Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250880 ganger)

Utlogget Fex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Sv: Hasj
« #885 : 24. november 2010, 11:51 »
Dette må være det latterligste jeg noensinne har lest. Spirituelt møl. Du tror du får innsikt sikkert, men man er bare panserfjern og vil få hånda ned i potetgullet så fort som mulig.
Det kan endre bevistheten på en slik måte at man kan reflektere over eget liv med nye øyne. I mangel på bedre forklaring, problemet however er at noen heller ikke gidder å gjøre noe med det de oppdager og kan ende opp med å bli deprimert - psykotisk på langsikt. Men poenget er at de som hevder det er så vanlig for cannabisbrukere å bli deprimert tenker ikke over de underliggende selvdestruerende tankene noen mennesker har.

Økt spirituell sanseinntrykk og innsikt... Tror du mener DMT...
Snakker om psykoaktive substanser i det hele tatt Smiley

Man skal være forsiktig med alt man inntar, og spesielt substanser som vi diskuterer her. Dersom man har en ustabil psyke burde man styre unna alle rusmidler til man har kontroll over eget selv. De som klarer å bruke det uten problemer, fint for de.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #886 : 24. november 2010, 14:30 »
Fex, du må være den værste tullingen her. Snakker om innsikt og refleksjon over eget liv fordi man røyker seg fjern? Du har allerede røyka altfor mye.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: Hasj
« #887 : 24. november 2010, 16:00 »
Jada, fleksnes. Vi vet at du mener at hasj er livsfarlig, fører til sterkere stoffer, at det burde straffes med livstid i fengsel, at det ikke har noen positive følger i det hele tatt, og at alle vennene dine som røyker har endt opp på playstation og grandiosa-kjøret.

MEN, det er ikke dermed sagt at det er slik det er for alle andre. Noen klarer å balansere bruken med trening og sunt kosthold, og klarer faktisk å få noe positivt ut av rusen, som for eksempel økt selvinnsikt.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Hasj
« #888 : 24. november 2010, 16:18 »
Det er ikke det fleksnes sier(ser det ut som hvertfall). Fleksnes har faktisk veldig rett her syns eg.
Du fex snakker om psykoaktive substanser som kan være alt fra amf,englestøv,marijuana til morfin.....
Man skal være forsiktig med alt man inntar, og spesielt substanser som vi diskuterer her. Dersom man har en ustabil psyke burde man styre unna alle rusmidler til man har kontroll over eget selv. De som klarer å bruke det uten problemer, fint for de.
Samme om du er like stabil som en munk så sier det seg sjøl det du bør styre under de fleste overnevnte rusmidler ++++ uansett.. det du sier om bevissthet etc kan du oppnå med Salvia divinorum(som igjen ikke er 100% trygt men bedre enn noen av de(rask oppsummerte) overnevnte som kan gjøre deg mad-avhengig).. så heller skriv det konkret imotsettning til å si at alle stabile kan ta LSD for langsiktig blir det uansett problem.. 

Folk skriver ofte "kamerat av meg har røyka 5år han har det perfekt".. Eller "Jeg har smoka daglig lenge nå og er fremdeles like smart/sterk blabla".

nr1. Kossen vet du kameraten din har det perfekt? E du psykologen hans? Og korfor faen vil någen røyka i 5år om de har et bra liv?

nr2 Om du røyker selv om merker ingen bieffekt nå, så betyr ikke dette at du aldri vil få. Tenk om du er den ene personen som plutselig går i psykose, eller får panikkanfall eller WHATEVER så har det ignenting og si hva alle andre sier/gjør.


Spørsmålet er om røyking er skadelig for trening og svaret er JA.. Uansett
Forskning viser at kortsiktig øker THC østrogennivåene og senker testosteronnivåene. Men dette er ikke bevist/forsket på regelmessige brukere(blir sannsynligvis ikke gjort me det første heller). Men se bortifra du tilfører kroppen nikotin, spiser sannsynligvis endel dårlig mat når du røyker og søvnen blir påvirket (negativt langsiktig) SÅ må dere tenke på mentaliteten...
100000stk kan si til meg at det ikke påvirker mentaliteten noe og det hadde ikke forandret synet mitt.. eg har kamerat fra hjemstedet mitt som har røyket mye og lenge og de har i perioder konsentrasjonen til ein 6åring. De fleste sier det selv og at de sliter med fokus selv etter de har sluttet.. Forhåpenligvis kun midlertidig i perioden etter endt (mis)bruk men ikke noe eg personlig hadde risikert..

