Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250906 ganger)

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #180 : 20. desember 2006, 14:56 »
HAHA, du er skattebetaler formoder jeg?
Hva skjer med deg om jeg sitter å røyker meg fjern hver dag?
Hva skjer med deg om jeg drikker meg full hver dag? På hvilken måte påvirker det deg som en skattebetaler/en del av samfunnet?

Ja, detta var et svært lavpanna innlegg, og Molde har fått pepper som fortjent for det.

Men synes at roolfe slipper billig unna:

Du svarer fortsatt ikke på spørsmålet mitt. Hvem er det som tar skade av hasjrøyking, andre enn hasjrøykerne selv? Hvorfor skal de straffes ytterligere?


"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #181 : 20. desember 2006, 14:57 »
Det er klart regnestykket ser slik ut, når du ikke tar med utgiftene som kommer når man skal bøte på skadene som oppstår ...

Bota ligger på et par tusenlapper.. Det tilsvarer en natt på glattcella, eller timeslønna til dommeren..

edit:

Eller du mente skadene, slik som helsehjelp osv? Det må selvsagt regnes med, men jeg tviler på at det utgjør noe særlig i forhold. Hvor mange hører du egentlig om, som er på hasj-rehab?

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #182 : 20. desember 2006, 14:59 »
Samfunnet bruker i dag mange millioner årlig på å bekjempe hasj, på å fengsle/straffeforfølge hasjbrukere, på papirarbeidet til politiet, osvosv. I tillegg rettes mye av ressursene til politiet mot å ta hasjbrukere, ressurser som kunne blitt brukt til langt viktigere ting.

Økonomisk sett tjener man på å legalisere.

Håper noen andre kan svare dette innlegget. Ble litt lei av gjentakelse her...
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hasj
« #183 : 20. desember 2006, 15:00 »
Du svarer fortsatt ikke på spørsmålet mitt. Hvem er det som tar skade av hasjrøyking, andre enn hasjrøykerne selv? Hvorfor skal de straffes ytterligere?


Du mener f.eks. at alkohol utelukkende skader de som selv drikker det ? Samfunnet påføres ingen annen kostnad ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hasj
« #184 : 20. desember 2006, 15:16 »

Eller du mente skadene, slik som helsehjelp osv? Det må selvsagt regnes med, men jeg tviler på at det utgjør noe særlig i forhold. Hvor mange hører du egentlig om, som er på hasj-rehab?

Jeg vet om to stykker. Det er langt flere enn du tror. Ta en tur til Amsterdam en ukes tid om du ikke har vært der, og fortell igjen at du er for legalisering.

Legalisering har selvsagt en del positive sider, for all del. Men det fører i alle tillfeller, uansett, til MER bruk, MINDRE terskel for andre tyngre stoffer, MER kjøring i rustilstand, FLERE mennesker med behov for hjelp og støtte, DÅRLIGERE arbeidsmoral, MER sykefravær, MINDRE effektive samfunn osv-for å virkelig forstå dette, må du selv røyke hasj ofte over en lengre periode, slik at du føler selv på kroppen hvordan langtidsvirkningene er.

Dette har jeg selv vært såpass idiot at jeg har gjort-og legalisering i Norge ville absolutt ikke vært noen "god greie" jevnt over totalt sett.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #185 : 20. desember 2006, 16:30 »
Du mener f.eks. at alkohol utelukkende skader de som selv drikker det ? Samfunnet påføres ingen annen kostnad ?

Nei. Men samfunnet tjener såpass på all alkoholsalget ++, at de inntektene antageligvis veier opp for utgiftene som må til for å "behandle" alkoholikere. Alkoholrelaterte ulykker (fyllekjøring, slagsmål osv) er relativt uinteressant i denne sammenhengen, da hasj på langt nær gir samme påvirkning på folk.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hasj
« #186 : 20. desember 2006, 21:37 »
Avgifter er ikke i nærheten av å veie opp, så din antagelse er feil - dessverre.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #187 : 21. desember 2006, 00:05 »
Jeg tenkte ikke bare direkte på hvilke inntekter staten direkte tjener på alkohol. Hva med hele næringen som baserer seg på alkohol, utelivsbransjen osv? Nå skal jeg ikke si at utelivsbransjen hadde forsvunnet om alkohol ble illegalisert, men jeg tror noen arbeidsplasser hadde forsvunnet, osv..

Men uansett, er du for illegalisering av alkohol da?

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hasj
« #188 : 21. desember 2006, 08:53 »
Avgifter er ikke i nærheten av å veie opp, så din antagelse er feil - dessverre.

