Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250887 ganger)

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Hasj
« #600 : 05. februar 2009, 16:05 »
Grungern: jeg driter i om folk røyker hasj, da de stort sett ikke plager folk i rus. Det jeg derimot reagerer på er når pro-cannabis gutta skal forherlige stoffet og argumentere for hvorfor det er bra.
Jeg tar meg en øl i lystig lag - men jeg sier ikke at det er bra eller helsemessig godt for meg.
Regner med at du tar poenget.
Synes du virkelig de som liker hasj bruker veldig mye tid å reklamere for hvor bra det er? Du tror ikke grunnen til at vi gjør det i denne diskusjonen  er fordi stoffet er ulovlig uten god grunn da?
Og når du har denne vittigheten som siggen din: "Verdensrekordholder i fyllesjuke, ølbrygging" så hinter du jo om at dette er "kult" eller "noe du vil vise frem" på en eller annen måte. At du vil at de som leser det skal skjønne at du drikker godt med alkohol og er en "harding" på området eller noe?!

Grunnen til at du _ikke_ tar på poenget er at du ikke ser urimeligheten i at hasj er ulovlig når alkohol og tobakk er lovlig. Og du er ikke interessert i forskning som måtte si noe annet enn hva du tror og mener. Dermed er det håpløst å diskutere med deg. Tar jeg feil?
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hasj
« #601 : 05. februar 2009, 16:19 »
En spørreundersøkelse på et hasjforum eller en annen narkoside vil få et helt annet utfall enn den ville på et kristenforum f.eks. Tror disse "undersøkelsene" bør tas med en kasse salt eller to. blir som å spørre om trening er kult på et treningsforum. Men det hadde uten tvil vært artig med en landsomfattende spørreundersøkelse bare for å se hva folk virkelig mener.

For min egen del så mener jeg at hasj er no dritt, men hva vet vel jeg? Virker som at det er hasjfanatikerene som vet best. Hvorfor ikke la gjengen på plata styre landet vårt? Da hadde vel ting blitt på G tenker jeg.

Kan du kansje lese igjennom hva som er blitt skrevet før du svarer !?

jeg gjentar: Jeg tok utgangspunkt i undersøkelsene på forskjellige diskusjonsforumer osv som diskusjon.no bla

feks diskusjon.no er ikke ett hasj forum, så er vel ikke kun folk som røyker der tenker jeg:)

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #602 : 05. februar 2009, 16:21 »


Jeg mener at skal noe være ulovlig så må det være til skade for andre, eller så mye til skade for en selv at det påvirker andre, eller lignende. Marijuana er en fredelig rus hvor man bare vil kose seg og chille.
Det må være en "LOGIKK" bak hvorfor det er ulovlig. Det er ikke jeg som skal trenge å fortelle hvorfor det burde være lovlig, da alt burde være lovlig i utgangspunktet med mindre man har en god grunn til hvorfor det ikke burde være det. Og denne grunnen må være konsis og rasjonell - dermed gjelde for veldig lignende ting (alkohol f.eks).


Vær så snill, kan neste som er i mot hasj ta for seg den siste delen av innlegget mitt og argumentere og debatere ordentlig?

Er det så mye å be om? what

Nå har det blitt diskutert side opp og side ned her, for og imot. Men i forhold til det du skriver så synes jeg forsåvidt det er fornuftig men det jeg prøver å få frem er:

1. Debatten går alltid ut på cannabis vs. alkohol, vi vet jo at begge rusmidler KAN medføre skade både ovenfor en selv og andre, men mye av dette er både situasjonsbetinget og genetisk.

2. I vårt samfunn så er måtehold noe som sikkert du kontrollerer, men hva med de som ikke kan det, eller som er lett mottakelige for både å begynne med rusmidler og utvikle psykiske sykdommer. Jeg har ingen holdepungter for å si hva som er mest skadelig alkohol og cannabis, men hvorfor skal man i det hele tatt åpne for en liberalisering når man vet at det i mange tilfeller fører til alvorlige skadevirkninger i tillegg til alt annet der ute? Selv om du chiller'n med cannabis og jeg chiller'n med alkohol så finnes det veldig mange hvor rusen ikke har det samme virkningen i det hele tatt.

