Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250907 ganger)

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #660 : 20. juli 2009, 11:23 »
Man er da ingen junkie fordi man kan mye om hasj.. Din logikk er jo som i de fleste tilfeller nesten like dårlig som du er til å formulere deg. /yawn

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #661 : 20. juli 2009, 11:47 »
Det er ganske tragisk hvordan 50-talls propagandaen fortsatt sitter i hos enkelte. Er nok mange som har hørt hva mamma og pappa og ikke minst læreren deres har fortalt dem om HASJ! Inngangsporten til sterkere stoffer og greier. For det første er det det faktum at vi har en hjerne som er inngangsporten til sterkere stoffer, ikke hasj. Det er ikke slik at hasj gjør deg noe mer eller mindre likegyldig til egen psykiske og fels fysiske helse. De aller fleste som prøver hasj er normale mennesker. I Oslo har omlag 30% prøvd hasj en eller flere ganger, og en forsvinnende liten promille av dem igjen blir heroinmisbrukere. De som blir heroinmisbrukere har i nesten alle tilfeller en historie med ekstremt utagerende ungdomstid, der de begynte å røyke og drikke mye tidligere enn alle andre. De prøvde hasj første gang når de fleste av oss fortsatt spiste godteri og så på dårlige actionfilmer og hadde innetid i helgene.

Selv om jeg og mange av mine venner røyket hasj hver helg fra vi var 18 til et par og tjue, betød ikke det at vi noen gang vurderte å ta noen sterkere stoffer.

Når det kommer til selve hasjrusen, så kan den variere i alt fra mild svekkelse av reaksjon, forsterket sanseapperat, til "overdose" der du blir fysisk dårlig (kan minne litt om alkoholforgiftning, der du sliter med å holde konsentrasjonen, slik at du blir svimmel og kvalm og ikke kan fokusere) samt en unormal innadventhet. Såkalt "noia" kommer av at man blir så innadvendt at man tolker det meste rundt seg som " mente han meg nå?" " kan det være meg de egentlig snakker om nå" - paranoia.

Hos 99% av oss så er dette en rask forbigående paranoia som kommer som en direkte følge av THC-rusen, og går over igjen ganske raskt. Hos noen få, så er det imidlertid sånn at de er mer eller mindre genetisk disponert for schizofreni, og kan få schizofreni-liknende symptomer under rusen. Hørsel, syns eller ekstremt paranoide forestillinger. Men disse vedvarer ikke etter rusen er ferdig. Derimot KAN dette være med på å trigge schizofreni, men dette har ikke forskning kunne se en tydlig sammenheng i.

Vi får jo se, nå legaliseres nok hasj i Danmark snart, og det er så godt som legalisert i England, og i California (California vurderer å legalisere helt, selv uten medisinsk bruk), og Norge kommer nok litt forvirra etter om 20-30 år, som vi ellers alltid gjør med alt annet.

Selvsagt er det ikke så mye godt som kommer ut av hasjbruk, annet enn mindre kriminalitet (da ingen stoners orker å gjøre en dritt), mindre fyllevold, mindre vold i hjemmet, bedre musikksmak osv. Mange negative ting er det også, som at folk som røyker er sløve, slappe, ofte skeptiske til staten(konspiratoriske) og det er selvsagt ikke så lurt å kjøre bil under rusen (Selv om man da kjører i 10 km/h og en eventuell kræsj mest sannsynlig ikke hadde utløst airbagen engang)

Poenget er at hasj er en u-ting for vårt samfunn, og vår levestandard, siden mange hasj-røykere ofte stiller spørsmålstegn ved om det er noen vits i å leve for å jobbe, tjene mest mulig penger for å forbruke mest mulig varer produsert i fattige land, men i Oslo er over 40% av alle kriminalsaker narkorelatert, og dersom man hadde eliminert forbudet mot noe så uskyldig som hasj, hadde en STOR prosentandel av politiets ressurser blitt frigjort og kunnet bli brukt til noe mye viktigere, som f.eks å fange voldtektsmenn og få ut ulovlige innvandrere som tjener seg rike på å selge dritt-hasj (evnt bark) nede på elva. Gi heroinmisbrukerne heroin også, så hadde vi fått alle narkiser og hasj-selgere bort fra gatebildet.

