrocannabinol) er for psyken. Har man vrangforestillinger og man er jaktet på av politi og andre langnesede organismer i dette idealistiske samfunn da er det stor grunn for å ha å få problemer med seg selv.
Man skal kunne ha rett til å gjøre hva man vil med seg selv uten at det skader andre. Hvis noen blir såret av at du/jeg bruker Cannabis da spør jeg meg virkelig hvem som trenger en selvanalyse og korrekt info.

-Ganja+  biggrin psykosebeskylt i 7 år....

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Hasj
« #597 : 05. februar 2009, 15:52 »
Klart det er positivt å røyke noe som gjør deg stein hver eneste dag.
Så jeg blir stein hver dag resten av livet om jeg røyker en joint nå? Slutt å snakk vås. Dessuten, røyker man hver dag så misbruker man stoffet. Likefult kan man misbrurke alkohol hver dag, det er også dumt. Når vi er inne på dumme ting, hva med vanlig sigg? Dummere enn det blir det jo ikke, for der får du ingen effekt bortsett fra en tilfredstillelse av avhengighet man selv har skapt ved å røyke den jævla pinna.

Helt rått å påstå at det å røyke noe som helst kan bedre astma problemer.
Så noen andre hadde svart alt, men likevel, man trenger ikke røyke hasj o.l Man kan "fordampe" det slik at man ikke har noe røyk what so ever, man kan spise og drikke det også.

Skjønner, i hasj-rusen så blir det ikke sex da sitter avslappet i sofan og "chiller", ergo smittefaren for hiv = 0
Ingen som helst tvil om at du har fått nok, klem igjen strikket på "dime-baggen" dette hjelper deg ikke......
Enda et våsete innlegg fra deg, men skal kommentere. Muligens noen finner glede i å ha sex høy, men tviler på de fleste liker det. Man blir alt for avslappet synes jeg. Det blir litt som å våse om at "sikkert konge smart å røyke en joint før man skal bli testa i 3000'metern".

Marijuana har vært en fin måte for hvite i USA å holde svarte nedenom og under, skulle nesten tro at KKK hadde funnet opp "gresset" pånytt.
Mange svarte der hvor jeg studerte mistet fokus helt på utdanning og karakterene gikk for mange fra A-B og til C-D, dette pga at ikke kom seg på skolebenken og at de mistet fokus på lesing.
Et fantastisk fordummende stoff, Arian Brotherhood er jo rå på distribusjon av dette, kundene er neppe av de mest lyshudede...........
Litt rasiste utsagn var det også plass til fra din side ja. Det finnes tusen grunner til at man ikke gidder å dedikere så mye tid til skole at man får A'er hele tiden. Kan godt være at mange av de "hvite" streigte kompisene dine trodde livet kun handlet om penger og status og derfor hadde et skikkelig hardt fokus på skole. Men anywas, har mange eksempler på folk jeg studerer med, også meg selv, som har gode karakterer og samtidig koser seg med en joint en gang i blandt.

Kan ikke dere som bruker narkotiske midler bare gjøre det uten å måtte fronte saken deres hver jævla gang anledningen byr seg?
Uansett hvor sunt det måtte være, fortsatt ULOVLIG i Norge og ergo noe man ikke bør drive med, om ikke annet for å unngå pes med purken/foreldre/skolen/jobben.
Du er en sånn som ikke bryr seg om logikk du? Liksom ett fett om ting har en logisk sammenheng eller ikke for deg? Gjelder tydeligvis ikke bare deg, men de fleste ihuggede hasjmotstanderne her.
Gi dette litt ettertanke: Hva skal bestemme om noe skal være forbudt i samfunnet vårt? Hvilke kritererier burde gjelde da? Hvis alkohol og tobakk, og snus er lov, hvorfor skal da ikke hasj være lov? Hasj har i det minste en del gode helsefordeler med seg.
Gå hit, for å lese om marijuana og hvilke effekter stoffet har samt henvisninger til forskningen:
http://www.drugpolicy.org/marijuana/factsmyths/ Jeg er overbevist om at kun et fåtall, om noen, av dere hasj motstandere engang kommer til å klikke dere inn på linken og lese litt om det. Så ignorente tror jeg dere er.

