Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250910 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hasj
« #615 : 06. februar 2009, 12:17 »
Så du tror det kommer til å bli kjørt reklame og tilbud på narkotika? Nesten usaklig innlegg synes jeg.
Usaklig, vel man har da vinmonopol som tilbyr ukens vin, reklame vil ikke bli tillatt, har heller ikke hevdet det.

Hvilken annen form for utsalg av cannabis enn polutsalgsvarianten foreslår du da, coffee-shops?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #616 : 06. februar 2009, 12:24 »
Synes du virkelig de som liker hasj bruker veldig mye tid å reklamere for hvor bra det er? Du tror ikke grunnen til at vi gjør det i denne diskusjonen  er fordi stoffet er ulovlig uten god grunn da?
Og når du har denne vittigheten som siggen din: "Verdensrekordholder i fyllesjuke, ølbrygging" så hinter du jo om at dette er "kult" eller "noe du vil vise frem" på en eller annen måte. At du vil at de som leser det skal skjønne at du drikker godt med alkohol og er en "harding" på området eller noe?!

Grunnen til at du _ikke_ tar på poenget er at du ikke ser urimeligheten i at hasj er ulovlig når alkohol og tobakk er lovlig. Og du er ikke interessert i forskning som måtte si noe annet enn hva du tror og mener. Dermed er det håpløst å diskutere med deg. Tar jeg feil?

Du har åpenbart problemer med å forstå forskjellen på spøk og alvor. Alkohol ville blitt forbudt om det kom som nytt rusmiddel idag, det er jeg ganske sikker på.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Sv: Hasj
« #617 : 06. februar 2009, 12:38 »
Usaklig, vel man har da vinmonopol som tilbyr ukens vin, reklame vil ikke bli tillatt, har heller ikke hevdet det.

Hvilken annen form for utsalg av cannabis enn polutsalgsvarianten foreslår du da, coffee-shops?

Det har seg slik at vinkjennere og folk flest som drikker vin bruker det til mat for smakens skyld og ikke for å ruse seg. Så "ukens vin" er vel ikke det som skaper alkoholikere akkurat.
Har ingen eksakt mening om hva slags type utsalg som er minst reklamerende, men man må da ikke nødvendigvis ha en "ukens strain" i likhet med "ukens vin".

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #618 : 06. februar 2009, 14:14 »
Kan ikke se at det har noe som helst å si? Jeg kommer bare med holdbare argumenter som du antageligvis ikke klarer å kjempe imot. Sånn for ordens skyld er jeg medlem på iform med et par hundre innlegg og har ingen brukerkonto på normal om det skulle være noen tvil.

Hvorfor kommer du med antakelser? Det er dumt i debattering! Dessuten kjemper jeg hverken for eller imot legalisering. Jeg er nihilist. Har røyket selv i mange år, så kjenner både til de positive og negative virkningene.
Sa brura

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #619 : 06. februar 2009, 14:14 »
Du er jo genial, bare kaller meg et brødhode av ingen grunn, iom du vet ingenting om meg, og hvor urimelig er det egentlig at cannabis skulle være legalisert eller dekriminalisert. Du sier at man må ikke ha flere alternativer osv, men gjett hva, man har det... Uansett om det er lovlig eller ikke, så er det jo null problematikk å skaffe seg alt fra dårlige varer til kvalitetsvarer til en ok penge.

Fra hva jeg sa har jeg plutselig null peiling? Du har egentlig ingen bra argumenter utenom at du mener det kan være negativt for folk, som alle selvfølgelig vet, men ikke så negativt at man burde bli forfulgt og straffet for det...

Du ser på problemstillingen fra en helt annen vinkel enn meg, du ser for deg et valg der det er mellom en utopisk verden uten noen form for rus, eller en verden der alle går rundt og ruser seg, men desverre er ikke alt så svart hvitt som du skal ha det til, tilgjengeligheten for stoffet er alfa omega om det er lovlig eller ikke, personlig bryr jeg meg ikke noe særlig iom jeg får tak i det jeg vil ha uansett, men synes allikavel det er litt teit.

