Skrevet av Emne: Hasj  (Lest 260087 ganger)

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Hasj
« #330 : 12. april 2008, 17:32 »
 Tongue

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #331 : 12. april 2008, 17:35 »
Hva skal man med en sprek bil om man ikke tør å teste den litt midt på natten på en motorvei med gjerder og ingen andre biler på veien? Nesten 100% trygt, men totalt ulovlig.

Og forskjellen her igjen er at den bilkjøringen potensiellt kan skade andre, det er utallige bevis på at folk trodde noe var trygt, og så gikk det galt.

Hasjrøykingen derimot skader stort sett bare deg selv, og derfor burde nok lovligheten av det vurderes om igjen. (arbeidet med ny straffelov er i gang) Norge diffrensierer ikke mellom forskjellige narkotiske midler (unøyaktig betegnelse). Alle narkotikaforbrytelser kommer under §162 (+ evt. legemiddelloven)

Kanskje hadde det vært mer samfunnsøkonomisk å hatt egen lovgiving for misbruk av milde ulovlige rusmidler som hasj, Khat, hjemmebrent og fleinsopp?! Og egen lovgiving for heroin, amf og diverse legemidler?

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Hasj
« #332 : 12. april 2008, 17:45 »
 Tongue

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #333 : 12. april 2008, 17:47 »
Makes sense Egil..ja, du er inne på noe der.

Virtuoso..mariuhana var å foretrekke ja, men som regel var det ikke alltid å oppdrive. Når du bor på bygda utenfor oslo, og dealern var den samme som kjørte pizzabilen så tok man det man fikk Wink
Sa brura

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Hasj
« #334 : 12. april 2008, 17:48 »
Tja, jeg vet ikke helt. Om du klarer å la høy(depunktet) om å bli høy begrense seg til noen år på vidregående eller noe slikt, og du alikevell klarer skolen helt fint, så ser jeg egentlig ikke noe galt i det. Som Bill Hicks sier " I`ve had good times on drugs, and I`ve had GREAT times on drugs", det er min oppfatning også. Hadde det vanvittig mye gøy som 18-19 åring, mye artig vi fant på som ikke kunne oppleves på samme måte om vi var "normale", og jeg ville ikke ha bytta det mot noe annet. Dessuten drev vi med mye annet også selvsagt, og det resultatet JEG personlig sitter igjen med etter røyking er en personlig oppvåkning som det spørs om jeg hadde fått uten. Åpenhet til musikk, film, mennesker, meninger osv. Og vi hadde heller ikke noe problem med å kombinere det med skole, idrett og andre sunne aktiviteter. Dessuten, har du stått på vannski stein noen gang? fantastisk..eller snorklet på fiji?

Høres kanskje ut som propaganda, men det er det ikke, heller et forsøk på å vise at ting IKKE er svart hvitt, som det ofte fremstilles. Blir det altfor mye hasjrøyking, og fritiden smaler seg ned til å kun røyke for å røyke, så er det selvfølgelig skadelig, akuratt som ALT annet.


Å røyke cannabis var hvertfall ingen livsstill for meg og mine venner, men noe man gjorde iblandt for å forsterke inntrykk og opplevelser, og se ting fra en annen vinkel.

At ting er ulovlig er en sak, men hvor mye morro hadde man hatt om man aldri gjorde noe som var litt ulovlig? Hva skal man med en sprek bil om man ikke tør å teste den litt midt på natten på en motorvei med gjerder og ingen andre biler på veien? Nesten 100% trygt, men totalt ulovlig.
Hva skulle man gjort om man ikke turte å klatre over gjerdet på den lokale fabrikken om natta da man var 10 år, eller kaste snøball på biler for så å løpe vettskremt innover i skogen med illsint sjafør etter seg? Det er idiotiske ting å gjøre, men gud så morro, og for noen minner man får. Wink

Krampeaktig forsøk på å romantisere hasjrøyking.

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Hasj
« #335 : 12. april 2008, 17:49 »
 Tongue

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #336 : 12. april 2008, 17:53 »
Krampeaktig forsøk på å romantisere hasjrøyking.

