Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 260197 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #690 : 26. august 2009, 16:28 »
Lite innspill, MeatHead røyker mye gall.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #691 : 26. august 2009, 21:50 »
quote author=Unknown_Soldier link=topic=46646.msg1290211#msg1290211 date=1251125553]
Mye punktumer der! Er du stein eller?
Har ikke så mye mer å legge til, kjenner ikke spesielt godt til de fysiologiske prosessene ved cannabis. Men cravings etter mat med høy GI kommer som nevnt av blodsukkerfall, men også at man blir veldig tør i munnen (Om det er cannabis eller tobakk som hemmer slimutskillelsen i munnen er jeg usikker på) og derfor trenger noe å tygge på.
At ting smaker godt fordi man har sett det på film kan hende, men ting smaker som regel veldig godt når man er sulten, og forsterket sanseapperat påvirker mest sannsynlig smakssansene også.


Orket ikke å involvere meg så mye i innlegget, så jeg forsøkte i stedet å lage noe som så litt pent ut.........

Men for å bidra litt, hasj påvirker nervesystemet i likhet med mange andre medikamenter som også skaper munntørrhet (antidepressiva, sedativer, antiallergener etc.). Kranienerve 7 og 9 er ansvarlig for sekresjon av spytt i munnhulen, de tilhører det parasympatetiske delen av nervesystemet som er dominerende ved ro og hvile. Da stimuleres fordøyelsesorganene, og munnen er jo første delen av dette systemet og er ansvarlig for å starte første nedbrytningen av mat ved hjelp av spytt. Siden hasj øker hjerterytmen så vil jeg tro at det skilles ut f.eks hormoner som påvirker deler av det sympatetiske nervesystemet (fight /flight), dette systemet er aktivt i krisereaksjoner, da stenges bl.a fordøyelses systemet......ofte blir man jo da også tørr i munnen når man er nervøs/redd. Selv om ikke det sympatetiske nervesystemet slår inn for fullt (med tanke på at hasj og sedativer har motsatt effekt) så kan det hende at deler av det skaper hypofunksjon av spyttkjertlene i munnhulen.

Men her har jeg ikke noe vitenskapelig fakta å bygge det opp med, så er kun en forslag som nok er langt på viddene;-)

Ja, om du ikke har slått opp i menneskekroppen så skal du i hvert fall få honnør for å huske mer av medisin grunnfag enn jeg kan påstå at jeg gjør pr skrivende stund!
Sa brura

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #692 : 27. august 2009, 01:32 »
Ja, om du ikke har slått opp i menneskekroppen så skal du i hvert fall få honnør for å huske mer av medisin grunnfag enn jeg kan påstå at jeg gjør pr skrivende stund!

Nu vel, det er noen år siden jeg hadde det på skolen så det må tas med en klype salt, men man får jo inn noe i løpet av medisinstudiet. Og forum er ett fint sted å få testet hva som ligger igjen oppe i topplokket;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Hasj
« #693 : 31. august 2009, 20:25 »
Har bestandig tenkt på eh, jeg mener hørt fra en kompis at sukker er kroppen sin måte å lette rusen på. Litt som en motgift.  Hvis man røyker en feit en og spiser sukker for fort tar man bort hele piffen av rusen. Sier han...  Wink

Soldier, dette kan vel du alt om?

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #694 : 01. september 2009, 08:35 »
Man tar ikke bort hele rusen av å spise sukker ;o Røyker du en bønne med god tjall så kan du sitte å munche sukrete ting i lang tid og fortsatt være fjern som en padde Smiley

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #695 : 01. september 2009, 11:30 »
Har bestandig tenkt på eh, jeg mener hørt fra en kompis at sukker er kroppen sin måte å lette rusen på. Litt som en motgift.  Hvis man røyker en feit en og spiser sukker for fort tar man bort hele piffen av rusen. Sier han...  Wink

Soldier, dette kan vel du alt om?

Jo, jeg synes, eh, jeg mener, en jeg leste om (som er DAU NÅ!!) sa at sukker definitivt hjelper til å komme seg ned på jorda igjen dersom du har "OD`a". Samme hjalp når man, jeg mener han, tok magic mushrooms. Det fungerer jo litt på samme måte som alkohol. Dersom du bestemmer deg for å SPISE hasj, eller lage te av det, så får man en treig effekt dersom man har spist et solid måltid først. Hasjen må "stå i kø etter næringsstoffene". Og som kjent blir man jo i bedre form om man spiser en kebab etter fylla, det samme gjelder harsjis. Orker ikke gå inn på detaljene, men slik er det! (I følge en jeg hørte om en gang som visstnok hadde røyket dette narkotikumet. FYSJ!!)
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #696 : 01. september 2009, 11:31 »
Man tar ikke bort hele rusen av å spise sukker ;o Røyker du en bønne med god tjall så kan du sitte å munche sukrete ting i lang tid og fortsatt være fjern som en padde Smiley

Kvekk kvekk
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #697 : 01. september 2009, 11:43 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=578153

Han fyren i den der trippeldrapssaken ble "frikjent" pga "hasjpsykose". Hva er galt i dette landet? Hvilke """""""""fagfolk"""""""" er det som tar disse avgjørelsene? Er det hasjrusen i seg selv som er "psykosen", i tilfelle, HVEM i ALL VERDEN er i stand til å drepe noe når man er så stein at man kan kalle det en psykose? Jeg har selv vært psykotisk stein et par ganger, og jeg må si at det eneste jeg var i stand til var å ligge i fosterstilling og håpe på at dette ikke var en permanent følelse, noe det selvsagt ikke var.
Jeg hører enkelte påstå at dersom man er disponert for schizofreni(som man ikke skal kalle det lenger) så kan hasj og andre rusmidler fremskynde sykdommen, men det finnes da ingen forskning som kan konkludere med at hasj gir noen plutselige psykoser.