Jeg ser ikke hvorfor du skal bare rakke ned på andre fordi de ikke mener det samme som deg, og synes det hadde vært mer hyggelig for meg og for alle andre her inne om du kunne holde deg saklig istedenfor.

Du sier også med norges rusproblematikk burde ikke noe lovliggjøres, du har aldri tenkt at vår rusproblematikk er et utfall av de reglene som blir kjørt per i dag?

Vel, hvis du ble fornærmet av "brødhue" så beklager jeg det, det var mer en ironisk light-versjon rettet mot ditt eget valgte navn på forumet "meathead"....

Hvis du leser innleggende min så finner du lite angrep, jeg holder meg til saken og argumenterer på bakgrunn av mine erfaringer og meninger, hvis du leser ordentlig nøye etter så ser du til og med at jeg er enig i mye som blir sagt av "mine" motstanderer. Det jeg vil fremme er TANKEGANG rundt temaet. Når noen på den ene siden sitter å sier at det er ufarlig så blir jeg skremt, for de har tydligvis aldri vært på en psykiatrisk avdeling og sett hva  det "ufarlige stoffet "cannabis faktisk KAN gjøre, samtidig vet jeg at det finnes 1000-vis av mennesker som røyker gjevnlig over mange år uten problemer. Men man trenger ikke å være rakettforsker for å anta at bruk av cannabis vil øke i stort omfang, og jeg kan ikke skjønne hvorfor i huleste vi vil ha det sånn når det også medfører flere problemer....selv om det ikke gjelder deg, så finnes det mennesker på din skole, i familie, i din by og i ditt land som kanskje hverken har innsikt eller kontroll på hva det begynner med eller driver med, og som må betale dyrt for det. Jeg er klar over at de som absolutt vil ruse seg får tak i det de vil uansett, men jo flere barrierer som eksisterer jo bedre verner man de "svake", samt de med litt etikk, moral og samvittighet inntakt.

En kommentar til spørsmålet ditt  "du har aldri tenkt at vår rusproblematikk er et utfall av de reglene som blir kjørt per i dag?". Man blir ikke rusmisbruker av at det er forbudt å kjøpe narkotika, man blir rusmisbruker fordi det er tilgjengelig og man BEGYNNER med rusmidler. I tillegg til at du etter hvert mister kontrollen over rusbruket og er underlagt europas minst effektive ruspolitikk/behandling. Igjen dette skjer ikke med alle, og hva man begynner med først, hva som er verst osv spiller ingen rolle. Det er nok en utopi å få et rusfritt samfunn ja, men det er lov å kjempe litt for det......du har sett medaljens fremside ved cannabis bruk, jeg har sett baksiden, derav har vi forskjellige standpungter.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Sv: Hasj
« #620 : 06. februar 2009, 14:34 »
Hvorfor kommer du med antakelser? Det er dumt i debattering! Dessuten kjemper jeg hverken for eller imot legalisering. Jeg er nihilist. Har røyket selv i mange år, så kjenner både til de positive og negative virkningene.

Hvorfor jeg kommer med antakelser? Fordi du ikke hadde noe veldig givende å komme med. Hadde du hatt gode motargumenter hadde du vel skrevet det istedenfor.

Og til slutt. Du ANTAR jo selv at jeg kommer fra et aktivistforum Wink

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #621 : 06. februar 2009, 15:30 »
Nei, jeg vet. Liten forskjell Wink
Sa brura

Utlogget Mao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

Sv: Hasj
« #622 : 06. februar 2009, 15:35 »
hvorfor diskutere hasj? dra til Nederland folkens og spis hasjbrownies!!!!!!!!  woot Cheesy Wink Smiley
Enn kommer styrket ut av sykdom & motgang!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #623 : 06. februar 2009, 15:45 »
hvorfor diskutere hasj? dra til Nederland folkens og spis hasjbrownies!!!!!!!!  woot Cheesy Wink Smiley

Sykt rått azz!!

