Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250911 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hasj
« #225 : 23. desember 2006, 00:33 »
Samme hvor mye man føler behov for å forsvare sitt eget bruk av ulovlige substanser, så dukker det ikke noen annen hensikt opp med hasj, enn patetisk rusing eller forsøk på å passe inn i gjengen eller andre barnslige rebelske grunner...

Det finnes nok flere grunner, med mindre man velger å plassere alle under "patetisk rusing" uavhengig av grunn. En jeg kjenner har skrevet oppgaven "Bruk av cannabis i shivaittisk tradisjon" som hovedoppgave i religionshistorie
http://normal.no/txt/shiva/index.html

Jeg kan legge til at jeg aldri har brukt hasj selv, og at jeg heller aldri har blitt tilbudt det. Har vel vanket i "feil" miljø...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget MagnusF

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 251

Sv: Hasj
« #226 : 23. desember 2006, 00:55 »
Regel nr. 1 når det gjelder doping og narkotika, samt kjemikalier og våpen..

HVIS DU IKKE VET NOE OM DET DU UTTALER DEG OM, SÅ HOLD KJEFT!!

1. Cannabis hemmer utskillelsen av testosteron. Uomtvistelig.
2. I tillegg til punkt 1, så kommer skadeeffekten av tobakken som cannabisen ofte inntas sammen med.
3. Påviste psykoser og hjerneskader satt i sammenheng med bruk av Cannabis.

Før man starter nytt emne, så kan det lønne seg å se noen poster lengre ned på subforumet..

Les NØYE!!
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=45661.45
jeg veit ikke om noen har skrevet det i posten fra før. jeg skriver det i tilfelle en gang til, som et tilleg til de øvrige punktene.

 hasj blir feks produsert ulovlig i afganistan ergo , kjøper du det feks  på gata i oslo ender du faktisk opp med og støtte terroristet orrganisasjoner. hoved inntektskillden dems er faktisk salg av opium / heroin. du kan faktiskt skadde fler mennesker en deg selv indirekte ved og kjøpe narkotika. fordi du finansierer terroraksjoner og rekrutering til terroristorganinsasjoner ved og kjøpe narkotika.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #227 : 23. desember 2006, 02:26 »
Det der er kanskje det mest feilaktige jeg har lest deg skrive. Litt merkelig, for du ser vanligvis ut til å ha god innsikt i det du skriver om.
Jeg har rett, og du tar feil... Det fins ingen annen effekt eller hensikt med Hasj enn det jeg nevnte. Behovet for den rusen, eller at man bare gjør det som en del av et image.. Wink

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #228 : 23. desember 2006, 12:48 »
Definisjoner på hva som er narkotika og hva som ikke er det, er ikke noe man selv kan bestemme eller synse på. De definisjonene blir satt av WHO primært og FN sekundært.

Den juridiske definisjonen blir satt av de, ja. Mange av stoffene på narkotikalistene er ikke per medisinsk definisjon narkotika.

Sitat
så dukker det ikke noen annen hensikt opp med hasj, enn patetisk rusing eller forsøk på å passe inn i gjengen eller andre barnslige rebelske grunner...
Mennesket har villet ruse seg siden ehm, i hvert fall et par tusen år nå.. Jeg synes ikke det er så uforståelig at enkelte f.eks vil manipulere sanseinntrykkene litt og få en helt annet opplevelse av film og musikk - det hele virker jo ganske spennende. (:

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Hasj
« #229 : 23. desember 2006, 13:12 »
Er vel stort sett helt riktig det Expedite skriver om de mest vanlige grunnene/hensiktene med hasjrøyking.
I shivaittisk religion, så sier de vel at de røyker det for å komme nærmere Gud. Eller, for å si det på vestlig språk, de røyker for å FØLE at de er nærmere Gud. Med andre ord: RUS. Forøvrig har de akkurat de samme problemene med avhengighet som andre hasjrøykere.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #230 : 23. desember 2006, 13:33 »
Og jeg motsa han ikke. Smiley

Jeg synes bare ikke selve rusen er noe problem, og jeg ser ikke helt hva som er så patetisk med den. De fleste (under 25) drikker jo for rusen sin del, og jeg synes det er litt drøyt å dra de alle under en kam, og kalle de patetiske.

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: Hasj
« #231 : 23. desember 2006, 14:06 »
Litt off-topic, men 'munchies', spisesuget man gjerne får av hasj, hva kommer det av? Noen som vet?

Ellers stiller jeg meg delvis bak Expedite - MEN, jeg tror faktisk ikke du kommer til å merke et døyt om du tar deg et gram en helg i blant.. (Alt med måte!) En venn av meg  kan ikke huske å ha erfart mindre fremgang styrkemessig de ukene han hadde røyket i helga...

