Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 263573 ganger)

Utlogget bjornmk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 184

Sv: Hasj
« #870 : 23. november 2010, 17:22 »
Jeg leste gjennom innlegget mitt, og så at jeg formulerte meg litt feil. Satt på jobb, og skulle skyndte meg litt, skylder på det  Tongue

Det jeg mente, var at man får ikke 20års psykose, men man kan ta et drag av hasjisj el andre cannabis sativa produkter, og pådra seg en psykose helt plutselig etter 20år. Det er en skadevirkning flere har fått. Dette er dog sjeldent, da bruker må være mottagelig, men det har skjedd. Man kan godt si at "det skjer ikke meg", men hvorfor ta sjansen? Man spiller jo lotto også, selv om det er minimal sjanse, nettopp fordi, JO, det KAN skje deg! Man kan ikke vite hvor mottagelig man er for de farlige stoffene..

Og om man ikke får en psykose, men en depresjon, vil ikke det akkurat være positivt for treningen det heller. Det nevnes her at man merker ikke de fysiske konsekvensene like godt som ved alkohol, og det er forsåvidt riktig. Rusmidler går i veldig stor grad på psyken, og etter min mening er ikke det noe bedre enn fysiske skadevirkninger.

Utlogget Fex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Sv: Hasj
« #871 : 23. november 2010, 21:04 »
Mye bra lesestoff og påstander her nå, liker det Smiley

Depresjoner:
Når det gjelder cannabis, og for øvrig andre psykoaktive substanser (psilocybin sopp, lsd, dmt etc.) så har alle en ting felles i større og mindre grad; det at inntaket av disse substansene åpner opp for en viss form å tenke på som kan kalles spirituell eller økt sans av intrykk og innsikt. Og i sammenheng med depresjoner vil jeg påstå, uten noen forskning jeg umiddelbart kan finne til å støtte det opp med, at det folk blir deprimert av er _ikke_ at sensasjonen av rusen forsvinner. Det er det de innser i eget liv og er misfornøyd med. Man får en økt innsikt og kan havne i en tankegang der man innser at levemåten, utseende, livssituasjon (alt ettersom), ikke er slik man skulle ønske det var og at man føler seg tiltaksløs til å kunne gjøre noe med det. Og derfra kan opparbeide seg en depresjon og i værste fall psykose. Vekslingen i produksjon av hormoner er selvfølgelig også en påvirkende faktor, dog jeg innrømmer at jeg ikke vet om noen andre hormonelle forandringer av cannabisbruk enn dopamin. Paranoian som noen referer til gjelder stort sett frykten for å bli tatt i røyke, fordi det er ulovlig og man frykter hva som kan skje dersom man blir tatt, og det burde man absolutt gjøre.

Avhengighet:
[qoute]Long-term marijuana use can lead to addiction; that is, people have difficulty controlling their drug use and cannot stop even though it interferes with many aspects of their lives. It is estimated that 9 percent of people who use marijuana will become dependent on it. The number goes up to about 1 in 6 in those who start using young (in their teens) and to 25-50 percent among daily users.[/qoute]
Dersom man etter langt bruk går cold turkey fra cannabisbruk vil man merke ubehageligheter, men ingen ting i forhold til andre narkotikum. Cannabis er det mildeste rusmiddelet jeg vet om pr i dag. En alkoholikker som ikke får alkohol blir faktisk syk, en stoner som ikke får cannabis kjeder seg og får ikke sove, enkelt sagt. Dersom man røyker 1 joint om dagen hver dag i 1 år er det ikke vanskelig å slutte, i det hele tatt. De som søker rus for å unslippe virkeligheten har selvfølgelig en annen tilnærming i utgangspunktet og de bruker sjelden kun cannabis. Når det kommer til avhengigheter handler alt om å gidde, mange blir avhengig av cheesburgere og klarer ikke slutte å stappe i seg, det er deres måte å håndtere problemene sine på. Man kan misbruke og bli avhengig av stort sett alt fra ekstremsport til dataspill.