Jeg har ikke giddet å lese hele dette emnet. Men Dette må være no av det dummeste innlegget som er blogget  på dette forumet.
1. For det første forhærliger du et medikament som har langt større skadevirkninger enn positive sider.
2. Vis meg den forskningen som viser til at hasj kan kurere kreft og HIV.
3. Joda, flere legemiddler lindrer vell så mye som hasj: Morfin, Heroin, kokain og Amfettamin
1. Hvor har du dette fra? Sjekk linken jeg postet over og tenkt deg litt om.
2. Se linken ovenfor. Men angående kreft handler det i hovedsak om hjelp ved ubehag rundt kjemoterapien i kreftkurering.
3. Var det ment som en spøk? Eller måtte du som mange andre bare ha med en linje med vås?

Jada, du med " ingen forstår seg på meg" holdningen din. Hvor mange velstående advokater, statsledere, generaler, og leger er vel ikke alkoholikere? Ganske mange. Det er vel ikke noe argument for at alkohol er bra?
Den der standard " jeg kjenner en advokat som røyker hasj" greia di er det ingen som er imponert over. Alle kjenner vel en eller annen advokat eller psykolog som har fyra bønner fra tid til annen? Vi er ikke så jævla imponert over all "inside info`en" din.
Jeg vet til og med om en kriminolog professor som selger hasj.
Poenget i diskusjonen er at hasj er rimlig farlig å misbruke, og at det er lett å bli misbruker av hasj. Har selv vært det, og jeg er en oppegående person.
Du får fortsette å røyke hasj hver eneste dag i 8-10 år til, og så returnere til denne tråden.
Du feller helle innlegget ditt ved den siste linja. Røyker man hver dag, drikker man hver dag, SÅ MISBRUKER MAN ET STOFF. Det sier seg selv, alle er klar over det. I så tilfelle er det like stor om ikke større grunn til å ulovligjøre alkohol da. For "alkohol er -rimelig- farlig å misbruke. Lim er rimelig farlig å misbruke. En kniv er rimelig farlig i misbruke.... Tenk deg om a mann!

Er du en type som lett blir avhengig av ting så hold deg unna ting som det er skummelt å bli avhengig av. De som blir avhengige av marijuana er det samme menneske som lett kunne blitt avhengige av alkohol, og som GANSKE sikkert allerede er avhengige av nikotin.

Måtehold!!! Måtehold!! Bruk med fornuft!! Slik de fleste gjør. De jeg kjenner som er avhengige er low lifes som det lå i kortene at lett ville havne utpå. Lav utdannelse (om noen), "gi faen" holdning til det meste, ikke ambisjoner i det hele tatt, eller, så har de dårlige nerver og dårlig psyke før de begynte. Disse menneskene begynner med det enten det er lovlig eller ei. Så det er intet argument for å ha det ulovlig.

Jeg mener at skal noe være ulovlig så må det være til skade for andre, eller så mye til skade for en selv at det påvirker andre, eller lignende. Marijuana er en fredelig rus hvor man bare vil kose seg og chille.
Det må være en "LOGIKK" bak hvorfor det er ulovlig. Det er ikke jeg som skal trenge å fortelle hvorfor det burde være lovlig, da alt burde være lovlig i utgangspunktet med mindre man har en god grunn til hvorfor det ikke burde være det. Og denne grunnen må være konsis og rasjonell - dermed gjelde for veldig lignende ting (alkohol f.eks).


Vær så snill, kan neste som er i mot hasj ta for seg den siste delen av innlegget mitt og argumentere og debatere ordentlig?

Er det så mye å be om? what
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #598 : 05. februar 2009, 16:00 »
Grungern: jeg driter i om folk røyker hasj, da de stort sett ikke plager folk i rus. Det jeg derimot reagerer på er når pro-cannabis gutta skal forherlige stoffet og argumentere for hvorfor det er bra.

Jeg tar meg en øl i lystig lag - men jeg sier ikke at det er bra eller helsemessig godt for meg.

Regner med at du tar poenget.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Stormbringer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Sv: Hasj
« #599 : 05. februar 2009, 16:02 »
Ser man på de ulike spørreundersøkelsene som er rundt på nett, så er det alltid mest % for ja til legalisering..

En spørreundersøkelse på et hasjforum eller en annen narkoside vil få et helt annet utfall enn den ville på et kristenforum f.eks. Tror disse "undersøkelsene" bør tas med en kasse salt eller to. blir som å spørre om trening er kult på et treningsforum. Men det hadde uten tvil vært artig med en landsomfattende spørreundersøkelse bare for å se hva folk virkelig mener.

For min egen del så mener jeg at hasj er no dritt, men hva vet vel jeg? Virker som at det er hasjfanatikerene som vet best. Hvorfor ikke la gjengen på plata styre landet vårt? Da hadde vel ting blitt på G tenker jeg.
"lead with speed - follow with power".

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!