Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250941 ganger)

Utlogget Paulie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Vinter Bulk
Sv: Hasj
« #45 : 18. desember 2006, 14:17 »
Ja, sinnssykdommen inntrer umiddelbart, og varer resten av livet ...

Skjønner ikke at du kan tillate deg selv og si det, tydelig at du ikke har peiling!
TREN MED HUE OG IKKE MED EGO

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hasj
« #46 : 18. desember 2006, 14:31 »
Alkohol er i det minste lovlig og det er ett kjent faktum at mange av de som røyker hasj ofte prøver ut 'sterkere' stoffer, noe som har langt større konsekvenser enn å ta seg ei fyllekule.

Tror du ikke du ville funnet ut at de som prøver ut hasj, først prøvde ut alkohol også....

.....................Mor Nille kan ikke svømme - ergo er mor Nille en sten.......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

Sv: Hasj
« #47 : 18. desember 2006, 14:46 »
Er litt nyskjerrig på hvilket område i nederland du har oppholdt deg i ?

Vet ikke spørsmålet var ment til meg, men..

Har aldri opplevd mer flyt av narkotiska enn på min langweekend i Amsterdam for 8 år siden. Og det var ikke var mushrooms og canabis som ble solgt lovelig over disk.. Jeg og min ex-kjæreste ble spurt ørten tusen ganger om vi ville ha speed, extacy eller coke..

dere unge som fnyser av advarslene som kommer her mot dop.. De som jeg kjenner som begynnte å røyke hasj da de var 17-18 år.. Et par har sluttet, men de fleste ( ja, det var mange ) bruker andre stoffer nå og er ikke å se lenger..
2 er døde!

Velg selv.. Dop er for tapere uanett..

Marianne
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget Paulie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Vinter Bulk
Sv: Hasj
« #48 : 18. desember 2006, 14:49 »
Vet ikke spørsmålet var ment til meg, men..

Har aldri opplevd mer flyt av narkotiska enn på min langweekend i Amsterdam for 8 år siden. Og det var ikke var mushrooms og canabis som ble solgt lovelig over disk.. Jeg og min ex-kjæreste ble spurt ørten tusen ganger om vi ville ha speed, extacy eller coke..

dere unge som fnyser av advarslene som kommer her mot dop.. De som jeg kjenner som begynnte å røyke hasj da de var 17-18 år.. Et par har sluttet, men de fleste ( ja, det var mange ) bruker andre stoffer nå og er ikke å se lenger..
2 er døde!

Velg selv.. Dop er for tapere uanett..

Marianne

For 8 år siden, ja! Kommet mye nye regler og lover i Nederland siden den tid.
TREN MED HUE OG IKKE MED EGO

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

Sv: Hasj
« #49 : 18. desember 2006, 14:51 »
For 8 år siden, ja! Kommet mye nye regler og lover i Nederland siden den tid.

begynner jeg å bli gammel??

Ja,ja.. Ikke vet jeg hvordan det er der nå.. hvordan er det da?

Marianne
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Hasj
« #50 : 18. desember 2006, 14:54 »
Vet ikke spørsmålet var ment til meg, men..

Har aldri opplevd mer flyt av narkotiska enn på min langweekend i Amsterdam for 8 år siden. Og det var ikke var mushrooms og canabis som ble solgt lovelig over disk.. Jeg og min ex-kjæreste ble spurt ørten tusen ganger om vi ville ha speed, extacy eller coke..

dere unge som fnyser av advarslene som kommer her mot dop.. De som jeg kjenner som begynnte å røyke hasj da de var 17-18 år.. Et par har sluttet, men de fleste ( ja, det var mange ) bruker andre stoffer nå og er ikke å se lenger..
2 er døde!

Velg selv.. Dop er for tapere uanett..

Marianne

Man dør ikke av hasj, men er ikke noe positivt heller for å si det sånn. Dop kan bli brukt til mye bra, som f.eks folk som ligger på operasjonssal, som trenger morfin, eller folk som har diagnosen add, de får medisiner som innholder litt amfetamin, medikament a.

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

Sv: Hasj
« #51 : 18. desember 2006, 15:04 »
Man dør ikke av hasj, men er ikke noe positivt heller for å si det sånn. Dop kan bli brukt til mye bra, som f.eks folk som ligger på operasjonssal, som trenger morfin, eller folk som har diagnosen add, de får medisiner som innholder litt amfetamin, medikament a.

Man dør ikke av selve hasjen, men mange som kjører da de har røyket det fordi ikke slår ut på blåseapparatet til politi..
Og av å kjøre i ruset tilstand kan man dø av...
Av andre narkotiske stoffer kan man dø..

De 2 jeg kjenner som har dødd har 1 tatt livet av seg selv etter at livet gikk dunken på grunn av jobb, kjæreste, utdannelse..

Han andre kjørte seg ihjel i ruset tilstand..

Jeg snakker om misbruk.. Ikke doser gitt av leger!