Prøvde sopp i amsterdam en gang, og da trodde jeg at dokumentaren på discovery handlet om det jeg tenkte på. Fant ut seinere at jeg tenkte på det den handlet om. Doh! Ikke å anbefale.
Sa brura

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #624 : 06. februar 2009, 15:46 »
Skal du ha en ordentlig tripp så ta en syrebit. Sopp er jentete.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #625 : 06. februar 2009, 15:48 »
Takk for tipz azz!
Sa brura

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hasj
« #626 : 06. februar 2009, 15:52 »
Sykt rått azz!!

Prøvde sopp i amsterdam en gang, og da trodde jeg at dokumentaren på discovery handlet om det jeg tenkte på. Fant ut seinere at jeg tenkte på det den handlet om. Doh! Ikke å anbefale.

Hehe.

Husker da en venn fantaserte at han trikset med hodet til en annen venn, mens han faktisk trikset med en tenissball. Og en annen som så en trailer kjørende forbi og sa "sjekk den Ferrarien som kommer" og at "50 cent er bak rattet"..hahaha

Morsomt å høre på folk når du selv er i helt edru tilstand. En annen mente at det var en politibil da han så en bil med skiboks (vet ikke hvordan han klarte å relatere blå lys med en hvit skiboks)han hadde fått skikklig panikk..
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #627 : 07. februar 2009, 14:30 »
Vel, hvis du ble fornærmet av "brødhue" så beklager jeg det, det var mer en ironisk light-versjon rettet mot ditt eget valgte navn på forumet "meathead"....

Hvis du leser innleggende min så finner du lite angrep, jeg holder meg til saken og argumenterer på bakgrunn av mine erfaringer og meninger, hvis du leser ordentlig nøye etter så ser du til og med at jeg er enig i mye som blir sagt av "mine" motstanderer. Det jeg vil fremme er TANKEGANG rundt temaet. Når noen på den ene siden sitter å sier at det er ufarlig så blir jeg skremt, for de har tydligvis aldri vært på en psykiatrisk avdeling og sett hva  det "ufarlige stoffet "cannabis faktisk KAN gjøre, samtidig vet jeg at det finnes 1000-vis av mennesker som røyker gjevnlig over mange år uten problemer. Men man trenger ikke å være rakettforsker for å anta at bruk av cannabis vil øke i stort omfang, og jeg kan ikke skjønne hvorfor i huleste vi vil ha det sånn når det også medfører flere problemer....selv om det ikke gjelder deg, så finnes det mennesker på din skole, i familie, i din by og i ditt land som kanskje hverken har innsikt eller kontroll på hva det begynner med eller driver med, og som må betale dyrt for det. Jeg er klar over at de som absolutt vil ruse seg får tak i det de vil uansett, men jo flere barrierer som eksisterer jo bedre verner man de "svake", samt de med litt etikk, moral og samvittighet inntakt.

En kommentar til spørsmålet ditt  "du har aldri tenkt at vår rusproblematikk er et utfall av de reglene som blir kjørt per i dag?". Man blir ikke rusmisbruker av at det er forbudt å kjøpe narkotika, man blir rusmisbruker fordi det er tilgjengelig og man BEGYNNER med rusmidler. I tillegg til at du etter hvert mister kontrollen over rusbruket og er underlagt europas minst effektive ruspolitikk/behandling. Igjen dette skjer ikke med alle, og hva man begynner med først, hva som er verst osv spiller ingen rolle. Det er nok en utopi å få et rusfritt samfunn ja, men det er lov å kjempe litt for det......du har sett medaljens fremside ved cannabis bruk, jeg har sett baksiden, derav har vi forskjellige standpungter.

Jeg mener at å legalisere hasjbruk vil gjøre det vanskeligere for folk å få tak i harde stoffer, som du sier kunne du godt tenke deg å kjempe for en utopisk verden uten rus, som egentlig er nobelt i seg selv. Har heller ikke noe til overs for harde stoffer som fort kan ødelegge for folk, deriblant storbruk av kokain, heroin, amfetamin, pga disse stoffene er det vel helt klart kan fort få store konsekvenser for de som bruker det for mye, noe som er veldig lett at skjer med stoffer med en del avhengighetsfaktor. Problemet pr i dag er jo mye at de samme som smugler inn hasjen smugler også inn amfetamin, kokain og heroin. Så hvis du tar bort hasjdelen av smugling med å selge det åpent i Norge, vil du stoppe virksomheten til dealerne som først starter opp, og dermed få utrolig lav rekruttering av nye dealere, pluss du vil senke inntekten til de som smugler ting inn i landet.