Denne debatten handler jævlig lite om hvem som er for og hvem som er imot selve hasjen, det handler mer om hvilke samfunnskonsekvenser det har at den er ulovlig. De som har lyst til å bruke det gir langt faen i om det er ulovlig eller ikke, når du uansett får en større bot av å pisse offentlig. Blir du tatt med 2 gram hasj får du maksimalt et forenklet forelegg og 2000 kroner i bot. Jeg har imidlertid aldri hørt om noen som har fått noe annet enn et tilsnakk for å ha hatt på seg ett par gram. Så HVORFOR ikke utkonkurrere selgerne, og si at man kan kjøpe 5 gram til eget bruk i spesielle hasj-butikker, hvor kunden vet at man får bra vare, og selgeren er staten.

Det eneste (og dårligste) argumentet til de som er imot er at det fører til sterkere stoffer, og det er bare tull. Du mister ikke evnen til å tenke selv om du røyker en joint, og svært få av oss, stoners eller ikke, synes livet som en junkie på Oslo S ser særlig forlokkende ut.
Sa brura

Utlogget Snowboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 202

Sv: Hasj
« #662 : 20. juli 2009, 12:03 »
True Wink

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #663 : 20. juli 2009, 12:30 »
Appropo, var å besøkte slekta til dama i Danmark forleden, og alle vet jo at de er litt mer løsslupne på alkohol der, men det mange ikke vet er at de er ganske så mye mer løsslupne på hasj og mariuhana også. Jeg vil si de er på alle måter en normal familie, en lege, en advokat, en ingeniør, en kokk, en snekker, du vet, vanlige folk i alle stillinger og posisjoner rent sosialt. Det var INGEN som reagerte på at hverken ingeniøren, snekkeren og flere andre tok en joint på terassen. Ingen skeptiske blikk, ingen himling med øynene, det var bare verdens mest naturlige sak at man valgte å ikke drikke så mye, men heller ville nyte festen på sin måte. Det var selvsagt ikke de som stod og dansa på bordet, og snubla ut døra utpå mårrakvisten, men heller de som prata om skikkelige ting, rydda opp etter fyllefantene og fikk fyllikene til å innse at taxi nok var det beste alternative hjem.

Mye av problemet er nok at mange tenker at hasj er for de som vil "tøffe" seg, eller typisk sånne hiphop kids, eller losers som bare sitter der med ps3 og tippekupongen. Selvsagt er det endel av disse, men som regel er det vanlige folk som ønsker en annen og mildere rus enn den alkoholen gir. En rus du kan ta det rolig med i sofaen til en god film. At folk skal nektes dette alternativet based on NOTHING, synes jeg er helt bisarro.

Et typisk eksempel på alt som er dritt her i verden er ikke hasj, men folk som har ekstremt sterke meninger om noe du ikke kan eller vet noe om. Hvis du skal ha en sterk mening om hasj så får du i det minste prøve hasj mer enn en gang, og så får du gi en saklig tilbakemelding på hvordan det går med deg etter at du har prøvd det 5-10 ganger. Jeg vedder fem hundre spenn på at du er akuratt den samme personen, med akuratt samme moralske verdier, som gjør det akuratt like bra på skolen og i jobben. Det eneste kan vel være at du har innsett hvor idiotisk jobben din er at du sluttet og stakk til India for å meditere hos en Guru, men hva er så galt med det?
Litt latterlig er det jo at det er de mest ignorante her i verden, de som aldri har tatt til seg noe nytt, aldri prøvd å sjekke ut en ny musikksjanger, eller filmsjanger, aldri reist andre steder enn der det er billig sprit og kjerringer (les: syden) som er skeptiske til hasj også.
Sa brura

Utlogget Mortn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Hasj
« #664 : 20. juli 2009, 12:37 »
Men dette er jo ditt syn på saken soldier, og det er greit. Men du er ikke særlig åpen for de som er i mot det ser jeg. "Hvis du skal ha en sterk mening om hasj så får du i det minste prøve hasj mer enn en gang" folk skal jo ikke være nødt til å bryte loven og prøve hasj for å uttale seg om det? Om man har sett noen som tar det og vært rundt disse, så bør man da ha en liten anelse om hva stoffet gjør?

