Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250938 ganger)

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #705 : 01. september 2009, 13:49 »
 
De fleste som selger hasj er ikke hardbarka kriminelle kompis. De aller fleste har en annen jobb på siden og selger hasj som en ekstra inntekt, ved å ta inn noen hekkere eller klosser. Det er et fåtall av de som driver med dette som også driver med andre kriminelle aktiviteter, og bare det at en fyr selger litt bønne og da mister denne inntekten betyr ikke at man hopper over til neste stoff, da mange som røyker hasj ikke nødvendig bruker masse forskjellige stoffer på et daglig basis.

kan du vise til noen forskning/studier på at "de aller fleste har jobb på siden" og at "der ett fåtall av de som driver med dette som driver med andre kriminelle aktiviteter"?, sett bortifra din egen vennekrets selvfølgelig... Og hva er definisjonsskille på en "hardbarka kriminell" og "kriminell" når det gjelder salg av rusmidler? Må man være hardbarka kriminell for å bli fristet av ekstrainntekten du kan kompansere for ved salg av amfetamin og kokain, hvis din mangeårige inntekt fra hasjsalg går dunken p.g.a legalisering? Eller betyr den ekstrainntekten så lite at man egentlig bare gjør det som en hyggelig gest?

Det første spørsmålet får du i retur, siden det er det jeg får når jeg refererer til mine erfaringer innen akuttpsykiatrien. De siste er av ren nysgjerringhet... Jeg har med vilje styrt unna hasj vs. psykose da vi har diskutert dette i det vide og breie før;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #706 : 01. september 2009, 13:52 »
De fleste som selger hasj er ikke hardbarka kriminelle kompis. De aller fleste har en annen jobb på siden og selger hasj som en ekstra inntekt, ved å ta inn noen hekkere eller klosser. Det er et fåtall av de som driver med dette som også driver med andre kriminelle aktiviteter, og bare det at en fyr selger litt bønne og da mister denne inntekten betyr ikke at man hopper over til neste stoff, da mange som røyker hasj ikke nødvendig bruker masse forskjellige stoffer på et daglig basis.

For det første er jeg ikke kompisen din, ditt tjallvrak. Hvis du evner å tenke litt lengre enn tåka foran trynet ditt, så forstår du muligens at det finnes tunge kriminelle som lever av å ta inn en del større partier enn en hekker eller to som ved legalisering må finne noe annet å smugle inn Oslofjorden.

Mao er jeg ikke så fryktelig bekymret for at ungdommer og asylsøkere slutter å selge hurrasigaretter ala 5 gram for 400, men heller tankene mot de østeuropeiske bandene som tar inn flere hundre kg og oppover av gangen.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #707 : 01. september 2009, 14:02 »

kan du vise til noen forskning/studier på at "de aller fleste har jobb på siden" og at "der ett fåtall av de som driver med dette som driver med andre kriminelle aktiviteter"?, sett bortifra din egen vennekrets selvfølgelig... Og hva er definisjonsskille på en "hardbarka kriminell" og "kriminell" når det gjelder salg av rusmidler? Må man være hardbarka kriminell for å bli fristet av ekstrainntekten du kan kompansere for ved salg av amfetamin og kokain, hvis din mangeårige inntekt fra hasjsalg går dunken p.g.a legalisering? Eller betyr den ekstrainntekten så lite at man egentlig bare gjør det som en hyggelig gest?

Det første spørsmålet får du i retur, siden det er det jeg får når jeg refererer til mine erfaringer innen akuttpsykiatrien. De siste er av ren nysgjerringhet... Jeg har med vilje styrt unna hasj vs. psykose da vi har diskutert dette i det vide og breie før;-)