Det som skjer ved "munchies" er at stoffet THC (tetrahydrocannabinol) aktiverer en reseptor kalt CB1 i plasmamembranen til nerveceller i hjernen. En konsekvens av aktiveringen av denne resptoren er stimulering av sult. Det er i alle fall den biokjemiske forklaringen.

Man må ikke glemme at hasjbruk også har noen positive bivirkninger, i moderate mengder selvsagt. For eksempel ved behandling av epilepsi.
All that is gold does not glitter...

Utlogget Bob The Builder

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

  • Training is pain for pleasure
Sv: Hasj
« #232 : 23. desember 2006, 14:23 »
Jeg har rett, og du tar feil... Det fins ingen annen effekt eller hensikt med Hasj enn det jeg nevnte. Behovet for den rusen, eller at man bare gjør det som en del av et image.. Wink

Ser du ned pä narkomane? Hasj brukes som sovemiddel, hasj bruker for ä lindre smerter, hasj brukes for ä römme fra vonde tanker, hasj brukes for ä römme fra en virkelighet som har blitt for vond ä vaere i...
Bob have spoken.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #233 : 23. desember 2006, 16:35 »
Vel, da regner jeg med at du mener nøyaktig det samme om alkohol eller tobakksrøyking?


Nei, hvorfor skulle jeg mene det?? Tobakk er ikke rusmiddel, selv om nikotinen er avhengighetsdannende. Elementært....
Alkohol er et rusmiddel, men det er bare tenåringer som drikker av grupetilhørighet eller press.

Jeg tror du mangler endel forutsetninger for å kunne debattere logisk.. Du har din MENING, og det er lov.. lengre kommer du ikke.Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #234 : 23. desember 2006, 16:38 »
Ser du ned pä narkomane? Hasj brukes som sovemiddel, hasj bruker for ä lindre smerter, hasj brukes for ä römme fra vonde tanker, hasj brukes for ä römme fra en virkelighet som har blitt for vond ä vaere i...
Jeg jobber med narkomane DAGLIG!! Og nei, jeg ser ikke ned på dem. Men jeg har IQ nok til å forstå at stoffene som enkelte ufarliggjør VIRKELIG putter folk ut i store problemer, psykoser, gjeld, helseskader og blandisngsmisbruk.... Å forsvare misbruk av rusmidler (inkludert alkohol) er det bare idioter som kan gjøre.. for det fins INGEN gode grunner.. INGEN!  De "positive" sidene nevnt om hasj her, som smertelindring osv, kan lindres bedre på sunnere vis...  At en stein kan brukes til å slå i en spiker gjør den ikke bedre enn hammeren av den grunn.. Wink

Utlogget MagnusF

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 251

Sv: Hasj
« #235 : 23. desember 2006, 21:10 »
Vel, da regner jeg med at du mener nøyaktig det samme om alkohol eller tobakksrøyking?

MagnusF: Så du er altså for legalisering?
la meg si det slik. jeg syns det er bedre at du kjøper norskprodusert hasj i hasj butikken en at du finansierer terrorister.  og hvis alternativet hadde vært enten legalisering av hasj eller støtte terrorister hadde jeg selvfølgelig legalisert hasj.

men det beste alternativet er selvfølgelig at alle slutter og bruke hasj og narkotika.



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #236 : 23. desember 2006, 21:43 »
Som sagt før.. det fins ingen andre grunner.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #237 : 23. desember 2006, 21:51 »
Du mener den eneste hensikten med hasj er "patetisk rusing eller forsøk på å passe inn i gjengen, eller andre barnslige rebelske grunner"?

Så hva med medisinsk bruk?
Eller hva med AIDS-syke mennesker som bruker hasj som antiemetika? Er de patetiske? De bryter loven de og, om de gjør det i Norge.

Utlogget MagnusF

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 251

Sv: Hasj
« #238 : 23. desember 2006, 21:56 »
Du mener den eneste hensikten med hasj er "patetisk rusing eller forsøk på å passe inn i gjengen, eller andre barnslige rebelske grunner"?

Så hva med medisinsk bruk?
Eller hva med AIDS-syke mennesker som bruker hasj som antiemetika? Er de patetiske? De bryter loven de og, om de gjør det i Norge.
gi deg a mennske, det finnes bedre alternativer ,han har jo nettopp skrevet det jo.
gå tilbake til curlmaskinen =)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #239 : 23. desember 2006, 21:59 »
gi deg a mennske, det finnes bedre alternativer ,han har jo nettopp skrevet det jo.
gå tilbake til curlmaskinen =)
signerer denne.. Hasj er suboptimalt som smertelindrer og til medisinsk bruk. jfr stein/hammer-teorien tidligere... Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!