Trappetrinshypotesen:
Ser at noen tidligere også har postet referanser til det. Det går ut på at om man først er villig til å prøve cannabis vil man gå videre når man blir lei, til hardere narkotikum. Først og fremst så er det to grunner til det.
1. Cannabis selges på et svart marked hos pushere som gjerne pusher flere stoffer og de er kun ute etter å tjene penger, fort. "Du har ikke lyst å prøve noe sjukt fett da?" - etter flere kjøp og man kontinuelig får spørsmål, "gode priser" og blir påpresset andre støffer blir man i større grad mottagelig for denne typen narkotika. Det finnes ingen ting overhodet i cannabis sativa /indica planten som gjør at man automatisk vil ha noe sterkere. Når man røyker cannabis i Norge bryten man loven til å begynne med og da er det ikke et like stort steg for å bryte den videre. Dersom et lovlig regulert marked hadde fantes ville denne delen av trappetrinshypotesen i alle fall bortfalle.
2. De som er ute etter rus grunnet dårlig liv, oppvekst, erfaringer, depresjoner etc. De personene som er ute etter å ruse vekk problemene; da holder ikke cannabis rett og slett fordi det er for mildt. Og dersom de ikke får utskrevne preparater hos legen vil de sansynligvis prøve å kjøpe det ulovlig og gå videre til å eventuelt bli brukere - misbrukere - avhengig av opiater, benzodiazepiner eller lignende.

Beklager bjornmk, men det at du skiller skunk fra marihuana gjør at du mister litt integritet, ettersom det er det samme.  For noen som er overhodet sofistikert om cannabis emnet, noe du hevder å undervise i. Ser for meg at du bedriver skremselspropaganda i skoleverket, sorry hvis det her virker frekt og direkte.

Cannabis er et rusmiddel og burde håndteres der efter. Alle rusmidler har negative sider og det å stå og påstå at cannabis er værre enn værst blir feil. Overdrevet inntak av c-vitamin kan føre til utflod og hjerteinfarkt, bare for å sette noe på spissen. Og det å si at ett eneste trekk en gang i livet er en reel risiko blir latterlig.

Utlogget yngvea

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

  • 21år - 179cm - ~85kg
Sv: Hasj
« #872 : 23. november 2010, 21:13 »
Moderasjon er nøkkelen til alt her i livet. Også hasj. Røyker fra tid til annen og har aldri hatt noe problem med det. Alkohol er mye verre enn hasj, bedre å være stoner enn alkoholiker etter min mening. Så vidt jeg vet kan man havne i psykose av alkohol også

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hasj
« #873 : 23. november 2010, 21:24 »
jeg blir 30 i mars og da har jeg tenkt til å begynne med hasj
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Hasj
« #874 : 23. november 2010, 21:25 »
alle røykehuer her inne mener det.

Selvfølglelig gjør de det - det er jo ikke så jævla mange alkiser her Cheesy

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Hasj
« #875 : 23. november 2010, 21:28 »
jeg blir 30 i mars og da har jeg tenkt til å begynne med hasj

skakke kimse av det! Når jeg blir 70 skal jeg bli et skikkelig knokkelhue! med sjokoladeboller til frokost, fløte og sukker i kaffe'n - og gå rundt møkk fjern med svære Sennheisere med metal i på huet.

Så - etter frokost på cafe, ere rett hjem til xbox 720 Cheesy

Rullings FTW!!!

inntil da får jeg prøve å moderere meg litt - skal det bli noe svære armer på meg…
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget aleksgun

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Adam van Koeverden
Sv: Hasj
« #876 : 23. november 2010, 21:35 »
Hvis dette er serr? Vær forsiktig, fettern min ble ødelagt på det, ikke gøy...
-Life is a dream, dream it! If you can dream it, you can do it-

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Hasj
« #877 : 23. november 2010, 21:43 »
Odelagt på hasj? neida - ikke ment å fornærme noen. Ikke gøy for alle nei. men men små sjanser for at jeg blir ødelagt av rev gitt.

fylte 38 nå, og har hatt perioder hvor jeg har røyka mye, og perioder helt uten. Kommer aldri til å slutte helt dog tror jeg… Og måtte jeg velge mellom røyke og drikke hadde det blit vanskelig gitt…