Stabil mentalitet er viktigere enn å bli fjern!

Utlogget Fex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Sv: Hasj
« #889 : 24. november 2010, 17:37 »
Fleksnes, du er glad i å påstå at jeg skriver innleggene mine når jeg er fjern, og at jeg røyker for mye Smiley. Jeg har ikke røyket på litt over et års tid etter at onkel blå kom på døra mi. Grunnen er ren og skjær frykt for de blåkledde og senere straffeforfølgning. Jeg utrykker kun den informasjonen om cannabis jeg hittil har oppdaget, enten gjennom lesing eller personlige erfaringer og jeg har en egeninteresse av farmakologi. Eller, jeg var i Amster i sommer, og da ble det jo et par coffeeshops, men holder meg unna i Norge det førstkommende tiåret(ene) til det blir legalisert, eller værstefall avkriminalisert.

Zenboy, når det kommer til amfetamin, kokain og morfin så er de mer sentralstimulerende enn psykoaktive, og som du sier veldig lett å bli avhengig av. De er psykoaktive i en viss grad kanskje, men når det er snakk om psykoaktive stoffer så tenker jeg eksempelvis på stoffer som psilocybin sopp, lsd, dmt, ghb, mdma, ketamin, meskalin, belladona, datura divinorum etc. Disse er ikke stoffer man får en fysisk avhengighet til i forhold til de som er sentralstimulerende, jeg har dog ingen personlig erfaring med noen av de så jeg vet det ikke på førstehåndsbasis. Kun hva jeg har lest meg frem til. Men nok om det, det er en tråd om cannabis så kanskje holde oss der^^

Peace

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #890 : 25. november 2010, 09:16 »
Fleksnes, du er glad i å påstå at jeg skriver innleggene mine når jeg er fjern, og at jeg røyker for mye Smiley. Jeg har ikke røyket på litt over et års tid etter at onkel blå kom på døra mi. Grunnen er ren og skjær frykt for de blåkledde og senere straffeforfølgning. Jeg utrykker kun den informasjonen om cannabis jeg hittil har oppdaget, enten gjennom lesing eller personlige erfaringer og jeg har en egeninteresse av farmakologi. Eller, jeg var i Amster i sommer, og da ble det jo et par coffeeshops, men holder meg unna i Norge det førstkommende tiåret(ene) til det blir legalisert, eller værstefall avkriminalisert.
Peace

Bare her ser vi flere tegn på at hjernen din har blitt mongolid av tjall.

 - Noia for purken, ett helt år etterpå. Du har blitt paranoid.

- Lystløgner. Først sier du at du ikke har tatt no på ett år, og så kommer du med amster tur rett etterpå. Klassisk rusmisbruker.

- Tror at det vil bli legalisert eller avkriminalisert i Norge, hvor vi knapt får kjøpt kreatin. Tyder på vrangforestilling og psykose.

Liffy: nei hasj er veldig lite farlig ift mye annet. Det betyr derimot ikke at det ikke er helseskadelig. Jeg er ikke spesielt motstander av hasj - jeg liker bare ikke hasj huer som hele tiden skal drive å fronte bruken sin og forsvare det.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Hasj
« #891 : 25. november 2010, 13:44 »
Nå gjør heller ikke du en meget god jobb for å forsvare kriminalisering av hasj...
De tingene du nevner her er jo bare bull:
Sitat
Bare her ser vi flere tegn på at hjernen din har blitt mongolid av tjall.

 - Noia for purken, ett helt år etterpå. Du har blitt paranoid.

