Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 250865 ganger)

Utlogget Bob The Builder

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

  • Training is pain for pleasure
Sv: Hasj
« #255 : 25. desember 2006, 00:03 »
Det var noen som påstod noe sånt som at hvis alle i hele verden som drakk alkohol isteden røkte hasj så ville vi hatt fred i verden i dag. Vanskelig å bevise, men interessant å tenke på.


Sant det du sier der... Men jeg har vaert borti en del idioter som skal sloss när de har röyka. Med andre ord ikke täler greia...

Expedite det var ikke et forsök pä ä forsvare dritten. Hvis det var den oppfattningen du fikk... Jeg har slitt med de bivirkningene du sier der en god stund nä. Har vaert en ganske heavy forbuker, ä i dag sä ser jeg kun vonde ting  i og med dette stoffet. Det som er skikkelig surt med hasj, er at mange fär en "kul", artig, eller/og intressant opplevelse i begynnelsen. Dette gjör folk til ä bli trang i skallen, ä deretter se bare positive fordeler med ä vaere fjern. Mange ser konsekvensene när det er forseint, derfor sä häper jeg hvertfall om det er noen unge mennesker som leser dette, til ä tenke 2 ganger etter hvis man blir tilbydd hasj. Det har INGEN positiv virkning for treninga, og det har INGEN positiv innvirkning pä livet generelt...
Bob have spoken.

Utlogget Bob The Builder

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

  • Training is pain for pleasure
Sv: Hasj
« #256 : 25. desember 2006, 00:03 »
GOOOOOOOD JUUUUUUUUUL Forresten
Bob have spoken.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hasj
« #257 : 25. desember 2006, 00:10 »
Sant det du sier der... Men jeg har vaert borti en del idioter som skal sloss när de har röyka. Med andre ord ikke täler greia...

Expedite det var ikke et forsök pä ä forsvare dritten. Hvis det var den oppfattningen du fikk... Jeg har slitt med de bivirkningene du sier der en god stund nä. Har vaert en ganske heavy forbuker, ä i dag sä ser jeg kun vonde ting  i og med dette stoffet. Det som er skikkelig surt med hasj, er at mange fär en "kul", artig, eller/og intressant opplevelse i begynnelsen. Dette gjör folk til ä bli trang i skallen, ä deretter se bare positive fordeler med ä vaere fjern. Mange ser konsekvensene när det er forseint, derfor sä häper jeg hvertfall om det er noen unge mennesker som leser dette, til ä tenke 2 ganger etter hvis man blir tilbydd hasj. Det har INGEN positiv virkning for treninga, og det har INGEN positiv innvirkning pä livet generelt...

Hvis det ikke blir for personlig, kan du skrive litt om bivirkningene du har opplevd? Det er mer interessant å høre det direkte fra folk enn å bare lese generell informasjon.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Bob The Builder

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

  • Training is pain for pleasure
Sv: Hasj
« #258 : 25. desember 2006, 00:42 »
Hvis det ikke blir for personlig, kan du skrive litt om bivirkningene du har opplevd? Det er mer interessant å høre det direkte fra folk enn å bare lese generell informasjon.


Det forteller jeg med glede Smiley
Jeg har holdt pá i 8är. Det varierte hvor mange gram som ble röykt hver dag, men igjennomsnittelig sä var det 3-4 gram.
I begynnelsen sä var alt bare kult. Kompis gjengen min spleisa pá noen gram, sä gjömte vi oss i skauen ä ble skakk. Der hadde vi lattiser ä bare fryd og gammen. Det höres bra knall ut, men det vi egentlig ikke visste var at vi tok sakte men sikkert selvmord der vi satt ä hadde det artig. Forresten, ikke tru at man kan röyke litt, og kun oppleve den "artige" biten. Det er kanskje noen som greier det, men etter hva jeg har erfart, ytterst fä personer.
Etter en stund sä gär dette til ä vaere en sosial ting, til ä bli en asosial ting. Noen vil ikke dele hasjen sin, for de trur de har for lite til seg selv(men han sitter med en god del), noen fär bare angst av ä bevege seg ut blant mennesker(man trur alle ser pä deg og snakker stygt om deg). Det er selvfölgelig mange andre grunner for at man blir asosial, men dette er noe som hendte til meg. Jeg greide ikke ä sove hvis jeg ikke fikk meg nattings(noen trekk rett för jeg skulle legge meg). Dette var pga av at jeg bekymra meg om sä mye dumt jeg hadde gjort. Noe av bekymringen kom ogsä pga av at jeg er paranoid som er pga av mitt missbruk. Sä i dag sä gär jeg rundt med sosial angst, angst for telefoner generelt, jeg er paranoid, tvangstanker. Med andre ord, for et halvt är siden(som er den tiden jeg har vaert rusfri) sä har jeg mätte begynt ä leve med et nytt liv. Alle ting jeg laerte för jeg begynte, har jeg mátte laert pä nytt igjen. Ä i hodet mitt sä er jeg 14 är, men kroppen min er 20. 
Bob have spoken.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hasj
« #259 : 25. desember 2006, 00:51 »
Takke seg til yoga og meditasjon...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #260 : 25. desember 2006, 15:01 »
Hørtes ikke spesielt bra ut det der nei.. Men det var da voldsomt til doseringer også.

