Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 260287 ganger)

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Hasj
« #315 : 12. april 2008, 01:25 »
 Tongue

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #316 : 12. april 2008, 10:16 »
Apeloffen så ikke at jeg faktisk har skrevet ganske pro-cannabis både i denne tråden og i andre tråder i det siste...

Eller ihvertfall vært såpass negativ til andre rusmidler også, at hasj ikke fremstår som djevelen i min bok.

Jeg har aldri sagt at hasj skadet noe annet enn hjerne og psyke (samt lunger pga røyken), så her bør mitt forrige innlegg leses om igjen.

Min Kilde til denne påstanden om hasj vs alkohol når bruken er på 2-3 dager pr uke osv er Jørg Mørland, Professor I farmakologi. Det er ikke akkurat mind-blowing påstander at jo større Hasjbruk, jo større hjerneskade.

Organskaden fra alkohol på lever ihvertfall er reversibel i og med at leveren regenerer seg hvis man holder opp å tilføre giften.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #317 : 12. april 2008, 10:17 »
Når det gjelder innlegget til han som skrev dårlig norsk... Hasj - hjerneskade - dårlig norsk og sviktende logikk. Jo jeg syns poenget var bra! Smiley

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Hasj
« #318 : 12. april 2008, 11:28 »
Haha takk for den ja, her koser man seg Wink Pleier å være gangske borte når jeg er på trening, hjelper som bare det, glemmer at jeg er sliten, og bare fortsetter, ikke kødd engang.
He he, ja, jeg kjenner også til det fenomenet. Funker best på overkropp for meg - kan til tider bli litt kjipt under knebøy f.eks...

Skallagrim: Cred for å ikke være tåpelig anti, til tross for forskning som tilsier "visse bivirkninger"...

En ting er sikkert: Jeg kjenner de 4 halvliterne fra i gårkveld. Ikke fyllesjuk, men et eller annent er feil, lizzm...  Smiley


Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #319 : 12. april 2008, 11:35 »
Takk for creds for det...

Jeg har bare fått så mye info i det siste som tyder på at den norske narkotikapolitikken er diktert mye fra usa og andre nasjoner. Og når man ser på hvor galt det har gått i USA, så er jeg i tvil på at den politikken vi fører nå faktisk fører noe sted.

Som nevnt i en annen tråd. USA har 700 000 personer i fengsel bare for bruk og besittelse av hasjis til eget bruk. Kostnaden for et døgn i fengsel er for staten mellom 1000 og 2000 kroner.
Altså bruker USA ca 700 millioner pr døgn på å holde noen hasjhoder innelåst.

I norge er det heldigvis færre som må sone for besittelse av en og to brukerdoser, forelegg og bot er den vanligste reaksjonen, men dog...
Kunne de 2000 kronene pr døgn vært brukt på mer konstruktive måter enn bare for å sperre en rusavhengig inne??

Slipp ut feks 10 smånarkiser fra fengsel, det frigjør 20 000,- pr døgn. Kan disse 20 000 pr døgn gi oss ET tollerlag ekstra på grensa hver dag? Ja, mest sannsynlig.
Vil det laget gjøre mer godt enn å holde ti smånarkiser innelåst? ... Ja.

Jeg ser darwinistisk på det. Den sterkeste overlever. Hvis folk vil røyke seg døve i skallen, så versågod. Jeg vil ha samfunnet trygt for ting som kan skade meg og mine... hva du gjør med dine få små grå er men (nesten) knekkende likegyldig! Smiley

Fred

Utlogget Apeloffen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Hasj
« #320 : 12. april 2008, 11:37 »
Når det gjelder innlegget til han som skrev dårlig norsk... Hasj - hjerneskade - dårlig norsk og sviktende logikk. Jo jeg syns poenget var bra! Smiley
vell, jeg får litt lyst å bare klistre meg på pipa å gjøre en sånn 30 dager super high me opplegg nå, der jeg skal røyke cannabis hver dag 3 ganger daglig og se hvor vidt det påvirker gramatikken min.

Jeg er vertfall overbevist att de som misbruker cannabis er idioter fra før av og har derfor ræva gramatikk kunnskaper.  Og att en oppegående person som kanskje skulle røyke mere cannabis enn bare i helgene vil ikke blitt om til en dyslektiker under misbruket.