- Lystløgner. Først sier du at du ikke har tatt no på ett år, og så kommer du med amster tur rett etterpå. Klassisk rusmisbruker.

- Tror at det vil bli legalisert eller avkriminalisert i Norge, hvor vi knapt får kjøpt kreatin. Tyder på vrangforestilling og psykose.


Selvfølgelig blir man ikke mindre retarded av å røyke hasj, men heller ikke nødvendigvis mer... Du kan kalle han en tulling fordi han er det, men ikke fordi han røyker hasj - I samme grad som jeg kan si at du er en tulling, men ikke fordi du velger å drikke lettmelk fremfor helmelk...

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #892 : 25. november 2010, 13:56 »
Jonathan: du eier kun deg selv.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: Hasj
« #893 : 30. november 2010, 01:08 »
Tror ikke det finnes noe enkelt svar på spørsmålet. Helsepersonell vill råde deg fra å bruke hasj og andre dopingmiddler. Ønsker man å ta trening seriøst på konkuranse nivå og komme noen vei, må man faktisk benytte seg av kjemiske løsninger for å konkurere mot de størrste. Da kan man også selvsagt diskutere hva kjemiske løsninger som er verst, best, osv. Legestanden vill uansett ikke støtte dette på noen som helst måte, det blir opp til hver enkelt.

Dersom du trener for å forlenge livet, holde deg sund og sprek. Da holder du deg unna doping og alle former for skadelige kjemikalier og holder deg til alt som er sundt og godt.

Må da egentlig bare bestemme deg for hvilken gruppe du tilhører, de fleste holder vell en fot i begge leirer vill jeg tro.

En ting er i alle fall klinkende klart, Hasj er mindre skadelig enn alkohol. Alkohol er lovlig... go figure =D
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget stovland123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Hasj
« #894 : 09. desember 2010, 02:28 »
Bare her ser vi flere tegn på at hjernen din har blitt mongolid av tjall.

 - Noia for purken, ett helt år etterpå. Du har blitt paranoid.

- Lystløgner. Først sier du at du ikke har tatt no på ett år, og så kommer du med amster tur rett etterpå. Klassisk rusmisbruker.

- Tror at det vil bli legalisert eller avkriminalisert i Norge, hvor vi knapt får kjøpt kreatin. Tyder på vrangforestilling og psykose.

Liffy: nei hasj er veldig lite farlig ift mye annet. Det betyr derimot ikke at det ikke er helseskadelig. Jeg er ikke spesielt motstander av hasj - jeg liker bare ikke hasj huer som hele tiden skal drive å fronte bruken sin og forsvare det.

Jeg DIGGER deg, Fleksnes!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #895 : 09. desember 2010, 13:07 »
Jeg DIGGER deg, Fleksnes!

Jeg vet, alle gjør det. De vil snakke med meg, elske med meg, ta på meg, holde rundt meg, være som meg, snakke som meg, tenke som meg. Noen ganger kan det bli litt mye av det gode.

Men for det meste er det bare fint, som den første frosten på trærne når vinteren kommer og vi bruker litt mer kjærlighet for å holde våre hjerter varme.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: Hasj
« #896 : 14. desember 2010, 05:46 »
På generelt grunnlag, eller uansett? på fredagen drikker jeg kanskje 2(0.33l) flasker pils, hvor skadelig er det.

Jeg kjenner mange som aldri har vært overstadig beruset, de drikker max 2-3 glass vin på 2-3 timer, noe som mange forskere hevder er sundt.

Kan du oppdrive 1 forsker(edruelig en) som kan dokumentere at cannabis er sundt for noe som helst?

Du skiller ikke mellom normal konsum og misbruk, noe som er vesentlig, alkohol kan konsumeres fornuftig. Cannabis er et rent rusmiddel og rusen er det brukerne søker, den er ikke sunn og røyk er heller ikke sundt.
1 tommelfingerregel er at jo mindre rusmiddel som må brukes for å oppnå rus, jo verre er det for kroppen og hjernen!