Jeg syns at folk skal holde seg unna det siden det er ulovlig, rett og slett. Om folk skal gå rundt med hasjrus over alt så hadde ikke det vært så sinnsykt moro. Det er mitt syn på saken.
Om det derimot skulle blitt legalisert så måte det være stengetid på salget, siden det gir en rus, og vi bor i norge  what

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #665 : 20. juli 2009, 12:47 »
Jeg er nødt til å legge til en ting. Egentlig er jeg ikke så veldig aktiv i narkotikadebatten. Den ene gangen i året jeg tar meg en joint så har jeg ingen problemer med å få tak i, så om det er ulovlig eller lovlig betyr egentlig ingenting for meg. MEN, jeg titta innom Normal.no sine sider og så et klipp fra hasjmarsjen 2008, og jeg må få lov til å si at de folka de filma er, er ekstremt DÅRLIGE representanter for de som faktisk står for legalisering. Typiske hiphop-drittunger på 25 år som tar så dype trekk de bare klarer for å bli så fjerne som det bare går. For det første ser de jævlig harry ut og forsterker fordommene de ignorante har, og for det andre handler ikke rus om å bli så "fucked up" som mulig. Samme prinsippet som å ta seg et eller to glass vin gjelder i mine øyne for hasj også, Du skal kjenne litt, men du skal ikke bli stein.

Mortn:
Dersom du velger å stole på hva andre mennesker forteller deg at du skal gjøre til enhver tid, så er det din sak. Jeg velger ikke å forholde meg til alle regler og lover, da jeg mener at ingen andre enn meg kan ta den avgjørelsen. Dersom jeg ønsker å ruse meg på et rusmiddel jeg mener er mildt og relativt ufarlig i forhold til mange av de rusmidlene som ER lovlige, så gjør jeg det.
Dette er like mye min verden og mitt liv som noen andres, og ingen skal få bestemme over hva jeg velger å gjøre. Grunnen til at man ikke dreper noen er jo ikke fordi det ikke er lov?? Tror du folk hadde flydd rundt å drept hverandre dersom det ble lovlig? Rent hypotetisk? Jeg dreper ingen fordi jeg har moral. Og dersom jeg følte at noen fortjente å dø (av en eller annen grunn) så hadde jeg drept dem, selv om det var ulovlig.
Sa brura

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #666 : 20. juli 2009, 12:53 »
Men dette er jo ditt syn på saken soldier, og det er greit. Men du er ikke særlig åpen for de som er i mot det ser jeg. "Hvis du skal ha en sterk mening om hasj så får du i det minste prøve hasj mer enn en gang" folk skal jo ikke være nødt til å bryte loven og prøve hasj for å uttale seg om det? Om man har sett noen som tar det og vært rundt disse, så bør man da ha en liten anelse om hva stoffet gjør?

Jeg syns at folk skal holde seg unna det siden det er ulovlig, rett og slett. Om folk skal gå rundt med hasjrus over alt så hadde ikke det vært så sinnsykt moro. Det er mitt syn på saken.
Om det derimot skulle blitt legalisert så måte det være stengetid på salget, siden det gir en rus, og vi bor i norge  what

Så man burde holde seg borte fra noe som ikke er ulovlig for noen grunn i det hele tatt? Er jo greitr å ha et litt kritisk syn på ting da. Først og fremst hva du synes har ikke en dritt å si da folk røyker hasj uansett hva du føler om det. For det andre er det jo greit å vite noe om det man uttaler seg om.

