Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250870 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Hasj
« #150 : 20. desember 2006, 01:11 »
skjønner ikke dere gidder å stresse i det hele tatt med dette. hasj er jo bare tull. gi ungdommene knebøy og gryterett, så blir det bra!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hasj
« #151 : 20. desember 2006, 01:13 »
Eh...Spøker du? Forbruk og tilgjengelighet er nært knyttet sammen. Det er svært kjent, og det trodde jeg faktisk at du hadde fått med deg. Om du ikke har fått det med deg, så sliter du ærlig talt. Hvorfor tror du ellers at det selges mindre polvarer på tettsteder som ikke har pol, og hvorfor selges det mer polvarer der det finnes pol? Hvorfor selger Toyota bedre der det finnes Toyota-forhandlere enn der det ikke gjør det? Hmmm.....Tror du at det kan ha noe med tilgjengelighet å gjøre, eller er det bare "lureri"??  hehe.....
 :Smiley

Er det mitt innlegg du mener å svare på her? Jeg sa ikke at det ikke var en forbindelse mellom forbruk og tilgjengelighet; jeg sa at dop allerede er høyst tilgjengelig.

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #152 : 20. desember 2006, 01:16 »
Er det mitt innlegg du mener å svare på her? Jeg sa ikke at det ikke var en forbindelse mellom forbruk og tilgjengelighet; jeg sa at dop allerede er høyst tilgjengelig.

Og det å øke tilgjengeligheten vil ikke øke forbruket, tror du?
Eller mener du at dop er maksimalt tilgjengelig i hele Norge på nåværende tidspunkt? hehe...Tror ikke det.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #153 : 20. desember 2006, 01:16 »
Jeg mener uansett at straffeforfølging er feil, da det er snakk om kriminalitet uten offer. Hvem er den fornærmede/skadede parten, om jeg blir tatt for besittelse av hasj? Staten?

Straffeforfølging er ikke bare for å "gi vedkommende en straff". Det er også for å sende et signal og vise reaksjon på noe som samfunnet ikke godtar. Det å bruke, selge og oppbevare hasj er således en forbrytelse mot samfunnets bestemmelser og lover. Disse lovene er fastsatt pga mange av de argumentene som jeg har framsatt ovenfor.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #154 : 20. desember 2006, 01:19 »
skjønner ikke dere gidder å stresse i det hele tatt med dette. hasj er jo bare tull. gi ungdommene knebøy og gryterett, så blir det bra!

Det er jo flere gryteretter man kan få direkte vondt i magen av, i hvertfall urolig mage. Så det er ikke så enkelt som du skal ha det til Tongue
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hasj
« #155 : 20. desember 2006, 01:22 »
Og det å øke tilgjengeligheten vil ikke øke forbruket, tror du?

Jo, det vil det, men det jeg uttalte meg om var følgende:

Eller mener du at dop er maksimalt tilgjengelig i hele Norge på nåværende tidspunkt? hehe...Tror ikke det.

'Maksimalt tilgjengelig'? Kanskje ikke. Likevel er det et trist faktum at så å si enhver uten videre slit kan få tak i dop om han/hun skulle ønske det. De som vil bruke dop, får tak i dop.

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #156 : 20. desember 2006, 01:24 »
Jo, det vil det, men det jeg uttalte meg om var følgende:

'Maksimalt tilgjengelig'? Kanskje ikke. Likevel er det et trist faktum at så å si enhver uten videre slit kan få tak i dop om han/hun skulle ønske det. De som vil bruke dop, får tak i dop.

Ja de som vil. Men det er mange "behov" som kan skapes pga økt tilgjengelighet, gruppepress og ikke minst reklame/synliggjøring. Det at hasj er lett tilgjengelig i butikkhyller, apotek eller lignende, vil gjøre at enda fler kan føle at de "vil" bruke dop.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hasj
« #157 : 20. desember 2006, 01:31 »
Ja de som vil. Men det er mange "behov" som kan skapes pga økt tilgjengelighet, gruppepress og ikke minst reklame/synliggjøring. Det at hasj er lett tilgjengelig i butikkhyller, apotek eller lignende, vil gjøre at enda fler kan føle at de "vil" bruke dop.