Som med alt annet er det en forskjell mellom bruk og misbruk. Du beskriver hvordan du med måte kan nyte alkohol uten å skli utpå og gå amok, slik andre gjerne kan finne på å gjøre. Hva hasj anngår så kan man sikkert ta seg en blås og slappe av og se en film og gummle på en gulrot, eller en kan røyke seg sanseløst bort inni sosialtrygd og etterhvert fast plass på plata.

Ellers så er det også slik at ser man på hvor mange som går amok i alkoholrus, knuser andres liv, bryter i stykker forhold, skader andre fysisk osv, i forhold til de som går "amok" i hasjrus, så tror jeg den beste beskrivelsen for en som går "Amok" i hasjrus er: Tomt kjøleskap, tomme chipsposer og rømmedipp over hele bordet...  liggende i en stol og måpe opp i taket.

Setter det litt på spissen her, men samfunnsøkonomisk mener jeg å kunne påvise at alkohol koster mer og påfører mer lidelse.

Selv ett par glass dreper hjerneceller og utfordrer leveren. Ett glass derimot, er de positive effektene større enn de negative, derav, bra for oss.

Personlig tar jeg avstand fra Ulovlige rusmiddel av prinsipp, men har likevell klare meninger i forhold til temaet.
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hasj
« #897 : 14. desember 2010, 07:36 »
Alkohol dreper ikke hjerneceller. Det er noe man trodde før. Alkohol i store mengder derimot lammer deler av hjernen hvis jeg husker riktig.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget erikv2

Sv: Hasj
« #898 : 15. desember 2010, 00:03 »
Som med alt annet er det en forskjell mellom bruk og misbruk. Du beskriver hvordan du med måte kan nyte alkohol uten å skli utpå og gå amok, slik andre gjerne kan finne på å gjøre. Hva hasj anngår så kan man sikkert ta seg en blås og slappe av og se en film og gummle på en gulrot, eller en kan røyke seg sanseløst bort inni sosialtrygd og etterhvert fast plass på plata.

Ellers så er det også slik at ser man på hvor mange som går amok i alkoholrus, knuser andres liv, bryter i stykker forhold, skader andre fysisk osv, i forhold til de som går "amok" i hasjrus, så tror jeg den beste beskrivelsen for en som går "Amok" i hasjrus er: Tomt kjøleskap, tomme chipsposer og rømmedipp over hele bordet...  liggende i en stol og måpe opp i taket.

Setter det litt på spissen her, men samfunnsøkonomisk mener jeg å kunne påvise at alkohol koster mer og påfører mer lidelse.

Selv ett par glass dreper hjerneceller og utfordrer leveren. Ett glass derimot, er de positive effektene større enn de negative, derav, bra for oss.

Personlig tar jeg avstand fra Ulovlige rusmiddel av prinsipp, men har likevell klare meninger i forhold til temaet.

dette fremstod som relativt gjennomtenkt.

Men nå er det vanskelig å sammenligne de to pga bruks-forskjeller. den ene er tross alt noe hele befolkningen bruker, mens den andre er ulovlig.

Uansett, hva om vi kunne velge selv, og i tillleg ta hele og fulle ansvar for konsekvensene?

hadde ikke det vært det beste og enkleste?

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Hasj
« #899 : 15. desember 2010, 09:08 »
Alkohol dreper ikke hjerneceller. Det er noe man trodde før. Alkohol i store mengder derimot lammer deler av hjernen hvis jeg husker riktig.
Alkohol i større mengder over tid dreper nevroner, på lik linje med alzheimers faktisk. Det fører til fysiske hull i hjernen. Dette står altså i de nyeste bøkene for medisinstudiene, har ikke hørt noen endring på det. Det er vel det du mener med "å drepe hjerneceller"? Dette er dog snakk om tyngre alkoholikere...

Hullene i hjernen gjør den forøvrig mindre noe som gjør at fylningsgraden inne i hodeskallen blir dårligere og man blir utsatt for epiduralblødning mye lettere, altså en type hjerneblødning.

Hva som er verst av hasj og alkoholisme er faktisk litt interessant. Jeg ville ihvertfall ikke vært alkoholiker...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!