Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250864 ganger)

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Hasj
« #915 : 05. januar 2011, 08:57 »
Tja, jeg kunne godt tenkt meg et annet alternativ til alkohol..hvertfall hvis det er noe som er mindre skadelig.

Du sier det kun er folk som har noia for purken som vil at hasj skal legaliseres, noe som jeg egentlig er halveis enig i, siden du får tak i det hvis du vil uansett, og rusen er latterlig billig i forhold til alkohol, så HVIS det hadde blitt legalisert, hadde nok rusen blitt dyrere siden dealerne hadde slutta/gått over til noe annet.

Synes det dog blir jævlig idiotisk å hate det kun fordi det er ulovelig eller hva det må være som gjør at du sitter her med f5-tasten din og hater på alt og alle som mener det like greit kunne vært solgt i butikken som på gata.

personlig er jeg fullstendig likegyldig siden jeg kan få tak i det hvis jeg vil (som sikkert 99% av resten her kan)

Og hvis du mener det er den kjedeligste formen for rus som finnes, har du tydeligvis veldig liten interesse for musikk.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget ----

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Hasj
« #916 : 05. januar 2011, 09:46 »
....

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #917 : 05. januar 2011, 10:28 »
Tja, jeg kunne godt tenkt meg et annet alternativ til alkohol..hvertfall hvis det er noe som er mindre skadelig.

Du sier det kun er folk som har noia for purken som vil at hasj skal legaliseres, noe som jeg egentlig er halveis enig i, siden du får tak i det hvis du vil uansett, og rusen er latterlig billig i forhold til alkohol, så HVIS det hadde blitt legalisert, hadde nok rusen blitt dyrere siden dealerne hadde slutta/gått over til noe annet.

Synes det dog blir jævlig idiotisk å hate det kun fordi det er ulovelig eller hva det må være som gjør at du sitter her med f5-tasten din og hater på alt og alle som mener det like greit kunne vært solgt i butikken som på gata.

personlig er jeg fullstendig likegyldig siden jeg kan få tak i det hvis jeg vil (som sikkert 99% av resten her kan)

Og hvis du mener det er den kjedeligste formen for rus som finnes, har du tydeligvis veldig liten interesse for musikk.

Hvem er det jeg hater? ytterst få. Liten interesse for musikk? Synes du musikk blir bedre å høre på hvis du er stein? Deg om det. Delte meninger.

F5 tasten bruker jeg aldri.

Hvis du synes hasj gir en bra rus ift andre rusmidler, har du ikke prøvd nok til å uttale deg, din abortfeil.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Hasj
« #918 : 05. januar 2011, 11:01 »
Du er morsom mr Fleksnes, det skal du ha  Wink

For det første skulle alkohol aldri vært lovlig, jeg ser på alkohol og piller som det værste som er. Da det forandrer personligheten til brukerern drastisk. Har selv hatt en del alkoholikere i familien og det kan til tider ta på noe voldsomt. Spesielt innen familie, er ikke like lett å gi "faen" i dem.

Har selv røyka da jeg var mindre. Det kommer selvsagt helt an på hvordan man bruker hasj. Enkelte bruker hasj på samme måte som alkohol, en nytelese av og til. Andre drar den for langt å røyker daglig opp til litt for store menger, ja det finnes faktisk hasj "narkomane" men de blir ikke hekta på samme måte som alkohol/hero/piller etc. Mye verre missbruk å komme seg ut av.

Når det kommer til legalisering er det vanskelig å ta ett valg, da det på enkelte områder er mye negativt rundt det. Flere vil prøve det. Desto flere vil ta skade av det  (er faktisk folk som har blitt psykotiske av bare hasj, noen har anlegg for det) Men der har du samma greia med alkohol. Kan sikkert ramse opp en del flere punkter.

På en annen måte så tror jeg enkelte hadde hatt bedre nytta av ei pipe i helgene enn alkohol, er alt for mange som takler alkohol på helt feil måte. Dagen derpå av alkohol er jo ett helvette Ohmy Drikker sjeldent selv, men hadde en dagen derpå på lørdag som var. Gammel har jeg blitt, og alkohol makes my body hurt like hell dagen derpå.

Hasj i seg selv er ganske så uskyldig om man bruker det på en "fornuftig" måte, men sånn er det med de fleste rusmidler, men det finnes unntak.
Vanskelig sak, men har ikke satt meg nok inn i det til å ta et valg her og nå. Kjenner noen få som røyker daglig å klarer seg fint i jobb, det kan man ikke si om andre typer rus.

Hva mener du om legalisering av heroin Mr. Fleksnes? Da det ser ut til at det vil bli avkriminalisert.

Keep on "rocking"  biggrin


Smil med det smilet du har.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #919 : 05. januar 2011, 12:54 »
Helt seriøst så har vi enorme problemer med rus i Norge, både når det gjelder hasj, tyngre stoffer og ikke minst alkohol. Jeg er ingen alkoholforkjemper.

