Skrevet av Emne: dc mot hst?  (Lest 9627 ganger)

Utlogget j0kk3

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

dc mot hst?
« : 15. oktober 2006, 13:04 »
har trent ryp og hst i over 1 år nå og splitt trening i 2 år før det , der kjørte jeg jo ca.4 sett på hver muskelgruppe 3 ganger i uken.vet at man helst ikke skal ta til failure på disse settene men måtte det i store deler av programmet ettersom vektene ble tyngre. derfor synes jeg det blir for lett med kun 1 sett i dc. og at dette ene settet kun er 1-2 ganger i uka. har kun testet dc i 1 uke nå men tror det blir for lett. for hvorfor skal plutselig 1 sett 1-2 ganger i uka fungere bedre enn 3 sett 3 ganger i uka.?

jeg har som oftest kjørt til failure på settene når 5 reps fasen nærmer seg, og har jo ike merket noe til over trening. men tenkte å trene en 2 splitt, altså samme splitten som i dc men med 3 sett isteden for 1 og ta 1splitt man/tors og 2splitt tir/fre. da er det vel mindre sjangse for overtrening?

Utlogget Nils2u

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

SV: dc mot hst?
« #1 : 24. oktober 2006, 19:33 »
Punkt nr 1: Ja så sant man ikke blir overtrent generellt, eller at cns for seg en for stor trøkk så er det bedre med mer trening ja. Dersom du i hst treningen trente store deler av perioden til faliour så har du gjort ett eller annet feil. Post gjerne hvordan du har regnet ut de forskjellige vektene du brukte.
Punkt nr 2: Som nevnt i punkt nr 1 så anser jeg overbelasting av cns som det største problemet du står overfor. Men, det er jo bare å prøve. Dersom du klarer å øke vektene fra uke til uke, samt unngår skader er det jo bare å prøve. I tillegg kommer det jo hele ann på hvor mange sett du har totalt per muskelgruppe.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: dc mot hst?
« #2 : 08. januar 2007, 00:23 »
da har du ikke lest nok om dc... og har heller ikke nok erfaring til DC.  Tren 5x5, hst eller ryp isteden...  dette ville vært det vanlig svaret, men siden du har trent en stund, vil jeg anta at du rett og slett ikke er vant til å trene til failure.. og da bør du iallefallsørge for å gjøre DC riktig... for dette er kanskje det hardeste programmet jeg har trent i mine 10 år med trening...-

I DC  prater vi ikke et vanlig sett,  men 1rest/pause set... på de fleste øvelser...dvs på en måte 3sett i ett, bare med korte pauser mellom.. alle ...tatt til failure med 15-20 sekunder mellom hvert f.eks 8reps hvile , 4 reps til, hvile, 1-2 reps... så kanskje en holde en static rep i 20 sek eller noe for en passe bra grilling.   (dog noen tunge øvelser tas kun et tungt sett til failure som. feks stang roing)


Uansett, HST funka ikke for meg i det hele tatt, mitt største problem var vel at det er det gørreste programmet å trene  i manns minne....   Dessuten føler jeg ikke at noe skjer hvis ikke tar meg til failure og forbi... men hver sin smak.  Vet om flere som har hatt bra fremgang på HST og RYP og... dessuten er det newbie vennlig, noe DC absolutt ikke er ... Det krever mye erfaring for å få til skikkelig. De fleste veit ikke hva det å gå til failure på et sett virkelig innebærer... .

Dc er supervariert  og har gjort jeg gikk fra å se godt trent til å set ut som jeg neste går på noe ulovelig på et halvt år...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!