Ikke att jeg mener at det har noe med denne diskusjonen å gjøre, men det der har jeg faktisk vanskelig for å tro. Det har selvfølgelig litt betydning hva en legger inn i regnestykket, men uansett lissom. Ser en kun på avgiftene til staten så kan det muligens stemme, men selv der synes jeg det intuitivt høres litt merkverdig ut.

Er seff en joker der ut mht alkoholskader som heter smuglersprit/himkok som ikke gir så mye inn i statskassa, men den må en nesten prøve å skille litt ut dersom en skal se på det som foregår lovlig. Blir sikkert et artig regnestykke, og det er du som er matematikkeren her, så sett i gang! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Hasj
« #189 : 21. desember 2006, 11:51 »
Er seff en joker der ut mht alkoholskader som heter smuglersprit/himkok
Er forresten rart de ikke slår hardere ned på sånt (himkok over 60%), etter loven skulle det bli dømt like hardt som narkotika. Men de færreste slipper unna med bot eller ingen straff i det hele tatt om det er 'til eget bruk'.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Bob The Builder

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

  • Training is pain for pleasure
Sv: Hasj
« #190 : 21. desember 2006, 12:25 »
Noen opplever også at sexlysten forsvinner fordi konsentrasjonen av det mannlige kjønnshormonet testosteron nedsettes. 
Sexlysten blir mindre pga av andre prioriteringer. Nár man först er fjern sä har jeg heller opplevd at folk blir käte. Med andre ord, skulle likt ä se hvilket test objekt de bruke for ä fä fram de svarene der.

og det sies ofte at sjansen for misbruk øker jo yngre du er når du begynner.
.
Er ikke helt enig i den heller. Sjangsen for missbruk öker den dagen du blir födt.
Eneste som kan vaere skummelt, som jeg kommer pá, er at man er mere uviten när man er yngre. Men jeg synes det er feil ä si at sjangsen for et misbruk over tid vil öke jo yngre man er.
Bob have spoken.

Utlogget Bob The Builder

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

  • Training is pain for pleasure
Sv: Hasj
« #191 : 21. desember 2006, 12:33 »
Alkoholisme(som er alkoholikere og narkomaner) fikk diagnosen som en sykdom i Norge i 2004. Dette har vaert satt som en diagnose i USA siden 1954. Enkelte har gener slik at man kan havne lettere pä kjöret. En som er avhenging av et rusmiddel mangler et stoff i kroppen/hjernen. Dette stoffet fär han ved bruk av et stoff som den personen har funnet passer for seg selv. Da blir det etterhvert ganske lett ä ikke slutte. Seinere i tid sä kommer tvangstankene som er pga av rusmiddelet. Benektelsen kommer ogsä, ä da sitter man ganske godt i det. Men ä dömme narkomaner og alkoholikere er det samme som ä dömme en som har kreft. Kreftpasienter trenger like mye penger  for rehabilitering, som narkomane trenger.
Bob have spoken.

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Hasj
« #192 : 21. desember 2006, 13:19 »
I slike diskusjoner er det altfor mange som mister fatningen etter relativt ubetydelige irritasjonsmomenter. Flere mister evnen til å uttrykke seg i sammenhengende setninger, og enda flere tyr til ord og uttrykk som ellers brukes ved dekorasjon av veggene på offentlige avtreder.

Forummedlemmet roolfe imponerer stort ved å hevde at kun hasjmisbrukerne selv tar skade av inhaleringen.

God ettermiddag!

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #193 : 21. desember 2006, 13:21 »
Er ikke helt enig i den heller. Sjangsen for missbruk öker den dagen du blir födt.
Eneste som kan vaere skummelt, som jeg kommer pá, er at man er mere uviten när man er yngre. Men jeg synes det er feil ä si at sjangsen for et misbruk over tid vil öke jo yngre man er.

Sorry, Bob, men du kommer inn i diskusjonen altfor seint og tydeligvis med for lite kunnskaper. Høres bare dumt, de der meningene du kommer med...  Les deg heller litt bakover i tråden først. Smiley
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #194 : 21. desember 2006, 15:21 »
Tror nok ikke du fikk med deg meningen med min påstand om alder og misbruk, Bob...

Hvis en 30-åring røyker hasj for første gang, så er det større sjans for at han IKKE fortsetter med det, enn hvis en 15-åring begynner å fyre. Det eneste som er feil med påstanden min, er graden av urealistisk hypotese.. En 30 som enda ikke har prøvd hasj, vil ha IQ og hjerneceller nok igjen til å skjønne at det ikke er noe poeng i å prøve NÅ!! Smiley Mest sannsynlig så røyker ikke denne 30 åringen vanlig tobakk engang, så førstegangsrøyken er usansynlig i hyupotesen. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!