3. Logikken som du etterlyser er vel mer knyttet til det å verne samfunnet, fordi hvis alle skulle få bestemme og gjøre NØYAKTIG som de ville så hadde det blitt kaos, og mange med liten innsikt og storhetstanker rundt sine egne evner/selvkontroll hadde møtt tunge motbakker. Jeg synes ikke det er et gyldig argument å forsvare enn en liberalisering ved at man skal flere valgmuligheter slik at det blir "rettferdig" alle.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #603 : 05. februar 2009, 23:56 »
hehe...jeg må le, du er ett godt eksempel på brødhuer som heldigvis ikke sitter i en posisjon til å legalisere cannabis. Ikke har du peiling, og den høyst forenkla tankegangen din gjenspeiler vel hva røykinga har gjort med hodet ditt. Verden er litt mer sammensatt veit du. Det er ingen som tror at man blir en drapsmaskin etter å ha fyrt opp en joint, det blir heller ikke 99 prosent av de som spretter en øl. Og hvilken av rusmidlene som er MEST skadelig har ingen betydning, BEGGE er skadelig. Og du har helt rett, jeg har ingen ting med hvorvidt du velger å ødlegge hue ditt eller ikke.....men siden jeg har jobbet på en psykiatrisk avdeling i mange år så ser jeg (sikkert til din store overaskelse) nok til å mene noe om det. Det er ikke noen vists i å inføre enda flere fristelser i form av tilgjengelighet i dette samfunnet, det er nok som skader fra før av. Det er ikke sånn at man MÅ ha flere alternativer slik at alle i samfunnet føler at utvalget i rusmidler er rettferdig, i ett land med som norge med dets rusproblematikk, så ganger det få å legalisere noe som helst.

Du er jo genial, bare kaller meg et brødhode av ingen grunn, iom du vet ingenting om meg, og hvor urimelig er det egentlig at cannabis skulle være legalisert eller dekriminalisert. Du sier at man må ikke ha flere alternativer osv, men gjett hva, man har det... Uansett om det er lovlig eller ikke, så er det jo null problematikk å skaffe seg alt fra dårlige varer til kvalitetsvarer til en ok penge.

Fra hva jeg sa har jeg plutselig null peiling? Du har egentlig ingen bra argumenter utenom at du mener det kan være negativt for folk, som alle selvfølgelig vet, men ikke så negativt at man burde bli forfulgt og straffet for det...

Du ser på problemstillingen fra en helt annen vinkel enn meg, du ser for deg et valg der det er mellom en utopisk verden uten noen form for rus, eller en verden der alle går rundt og ruser seg, men desverre er ikke alt så svart hvitt som du skal ha det til, tilgjengeligheten for stoffet er alfa omega om det er lovlig eller ikke, personlig bryr jeg meg ikke noe særlig iom jeg får tak i det jeg vil ha uansett, men synes allikavel det er litt teit.

Jeg ser ikke hvorfor du skal bare rakke ned på andre fordi de ikke mener det samme som deg, og synes det hadde vært mer hyggelig for meg og for alle andre her inne om du kunne holde deg saklig istedenfor.

Du sier også med norges rusproblematikk burde ikke noe lovliggjøres, du har aldri tenkt at vår rusproblematikk er et utfall av de reglene som blir kjørt per i dag?

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Sv: Hasj
« #604 : 06. februar 2009, 10:48 »
Siden denne tråden skled way off topic så får jeg slenge meg på.

Hvor skadelig rusmidler er har absolutt ingenting å si for om det er fordelaktig å få det legalisert. Som alle vet har vi i Norge en ruspolitikk som virker totalt mot sin hensikt, nemlig å få has på det kriminelle markedet for narkotikasalg. Denne politikken har vi hatt i mange tiår, og alle ser vel at den ikke er i nærheten av å fungere.