Gått på en smell eller? Smiley

Romantiserer det ikke, jeg bare sier at ting ikke er svart hvitt ved å vise til personlige erfaringer. Skjønner holdningen din om du har hatt en kompis som har begynt med herrroin etter å ha røyka hasj, men det er ikke alltid slik det utarter seg.

Young man dies from LSD, jumped out of a window, thought he could fly....

Sa brura

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #337 : 12. april 2008, 17:56 »
ehh jo... alle som idag bruker heroin har røykt hasj.Wink

Det er nettop det som er problemet med å begynne å lefle med menneskene i kriminelle miljøer.
Siden hasj er likestilt med annen narkotika, så må man til en langer for å handle det. da har man allerede brutt en av barriærene...

da er veien enda kortere til sterkere stoffer enn hvis man hadde handlet hasjen på apotek eller coffee shop. Langere vil selge. de gir bort gratis/billig... "har noe som vil får deg VIRKELIG høy" osv...

Mange har røykt hasj uten å prøve noe sterkere, men det endrer ikke det faktum at nesten uten unntak så har alle tunge misbrukere begynt med hasj.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #338 : 12. april 2008, 17:57 »
ehh jo... alle som idag bruker heroin har røykt hasj.

Joda, men et fåtall av de som har brukt hasj bruker heroin. Å bli født fører til økt risiko for å begynne med heroin.
Sa brura

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #339 : 12. april 2008, 18:00 »
Du har svært liten sjans til å begynne med heroin hvis du ikke omgåes mennesker som tilbyr og forherliger varen.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #340 : 12. april 2008, 18:05 »
Tror også de aller alle fleste har såpass kunnskap om rusmidler, selv om de bruker ett eller flere "milde" at om de blir tilbudt heroin så sier de nei uansett. Har blitt tilbudt det jeg også, men får vondt i kroppen bare av tanken.
Sa brura

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Hasj
« #341 : 12. april 2008, 18:16 »
Unknown Soldier røyker hasj og har dessuten blitt mer åpen for filmer og musikk. Det er imponerende! At han tydeligvis foretrekker narkotika for å kunne "se ting fra en annen vinkel", vil nok mange finne interessant.

God nykter helg til dere andre!

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget Tannfeen

Sv: Hasj
« #342 : 12. april 2008, 18:18 »
Du har et godt poeng der jeg har stussa litt på Unknown_Soldier, for hva er det egentlig som får noen til å prøve tunge narkotiske stoffer som f.eks heroin. Jeg vil tro at alle vet at det er så skadelig, det er vel noe alle får innprenta gjennom hele oppveksten.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hasj
« #343 : 12. april 2008, 18:25 »
Jeg har lurt på det samme med methamf.... Alle vet at det ødelegger deg fullstendig i løpet av måneder... Likevel vet jeg flere som har prøvd, og som har gått til grunne... og de visste på forhånd at meth var drepen.

Jeg skjønner det ganske enkelt ikke.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Hasj
« #344 : 12. april 2008, 18:26 »
Unknown Soldier røyker hasj og har dessuten blitt mer åpen for filmer og musikk. Det er imponerende! At han tydeligvis foretrekker narkotika for å kunne "se ting fra en annen vinkel", vil nok mange finne interessant.

God nykter helg til dere andre!

Vennlig hilsen
Nero

Nei,  tror du missforstod litt, og det er ingen grunn til å være sarkastisk.
1: Jeg røyker så godt som aldri hasj lenger, kanskje et par ganger på de siste 3-4 årene.
2: Ja, det gjorde at jeg oppdaget mye musikk og film som veldig mange IKKE oppdager, og det er jeg glad for.



Mofo:

Joda, men vi får da alle også innprinta hvor farlig hasj er gjennom hele oppveksten, alikvell prøver nermere 30% (kanskje mer?) det. Alle som har begynt med heroin har nok tenkt at dette bare var noe de skulle prøve for å få den ultimate rusen. Desverre er det slik at heroin er noe man vanvittig kjapt blir avhengig av.
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!