Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250877 ganger)

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: Hasj
« #60 : 18. desember 2006, 16:50 »
Blandt annet neste år må en være statsborger i Nerderland får og kjøpe narkotika på kafe.
Det er ikke lov med salg eller bruk i det offentlige rom.
Straffene ved brudd på disse blir også blitt noe strengere.

Men offtopic fant en sinsykk ekkel artikkel, måtte skjekke to ganger om det var en dårlig spøk: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/30/467637.html

Nå er det stor forskjell på det som blir kalt for Harddrugs og softdrugs i Nederland. Harddrugs er kokain, amfetamin, heroin osv. Harddrugs er forbudt. Softdrugs er hasj, marjohana, nederwiet osv. Softdrugs er ganske spesielt i Nederland, det er nemlig forbudt og dyrke. Skulle du derimot forville deg inn i en coffieshop som det heter kan du kjøpe det over disk. Blir en stoppet på gata med softdrugs skjer det overhodet ingeting så lenge en bare har det som blir definert som ''til eget bruk'' Dette er ca 5 gram. Noen vil si at dette er latterlig, teit, umoralskt og værre ting.

Det gir iallefall folk sjansen til og velge. Hvis en spør nederlendere hva de synes om det så svarer ganske mange at det er greit, at det ikke er farligere enn alkohol, Alt med måte. Det betyr jo ikke at alle bruker tilgangen til softdrugs selv om den er der rett rundt hjørnet.

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Hasj
« #61 : 18. desember 2006, 19:36 »
Man dør ikke av selve hasjen, men mange som kjører da de har røyket det fordi ikke slår ut på blåseapparatet til politi..
Og av å kjøre i ruset tilstand kan man dø av...
Av andre narkotiske stoffer kan man dø..

De 2 jeg kjenner som har dødd har 1 tatt livet av seg selv etter at livet gikk dunken på grunn av jobb, kjæreste, utdannelse..

Han andre kjørte seg ihjel i ruset tilstand..
Marianne
Risikoen for å dø i en trafikkulykke er et argument for å holde seg unna alkohol, ikke hasj. Antallet hasjrelaterte trafikkulykker er hysterisk lite sett i forhold til antallet alkoholrelaterte trafikkulykker. Hasj blir dessuten ikke mer dødelig av at andre narkotiske stoffer er dødelige. Hvis målet er å redusere risikoen for å dø, bør man først og fremst holde seg unna alkohol, eter og tobakk. Hasj kommer langt, langt, langt nede på listen.

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

Sv: Hasj
« #62 : 18. desember 2006, 23:00 »
Risikoen for å dø i en trafikkulykke er et argument for å holde seg unna alkohol, ikke hasj. Antallet hasjrelaterte trafikkulykker er hysterisk lite sett i forhold til antallet alkoholrelaterte trafikkulykker. Hasj blir dessuten ikke mer dødelig av at andre narkotiske stoffer er dødelige. Hvis målet er å redusere risikoen for å dø, bør man først og fremst holde seg unna alkohol, eter og tobakk. Hasj kommer langt, langt, langt nede på listen.

Selvfølgelig er det fler som omkommer i trafikkulykker med alkohol innvolvert enn med hasj innvolvert.. Men det er en ganske så større del av Norges befolkning som drikker enn folk som bruker hasj.. Hvis du leste det jeg skrev så argumenterte de som kjørte i ruset tilstand at politiet ikke kunne ta de med blåseapparat.. Disse hadde ikke kjørt i fylla!!

Jeg kjenner jeg blir så oppgitt og irriterte når jeg leser om bagatilisering av hasj..
Jeg har aldri skrevet at noen av de har dødd av hasj... men av de som begynte med hasj som narkotisk stoff, har 2 død.. Alle mine andre "oppgående" bekjente fra den tiden lever.. De fleste andre "oppgående" bekjenter fra den tiden ser jeg i butikker og på byen.. De andre som røyket / røyker sitter inne å har dårlige vibber for folk..

Nå er jeg veldig anti for dette, for jeg har opplevd flere enn 1 gang på kroppen all den faenskapet dette kan føre med seg..

Marianne
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #63 : 18. desember 2006, 23:30 »
Jepp, men sånt merker man ingenting av før det går over til misbruk (typ røyke hver dag). Misbruker man alkohol vil det ende mye verre.
I små doser er alkohol verre ifølge forskningen. Wink

Best å holde seg unna alt.

halo, selv om du ikke merker noe der og da vil en kasse pils slite MYE på kroppen. Og jo, akkurat det har gjort svært mange veldig vondt.