Det er nok for det meste de store gutta som tar inn større kilopartier som ikke trenger noe særlig jobb til siden. Men mesteparten av utsalget til den generelle befolkningen fra min erfaring, går ikke direkte via disse gutta. Men heller av folk som tar inn noen hundregram og selger ut til bekjente og kompiser og bekjente av disse osv, som da igjen kjøper via de som tar inn mer, iom at det tar tid å gå rundt og møte folk for å selge enere, toere, femmere osv. De som virkelig er up in the big business selger for det meste bare i hekkere og klosser.
Det med at man bare kan switche over til amfetamin og kola med en gang det eventuelt skulle gå galt med hasjselginga er også en flawed teori da de fleste i en kundekrets man allerede har fått igang ikke nødvendigvis bruker disse stoffene eller er interresert i å kjøpe dem. Så det er ikke bare å hoppe over med mindre man har bekjente som allerede bruker dette, og hvis man har disse bekjente allerede og kanskje bruker det selv, så er oddsen ganske stor for at man allerede selger det.
For en nyoppstartet dealer er det også mye vanskeligere å selge disse stoffene da det krever en mye høyere investering. En hekker med standard brunt kan man få kjøpt for 3000-5000, og selge videre for 100kr grammet, skikkelig godis får man for 6000-10000. Skal du begynne å selge kola må du nok investere i en 50gram eller noe får å få tilbake en god slant, noe som vil si at du trenger en kanskje 25 000 - 35 000 for å starte opp. Dette er en mye høyere sum å satse penga sine på hvis man ikke allerede er i et miljø der man vet man kan få fjerna det. Min antagelse er at hvis hasj blir legalisert så vil de fleste smådealere forsvinne, og dermed vil det bli en mye mindre rekruttering til denne karrieren.

Og ja, jeg ser en stor forskjell på det jeg kaller en hardbarka kriminell og en kar som selger litt bønne for å tjene en ekstra slant. Selge litt bønne for å hjelpe kompiser og bekjente er en meget stor forskjell fra å foreksempel drive med brekk eller pushe heroin på gata til dophuer.

For en kar som selger på gata, ala de asylsøkerne som loker rundt  i gata og selger alt det skal være vil jeg tro en forskjell på legalisering fra hasj eller ikke, ikke vil gjøre noen spesiell stor forskjell på, da de allerede driver med det meste, og ikke driver dette innenfor en krets, men heller for pure profitt og en mye høyere risk.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #708 : 01. september 2009, 14:06 »
For det første er jeg ikke kompisen din, ditt tjallvrak. Hvis du evner å tenke litt lengre enn tåka foran trynet ditt, så forstår du muligens at det finnes tunge kriminelle som lever av å ta inn en del større partier enn en hekker eller to som ved legalisering må finne noe annet å smugle inn Oslofjorden.

Mao er jeg ikke så fryktelig bekymret for at ungdommer og asylsøkere slutter å selge hurrasigaretter ala 5 gram for 400, men heller tankene mot de østeuropeiske bandene som tar inn flere hundre kg og oppover av gangen.

Du skriver så mye kødd at jeg nesten ler av deg din tulling, ja jeg er klar over at storbander tar inn store partier av ting og tang. Men det er snakk om å ha et marked for å selge, og jeg ser ikke hvorfor markedet for kokain og amfetamin skulle bli så sykt mye høyere med en legalisering av hasj.

Det verste med når du skriver er at du oppgir alt som om det skulle være en klar fakta du kommer med og en definitiv sannhet, uten at du har noen som helst grunnlag for det utenom dine egne antagelser. Det er gitt at disse bandene mister en stor del av sin inntekt om man fjerner hasjen fra inntektskildene dems... Hvis du påstår noe annet vil jeg påstå at du er evneveik.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #709 : 01. september 2009, 14:17 »
Det er gitt at disse bandene mister en stor del av sin inntekt om man fjerner hasjen fra inntektskildene dems... Hvis du påstår noe annet vil jeg påstå at du er evneveik.

Og da vil de bli lovlydige borgere og begynne i kassa på Rema 1000?
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #710 : 01. september 2009, 14:22 »
For å ta det den andre veien..Er det noen som tror at hasj,amfetamin,kokain og heroinmisbruket ville ha gått opp dersom alkohol ble forbudt? Det tror ikke jeg. Dersom hasj VAR lovlig (som for øvrig er helt absurd at det ikke er, da alkohol, et mye farligere rusmiddel ER lovlig) men BLE ulovlig, tror noen virkelig at forbruket av kokain og amfetamin hadde gått opp?

