Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250879 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Hasj
« #960 : 18. januar 2011, 16:39 »
Så marihuana er moderat dødelig i doser på 0.001?
Spør ikke meg. Jeg er ingen statistiker. Jeg presenterer bare tallene.

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: Hasj
« #961 : 18. januar 2011, 16:41 »
Jeg tror det er snakk om et forholdstall mellom hvor store mengder som trengs for oppnå effekt og dødelig dosering, men synes at det er litt rart å prøve å presentere så mange faktorer i et skjema, da det skaper forvirring hos mange.


Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Hasj
« #962 : 18. januar 2011, 20:42 »
Søk på "Qutting weed", "how to quit weed" og lignende ting og går du inn på et random forum kan du lese 100historier om folk som sliter ganske intenst me søvn,svette,psyke og lignende når de prøver å quitte.. Gjerne ikke på samme måte som amfetamin at du får abstinenser osv, men fremdeles nok til å fucke me ola nordmann..  De overnevnte tinga påvirker IKKE treninga di i en positiv rettning.. MEN å ta en joint i ny og ne skader nok ingen. Men daglig/frekvent bruk vil nok det
 

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hasj
« #963 : 18. januar 2011, 20:47 »
Søk på "Qutting weed", "how to quit weed" og lignende ting og går du inn på et random forum kan du lese 100historier om folk som sliter ganske intenst me søvn,svette,psyke og lignende når de prøver å quitte.. Gjerne ikke på samme måte som amfetamin at du får abstinenser osv, men fremdeles nok til å fucke me ola nordmann..  De overnevnte tinga påvirker IKKE treninga di i en positiv rettning.. MEN å ta en joint i ny og ne skader nok ingen. Men daglig/frekvent bruk vil nok det
 

Som mye annet. Kaffe, sjokolade....
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #964 : 19. januar 2011, 10:53 »
Som mye annet. Kaffe, sjokolade....

Nå må du rulle inn. En joint om dagen er langt mer skadelig enn en sjokolade eller en kopp kaffe. Du kan sikkert ete deg ihjæl på bananer om du vil, men det er ikke poenget med debatten.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hasj
« #965 : 19. januar 2011, 12:31 »
Nå må du rulle inn. En joint om dagen er langt mer skadelig enn en sjokolade eller en kopp kaffe. Du kan sikkert ete deg ihjæl på bananer om du vil, men det er ikke poenget med debatten.

Jo, poenget er at alt er farlig i en viss dose. Oksygen er farlig. sjokolade er farlig. Fett er farlig.

Dette er viktig å påpeke siden det har vært helninger mot større avgifter på "usunn" mat den siste tiden.

Det burde ikke være et holdbart argument at siden noe kan være skadelig, skal det være ulovlig.

Om hasj gjør deg sløv og medgjørlig burde jo staten absolutt legalisere det, siden dette fremmer de fleste politikeres interesser Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #966 : 19. januar 2011, 12:59 »
Det gjør deg sløv ja, men medgjørlig? Paranoide trygdesnyltere er ikke Norge tjent med.

( ikke smellfeite alkiser heller )
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hasj
« #967 : 19. januar 2011, 23:24 »
Jeg tror det er snakk om et forholdstall mellom hvor store mengder som trengs for oppnå effekt og dødelig dosering, men synes at det er litt rart å prøve å presentere så mange faktorer i et skjema, da det skaper forvirring hos mange.
Det stemmer nok.  Det dreier seg et mål som er nært beslektet med terapeutisk indeks (virksom dose/giftig dose).  Tilhengere av legalisering av LSD og hasj elsker å vise til den store avstanden mellom virksom dose og dødlig dose av disse stoffene.  Men disse målene sier absolutt ingenting om virkningene av lang tids bruk.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hasj
« #968 : 19. januar 2011, 23:34 »
(virksom dose/giftig dose).  Tilhengere av legalisering av LSD og hasj elsker å vise til den store avstanden mellom virksom dose og dødlig dose av disse stoffene.

Men viser ikke det overliggende skjemaet at avstanden mellom disse er liten? Altså at det er liten forskjell mellom virksom og dødelig dose?

Bare nysgjerrig, og tror du har peiling på statistikk Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hasj
« #969 : 19. januar 2011, 23:41 »
Men viser ikke det overliggende skjemaet at avstanden mellom disse er liten? Altså at det er liten forskjell mellom virksom og dødelig dose?