Små doser? Vel...Nå vet jeg om veldig mange studenter og andre som drikker øl og sprit og går på fylla hver eneste helg, og noen ganger 2-3 ggr i uka. De kommer seg stort sett greit gjennom både harde studier og livet forøvrig, men det er sikkert noen få som faller fra pga diverse alkoholrelaterte uvaner. MEN dersom alle disse studentene rundt om i Norges land hadde tatt hasj i stedet for alkohol, så tror jeg ikke at det hadde blitt mennesker av halvparten en gang.
Sånn sett tror jeg at alkohol er mye sunnere for de aller fleste enn det hasj er.
Men en tjall et par ganger i året skader sikkert ikke så veldig akkurat der og da, men det er jo faktisk ofte inngangsporten til hardere stoffer, som også Folkehelseinstituttet sier. Og det er jo noe å tenke på for alle hippie-wannabies...
Selv om alkohol gjør mye skade, så er det vel kanskje det "beste" rusmiddelet vi har, tross alt.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Jens Pikenes

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

Sv: Hasj
« #64 : 18. desember 2006, 23:36 »
Grunnen til at folk tror at hasj leder til tyngre stoffer, er at en plass må du jo begynne, er jo ingen som går rett på sprøyta første gangen liksom. Kan jo like godt begynne å argumentere med tobakk, alle starter jo med tobakk! Ånei! Tobakk leder til hardere stoffer!! Vi må gjøre alt vi kan for å stoppe tobakken!!

Gå inn på http://www.norcan.org. Der finner du masse intelligente, oppegående mennesker som IKKE bruker narkotika! De røyker bare hasj/marihuana.

EDIT: Sier ikke at jeg er tilhenger av hasj. Sier bare at det går an for folk å røyke noen ganger i uken/måneden uten å ta skade av det. Har kamerater som har bra jobb, familie og fungerende sosiale antenner, selv om de røyker hasj.

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: Hasj
« #65 : 18. desember 2006, 23:50 »
Men en tjall et par ganger i året skader sikkert ikke så veldig akkurat der og da, men det er jo faktisk ofte inngangsporten til hardere stoffer, som også Folkehelseinstituttet sier. Og det er jo noe å tenke på for alle hippie-wannabies...
Selv om alkohol gjør mye skade, så er det vel kanskje det "beste" rusmiddelet vi har, tross alt.

Folkehelsa ja, er ikke den sponset av den samme regjering som driver propaganda og sier at brød er sunt?

men fra spøk til alvor, gateway eller stepping stone teorien om at cannabis er ingangsporten til sterkere stoffer er kun en teori. Den er aldri blitt bevist, men det er veldig mange som velger og tro det. Det er jo litt kjekt og bruke det som ''bevis'' fordi de aller fleste som bruker harde stoffer en gang har brukt cannabis. Men det som er interresant er om det finnes en korrelasjon mellom dem og det er det desverre ikke.
Bare fordi alle som er stoffavhengig en gang har brukt cannabis sier ikke mye. De samme stoffavhengige har sikker også spisst syltetøy.

Finnes mange som har brukt cannabis men som ikke er stoffavhengige. også mange som har spisst syltetøy uten og bli stoffavhenig. Bare fordi det kan virke som en logisk vei beøver det ikke være det!



Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Hasj
« #66 : 19. desember 2006, 00:06 »
Små doser? Vel...Nå vet jeg om veldig mange studenter og andre som drikker øl og sprit og går på fylla hver eneste helg, og noen ganger 2-3 ggr i uka. De kommer seg stort sett greit gjennom både harde studier og livet forøvrig,
Er utrolig mange unge personer som sliter med leversvikt for tiden. Et par som klarte det på videregående også. Rett og slett imponerende.

Men igjen, jeg vet om folk som røyker hasj hver helg, de har det ikke gått til helvete med enda, hehe.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Hasj
« #67 : 19. desember 2006, 00:16 »
Kan man ikke dra til amster neste år på ferie, å røyke en feit en da??

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hasj
« #68 : 19. desember 2006, 03:43 »
Jeg kjenner jeg blir så oppgitt og irriterte når jeg leser om bagatilisering av hasj..
Jeg har aldri skrevet at noen av de har dødd av hasj... men av de som begynte med hasj som narkotisk stoff, har 2 død..