Det er klart at vi har dophuer i Norge, folk som ikke bare røyker hasj, men som ukritisk propper i seg alle mulige droger, og kanskje en dag ender opp som heroinmisbrukere. Men majoriteten av de som røyker hasj er normale folk. Jeg kan selvsagt ikke bruke annet enn empiri, men av mennesker jeg vet om (3-400stk) så kan jeg tenke meg at omlag 50-60stk røyker hasj fra tid til annen, og av dem så er omlag 5-6 ukritiske idioter som propper i seg alt de finner. Til gjengjeld er ingen av dem igjen heroinmisbrukere. Jeg vil anta at disse menneskene representerere Ola Nordmann, med alt fra høyt utdannede til vanlig arbeidere, til arbeidsledige sofaslitere. Og skal jeg si en ting, så er det at hvis jeg skal ramse opp ti navn på slackere jeg kjenner til, så røyker ingen av dem hasj. Alle har derimot et utrolig ignorant livssyn, digger trance og dance, spiller dataspill og bruker kun alkohol som nytelsesmiddel (samt rulletobakk og kaffe).

At Fleksnes kun har sett klipp fra hasj-marsjen som "empiri" er et dårlig utgangspunkt for debatt. Disse menneskene som roper høyest om leggallisering er det ingen normale folk som vil bli gjenkjent sammen med, der de står med bongen og dreadsa sine utenfor Hausmania og gauler om at alle skal bli fattige.
Sa brura

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hasj
« #711 : 01. september 2009, 14:22 »
Og da vil de bli lovlydige borgere og begynne i kassa på Rema 1000?
De største gutta som allerede smugler alle typer stoffer vil nok ikke det, de vil nok fortsette, men pga mistet inntekt, i en mindre skala. Men man burde da ta et skritt om gangen? Det fjerner jo mye av den kriminaliten vi ser i dag og gjør at det mange mennesker i dette landet gjør på et ukjentlig eller månedlig basis ikke blir regnet som en kriminell handling, og dermed ikke står i noen faresone for å få bøter osv.

Men det burde da være en positiv ting å fjerne noe av kriminaliteten vi har i dag, og ta penger fra de kriminelle og overføre denne til registrerte firmaer og staten. Desverre vet jeg ikke om noen måte å fjerne all kriminalitet man har i vårt land til dags dato.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #712 : 01. september 2009, 14:24 »
Og da vil de bli lovlydige borgere og begynne i kassa på Rema 1000?

Du har tre typer hasjselgere. Normale oppegående folk som tjener en slant ved siden av studier eller jobb. Innvandrere nede på elva, og til slutt entusiasten som man ofte kan se slengende uttafor hausmania. Hvilke av disse utgjør en trussel for samfunnet? Riktig, innvandrerne nede på elva. Legaliser, og studenten klarer seg fint uten å selge, det samme gjør fyren som henger uttafor Hausmania, for han var for legalisering i utgangspunktet.

De store gutta finner selvsagt noe annet å drive med, men sånn er verden.
Sa brura

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #713 : 01. september 2009, 14:48 »
Du skriver så mye kødd at jeg nesten ler av deg din tulling, ja jeg er klar over at storbander tar inn store partier av ting og tang. Men det er snakk om å ha et marked for å selge, og jeg ser ikke hvorfor markedet for kokain og amfetamin skulle bli så sykt mye høyere med en legalisering av hasj.

Hvis du leser ditt første svar til meg en gang til så ser det mest ut som om du trodde jeg tenkte på småselgerne kontra bandene, hvilket jeg selvsagt ikke gjorde.

Markedet blir ikke større nei, jeg skrev at tilgjengeligheten vil gå OPP og prisen NED på tyngre stoffer - så kan du jo selv bare gjette på hva det vil føre til.

Det verste med når du skriver er at du oppgir alt som om det skulle være en klar fakta du kommer med og en definitiv sannhet, uten at du har noen som helst grunnlag for det utenom dine egne antagelser. Det er gitt at disse bandene mister en stor del av sin inntekt om man fjerner hasjen fra inntektskildene dems... Hvis du påstår noe annet vil jeg påstå at du er evneveik.

Og hvordan er min skriveteknikk noe annerledes enn din? Har DU noe grunnlag for å vite hva som skjer om det legaliseres? Jeg har idet minste ivertfall referert til Amsterdam som har legalisert og fått større problemer med tyngre stoffer. Du kan jo lese litt om historikken der hvis du gidder.

Og til den siste setningen din; Det var jo NØYAKTIG det jeg skrev, at de store bandene mister inntekt og kommer til å begynne å smugle noe annet, eller kanskje enda verre, begynne med en annen verre form for kriminalitet.