Bare nysgjerrig, og tror du har peiling på statistikk Wink
Nei, skjemaet viser at for LSD og marihuana er virksom dose/dødlig dose ca. lik 0.001.  Med andre ord må det omtrendt 1000 ganger større dose til for å drepe enn det som det skal til for å gi rus.  Dette gjør at akutte overdosedødsfall på grunn av LSD eller reine marihuanaprodukter praktisk talt ikke er historisk kjent.  Men som sagt over: Dette sier ikke noe om hvordan du blir dersom du røyker rev eller tar LSD hver dag i 30 år.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget B.Solstad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 325

  • Power! -Jeremy Clarkson
Sv: Hasj
« #970 : 19. januar 2011, 23:52 »
Jeg er helt enig i at staten ikke skal bestemme alt. Men man trenger ett fornuftig lovverk og en del regulativer for at et samfunn skal fungerer. Legalisering av narkotiske stoffer er feil vei å gå etter min mening. Man oppnår igrunn ingenting annet enn at flere kommer til å bruke det.

Både og, vil jeg si. Man oppnår mer åpenhet rundt hasj (som i dette tilfellet er temaet, ikke andre dopingsmiddler), og personer som bruker det er ikke lengre like redd for å skaffe hjelp, hvis de tror noe er galt / noe er galt. Hvorfor er det å legalisere hasj å gå i feil retning, egentlig? (Dette er nok alt nevnt!) Hasj bedøver, i motsetning til alkohol som dreper, hjerneceller. Dermed er kroppen tilbake til normal etter en tid. Utenom dette viser forskning at cannabis er mindre avhengighetsskapende enn kaffe, altså er det ikke slik at "alle" som bruker hasj etter tid går over til noe sterkere (Det blir det samme som å si at alle som spiser ost etterhvert går over til gamalost) I motsettning til alkohol, er det ikke registrert dødsfall pga. cannabis. (http://no.wikipedia.org/wiki/Cannabis_(rusmiddel)#Rus_og_virkning)

Nå har jeg ikke tatt stilling til å røyke store mengder hver dag, da det finnes minimalt med forskning på det. Men som alt annet er overforbruk (sansynligvis) ikke så veldig bra.
A man who never makes mistakes, rearly makes anything

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #971 : 20. januar 2011, 09:33 »
Solstad, du kan slå deg sammen med Ryu og diskutere videre hvor utrolig lite helseskadelig hasj er. Tvert imot, er vel mer sunt enn skadelig er det ikke? THC fett lagres i hjernebarken nærmest resten av livet, men det spiller jo ingen rolle som helst. Er ikke farlig det. Så lenge man ikke dreper hjerneceller, har jo det null å si.

Det faktum at verdens ledende psykologer og professorer opplyser om at cannabis, sammen med amfetamin, er noen av de mest utløsende narkotikum for psykiske lidelser som angst, paranoia, personlighetsendring/forstyrrelse etc spiller jo heller ingen rolle. Så lenge man føler seg fin fra før av, kan man jo vite sikkert at det ikke kommer til å skje deg.

Dessuten, så skader ingenting i veldig små doser. Vel, det samme kan man jo forsåvidt si om alkohol, kokain, rohypnol, LSD, steroider osv.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Hasj
« #972 : 20. januar 2011, 11:30 »
"Utenom dette viser forskning at cannabis er mindre avhengighetsskapende enn kaffe"
Den her har jeg vanskelig for å akseptere...kan ikke tenke meg at det er verre å slutte med kaffe enn hasj.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #973 : 20. januar 2011, 12:28 »
"Utenom dette viser forskning at cannabis er mindre avhengighetsskapende enn kaffe"
Den her har jeg vanskelig for å akseptere...kan ikke tenke meg at det er verre å slutte med kaffe enn hasj.

Selvsagt er det det. Ingen blir avhengig av cannabis, ingen tar skade av det, og samfunnet hadde bare hatt godt av om alle brukte det.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Hasj
« #974 : 20. januar 2011, 12:53 »
Hør her da gutter; Hasj er ikke bra! Du blir dum, slapp, demotivert, bruker penger på det, blir kjent med masse søplefolk, og ikke minst, det er bare bivirkningene. Selve effekten er jo at du blir grisestein, og da skjønner du i alle fall ingenting.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!