Men - det som jeg føler blir litt "feil"- er at alle pro cannabis hele tiden bruker skadevirkningene av alkohol som det fremste argumentet for at cannabis skal bli legalt. Det blir litt det samme som å si at siden man kan eie en hagle ( et av de mest dødelige skytevåpen på kort hold som finnes ) så bør man kunne lovlig eie en UZI også, eller samuraisverd for den saks skyld.

Hasj blir ikke verre eller bedre enn det det er, selv om det finnes noe lovlig som kanskje er verre på mange områder.

Alkohol er, kanskje dessverre vil mange si, en del av en akseptert og etablert kultur i de fleste land i verden. Derav er det også lov. Hadde det kommet som rusmiddel idag, ville det blitt bannlyst på flekken, uten tvil - men nå er det engang slik, og nærmest poengløst å diskutere.

Allikevel - å bruke alkohol som ett brekkjern for å fronte andre former for rusmidlers sak pro-legalisering er ikke riktig, i mine øyne. Etter min mening får vi:

 - på ingen måte mindre alkolhol problemer ved å legalisere noe annet.
- vi får flere som røyker hasj.
-  vi får flere som gjør BEGGE deler, og begge deler oftere.
- vi åpner ett vindu som sier at så lenge mange nok bruker, så lenge mange nok demonstrerer,  så er det OK å legaliserere, momsbelegge og få det i butikkhyllene.

Hvis det er skadeeffekten man vil debattere, så bør man isåfall heller kjempe for strengere alkohol lover og ikke fronte andre rusmidler.

Av-kriminalisere heroin? Er ikke helt sikker på hva de legger i det, så vil ikke uttale meg. Om du utdyper, har jeg nok en mening.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Hasj
« #920 : 05. januar 2011, 13:24 »
Var ikke det at jeg sammeligner alkohol/hasj ang skadevirkning.

Men har selv levd med en alkoholiker. Det er til tider veldig slitsomt. Personene det gjelder går fra og være en sterk person (i nykter tilstand) til og bli ekkel i kjeften å legger all skyld på personene rundt seg da de er rusa.

Narkopolitikken i Norge er ikke den beste, det har flere og flere innsett av politikere.
Så slenger med en link, vil tro du har lest noe av det før om du følger litt med i nyhetene.

http://www.abcnyheter.no/node/121916

Takk for svar Fleksnes, du kommer med mye "tullball" til tider. Men er tydelig at du brenner ganske sterkt for denne diskusjonen, da du lirer av deg lite av dine orginale innlegg.  biggrin
Smil med det smilet du har.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #921 : 05. januar 2011, 16:13 »
Du la ikke opp til å få krasst svar, så derfor slapp du unna. Mange andre legger opp til dritten de får selv, og da gir jeg ofte så det monner. Som brura sa.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hasj
« #922 : 05. januar 2011, 16:36 »
.....og du tror ikke flere vil ruse seg hvis det blir lovlig? Å gjøre noe som får flere til å ruse seg, er aldri en god ide.

Flere vil nok ÅPENT bruke det. Muligens vil flere begynne å bruke det istedenfor alkohol. Men hva er galt med det? Samfunnet kommer kanskje til å få flere misbrukere av bl.a. hasj, men færre av alkohol. Alt i alt vil denne friheten være til det beste for individet og samfunnet, samtidig som det blir enklere for velferdsstaten å fange opp de som faller utenfor.

Tror du virkelig at grunnen til at det er relativt få i Norge som bruker narkotika er et resultat av lovene? Eller er det kanskje heller at de ikke har behov for/eller vil bruke det. Har du lagt merke til hvor mange som kjører for fort på norske veier selv om det er ulovlig? Man kan ikke mikrostyre menneskers individuelle preferanser med lover som inskrenker den personlige frihet, og som ikke direkte skader andre.

Forbud har bare økt forbruket.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #923 : 06. januar 2011, 09:44 »
Muligens vil flere begynne å bruke det istedenfor alkohol.Forbud har bare økt forbruket.

Disse påstandene er til å le av, siden alt annet tyder på det motsatte.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hasj
« #924 : 06. januar 2011, 10:58 »
Disse påstandene er til å le av, siden alt annet tyder på det motsatte.

Mener du "alt" annet tyder på at flere vil begynne å bruke begge stoffer om hverandre?

Hva er dette "alt" du tyder til?

EDIT: Jeg er enig i at forbud i seg selv ikke har økt forbruket av det forbudte. Men forbruket har økt i takt med strengere regler på narkotika. Et tankekors.

Avkriminalisering i Sveits og Portugal har heller ikke ført til økninger i forbruk.

Forbudet på alkohol i USA under forbudstiden reduserte forbruket av alkohol med ca. 30 %. Samtidig økte organisert kriminalitet, drap, korrupsjon, og unndragelse av skattepenger, samt kostet forbudet ekstremt mye penger i form av større budsjetter til å få has på den org. kriminaliteten. Det ble selvfølgelig også vanskeligere å få hjelp for alkoholrelaterte plager, siden det var ulovlig å drikke. Selv om jeg ikke har sett tall på det, og tviler på at noen har brydd seg med å kartlegge det, er jeg sikker på at økningen i bruk av andre rusmidler var tilnærmet like stor som nedgangen i bruk av alkohol.