Hvorfor det skulle gå folk rundt med hasjrus overalt er jo en ganske underlig logikk. Jeg ser ikke folk fulle overalt hele dagen lang av den grunn av at det er lovlig. Hasj er enda lettere å få tak i enn alkohol da det er stengetider og slikt, så med en legalisering blir det jo for de fleste som røyker enda vanskeligere å få tak i hasj. Personlig foretrekker jeg at hasj forblir ulovlig, da det for meg er mer tilgjengelig på denne måten til nesten alle døgnets tider, og oddsen for at politi skulle inngripe på dette på noen som helst måte er tilnærmet lik null.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #667 : 20. juli 2009, 12:56 »
Jeg er nødt til å legge til en ting. Egentlig er jeg ikke så veldig aktiv i narkotikadebatten. Den ene gangen i året jeg tar meg en joint så har jeg ingen problemer med å få tak i, så om det er ulovlig eller lovlig betyr egentlig ingenting for meg. MEN, jeg titta innom Normal.no sine sider og så et klipp fra hasjmarsjen 2008, og jeg må få lov til å si at de folka de filma er, er ekstremt DÅRLIGE representanter for de som faktisk står for legalisering. Typiske hiphop-drittunger på 25 år som tar så dype trekk de bare klarer for å bli så fjerne som det bare går. For det første ser de jævlig harry ut og forsterker fordommene de ignorante har, og for det andre handler ikke rus om å bli så "fucked up" som mulig. Samme prinsippet som å ta seg et eller to glass vin gjelder i mine øyne for hasj også, Du skal kjenne litt, men du skal ikke bli stein.

Mortn:
Dersom du velger å stole på hva andre mennesker forteller deg at du skal gjøre til enhver tid, så er det din sak. Jeg velger ikke å forholde meg til alle regler og lover, da jeg mener at ingen andre enn meg kan ta den avgjørelsen. Dersom jeg ønsker å ruse meg på et rusmiddel jeg mener er mildt og relativt ufarlig i forhold til mange av de rusmidlene som ER lovlige, så gjør jeg det.
Dette er like mye min verden og mitt liv som noen andres, og ingen skal få bestemme over hva jeg velger å gjøre. Grunnen til at man ikke dreper noen er jo ikke fordi det ikke er lov?? Tror du folk hadde flydd rundt å drept hverandre dersom det ble lovlig? Rent hypotetisk? Jeg dreper ingen fordi jeg har moral. Og dersom jeg følte at noen fortjente å dø (av en eller annen grunn) så hadde jeg drept dem, selv om det var ulovlig.

Synes det får være opp til enhver enkelt å velge hvor store trekk og slikt man skal ta. Folk som har røyket daglig over lengre tid trenger å trekke ganske mye mer for å kjenne en tilnærmet effekt av en som røyker kun en gang i måneden eller veldig sjeldent.

Akkurat som med alkohol er det jo forskjellige vanesaker som gjelder i forhold til hvordan å nyte rusen.

Jeg liker både en fin joint, såvel som et heftig bongtrekk, alt til sin plass spør du meg.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #668 : 20. juli 2009, 13:04 »
Ja, men når pot-huer virrer forran kameraet med sine teite tattisser, sløve blikk og stereotypiske raddis-holdninger, og samtidig suger inn verdens drøyeste trekker, så skjønner du også at det ikke akuratt bidrar noe positivt. Når jeg f.eks sitter her også sier at i min verden så er det mye normale oppegående folk som røyker, da hjelper det ikke akuratt at det er de verste pot-huene som fronter det i media.
Dessuten har du et problem når du røyker daglig over lenger tid, og det burde i HVERT FALL ikke være de man lar rope høyest om legalisering. Dersom alkohol var ulovlig og du ville legalisert det ville du vel ikke latt en haug søre drita harrytasser løpe rundt med buksa på knære og som spydde på kameramannen mens kameraet rulla? Da hadde du selvsagt vist til folk flest, som klarer å ta et glass rødvin uten å slå kona og kræsje bilen.
Sa brura

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #669 : 20. juli 2009, 13:09 »
Det får da være lov for alle type mennesker å fronte en legaliseringskampanje, da vi tross alt bor i et demokrati. Da dette er et ganske tabu emne er det jo ikke rart at det er gutta som er mest hardcore på feltet som kjører på for å fronte greia. Røyker du en joint i året eller to er du kanskje ikke så veldig interresert i¨at trynet ditt blir vist på tv angående hasj, og du har vel heller ikke fighting spiriten til å bruke en dag til å marsjere i tog for å legalisere. Tror egentlig ikke marijuana blir legalisert før det blir gjort det en del andre steder først. Deretter kommer vi vel etter, hehe. Så i mellomtiden får vel de som har lyst til å drive med legaliseringsarbeid gjøre dette ;p