Kan selv innrømme at jeg har røyket. Har røyket 4 gram hvert år, de siste 3 årene. Dvs 1 gram hver 3. måned. Får meg nesten til å ville slutte når jeg leser slikt, men så tenker jeg bare "alt med måte"..? Hva fikk deg til å begynne med så sinnsyke doseringer, hver dag?

Skulle man drukket for 400,- hver dag tror jeg ikke man hadde levd stort lenge.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #261 : 25. desember 2006, 15:42 »
Avogtil oppfører jeg meg som en bedreviter... jeg vet det.. sorry..
Men må likvel fortelle om en 19-åring som satt hos oss i fengselet.. Han røyka mellom 6 og 9 gram pr døgn... Etter 2 måneder begynte han å kvikne til.. fikk bedre hukommelse og matlyst, samt sov bedre og jevnere.. Han fortalte om hvor mye mindre "dempet" virkeligheten var når han ikke var skev, ja...

Utlogget Forn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 398

Sv: Hasj
« #262 : 25. desember 2006, 17:13 »
Skeptisk...
"Veldig mange land?"
Jeg tror det er tillatt i 2 land, og da som meget alternativ medisinering..
det er folk som tror på kraniosakralterapi også, så klart... NOEN inbiller seg sikkert at reseptorene som THC binder seg til er magiske iht smertelindring...
Men JEG VET jo ikke.. jeg har jo bare sett den andre siden av Hasjen.. Ikke den "Sanne" og "gode" siden.

At enkelte mener hasj virker som medisin er litt tynt for å veie opp for noen av downsidene.. eller ulovligheten... eller mafiastøtten...

Fortsatt patetisk og fortsatt kun for rus... Klart at en MS-pasient også setter pris på en rus for å ta snerten av smerten.. Smiley

Det er medisinsk bevist at hasj har noen positive sider, det er ikke noe å diskutere, da selvsagt i små mengder. Sterke B-preparater har jo medisinske fordeler, men misbruk forekommer pga at det er avhengighetsskapende og gir en viss rus, slik som f.eks enkelte typer sovemedisin man får resept på hos legen. Jeg har sett mange komme innom legekontoret for å prøve å "lure" til seg slike preparater. Tror f.eks hasj skal hjelpe mot forskjellige typer av stær.
All that is gold does not glitter...

Utlogget Bob The Builder

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

  • Training is pain for pleasure
Sv: Hasj
« #263 : 25. desember 2006, 21:33 »
Det er medisinsk bevist at hasj har noen positive sider, det er ikke noe å diskutere, da selvsagt i små mengder. Sterke B-preparater har jo medisinske fordeler, men misbruk forekommer pga at det er avhengighetsskapende og gir en viss rus, slik som f.eks enkelte typer sovemedisin man får resept på hos legen. Jeg har sett mange komme innom legekontoret for å prøve å "lure" til seg slike preparater. Tror f.eks hasj skal hjelpe mot forskjellige typer av stær.

Har hört det der för jeg ä, men da var det snakk om weed(gress). Jeg har aldri sett noe som kan bekrefte det jeg har hört, sä jeg velger ä trur at det ikke er sant Tongue
Bob have spoken.

Utlogget Bob The Builder

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

  • Training is pain for pleasure
Sv: Hasj
« #264 : 25. desember 2006, 21:48 »
Hørtes ikke spesielt bra ut det der nei.. Men det var da voldsomt til doseringer også.

Kan selv innrømme at jeg har røyket. Har røyket 4 gram hvert år, de siste 3 årene. Dvs 1 gram hver 3. måned. Får meg nesten til å ville slutte når jeg leser slikt, men så tenker jeg bare "alt med måte"..? Hva fikk deg til å begynne med så sinnsyke doseringer, hver dag?

Skulle man drukket for 400,- hver dag tror jeg ikke man hadde levd stort lenge.