Vi trenger forandring. Vi trenger legalisering, ikke bare av cannabis, men av alle rusmidler(haha, for da hadde ikke alle i norge blitt narkiser? tenker noen). Ved å legalisere(gud som jeg er lei det ordet)og få en statlig regulering, tjener det oss alle på alle områder:

- Staten står for salg og prisregulering, som gjør det kriminelle salget lite lønnsomt
- Undergrunnsmarkedet forsvinner
- Gateway-ryktet som cannabis har, vil forsvinne pga at man får det over disk og ikke får sterkere stoffer nærmest servert på sølvfat av en klin gal dealer
- Alle stoffer blir rene siden det er statsprodusert. Nesten alt av stoffer man får på undergrunnsmarkedet er blandet ut med de utroligste ting som er langt mer helseskadelig enn dopet i utgangspunktet

Så lets face it. Vi blir aldri kvitt narkotika. Narkotika vil ALLTID være tilgjengelig for dem som vil prøve, for livsnytere, brukere og misbrukere, så hvorfor ikke gjøre det tryggere for alle?

Så for alle motstandere. Vær så snill å kom med argumenter FOR den politikken vi har i dag

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hasj
« #605 : 06. februar 2009, 10:55 »
Vi har jo statlig regulering av alkohol, hvordan fungerer det i praksis?

Er også intr. i hva du mener prisen burde være? For å tro at dette skal medføre at undergroundmarkedet forsvinner er jo bare tull - det er et spørsmål om pris det, ingenting annet. Eller hur?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hasj
« #606 : 06. februar 2009, 11:01 »
Et argument mot offentlige doputsalg er at dette vil føre til at forbruket blant den norske befolkningen vil øke.

Jeg, og mange med meg, ønsker ikke et samfunn der barn og voksne har ubegrenset tilgang på narkotiske stoffer. Et samfunn der hasjrus blir en del av hverdagen er vi ikke tjent med.

Men argumentet om at man vil få bukt med kriminell omsetning av hasj ved å legalisere og monopolisere utsalget er veldig godt.

Imidlertid veier ikke dette argumentet opp for ulempen ved at forbruket og tilgjengeligheten kommer til å gå opp.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Sv: Hasj
« #607 : 06. februar 2009, 11:08 »
Vi har jo statlig regulering av alkohol, hvordan fungerer det i praksis?

Er også intr. i hva du mener prisen burde være? For å tro at dette skal medføre at undergroundmarkedet forsvinner er jo bare tull - det er et spørsmål om pris det, ingenting annet. Eller hur?

Statlige reguleringen av alkohol fungerer helt ok. Som du kanskje ikke vet har vi jo hatt et alkoholforbud i Norge for lenge siden. Det som skjedde var at bruken økte, flere ble alkoholikere og kriminaliteten gikk i taket. Kan du tenke deg hva som hadde skjedd om vi hadde forbydd alkohol i dag? 96% på hvert eneste hjørne, og massevis av heeerlig metanol.

Så klart det er et spørsmål om pris? Hva ellers skulle det være?

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Sv: Hasj
« #608 : 06. februar 2009, 11:18 »
Et argument mot offentlige doputsalg er at dette vil føre til at forbruket blant den norske befolkningen vil øke.

Jeg, og mange med meg, ønsker ikke et samfunn der barn og voksne har ubegrenset tilgang på narkotiske stoffer. Et samfunn der hasjrus blir en del av hverdagen er vi ikke tjent med.

Men argumentet om at man vil få bukt med kriminell omsetning av hasj ved å legalisere og monopolisere utsalget er veldig godt.

Imidlertid veier ikke dette argumentet opp for ulempen ved at forbruket og tilgjengeligheten kommer til å gå opp.

Skjønner godt at folk er redd tilgjengeligheten øker og at flere vil prøve. Nå har det seg slik at alt du vil ha er uansett tilgjengelig, bare på en farligere måte.
Det du sier om at flere vil prøve stemmer heller ikke, fordi:

Alle som begynner med et gitt rusmiddel ikke finner på det på egenhånd men alltid blir introdusert for det gjennom noen som allerede bruker det. Altså vil ikke nyktere personer plutselig finne på å prøve det selv om det er "lovlig". Narkotikaen skal ikke glorifiseres selv om den blir legalisert. Det er viktig at staten er flinke til å informere HVORFOR det er blitt lovlig, og at skadevirkningene er akkurat slik det har blitt sagt før.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hasj
« #609 : 06. februar 2009, 11:22 »
Statlige reguleringen av alkohol fungerer helt ok. Som du kanskje ikke vet har vi jo hatt et alkoholforbud i Norge for lenge siden. Det som skjedde var at bruken økte, flere ble alkoholikere og kriminaliteten gikk i taket. Kan du tenke deg hva som hadde skjedd om vi hadde forbydd alkohol i dag? 96% på hvert eneste hjørne, og massevis av heeerlig metanol.