EDIT 2: Staten drepte også rundt 10 000 mennesker ved å forgifte alkoholen så ingen skulle drikke det. Folk drakk det, vitende eller uvitende om at det var gift i den.

Lignende ting har skjedd med hasj. Amerikanerne har sprøytet ugressmiddel(eller lignende) over plantasjer i Columbia(?). Dyrkerne fant ut at hvis de høstet hasjen med en gang, drepte det ikke plantene. Resultat: lettere plager som halsblødninger etc. For de som røyket det.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #925 : 07. januar 2011, 10:37 »
Forbudet på alkohol i USA under forbudstiden reduserte forbruket av alkohol med ca. 30 %. Samtidig økte organisert kriminalitet, drap, korrupsjon, og unndragelse av skattepenger, samt kostet forbudet ekstremt mye penger i form av større budsjetter til å få has på den org. kriminaliteten. Det ble selvfølgelig også vanskeligere å få hjelp for alkoholrelaterte plager, siden det var ulovlig å drikke. Selv om jeg ikke har sett tall på det, og tviler på at noen har brydd seg med å kartlegge det, er jeg sikker på at økningen i bruk av andre rusmidler var tilnærmet like stor som nedgangen i bruk av alkohol.

Jeg er ikke for alkoholforbud...
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hasj
« #926 : 07. januar 2011, 11:01 »
Jeg er ikke for alkoholforbud...

Det var bare et eksempel for illustrasjon Smiley
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Hasj
« #927 : 07. januar 2011, 15:43 »
Men. Mr Fleksnes... leste du linken jeg la ut? Eller orker du ikke en ny diskusjon på det?
Smil med det smilet du har.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #928 : 07. januar 2011, 16:04 »
Orker og orker. Syns det er litt morro å fyre opp pot huer, så med mindre det finnes heroinister her på TF ser jeg vel ikke helt vitsen.

Enkelt forklart, så er tjall helt ut. Vi avstammer fra Vikinger, ikke rastafarier. Mao drikk mjød, løft skrot og vær en mann, ikke en fjern liten øgle som lytter til bob marley og mener staten er ute etter deg. Om man er en av de få som kun røyker innimellom i helgene, så spiller det vel ikke så stor rolle om det er kriminelt eller ikke, da sjansen for å bli busta er minimal og straffen nærmest likegyldig.

Hva øvrige rusmidler angår, så ser jeg ikke grunnen til å legalisere/avkriminalisere fordi purken har for mye å gjøre. Her handler det mer om å effektuere snutens arbeid her til lands.

( De hadde saktens tid til å parkere en kommandobil bak ett tre v ett boligfelt der jeg bor, for å ta de som ikke stoppet HELT opp ved stopp skiltet og bøtelegge de. Kanskje vi først bør se litt på hva de egentlig bruker tiden sin på før man snakker om ressursmisbruk hos Onkel Blåmann )

Vil vi ha ett samfunn hvor staten skal tjene penger på at folk doper seg i tillegg til å tjene grovt på alkoholkonsum fra før av?

De samme pro legaliserings nissene som marsjerer i toget sitt hvert år, hater også alt som har med stat å gjøre. De tenker kanskje ikke over at en legalisering i avgiftsstaten Norge
ville ført til at ett gram tjall kostet 500 spenn, hvorav 50 spenn gikk til butikken og 450 spenn i lomma til Jens Stoltenberg.
Siden de røyker så mye tjall, så har de som regel ikke en bra jobb, så de har ikke råd til 500 spenn grammet uansett. Så de ville med andre ord tydd til det svarte markedet, og endt opp som "kriminelle" i alle tillfeller. Så ville de gått i det samme toget hvert år, steine på hasj kjøpt på det illegale markedet, og heller ropt "nei til avgift på hasj på rema 1000" hvorpå politikerne hadde ledd rått alle som en, kanskje med unntak av FrP - som tjallere ikke stemmer på fra før av.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Hasj
« #929 : 07. januar 2011, 16:40 »


De samme pro legaliserings nissene som marsjerer i toget sitt hvert år, hater også alt som har med stat å gjøre. De tenker kanskje ikke over at en legalisering i avgiftsstaten Norge
ville ført til at ett gram tjall kostet 500 spenn, hvorav 50 spenn gikk til butikken og 450 spenn i lomma til Jens Stoltenberg.
Siden de røyker så mye tjall, så har de som regel ikke en bra jobb, så de har ikke råd til 500 spenn grammet uansett. Så de ville med andre ord tydd til det svarte markedet, og endt opp som "kriminelle" i alle tillfeller. Så ville de gått i det samme toget hvert år, steine på hasj kjøpt på det illegale markedet, og heller ropt "nei til avgift på hasj på rema 1000" hvorpå politikerne hadde ledd rått alle som en, kanskje med unntak av FrP - som tjallere ikke stemmer på fra før av.



Godt skrevet. Enig.

Ler litt her nå. Fra å være seriøs i denne tråden så leste jeg innlegget ditt på hva er din jobb ellerno tråden. Funny man Wink


Smil med det smilet du har.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!