Det er vanskelig ä ta overdose pä dette stoffet. Etter hvert som man röyker en god stund sä blir man det vi kaller innröyka pä hasj. Man blir ikke like skakk som man ble i begynnelsen. Sä for ä bli like skakk som man ble i begynnelsen, sä pröver man röyke en goood del. Det jeg satt igjen med etter jeg hadde röyka sä store mengder pä en dag, var at jeg ikke ble noe skakkere enn hva jeg var när jeg först startet. En annen ting er jo ogsä at jeg skulle vaere skakk hele dagen.
Det du sier "alt med mäte" kan fungere hos enkelte, men mange velger ä gjöre det litt oftere... Jeg bor i Luxembourg nä for tiden, ä her treffer jeg alt mulig av folk. Jeg har snakket med noen som kommer fra England, Polen, Frankrike osv. og de sier at det er mere vanligere i de landene ä röyke seg fjern BARE i helgene, istede for ä drikke f.eks. Jeg har fätt inntrykk av at i skandinavia sä danner det seg veldig lett miljö som dette holder pä i. Og havner man i et slikt miljö, sä er det veldig lett ä röyke etc. litt for ofte.
Bob have spoken.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hasj
« #265 : 25. desember 2006, 22:51 »
Jeg lurer på om det finnes noe dokumentasjon/forskning effekten av å røyke hasj sporadisk istedenfor å drikke seg full. Ta meg selv f.eks, så drikker jeg sjelden alkohol. Det blir i snitt kanskje tre eller fire ganger i året at jeg drikker en del, og blir sånn passe full, men overstadig beruset blir jeg aldri lenger. Ut over det så drikker jeg kanskje et glass vin en sjelden gang, og en halvliter en gang i skuddåret. Det som er rimelig sikkert for min del er at de gangene jeg drikker ikke fører til at jeg ønsker å drikke mer eller oftere. Hvordan hadde det vært hvis jeg isteden hadde røkt hasj like mange ganger hvert år? Er det noen fare for bivirkninger bare av å røyke litt noen ganger i året? Ville det å røyke en gang føre til at jeg ønsker å røyke oftere enn jeg drikker? Jeg vil anta at dette er vanskelig å svare på, men jeg synes det er et interessant hypotetisk spørsmål.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hasj
« #266 : 25. desember 2006, 22:57 »
Tror hasj røykes samtidig med alkohol som oftest Jan  what... Men jeg tror ikke hasj er så farlig en gang i blant, måtehold slik som du beskriver dine vaner med alkohol, er viktigst tror nå jeg. 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hasj
« #267 : 26. desember 2006, 03:57 »
Jeg lurer på om det finnes noe dokumentasjon/forskning effekten av å røyke hasj sporadisk istedenfor å drikke seg full. Ta meg selv f.eks, så drikker jeg sjelden alkohol. Det blir i snitt kanskje tre eller fire ganger i året at jeg drikker en del, og blir sånn passe full, men overstadig beruset blir jeg aldri lenger. Ut over det så drikker jeg kanskje et glass vin en sjelden gang, og en halvliter en gang i skuddåret. Det som er rimelig sikkert for min del er at de gangene jeg drikker ikke fører til at jeg ønsker å drikke mer eller oftere. Hvordan hadde det vært hvis jeg isteden hadde røkt hasj like mange ganger hvert år? Er det noen fare for bivirkninger bare av å røyke litt noen ganger i året? Ville det å røyke en gang føre til at jeg ønsker å røyke oftere enn jeg drikker? Jeg vil anta at dette er vanskelig å svare på, men jeg synes det er et interessant hypotetisk spørsmål.

Sakser litt fra norsk helseinstitutt nå..

Sitat
1. Korttidsvirkninger

Cannabis gir både dempende og svakt hallusinogene symptomer, noe som innebærer endret virkelighetsoppfatning. Rusen svekker den kritiske sansen, og brukeren kan ofte oppføre seg ”fjollete”.
 
Virkningen av cannabis er som ved andre rusmidler sterkt avhengig av brukerens personlighet, forventninger og miljø. Rusen kan gjøre brukeren avslappet og pratsom, og forsterker ofte sansene, spesielt inntrykk av farger, smak og musikk. Man opplever seg selv om mer åpen og sosial, med hyppige latteranfall.
 
Ruseffekten inntrer allerede kort tid etter at røyken er inhalert, med en topp etter ca. 20-30 minutter. Brukeren får som oftest økt puls, rødhet i øynene, tørr munn, samt økt matlyst. Fortsetter man å røyke, vil virkningen vedvare. Man kan også oppleve ubehagelige virkninger hvis man fortsetter å røyke. Etter noen timer er rusen av et typisk enkeltinntak normalt over, selv om svekkelse av koordinasjonen, konsentrasjonen og reaksjonsevnen er påvist opptil 24 timer etter inntak.
 
