Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 260794 ganger)

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #240 : 23. desember 2006, 22:01 »
Det finnes bedre midler for søvnløshet osv ja, men folk med Multipel Sklerose, folk som lider av migrene, pasienter som gjennomgår kjemisk behandling mot kreft og Aids-pasienter får medisinsk cannabis i veldig mange land - siden det fungerer så effektivt som antiemetika.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #241 : 23. desember 2006, 22:06 »
Skeptisk...
"Veldig mange land?"
Jeg tror det er tillatt i 2 land, og da som meget alternativ medisinering..
det er folk som tror på kraniosakralterapi også, så klart... NOEN inbiller seg sikkert at reseptorene som THC binder seg til er magiske iht smertelindring...
Men JEG VET jo ikke.. jeg har jo bare sett den andre siden av Hasjen.. Ikke den "Sanne" og "gode" siden.

At enkelte mener hasj virker som medisin er litt tynt for å veie opp for noen av downsidene.. eller ulovligheten... eller mafiastøtten...

Fortsatt patetisk og fortsatt kun for rus... Klart at en MS-pasient også setter pris på en rus for å ta snerten av smerten.. Smiley

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #242 : 23. desember 2006, 22:44 »
Jeg har ikke nevnt smertelindring.. Det er snakk om middel mot oppkasting og kvalme. Hasj er forresten delvis legalisert (enten som medisin eller rusmiddel) bl.a i USA, England, Mexico og Nederland.

Nå er uansett dette en liten avsporing, og jeg står fortsatt på mitt.

Sitat fra: Jeg
Jeg hevder bare at skaden hasjmisbrukere påfører samfunnet er mindre enn hva det faktisk koster samfunnet å bekjempe disse kriminelle folka. Jeg mener også at skadevirkningene er veldig små i forhold til ting som allerede er legalisert. Jeg mener også at man skal få lov til å gjøre dumme valg om man vil, uten å bli straffet for det (så lenge ikke noen andre blir skadet av det selvfølgelig..)

Jeg synes ikke det er statens oppgave å holde folk sunne, i hvert fall ikke ved å forby enkelte stoffer som en stor del av "folket" ser ut til å ville ha. Jeg synes folk skal informeres og utdannes, og få ta valgene selv.

Det ER positive sider ved å legalisere, nemlig at det er med på å knekke en del av hovedinntekten til kriminelle. Det gir også folk frihet til å velge selv. Disse to argumentene mener jeg overgår at folk sannsynligvis vil røyke mer.

At flere automatisk hadde begynt med tyngre stoffer tror jeg ikke særlig på.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #243 : 24. desember 2006, 00:47 »
At flere automatisk hadde begynt med tyngre stoffer tror jeg ikke særlig på.
Ikke jeg heller.. Jeg tror miljøet og tilgangen er hovedårsak der.

SÅ:

Hvis legalisering = legemiddelstatus, og at Hasj ble reseptfritt solgt på apotek... Da ville det kanskje blitt FÆRRE ungdommer som begynte enn slik det er nå.. Hvorfor?
Jo fordi apotekene ikke ville drevet å solgt dette i skolegården
Apotekene ville solgt kun til folk over 18, og så rimelig at ingen ville tjent noe særlig på svartebørssalg.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #244 : 24. desember 2006, 01:13 »
Det er vel sånn ca. det jeg har prøvd å få frem her..

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #245 : 24. desember 2006, 01:19 »
Det er vel sånn ca. det jeg har prøvd å få frem her..
legalisering ja... men det er trsit å mått gi opp kampen mot noe negativt som er fullstendig nytteløst og direkte unødvendig. Smiley Nesten som KRF.. rofl

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #246 : 24. desember 2006, 01:23 »
Tror faktisk man hadde kommet lenger, om man brukte noen av ressursene som i dag prioriteres for å ta de som røyker, til å drive forebyggende tiltak. Hele greia med at det er ulovlig, men alikevel ikke "for skadelig", gjør det jo hele mye mer spennende, og attraktivt for rebelske ungdommer ;p

Tull å si at det er å gi opp kampen, det er bare en del av en ny strategi.. Man kan bekjempe helgefylla uten å måtte forby alkohol for det.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hasj
« #247 : 24. desember 2006, 01:35 »
Tror faktisk man hadde kommet lenger, om man brukte noen av ressursene som i dag prioriteres for å ta de som røyker, til å drive forebyggende tiltak.

Slik en gjør med steroider mener du?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #248 : 24. desember 2006, 01:42 »
Det eneste forebyggende tiltaket jeg har sett mot steroider, er en knøttliten del av samfunnsfagboka vår på ungdomskolen, og noen politifolk som hadde foredrag om hvor små peniser vi fikk, hvor fort vi fikk hjerteinfarkt og hvor agressive vi ble. Skremselspropaganda fungerer ikke, nei.. Det er det som i dag praktiseres for å forebygge hasj, og du kan se hvor bra det går.

Og nå er det vel fortsatt sånn at salg og kjøp av steroider er forbudt, og også oppbevaring av større doseringer. Dette gjør vel at politiet kan prioritere å ta selgerne om de vil..

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #249 : 24. desember 2006, 12:42 »
Grovt sett, så er det de samme "kanaler" og personer som selger hasj, som også skaffer steroider. (med enkelte hederlige unntak..)

Det har blitt en fin ekstrainntekt når man likevel skal smugle noen kilo over grensa, å ta med seg noen liter med testo....

Pengene går stort sett inn i det samme kriminelle systemet regner jeg med.

Eneste forskjellene er at Steroider ikke er ulovlig, og helseskadene nok er mindre.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #250 : 24. desember 2006, 13:23 »
Det er vel ulovlig å kjøpe/selge steroider? Det er vel kun selve oppbevaringen og bruken som er lovlig? Eller har jeg misforstått?

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Hasj
« #251 : 24. desember 2006, 14:08 »
Jeg tror lovteksten mener noe slikt som "handel" faktisk... men det er vel i betydning store kvanta... Dette blir en digresjon, men å kjøpe steroider til eget bruk, og i små mengder er i den lyse delen av gråsonen til lovlig..
..*skrev expedite med Kikki innlogget faktisk.. god jul! Smiley *
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #252 : 24. desember 2006, 14:16 »
Ah, så og forstå. Smiley

Nesten rart ikke alle boler da.. Kanskje ikke folk er så dumme som man skulle tro? Tongue

God jul! Smiley *drikke mer gløgg*

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hasj
« #253 : 24. desember 2006, 23:48 »
Det var noen som påstod noe sånt som at hvis alle i hele verden som drakk alkohol isteden røkte hasj så ville vi hatt fred i verden i dag. Vanskelig å bevise, men interessant å tenke på.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget sola

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 126

Sv: Hasj
« #254 : 25. desember 2006, 00:01 »
det er ikke lov å tilvirke, innføre, utføre, oppbevare, sende eller overdra dopingmideler, jfr straffeloven §162b, altså ikke ulovlig å bruke eller ha til eget forbruk.
Alt man vil får man til! ...bare man vil nok..

Oslo GP 2007, AF: 1.pl
Loaded cup 2007, BF: 2.pl
Oslo GP 2008, BF: 1.pl
Loaded cup 2008, BF: ??
NM 2010 CBBW: 1.pl
Nordisk 2010 CBBW: 1.pl

SPONSET AV
www.fitnessplanet.no
www.magshop.no
www.proaktivhelse.no
www.purostylistene.no
Salong diva

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!