Røyker ikke sigg lenger da - og fyrings funker ikke alltid så bra med andre ting en må igjennom. Som trening, barn, jobb og famileliv…
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget aleksgun

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Adam van Koeverden
Sv: Hasj
« #878 : 23. november 2010, 21:44 »


Ikke sånn ment, men tenkte på deg og familien din Wink
[/quote]
-Life is a dream, dream it! If you can dream it, you can do it-

Utlogget bjornmk

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 184

Sv: Hasj
« #879 : 23. november 2010, 23:51 »
Fex: Marihuana og Skunk er på to forskjellige stadier av utvinningen av Cannabis Sativa. Og nei, jeg underviser ikke for skoleverket, jeg underviser under politiet og har fått min opplæring av politiets narkoavdeling.. Det der med økt selvinnsikt er den dårligste unnskyldningen som finnes, det er ikke økt selvinnsikt, det er utvidet fantasi..

Men for all del, folk gjør som de vil. Jeg bedriver slettes ingen skremselspropaganda, jeg lar folk gjøre som de vil. Jeg driver kun med faktaopplysninger, og underviser for de som skal jobbe med brukere, for at de skal kjenne igjen brukerutstyr, forskjellig stofftyper og virkninger.

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: Hasj
« #880 : 24. november 2010, 00:14 »
Jeg driver kun med faktaopplysninger...

Fex: Marihuana og Skunk er på to forskjellige stadier av utvinningen av Cannabis Sativa.

Et kriterium for at noe skal kalles faktaopplysninger er at opplysningene er sanne.

Skunk er et navn som brukes for et knippe artsvariasjoner av cannabis/marihuana. Skunk er forøvrig vanligvis en variasjon innenfor underdelingen Cannabis indica, og ikke Sativa, så at det er et stadium innen den siste av disse, blir ihvertfall helt feil.

Utlogget Fex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Sv: Hasj
« #881 : 24. november 2010, 00:24 »
Fex: Marihuana og Skunk er på to forskjellige stadier av utvinningen av Cannabis Sativa. Og nei, jeg underviser ikke for skoleverket, jeg underviser under politiet og har fått min opplæring av politiets narkoavdeling.
Skunk er kun en type strain av cannabis som har blitt populær, spesielt i England fordi den er potent. Og den er ikke nødvendigvis cannabis sativa, den kan også være en cannabis indica strain. Det finnes evig mange strains, for å nevne noen kjendiser; purple haze, white widow, shiva, skunk, ak47, og california orange. Det eneste som varier mellom strains er hva slags cannabinioder det er i planten. En Sativa plante vil ha et overtall i cannabinioder fremfor delta9 tetrahydrocannabinol(thc), hvor en indica plante vil være motsatt. Grunnen til at skunk er populær er fordi det er en såkalt "hash-plant" som vil si den har høye tall av begge.

Utlogget erikv2

Sv: Hasj
« #882 : 24. november 2010, 00:31 »
Jeg driver kun med faktaopplysninger, ger.

Så kom med kildene dine da.

Legg ved linker under innleggene dine.

Uten dem er "fakta" lite verdt.



Siden alle her har sett bigger faster stronger, så kommer jeg med en referanser der ifra.
Når fyren leser opp fra bakpå en C-vitamin pakke høres det jo ut som ren gift. Tenk hvis noe lignende ble gjort med alokohol. Kunne vært interessant å se.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #883 : 24. november 2010, 09:03 »

det at inntaket av disse substansene åpner opp for en viss form å tenke på som kan kalles spirituell eller økt sans av intrykk og innsikt. O


Dette må være det latterligste jeg noensinne har lest. Spirituelt møl. Du tror du får innsikt sikkert, men man er bare panserfjern og vil få hånda ned i potetgullet så fort som mulig.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Hasj
« #884 : 24. november 2010, 09:16 »
Økt spirituell sanseinntrykk og innsikt... Tror du mener DMT...

En meget god dokumentar som viser hva som er fakta og hva som er fordommer om Marijuana:
 http://www.youtube.com/watch?v=3HLzmH9VB6A

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!