Jeg for min del blir oppgitt over at folk i demoniseringen av hasj bagatelliserer alkohol og tobakk. Skal vi snakke om rusmidlene som virkelig foranlediger tendenser til narkotikamisbruk?

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #69 : 19. desember 2006, 08:49 »
Dette blir jo bare for dumt.
Folkehelsa har presentert rene faktaopplysninger om alle de mest kjente rusmidlene i Norge, men det er sikkert bare for å "lure" oss.
"Teorien" om at cannabis ofte er inngangsstoffet, kommer fra de harde rusmisbrukerne selv, og er således en faktaopplysning basert på erfaring.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Hasj
« #70 : 19. desember 2006, 11:59 »
En udersøkelse av 'Visendi' (aner ikke om det er noe å stole på) sier at 40% i de store byene har røykt hasj. Hvis det faktisk stemmer at så fryktelig mange blir harde rusmisbrukere av det har vi en skremmende tid i vente.

Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: Hasj
« #71 : 19. desember 2006, 12:03 »
Jeg er veldig spent på hva slags stoff i cannabis eller substans som gjør dette til en gateway til hardere stoffer.
Hvis det ikke er noe ting i cannabis som gjør at en skal føle trang til og ta sterkere stoff så er det heller ikke snakk om noe gateway. Det finnes ingenting i cannabis som gjør at en føler trang til og ta sterkere stoffer.

Det finnes mange faktorer som spiller inn. Personlighet, miljø, personlige opplevelser osv, Alle disse faktorene blir dyttet inn i en fellesfaktor som man i norge kaller inngangastoffet og det er jo dirrekte feil og missvisende.

Hva med alle de som har prøvd cannabis men som ikke har rørt noe hardere stoff? Hva var det som gjorde at ikke cannabis var ingangstoffet for dem? Kan det være at de hadde et annet miljø rundt seg og hadde andre personligheter? Eller var de rett og slett imune mot denne substansen som ikke finnes?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #72 : 19. desember 2006, 12:06 »
Jeg er veldig spent på hva slags stoff i cannabis eller substans som gjør dette til en gateway til hardere stoffer.
Hvis det ikke er noe ting i cannabis som gjør at en skal føle trang til og ta sterkere stoff så er det heller ikke snakk om noe gateway. Det finnes ingenting i cannabis som gjør at en føler trang til og ta sterkere stoffer.

Det finnes mange faktorer som spiller inn. Personlighet, miljø, personlige opplevelser osv, Alle disse faktorene blir dyttet inn i en fellesfaktor som man i norge kaller inngangastoffet og det er jo dirrekte feil og missvisende.

Hva med alle de som har prøvd cannabis men som ikke har rørt noe hardere stoff? Hva var det som gjorde at ikke cannabis var ingangstoffet for dem? Kan det være at de hadde et annet miljø rundt seg og hadde andre personligheter? Eller var de rett og slett imune mot denne substansen som ikke finnes?

Ofte-ikke-hver-gang-er det slik at man blir lei rusen og vil prøve noe heftigere. Vi var mange som startet med dette i 13-14 årsalderen, nå har jeg mistet 5 venner i overdoser og selvmord. Alle startet med hasj, og utviklet seg videre.

Innlegget ditt er latterlig, og jeg gjetter på at du tar deg en joint i ny og ne.......
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Hasj
« #73 : 19. desember 2006, 12:19 »
Ofte-ikke-hver-gang-er det slik at man blir lei rusen og vil prøve noe heftigere. Vi var mange som startet med dette i 13-14 årsalderen, nå har jeg mistet 5 venner i overdoser og selvmord. Alle startet med hasj, og utviklet seg videre.

Innlegget ditt er latterlig, og jeg gjetter på at du tar deg en joint i ny og ne.......

Det er innlegget ditt som er latterlig. Ikke kom å si at dere 13–14-åringene ikke begynte med alkohol først ...

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Hasj
« #74 : 19. desember 2006, 12:30 »
Det farlige med hasj er at det er ulovlig. Hvis du røyker hasj blir du en kriminell, og ettersom hele samfunnet da kollektivt tar avstand fra deg, må du henge sammen med andre kriminelle som ofte bruke langt hardere stoffer. Når du er 15 år er det en dårlig idé å bli en del av et slikt miljø. Dette er sammenhengen mellom hasj og andre narkotiske stoffer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!