Marianne
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #52 : 18. desember 2006, 15:10 »
Var i Amster nylig, og makan til dopinfisert by skal man lete lenge etter......rett og slett møkkete og jævlig.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Paulie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Vinter Bulk
Sv: Hasj
« #53 : 18. desember 2006, 15:16 »
begynner jeg å bli gammel??

Ja,ja.. Ikke vet jeg hvordan det er der nå.. hvordan er det da?

Marianne

Blandt annet neste år må en være statsborger i Nerderland får og kjøpe narkotika på kafe.
Det er ikke lov med salg eller bruk i det offentlige rom.
Straffene ved brudd på disse blir også blitt noe strengere.

Men offtopic fant en sinsykk ekkel artikkel, måtte skjekke to ganger om det var en dårlig spøk: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/30/467637.html
TREN MED HUE OG IKKE MED EGO

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #54 : 18. desember 2006, 15:17 »
Hvorfor tar dere ikke og sjekker litt ut hva som faktisk foreligger av fakta rundt bruk av hasj? Dette er lett tilgjengelig bl.a. på nett. Henter noen sitater og opplysninger fra Nasjonalt Folkehelseinstitutt:

De siste 20 årene er det publisert mange rapporter som viser sammenheng mellom cannabisbruk og akutt hjerteanfall.
Svekkelse av koordinasjonen, konsentrasjonen og reaksjonsevnen er påvist opptil 24 timer etter inntak.

Fysiske langtidsvirkninger: Røyking av cannabis reduserer trolig kroppens immunforsvar, samt påvirker trolig hormonbalansen med mulige menstrusjonsforstyrrelser hos kvinner og redusert sædcelleantall hos menn.  
 
Psykiske langtidsvirkninger: Langvarig bruk øker risikoen for angst- og depresjonsreaksjoner og kan utløse psykoser hos disponerte individer. Dette kan vanskeliggjøre behandlingen av sinnslidelser som schizofreni og depresjonstilstander. Det er likevel ikke påvist at bruk av cannabis fører til livsvarige hjerneskader, men det kan gi langvarig reduksjon av intellektuelle funksjoner.

En har ment at det såkalte amotivasjonssyndromet skyldes bruk av cannabisstoffer. Syndromet utvikles særlig hos unge, mottakelige individer. De blir likegyldige, apatiske, får nedsatt konsentrasjonsevne, nedsatt toleranse for skuffelser, samt får uvilje mot å gi seg i kast med nye oppgaver. Det er imidlertid vanskelig å skille mellom hva som skyldes stoffbruken, og hva som skyldes miljøfaktorer, f eks. «gjengens spilleregler» for atferd og livsstil.

Cannabis anses å være mindre avhengighetskapende enn andre rusmidler som heroin, amfetamin. Den psykiske avhengigheten kan derimot oppleves som sterk.

Avvenningssymptomene er milde. Irritasjon, søvnproblemer og nedstemthet er mest vanlig. Har en utviklet avhengighet av cannabis, kan risikoen for bruk av andre avhengighetsskapende stoffer øke. Selv om bare et fåtall av brukerne går over til hardere stoffer, har cannabis, sammen med alkohol og tobakk, nesten alltid vært det innledende stoffet i en misbrukerkarriere



"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Hasj
« #55 : 18. desember 2006, 15:35 »
All skremselspropagandaen mot hasj, men folk fortsetter å drikke alkohol. Sprø verden.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #56 : 18. desember 2006, 15:40 »
Men alkohol er jo best da, goophy Smiley
Forresten er ikke det ovenstående skremsel, men fakta fra forskning.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #57 : 18. desember 2006, 15:44 »
Litt fakta om alkohol Sad (sjekk feit skrift!!):

Alkohol kan påvirke nivået av flere hormoner:

Mengden antidiuretisk hormon vil gå ned, slik at urinproduksjonen øker. 
Produksjonen av mannlig kjønnshormon, testosteron, kan synke. 
Konsentrasjonen av stresshormonet kortisol øker. I kombinasjon med mindre testosteron kan dette over lengre tid medføre nedbrytning av muskelmasse. 
Andre stresshormoner kan øke; et symptom er uregelmessig hjerterytme. 
Blodsukkeret påvirkes fordi alkohol påvirker insulinet. Diabetikere må være oppmerksomme på dette.
Kan skade foster
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #58 : 18. desember 2006, 15:47 »
En kasse pils i ny og ne har da aldri gjort noen vondt. Men kjerringa når du kommer hjem spyferdig kvart på fem om morran derimot............!
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Hasj
« #59 : 18. desember 2006, 15:49 »
Men alkohol er jo best da, goophy Smiley
Forresten er ikke det ovenstående skremsel, men fakta fra forskning.
Jepp, men sånt merker man ingenting av før det går over til misbruk (typ røyke hver dag). Misbruker man alkohol vil det ende mye verre.
I små doser er alkohol verre ifølge forskningen. Wink

Best å holde seg unna alt.

halo, selv om du ikke merker noe der og da vil en kasse pils slite MYE på kroppen. Og jo, akkurat det har gjort svært mange veldig vondt.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!