Uansett, skal man frita folk fra ansvar for at de gjorde noe som var ulovlig? Nei, jeg røyka hasj jeg, og ble gal og drepte noen, så jeg burde gå fri. Selv om vedkommende hadde drukket alkohol (et rusmiddel som faktisk veldig ofte GIR spontane psykoser) som er lovlig, og blitt gal, hadde vedkommende da blitt mer eller mindre frikjent?

" Vedkommende hadde drukket alkohol, og ble påvirket av dette (psykotisk). Vi ser derfor ikke at han var ansvarlig for sine egne handlinger".  Jeg blir kvalm.
Sa brura

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hasj
« #698 : 01. september 2009, 12:15 »
Jo, jeg synes, eh, jeg mener, en jeg leste om (som er DAU NÅ!!) sa at sukker definitivt hjelper til å komme seg ned på jorda igjen dersom du har "OD`a". Samme hjalp når man, jeg mener han, tok magic mushrooms. Det fungerer jo litt på samme måte som alkohol. Dersom du bestemmer deg for å SPISE hasj, eller lage te av det, så får man en treig effekt dersom man har spist et solid måltid først. Hasjen må "stå i kø etter næringsstoffene". Og som kjent blir man jo i bedre form om man spiser en kebab etter fylla, det samme gjelder harsjis. Orker ikke gå inn på detaljene, men slik er det! (I følge en jeg hørte om en gang som visstnok hadde røyket dette narkotikumet. FYSJ!!)

Du burde bytte nick til GanjaFarmer eller noe i den duren.. hahaha
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hasj
« #699 : 01. september 2009, 12:27 »
Jeg tror staten definitivt ville vært best tjent med en legalisering, og monopolisering av hasj på samme måte som med alkohol nå. De eneste som virkelig ville blitt rammet av en slik ordning er kriminelle bander som vil få vesentlig mindre penger å rutte med.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #700 : 01. september 2009, 12:41 »
Jeg tror staten er best tjent med å ha folk som tar utdanning og får seg jobb, i stedet for en hel haug med langhåra sofarunkere og bamsemumser som sitter inne og røyker hasj hele dagen.

måtte bare provosere litt.....er så tøff på avstand;-)

190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #701 : 01. september 2009, 12:45 »
Jeg tror staten er best tjent med å ha folk som tar utdanning og får seg jobb, i stedet for en hel haug med langhåra sofarunkere og bamsemumser som sitter inne og røyker hasj hele dagen.



Ja, men folk i utdanning og jobb har godt av litt hasj, på samme måte som at sofarunkere og bamsemumser har godt av litt utdanning og jobb.
Sa brura

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hasj
« #702 : 01. september 2009, 12:45 »
Jeg tror staten er best tjent med å ha folk som tar utdanning og får seg jobb, i stedet for en hel haug med langhåra sofarunkere og bamsemumser som sitter inne og røyker hasj hele dagen.
Noen må jo heve trygd også? Ellers så blir jo trygdepengene bare liggende der...

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #703 : 01. september 2009, 12:55 »
Jeg tror staten definitivt ville vært best tjent med en legalisering, og monopolisering av hasj på samme måte som med alkohol nå. De eneste som virkelig ville blitt rammet av en slik ordning er kriminelle bander som vil få vesentlig mindre penger å rutte med.

....og du tror de kriminelle som tjener til livets opphold ved hasjsalg vil gå over til kontorjobber i kommunen hvis det legaliseres? I amsterdam, hvor det er legalisert i ganske stor grad, selger nå alle kokain, ecstasy og amfetamin istedet, eller har begynt med noe annet kriminelt.

En legalisering vil føre til vesentlig økning av salg og også konkurranse på andre stoffer, noe som vil føre prisen også ned på stoff som kokain og amfetamin. Tilgjengeligheten vil også øke i takt med at prisene går ned, og vi får ett større rusproblem enn det vi har idag.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #704 : 01. september 2009, 13:27 »
....og du tror de kriminelle som tjener til livets opphold ved hasjsalg vil gå over til kontorjobber i kommunen hvis det legaliseres? I amsterdam, hvor det er legalisert i ganske stor grad, selger nå alle kokain, ecstasy og amfetamin istedet, eller har begynt med noe annet kriminelt.

En legalisering vil føre til vesentlig økning av salg og også konkurranse på andre stoffer, noe som vil føre prisen også ned på stoff som kokain og amfetamin. Tilgjengeligheten vil også øke i takt med at prisene går ned, og vi får ett større rusproblem enn det vi har idag.

De fleste som selger hasj er ikke hardbarka kriminelle kompis. De aller fleste har en annen jobb på siden og selger hasj som en ekstra inntekt, ved å ta inn noen hekkere eller klosser. Det er et fåtall av de som driver med dette som også driver med andre kriminelle aktiviteter, og bare det at en fyr selger litt bønne og da mister denne inntekten betyr ikke at man hopper over til neste stoff, da mange som røyker hasj ikke nødvendig bruker masse forskjellige stoffer på et daglig basis.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!