Skrevet av Emne: Kontakt med rygg.  (Lest 11930 ganger)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Kontakt med rygg.
« #45 : 11. november 2011, 04:47 »
Det er klart at det er relevant for en treningsdiskusjon å være klar over om det er trening med eller uten doping som diskuteres. Jeg går ut i fra at det mest relevante her på TF er trening uten doping, er du ikke enig?

Grunnen til at de to eksemplene jeg har nevnt er styrkeløftere er delvis tilfeldig og delvis fordi jeg vet at de har oppnådd fysikken på "ærlig" vis.

Som en nevnte over her, det er ikke en veldig god idè å etterligne treningen til en bygger på Olympia-nivå når man selv er en vanlig gutt uten tusenvis av ekstra mg med testo i kroppen.

Ett treningsmiljø overalt uten doping hadde vært det beste. Da hadde folk visst at man har gjort det uten ulovlige hjelpemidler men også unggutter hadde slippet å trodd at de kunne blitt coleman eller culter:)


Hva en mr O utøver har i kroppen vil ikke jeg tenkte på en gang, så jg tror nok de respondere på det meste av trening hehe

Ang dette med å se på noen som har oppnådd mener jeg at man kan se hvordan de utfører øvelsene, ikke nødveindigvis treningsprogramene hehe.

Utlogget Kraftplugg

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 369

  • Veni, Vidi, Vici
Sv: Kontakt med rygg.
« #46 : 11. november 2011, 13:38 »
Sigurd, husker du ka frithjoff sa når æ ikke fikk kontakt med arman? Prøv å gjøre ting med mindre kilo å mere presis.. å gjør andre øvelser enn det du bruker. F.eks om du løfter markløft hele tia kan det være nyttig å gjøre powerclean(homoøvelse) litt innimellom.
Ja, jeg har prøvd det der, visualisering og hele pakka, begynner å lure på om det er den "Upper Cross Syndrome" som gjør at jeg ikke får kontakt (?)
~ You do what you always did, you get what you always got

Utlogget oleper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Kontakt med rygg.
« #47 : 11. november 2011, 14:09 »
Ja, jeg har prøvd det der, visualisering og hele pakka, begynner å lure på om det er den "Upper Cross Syndrome" som gjør at jeg ikke får kontakt (?)


hmm.. E det den dære dritten når du trener magen for lite?
eller e det sånn at hode ditt e bøyd jævli frammover?

Utlogget Kraftplugg

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 369

  • Veni, Vidi, Vici
~ You do what you always did, you get what you always got

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Kontakt med rygg.
« #49 : 11. november 2011, 19:06 »
langt unna maksen ja, men hvordan i HELVETTE har maksen blitt så høy? det er ihvertfall ikke av å kjøre 10'ere på 80kg...

Hvor fikk du å kjøre tiere på 80kg fra? Lett trening for en stor bygger i f.eks markløft kan fint være 260kg eller mer....

Maksløftet øker jo selvfølgelig mest i tunge perioder, altså når man trener FÅ repetisjoner. En bygger holder seg på det gjevne i et høyere repsområde enn en sterkmann/styrkeløfter, dvs lettere trening en de som trener utelukkende for å bli sterke.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Kontakt med rygg.
« #50 : 11. november 2011, 19:43 »
En bygger holder seg på det gjevne i et høyere repsområde enn en sterkmann/styrkeløfter, dvs lettere trening en de som trener utelukkende for å bli sterke.

Haugen trener vel mengdetrening i 8 av 12 måneder i året. Så tror faktisk ikke at byggerne trener med så mye høyere repsområde, men heller flere isolasjonsøvelser på hver muskelgruppe

Utlogget crossfire

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Kontakt med rygg.
« #51 : 15. november 2011, 19:34 »
Noe som funker for meg er å holde stanga i eksempelvis nedtrekk i senket posisjon, altsa nedpå overdel bryst i 2 sekunder på hvert nedtrekk. Kjenn etter i ryggen hvordan det føles. Kjør 10-14 reps med denne måten, og ikke ha på mer tyngde enn at du klarer og holde igjen stanga ett par sekunder på hvert rep.
De siste repsene skal brenne i musklene, speielt armene.

Kjører alltid denne etter en runde med markløft. I markløft kjører jeg 3-4 set med 10-12 resps pr sett. Ikke for tunge vekter, ROLIG og KONTROLLERT.

Etter disse to øvelsene går jeg over på sittenden roing med kabel, smalt grep. Også her holder jeg grepet inntil magen i ett sekund før neste rep.

Denne metoden fuknker veldig godt  for meg. Stimulerer godt til muskelvekst fremfor rå styrke. Man kan stimulere enn muskel til vekst på flere måter enn kun å lasse på med så tungt som mulig. Nøkkelen ligger i variasjon.

Prøv og gi lyd, spent på om dette kan funke for deg.

 Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Kontakt med rygg.
« #52 : 15. november 2011, 19:40 »
Noe som funker for meg er å holde stanga i eksempelvis nedtrekk i senket posisjon, altsa nedpå overdel bryst i 2 sekunder på hvert nedtrekk. Kjenn etter i ryggen hvordan det føles. Kjør 10-14 reps med denne måten, og ikke ha på mer tyngde enn at du klarer og holde igjen stanga ett par sekunder på hvert rep.
De siste repsene skal brenne i musklene, speielt armene.

Kjører alltid denne etter en runde med markløft. I markløft kjører jeg 3-4 set med 10-12 resps pr sett. Ikke for tunge vekter, ROLIG og KONTROLLERT.

Etter disse to øvelsene går jeg over på sittenden roing med kabel, smalt grep. Også her holder jeg grepet inntil magen i ett sekund før neste rep.

Denne metoden fuknker veldig godt  for meg. Stimulerer godt til muskelvekst fremfor rå styrke. Man kan stimulere enn muskel til vekst på flere måter enn kun å lasse på med så tungt som mulig. Nøkkelen ligger i variasjon.

Prøv og gi lyd, spent på om dette kan funke for deg.

 Smiley

En fin forklaring. En liten honnør til deg Smiley

Forresten kan jeg legge til at jeg personlig kjenner skikkelig kontakt i ryggen (lats) i chins varianter.. Om det er bredt eller smal grep, håndflata mot eller fra deg, har ikke noe i si, bare prøv. Å husk tips om rolig og sakte utførsel av øvelsene. Hvis ikke dette hjelper, så kan du komme tilbake å si det. Men regner med at det skal funke bra.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!