Enda en ting som kanskje gjør att disse hasjbrukerene som poster på internett har ræva gramatikk er fordi en del av dem sikkert er 15 og driter i skolen og sitter hjemme klistra til pipa Smiley

og Egil, beklager vist innlegget mitt kom litt fiendtlig ut, men jeg tviler fortsatt på att det var dette mofo vil dele med oss på forumet, jeg tror vertfall han ville bare drite ut hasj brukere. Men vi kan være enige om å være uenige på den.
er lenge siden jeg leste alle de 22 sidene og husket ikke hvor liberal du er Smiley



Adios

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Hasj
« #321 : 12. april 2008, 12:56 »
Du har rett igjen skalla - "vil du være et knokkelhue, så be my guest."

Vær forsiktig og lykke til, jeg veit for fett det er... Cheesy

Når det gjelder Super High Me prosjektet, blir jeg bare irritert over at noen er interessert i å sponse et sånt prosjekt, eller i det hele tatt skape blest om det.. Uten å ta i for mye for å virke kjekkas, kan jeg med trygghet si at jeg i MINST 3 måneder røyka MINST 3 ganger om dagen et par av semesterene borti San Fran - uten at det har gjort noe med gramatikken min. Den var kanskje litt sløv akkurat da men...

Jeg ville heller ikke kalt meg selv en idiot, men jeg fikk litt søvnproblemer og var bittelitt agressiv når jeg skulle slutte. Blei en del smugfyring, kan du si...

Det er som de som drikker- mange snøvlende tapere som drikker hver dag. Alle veit at det ikke er bra. Langt flere drikker seg drita hver helg, og det er liksom greit, mens hvis du fyrer i helgen er du liksom en narkis.

Pft... samma for meg - jeg elsker å fyre - men hvis jeg har, så røyker jeg, og hvis jeg røyker gidder jeg ikke trene, da blir jeg istedet sittende å plukke ut låter til å ha på treninga, høre på dem i timesvis, ta vekk de jeg blir lei av, og lage loger til band jeg gjerne skulle ha starta...

Shit, flashback, tror jeg må lage en shake med litt ProzymeVanilje, havregryn og frosne bringebær for å komme tilbake i helsemodus...

He he, det hadde forresten sikkert funka fett på Munchies


Pffffffft, *skarru ha?



*på innpust

Afro




Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Apeloffen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Hasj
« #322 : 12. april 2008, 13:21 »


Vær forsiktig og lykke til, jeg veit for fett det er... Cheesy



uhm sikter du til meg Tongue ? jeg veit att det er fett, men å bli bustet gjør alle gode opplevelser med hasj ubetydelig fordi det er et reint helvete å se alt råtne rundt seg bare fordi hemmeligheten din er ute -_-
Så jeg holder meg vekk fra pipa til resten av samfunnet og Norge har et mere liberalt syn på hasj, og skal aldri mere røre amf uansett. Det er rett og slett ikke verdt det uansett om det hadde blitt akseptert av samfunnet.

jeg ble bustet for ca. 3 uker siden, med flere gram amf, og plenty med piper Tongue så vær forsiktig er litt sent ute. Tongue

ønsk meg heller lykke til med treningen jeg har nå tatt til hjerte med Smiley

super high me opplegget var sarkastisk Tongue jeg personlig har erfart att det ikke påvirker gramatikken eller oppførselen gigantisk. Siden jeg klarte å røyke hasj, og samtidig krysse over til amfetamin, i 1-2 månender uten att noen kompiser merket noe, skolen, eller jobben min. Før jeg endelig ble tatt av snuten.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #323 : 12. april 2008, 16:49 »
Av personlig erfainger jeg har gjort, så er mitt syn litt delt mtp hasj, som det burde være. Det finnes ikke noe rett eller galt. Hasj påvirker noen, mens andre blir tilsynelatende upåvirket. Det samme gjelder jo alkohol. Noen kan fint drikke 3-4 dager i uka som student, og så få et normalt forhold til det seinere, mens andre får et problematisk forhold til det.

Av de jeg har vokst opp med så kjenner jeg ganske mange som har røyket og som fortsatt røyker hasj. Noen ble stereotypiske slackere, andre klarte seg helt fint. Jeg har en kompis som nå er professor i kriminologi som røyker hasj, en som er utdannet advokat som røyker i helgene iblandt, og en som er psykiater som ikke røyker lenger, men som røyket igjennom mye av studiene (moderat selvsagt). Selv har jeg røyket altfor mye i perioder, og har erfart at JA, det KAN være farlig å røyke for mye, hvertfall for meg. Nå studerer jeg medisin grunnfag, tar meg en blås en sjelden gang iblandt om det skulle passe seg, og jeg har hverken blitt dyslektiker, hjerneskada eller sliter med noen fremgang på trening.