Utlogget lotten2k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

  • imba
Sv: Hasj
« #670 : 20. juli 2009, 13:18 »
Det er nesten umulig å diskutere dette pga alle som bruker det forguder det og sier det er gave fra gud, mens de som er mot det sier det er djevelens verk Tongue
øyvind

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #671 : 20. juli 2009, 13:39 »
Det får da være lov for alle type mennesker å fronte en legaliseringskampanje, da vi tross alt bor i et demokrati. Da dette er et ganske tabu emne er det jo ikke rart at det er gutta som er mest hardcore på feltet som kjører på for å fronte greia. Røyker du en joint i året eller to er du kanskje ikke så veldig interresert i¨at trynet ditt blir vist på tv angående hasj, og du har vel heller ikke fighting spiriten til å bruke en dag til å marsjere i tog for å legalisere. Tror egentlig ikke marijuana blir legalisert før det blir gjort det en del andre steder først. Deretter kommer vi vel etter, hehe. Så i mellomtiden får vel de som har lyst til å drive med legaliseringsarbeid gjøre dette ;p

Alikevel, så er jeg sikker på at legalisering hadde kommet raskere dersom vi IKKE hadde hatt en haug fjompenisser som røyka "bong" på Karl Johan. I mine øyne kjemper ikke de i det hele tatt, de bare viser fram sitt patetiske misbruk og synes "staten" er noen kødder som ikke skjønner at alle bare kan "chillen" i sofaen med en joint. Det hadde vært mye bedre om vi oppegående liberalister knebla "frikerne" og gikk i hasjtoget isteden, med normale klær og når tv-kameraet filmet oss så sa vi bare; " Ja, det er digg med en joint etter en hard arbeidsdag som ingeniør, lege eller kokk, det skader ingen andre, og vi holder oss unna bråk og vold, og vi slår ikke kona."

Og nei, jeg er ikke så veldig interessert i å vise trynet mitt i et hasjtog som er fullt av folk jeg ikke liker holdningene til. Og det tror jeg gjelder de aller fleste. I 2008 var det 3000 deltagere i hasjmarsjen i hele Norge, og i følge statistikken er det over 100 tusen bare i Oslo som røyker fra tid til annen. Jeg tror nok de aller fleste av disse også er interessert i legalisering, men de er ikke interessert i å bli satt i samme bås som disse fe-huene.
Og når offentligheten ser at det er SÅNNE folk som røyker hasj, ja, tror du det er positivt eller negativt for folks holdning i legaliseringskampen?

Blir litt som å si at man hører på Techno. Det første folk sier da er ikke " Oi, så du liker komposisjonene Jeff Mills har med London filharmonien, og remaken av Metropolis, samt Ken ishii og undervannstemaet til Drexciya? Eller kanskje litt postapokalyptisk elektro alle Juan Atkins og de andre gamle detroit-techno heltene fra 80-tallet? " Du hører folk si " haha, digger du scooter og dj jean?!!, lite harry a!! Men Pjoddigy er fett da!!" Man bare, nei? du kødder? Det suger kuken til Black eyed peas og U2.

Sa brura

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Sv: Hasj
« #672 : 20. juli 2009, 13:49 »
Beklager at jeg ikke orker å bidra med noen matnyttige argumenter, da jeg er så lei hele debatten fra det virkelige liv og andre internett fora. Jeg vil uansett bidra med en god dokumentar om temaet og anbefaler folk som er interessert i å ta en titt:

http://video.google.com/videoplay?docid=-9077214414651731007&ei=W1lkSvujC8LH-Qau-4X2AQ&q=the+union+

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Hasj
« #673 : 23. juli 2009, 22:15 »
Den videoen har blitt postet flere ganger i tråden allerede. Uansett en veldig god film med bra info på temaet...
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget Macho

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Hasj
« #674 : 23. august 2009, 17:11 »

"En venn av meg  kan ikke huske å ha erfart mindre fremgang styrkemessig de ukene han hadde røyket i helga..."

 Var vell høg når han sa det x )

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!