Rusen kan også føre til svimmelhet og trøtthet. Når koordinasjonen, konsentrasjonen og reaksjonsevnen blir svekket, øker sjansen for lite gjennomtenkte handlinger eller ulykker. Ved bilkjøring kan det skje at man konsentrerer seg om kjøringen, men f.eks. overser rødt lys eller stoppskilt. Korttidsminnet blir kraftig påvirket, og tidsoppfatningen forstyrres. Korttidsminnet kan være nedsatt opptil et par dager etter rusen. Akutte depresjoner, angst eller forfølgelsesforestillinger kan også forekomme, avhengig av personlighet og omstendigheter, sinnstilstand, mengde inntatt stoff og innhold av THC.

Virkelighetsoppfatningen kan bli forvrengt med forstyrrelse av syn og hørsel. Kortvarige symptomer på sinnssykdom kan utvikles, særlig i form av forfølgelsesforestillinger. Akutt livstruende forgiftning ved bruk av en vanlig rusdose er antakelig sjelden. Brukt sammen med andre narkotiske stoffer og/eller alkohol kan virkningen forsterkes eller endres.

De siste 20 årene er det publisert mange rapporter som viser sammenheng mellom cannabisbruk og akutt hjerteanfall.
2. Langtidsvirkninger

Fysiske langtidsvirkninger: Røyking av cannabis reduserer trolig kroppens immunforsvar, samt påvirker trolig hormonbalansen med mulige menstrusjonsforstyrrelser hos kvinner og redusert sædcelleantall hos menn. 
 
Psykiske langtidsvirkninger: Langvarig bruk øker risikoen for angst- og depresjonsreaksjoner og kan utløse psykoser hos disponerte individer. Dette kan vanskeliggjøre behandlingen av sinnslidelser som schizofreni og depresjonstilstander. Det er likevel ikke påvist at bruk av cannabis fører til livsvarige hjerneskader, men det kan gi langvarig reduksjon av intellektuelle funksjoner.
 
En har ment at det såkalte amotivasjonssyndromet skyldes bruk av cannabisstoffer. Syndromet utvikles særlig hos unge, mottakelige individer. De blir likegyldige, apatiske, får nedsatt konsentrasjonsevne, nedsatt toleranse for skuffelser, samt får uvilje mot å gi seg i kast med nye oppgaver. Det er imidlertid vanskelig å skille mellom hva som skyldes stoffbruken, og hva som skyldes miljøfaktorer, f eks. «gjengens spilleregler» for atferd og livsstil.

Ingen av korttidsvirkningene er som jeg ser veldig alvorlige, med mindre du har tenkt å kjøre eller noe sånt. At du utvikler schizofreni er vel lite trolig om du røyker 3 ganger i året, ei heller at du vil få merkbart svekket immunforsvar. Det eneste er vel at du våkner med litt tørr kjeft.. om du ikke røyker fra før.

Med mindre du blir veldig forelsket i hasjrusen eller kommer inn i "feil miljø" ser jeg ikke noen grunn til at du skulle ønske å røyke oftere. Måtehold, sporadisk bruk, viktige stikkord.. Now have a blunt and meditate.

edit:
Eh, svarer vel egentlig ikke på spørsmålet ditt. Er enig at det hadde vært fint med en slik dokumentasjon/forskning.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hasj
« #268 : 26. desember 2006, 11:55 »
Hvis man isolert ser på  hvilke korttidsvirkinger hasj gir så er det jo ikke så rart at folk røyker...

Men en annen kortsiktig bivirkning som de ikke skriver er såvidt jeg vet kraftig nedsatt lungekapasitet/pust, hvis man ikke er vant til å røyke. En jeg kjenner som driver med yoga røkte en del før, men røkte ikke sigaretter til vanlig. Bare det å røyke en gang førte til at han hadde kraftig nedsatt pust i inntil 5 dager, så det var veldig negativt for yogaen, siden pusten er veldig viktig. Men en annen ting var jo at etterhvert ble han også avhengig av vanlig røyk...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Paulie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Vinter Bulk
Sv: Hasj
« #269 : 26. desember 2006, 15:29 »
Tror hasj røykes samtidig med alkohol som oftest Jan  what... Men jeg tror ikke hasj er så farlig en gang i blant, måtehold slik som du beskriver dine vaner med alkohol, er viktigst tror nå jeg. 

Enig...
TREN MED HUE OG IKKE MED EGO

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!