Gruppepress og økt synliggjøring (f. eks. i media) er da vitterlig allerede presserende momenter i denne saken. Cannabis har avlet en utbredt subkultur som virker eksotisk og tiltrekkende på mange uansett legalitetsspørsmålet.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #158 : 20. desember 2006, 01:34 »
Straffeforfølging er ikke bare for å "gi vedkommende en straff". Det er også for å sende et signal og vise reaksjon på noe som samfunnet ikke godtar. Det å bruke, selge og oppbevare hasj er således en forbrytelse mot samfunnets bestemmelser og lover.

Du tror virkelig at om noen blir tatt for å bruke hasj, så tar de det som et signal fra samfunnet om at det ikke er akseptert?

Det som skjer er vel heller gjerne at de får en bot, og en flekk på rullebladet. Denne flekken på rullebladet er det verste, og den gjør at det ikke lenger er mulig for vedkommende å ta den og den jobben. Når man først har fått en slik flekk på rullebladet, er det fritt frem. Den delen av straffa som innebærer bot svir ikke så veldig..

Du svarer fortsatt ikke på spørsmålet mitt. Hvem er det som tar skade av hasjrøyking, andre enn hasjrøykerne selv? Hvorfor skal de straffes ytterligere?

Sitat
        Man skal ikke plage andre,
        man skal være grei og snill,
        og for øvrig kan man gjøre som man vil.


Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #159 : 20. desember 2006, 01:39 »
Du tror virkelig at om noen blir tatt for å bruke hasj, så tar de det som et signal fra samfunnet om at det ikke er akseptert?

Det som skjer er vel heller gjerne at de får en bot, og en flekk på rullebladet. Denne flekken på rullebladet er det verste, og den gjør at det ikke lenger er mulig for vedkommende å ta den og den jobben. Når man først har fått en slik flekk på rullebladet, er det fritt frem. Den delen av straffa som innebærer bot svir ikke så veldig..

Du svarer fortsatt ikke på spørsmålet mitt. Hvem er det som tar skade av hasjrøyking, andre enn hasjrøykerne selv? Hvorfor skal de straffes ytterligere?


Du misforstår.
Det er ikke bare et signal til den som har begått lovbruddet.
Det er også et signal til resten av samfunnet -hva godtar vi og hva godtar vi ikke. Hasjbruk har så store skadevirkninger at det er uønsket av samfunnet. Dette standpunktet bør være klart, slik at det ikke kan misforstås av f.eks unge, sårbare og lettpåvirkelige folk. Skjønner at du synes det er vanskelig å forstå, men du får bare prøve.
Samfunnet tar skade dersom mange røyker hasj. Den som røyker hasj er en del av samfunnet. Med alle de skadevirkninger som er dokumentert, så er det vel liten tvil om at samfunnet ikke drar fordeler av hasjbruk.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #160 : 20. desember 2006, 01:41 »
Gruppepress og økt synliggjøring (f. eks. i media) er da vitterlig allerede presserende momenter i denne saken. Cannabis har avlet en utbredt subkultur som virker eksotisk og tiltrekkende på mange uansett legalitetsspørsmålet.

Hvorfor tror du at produsenter vil ha sine produkter i flest mulig butikker? Jo, for å øke tilgjengeligheten og dermed selge mest mulig. Slik er det også med produktet hasj, selv om du troller og prøver å bortforklare de velkjente markedsmekanismene som du tydeligvis ikke forstår.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hasj
« #161 : 20. desember 2006, 01:49 »
Hvorfor tror du at produsenter vil ha sine produkter i flest mulig butikker? Jo, for å øke tilgjengeligheten og dermed selge mest mulig.

...for dette er liksom normen med de fleste apotekvarer, eller? Det finnes ganske mange måter å kontrollere både distribusjon og markedsføring av disse stoffene på.

Slik er det også med produktet hasj, selv om du troller og prøver å bortforklare de velkjente markedsmekanismene som du tydeligvis ikke forstår.

Troller? Det er ikke jeg som slenger ad hominem-angrep i hytt og pine...

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #162 : 20. desember 2006, 01:53 »
pp, mener du at det fungerer bra slik vi har det i dag?

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Hasj
« #163 : 20. desember 2006, 03:41 »
...for dette er liksom normen med de fleste apotekvarer, eller? Det finnes ganske mange måter å kontrollere både distribusjon og markedsføring av disse stoffene på.

Troller? Det er ikke jeg som slenger ad hominem-angrep i hytt og pine...
hvorfor  bryr du deg? nå er det the ....

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #164 : 20. desember 2006, 10:27 »
pp, mener du at det fungerer bra slik vi har det i dag?

Selvfølgelig kan alt gjøres bedre. 
"If it ain't broke, don't fix it!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!