Avslutningsvis: stort sett bare sofarøykende tjalliser som er for legalisering. At vi har ett stort alkoholproblem i Norge løses ikke av å legalisere ett narkotikum, spesielt ikke ett som er noe av det værste du kan drive med med tanke på langvarige angst,depresjon eller psykoser. Røyk i vei for min del, men ikke stå på krava og skrik opp om at det skal bli lovlig fordi du synes det er slitsomt å ringe dealern din og passe på at ikke snuten ser deg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Hasj
« #714 : 01. september 2009, 14:57 »
har personlig hatt hasj huer i leiligheten under meg som spilte bongo trommer til kl 5 om natta og hasj lukta seiv opp gjennom gulvet. JA STEREO TYPER EKSISTERER INDEED!
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hasj
« #715 : 01. september 2009, 15:00 »
En legalisering gjør sikkert livet enklere for den hasjrøykende studenten, og kompisen du har kjøpt av i 4 år slipper å lenger bli kalt kriminell. Men ringvirkningene av en legalisering er litt mer nyansert enn at du får ditt rusmisbruk stuereint, sånn er livet. Men det er sikkert beleilig å kunne plukke ut akkurat det kortet du vil ha fra en kortstokk og kaste de andre på gulvet, uten å måtte tenke på at de resterende i samfunnet må leke "51 plukk opp"....
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hasj
« #716 : 01. september 2009, 15:02 »
....og du tror de kriminelle som tjener til livets opphold ved hasjsalg vil gå over til kontorjobber i kommunen hvis det legaliseres? I amsterdam, hvor det er legalisert i ganske stor grad, selger nå alle kokain, ecstasy og amfetamin istedet, eller har begynt med noe annet kriminelt.
Flere av de som selger hasj har legitime jobber ved siden av. Har du noe dokumentasjon for de påstandene du kommer med om tingenes tilstand i Amsterdam?

Sitat
En legalisering vil føre til vesentlig økning av salg og også konkurranse på andre stoffer, noe som vil føre prisen også ned på stoff som kokain og amfetamin. Tilgjengeligheten vil også øke i takt med at prisene går ned, og vi får ett større rusproblem enn det vi har idag.

De som vil ha tak i kokain i dag, får tak i det. Tilbudet finnes der ute allerede.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #717 : 01. september 2009, 15:09 »
Flere av de som selger hasj har legitime jobber ved siden av. Har du noe dokumentasjon for de påstandene du kommer med om tingenes tilstand i Amsterdam?
 
De som vil ha tak i kokain i dag, får tak i det. Tilbudet finnes der ute allerede.

Klart det, den Albanske mafiaen i Oslo kjører T-bane på dagtid, for å ha noe å fylle tiden med.

Legaliseringen av hasj i Amsterdam har ført til at dopselgerne baserer virksomheten sin rundt påprakking på folk med kokain og E i stor stil.  Har både vært der og lest om det.

Ikke alltid man får tak i kokain, og det koster over 1.000 kr grammet. Den dagen prisen er nede i 4-500 kroner grammet og "alle" har kommer bruken til å eksplodere.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hasj
« #718 : 01. september 2009, 15:16 »
Skal man få bukt med det illegale dopmarkedet via legalisering, må man legalisere ALT.

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Sv: Hasj
« #719 : 01. september 2009, 15:21 »
For det første; Amsterdam er en by i Nerderland ikke en doputopi. I Nederland er det ikke legalisert, det er avkriminalisert. Dvs at det ikke vanker straffer ved å bære det i mindre mengder, du blir ikke straffeforfulgt for å røyke det og du kan ha et fåtall planter.

Når det ikke er legalisert vil det illegale markedet fortsatt være der. Denne pushingen du nevner ser man kun i Red Light District, det er sant som du sier, der er de jævlig pågående, men det er tottalt irrelevant i forhold til avkriminaliseringen av cannabis - du kan ikke trekke konklusjonen at siden cannabis er avkriminlisert så pushes det harddrugs isteden..

Stattestikkene du viser til vil jeg gjerne se, etter min forståelse er det minst overdoser i Nederland på verdesnbasis. Jeg finner ikke igjenn kildene på denne påstanden i skrivende øyeblikk, men vil komme tilbake til deg med dem på et senere tidspunkt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!