Så klart det er et spørsmål om pris? Hva ellers skulle det være?

Fin hersketeknikk du prøver på i hvert fall. Smiley

Jeg kjenner historien bak alkohol i Norge utmerket, men å sammenlinge slik du gjør med å forby alkohol nå kan ikke sammenlignes med at narkotika er forbudt. Og jeg er ikke enig med deg i at dagens alkoholforvaltning er optimal, langt fra faktisk.

Du svarte heller ikke på prisspørsmålet. Skal Staten drive priskrig med undergroundprodusentene?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #610 : 06. februar 2009, 11:33 »
Jøss. Har virkelig " Normal" spioner som spaner rundt på nettet etter legalisering og/eller dop debatter? Hr. Rasteplass droppet liksom treningsaspektet ved treningsforum og hoppet RETT inn i narkodebatten som om det var den meeeeeest naturlige sak i verden!

Sa brura

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hasj
« #611 : 06. februar 2009, 12:03 »
Alle som begynner med et gitt rusmiddel ikke finner på det på egenhånd men alltid blir introdusert for det gjennom noen som allerede bruker det. Altså vil ikke nyktere personer plutselig finne på å prøve det selv om det er "lovlig". Narkotikaen skal ikke glorifiseres selv om den blir legalisert. Det er viktig at staten er flinke til å informere HVORFOR det er blitt lovlig, og at skadevirkningene er akkurat slik det har blitt sagt før.
Ikke enig i dette. Jeg tror nok den gemene snusfornuftige nordmann kan la seg friste på egenhånd dersom han/hun spaserer forbi det innbydende statlige marijuana-polet med hyggelig betjening som har tilbud på ukens jazztobakk...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Sv: Hasj
« #612 : 06. februar 2009, 12:08 »
Fin hersketeknikk du prøver på i hvert fall. Smiley

Jeg kjenner historien bak alkohol i Norge utmerket, men å sammenlinge slik du gjør med å forby alkohol nå kan ikke sammenlignes med at narkotika er forbudt. Og jeg er ikke enig med deg i at dagens alkoholforvaltning er optimal, langt fra faktisk.

Du svarte heller ikke på prisspørsmålet. Skal Staten drive priskrig med undergroundprodusentene?

Da spør jeg tilbake, hvorfor kan ikke det sammenlignes? Og hva ville du gjort med alkoholforvaltningen for at den skal være optimal?

Ang prisen. Det vil neppe bli noen priskrig i det hele tatt siden det lovlige markedet har mange fordeler for kjøperen i forhold til det ulovlige: Han får rent stoff. Han slipper å bli pågrepet.

Narkotika blir som kjent produsert i utlandet, og må smugles inn i landet. Dette er ikke gratis, da smuglerene også skal ha sin del av kaka. Derfor kan ikke dealerne tåle å redusere prisen for mye.
Et lovlig marked og en produksjon i Norge gjør at staten vil kunne selge til lavest pris, med klare fordeler iforhold til dealeren.




Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Sv: Hasj
« #613 : 06. februar 2009, 12:10 »
Ikke enig i dette. Jeg tror nok den gemene snusfornuftige nordmann kan la seg friste på egenhånd dersom han/hun spaserer forbi det innbydende statlige marijuana-polet med hyggelig betjening som har tilbud på ukens jazztobakk...

Så du tror det kommer til å bli kjørt reklame og tilbud på narkotika? Nesten usaklig innlegg synes jeg.

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Sv: Hasj
« #614 : 06. februar 2009, 12:13 »
Jøss. Har virkelig " Normal" spioner som spaner rundt på nettet etter legalisering og/eller dop debatter? Hr. Rasteplass droppet liksom treningsaspektet ved treningsforum og hoppet RETT inn i narkodebatten som om det var den meeeeeest naturlige sak i verden!



Kan ikke se at det har noe som helst å si? Jeg kommer bare med holdbare argumenter som du antageligvis ikke klarer å kjempe imot. Sånn for ordens skyld er jeg medlem på iform med et par hundre innlegg og har ingen brukerkonto på normal om det skulle være noen tvil.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!