Og på den andre siden har man de som det ble altfor mye røyking for, begynte med andre ting og endte opp med konsentrasjonsproblemer, søvnvansker, apati etc. Men missbruk er skadelig, uansett hva det er du missbruker. Jeg er forøvrig ikke for legalisering tror jeg, selv om jeg kan ha en tendens til å argumentere FOR det. Egentlig synes jeg det kan være litt ulovlig sånn som det er nå..det forhindrer endel i å bruke det, mens de som absoutt vil kan få føle at de freaker litt ut og gjøre noe ulovlig, uten de store konsekvensene.

Sa brura

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Hasj
« #324 : 12. april 2008, 17:14 »
Helt utrolig hvor mye hasj det er i usa. Nå kan jeg ikke uttale meg om resten av usa, men har inntrykk at det er ganske gjengs over hele landet. Her jeg bor er det helt utrolig mye. Jeg bor i et "dry county" som vil si at det ikke selges alkohol i dette fylket. Statistikken sier at det er mer hasj i de county'ene som er dry enn de som selger alkohol. Det er faktisk lettere å få tak i hasj enn alkohol her. Men de kristne konservative politikkerne som styrer dette fylket overser det og vil fortsette med og null alkoholsalg.

For noen dager siden kom politiet på skolen og arresterte 5-6 av de mest populære gutta på campusen pga dealing etc. Jeg synes tilværelsen her er litt trist egentlig, høydepunktet til ungdommen her er å bli høy. Det er egentlig livet til utrolig mange. De klarer rett og slett ikke å begrense seg.

Men igjen.. hva gjør den norske ungdommen i helgene? Drikke


Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Hasj
« #325 : 12. april 2008, 17:18 »
 Tongue

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #326 : 12. april 2008, 17:19 »
FOrskjellen er bare at hasjen er ulovlig.

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Hasj
« #327 : 12. april 2008, 17:24 »
 Tongue

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Hasj
« #328 : 12. april 2008, 17:27 »
Å røyke Cannabis er en livstil sier nå jeg, akkurat som BB blir en livstil.
Jeg vil si det er et ganske trist liv hvis hele livet dreier seg om hasj. Det og blåse en gang iblant er jeg ikke fullstendig imot, men synes det blir for trist hvis man føler man ikke kan fungere vanlig uten å røyke. Samme med alkohol.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #329 : 12. april 2008, 17:27 »
Tja, jeg vet ikke helt. Om du klarer å la høy(depunktet) om å bli høy begrense seg til noen år på vidregående eller noe slikt, og du alikevell klarer skolen helt fint, så ser jeg egentlig ikke noe galt i det. Som Bill Hicks sier " I`ve had good times on drugs, and I`ve had GREAT times on drugs", det er min oppfatning også. Hadde det vanvittig mye gøy som 18-19 åring, mye artig vi fant på som ikke kunne oppleves på samme måte om vi var "normale", og jeg ville ikke ha bytta det mot noe annet. Dessuten drev vi med mye annet også selvsagt, og det resultatet JEG personlig sitter igjen med etter røyking er en personlig oppvåkning som det spørs om jeg hadde fått uten. Åpenhet til musikk, film, mennesker, meninger osv. Og vi hadde heller ikke noe problem med å kombinere det med skole, idrett og andre sunne aktiviteter. Dessuten, har du stått på vannski stein noen gang? fantastisk..eller snorklet på fiji?

Høres kanskje ut som propaganda, men det er det ikke, heller et forsøk på å vise at ting IKKE er svart hvitt, som det ofte fremstilles. Blir det altfor mye hasjrøyking, og fritiden smaler seg ned til å kun røyke for å røyke, så er det selvfølgelig skadelig, akuratt som ALT annet.


Å røyke cannabis var hvertfall ingen livsstill for meg og mine venner, men noe man gjorde iblandt for å forsterke inntrykk og opplevelser, og se ting fra en annen vinkel.

At ting er ulovlig er en sak, men hvor mye morro hadde man hatt om man aldri gjorde noe som var litt ulovlig? Hva skal man med en sprek bil om man ikke tør å teste den litt midt på natten på en motorvei med gjerder og ingen andre biler på veien? Nesten 100% trygt, men totalt ulovlig.
Hva skulle man gjort om man ikke turte å klatre over gjerdet på den lokale fabrikken om natta da man var 10 år, eller kaste snøball på biler for så å løpe vettskremt innover i skogen med illsint sjafør etter seg? Det er idiotiske ting å gjøre, men gud så morro, og for noen minner man får. Wink
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!