Omtrent alle som dealer starter med å selge et par hekkere, og etterhvert som gutta får prøvd seg på litt kola og amfetamin så kjøpes det ofte opp dette i tillegg, noe som man tjener uhorvelig mye mer penger på pr gram, men som man ofte har brukt de penga man tjener på å ha solgt hasj for å kjøpe. Så dette med legalisering av marijuana handler om mye mer enn at man skal gi litt mer åpenhet for de som velger å røyke dette, men det ville være et stort kutt i hele det kriminelle nettverket, der spesielt de opparbeidene dealerne ville mista muligheten for å tjene seg opp penger, og de som smugler mister lette penger også.

Angående psykiske problemer så tror jeg du burde ta en titt på andre land og områder der det røykes uhorvelig mye mer enn i Norge, la oss foreksempel ta for oss California eller British Columbia, begge områdene med en utrolig mengde folk som røyker marijuana. British Columbia i Canada har 500 000 medisinske pasienter, med 4 500 000 innbyggere, da er vi oppe i en niendedel av befolkningen som får dette ukentlig i store doser, der halvparten av befolkningen å regne antageligvis er voksne, pluss at alle som røyker ikke har medisinsk marijuana bevis. Men de har lavere selvmordstatestikk enn norge, mye lavere mengde overdoser av harde stoffer, og ikke noe høy mengde av schizofreni eller andre ulumskheter som folk uten noe bevis for slenger en hyggelig men desverre ikke korrekt relevanse til marijuana.

Problemet med psykiatriske tilfellere i Norge og hasj har mye med folk som røyker daglig og har kjørt på med mye amfetamin, litt sopp og syre, og ganske litt kola her og der, da snakker man om folk som er ute på kjøret, kjenner selv en del av disse folka, men mener ikke de er i problemer pga hasj, jeg mener de er i problemer pga de tar alt mulig som finnes i en altfor frekvent tidsspekter. De fleste som har vært borti ting og tang vet som meg at man kan kødde til hodet med for mye bruk av amfetamin og kola, og det blanda med daglig røyking og alle de penga du må ut med for å forsørge for et sånt misbruk er rett og slett katastrofalt for ens liv og psyke, her er det snakk om et konstant jag. Mange av disse såkalte hasjpsykosene det er snakk om er nettop slike tilfeller av folk. Går nok bra så lenge man hiver peppern dit peppern gror, og drikker bare kola på flaske for å si det sånn Wink

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #628 : 07. februar 2009, 18:20 »
Ok, jeg tror jeg fortsetter å jobbe på akutt'n å hjelpe de som faktisk kommer inn med psykiatriske lidelser og cannabismisbruk, så får du fortsette med ditt, skulle du være så uheldig å ryke på en smell i fremtiden så skal selvfølgelig også du få hjelp:-)

190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Tommy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 206
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 206

Sv: Hasj
« #629 : 07. februar 2009, 18:34 »
Ok, jeg tror jeg fortsetter å jobbe på akutt'n å hjelpe de som faktisk kommer inn med psykiatriske lidelser og cannabismisbruk, så får du fortsette med ditt, skulle du være så uheldig å ryke på en smell i fremtiden så skal selvfølgelig også du få hjelp:-)



Tror du helt ærlig at disse røykerne som kommer inn med psykiatriske lidelser KUN har røyket cannabis? Jeg kan vedde på at i de fleste tilfeller er det også mye piller og/eller pulver inni bildet, jeg har hvertfall aldri hørt om en kjeft som har fått psykoser som følge av kun cannabis-røyking, og jeg kjenner så mange røykere at det nesten er skummelt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!