Skrevet av Emne: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?  (Lest 20070 ganger)

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #75 : 09. desember 2006, 13:33 »
Samma det vel Tongue Folk skjønte hva jeg mente. Gikk litt fort i den svingen Tongue
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #76 : 15. desember 2006, 23:38 »
Jeg tror alltid på det jeg skriver, og ja jeg er fullstendig klar over at det er mye som er langt verre enn Aspartam. Personlig tror jeg sterkt på at alle kjemiske stoffer som ikke er naturlig for kroppen vil bidra til redusert helse. Kroppen har et flott selvforsvarssystem som eliminerer giftstoffer men nåfortiden blir det rett å slett for store daglige mengder. Kroppen får dermed mer og mer gift i kroppen og til slutt sier det stopp. Noen klarer seg lenger enn andre da de har bedre gener og forvarssystem. Her kommer vi til en annen viktig ting, nemlig ph ballansen som er utrolig viktig å ha på rundt 7 for å fungere optimalt. Ph i Aspartam er sterkt syredannende, helt nede på 5 og daglig inntak av dette er ikke akkurat helsebringende. Å så har vi myndighetene som ber oss spise pcb og kvikksølv fisk fordi det er sunt. Vi snakker her om noen av verdens farligste miljøgifter som de mener er greit å få i seg fordi mengdene ikke er så store. Jeg mener det må være lov å tenke selv også og ikke stole blindt på hva de sier. Ser ikke akkurat ut som det blir mindre syke mennesker med tiden og det har jo en årsak.

Utlogget wanna-b

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 275

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #77 : 16. desember 2006, 14:30 »
kan ikke huske å ha smakt noe forskjell på gamle cola light, nye cola light eller cola zero...
alle smaker suketter et minutt etter siste slurk!
Klikk her for min bildeprofil

My drinkingteam has a racing problem

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #78 : 16. desember 2006, 18:54 »
V.M.: Du tror ikke det med den økende andelen av personer med hjerte og karsykdommer, for eksempel, har å gjøre med stillesittende sykdommer og slikt, og ikke først og fremst kjemisk fremstilte stoffer i mat, slik du antyder?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #79 : 17. desember 2006, 14:40 »
Selvfølgelig er innaktivitet en viktig faktor når det gjelder helseproblemer. Og enda viktigere blir aktivitet jo mer forurenset verden blir da økt blodsirkulasjon fjerner syre og gift raskere fra kroppen.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #80 : 21. desember 2006, 12:10 »
Jeg er med på den. Det eneste jeg mener er at du overdriver utrolig masse... Har du sett noen bekreftelser på denne svartmalinga di av lightbrus?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget radiobil

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #81 : 21. desember 2006, 12:21 »
Oppgjennom åra har jeg blitt avhengi av Tab, drikker ca 2liter om dagen: samme shitten som vann, bare koffein(?) og koster penger.

Klarer ikke lenger å drikke sukkerbrus, er bare snakk om en vanesak hva man liker.

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #82 : 22. desember 2006, 13:46 »
Cola zero som er utrolig syredannende med en ph 2...Hva gjør et daglig inntak med dette for kroppen. En ting er ihvertfall sikkert det reduserer kroppsvæskenes ph kraftig. ph bør være på 7 da fungerer kroppen mest effektivt,men med inntak av slikt detter man fort ned i en ph på mellom 4-5. På dette nivået her blir kroppen langt dårligere  til å elliminere giftstoffer og forsvare seg mot sykdommer. I tilegg vil kroppen ta kalsium fra benbyggningen for å nøytralisere syren. Dette for at ikke blodet blir for surt. En minimal forandring i blodets ph på 7,35 hadde nemlig blitt skjebnesvangert. Dette frie kalsiumet blir nå avfall i kroppen og blander seg med kolestrol og annet og fører til mindre elastiske blodårer med økt fare for hjerneblødninger etc, samt flere andre uheldige virkninger. Har vi feks ph over 5,7 så kan vi  heller ikke utvikle kreft. Så ja jeg mener derfor at cola zero er veldig skadelig for helsen

I tilegg har jeg også sterk tro på at alle kjemiske stoffer er med på å skape en uballanse i kroppen og fører til kreft etc. Når man idag regner aspartam som trygt tar jeg det med en klype salt. hvorfor? For det første skjer det stadig at et stoff blir regnet som sikkert mens senere som skadelig. For det andre blir mange av studiene gjort på mus, og man kan aldri med sikkerhet si om et bestemt stoff har samme virkning på mennesket. For det tredje ser man bort fra helheten. Man mener at et stoff ikke er spesielt farlig om man inntar en viss mengde av det, men glemmer effekten av alle de forskjellige stoffene tilsammen. Jeg tror mange smådjevler fort kan gjøre mer skade enn en stor djevel. Jeg har også sett flere negative rapporter om Aspartam uten å tenkt noe særlig over det

Vi har altså en overflod med dokumenterte skadevirkninger på masse kjemiske stoffer i dag Når vi legger til at fler og fler trygge kjemikalier etterhvert får betegnelsen skadelige og at jeg mener man også helt glemmer helhetsbildet av mange mindre farlige kjemikalier tviler jeg på at noen av disse stoffene i hele tatt kan regnes som trygge.

Totalt sett er det nok ikke skadelig med en lightbrus en sjelden gang, men ved stadige inntak føler jeg meg overbevisst om at det er skadelig for kroppen. Og da særlig cola zero.

Forøvrig har jeg lært mye av en kar ved navn Gary Martin som driver helseklinikk i Austalia. Denne karen har vanvittige kunnskaper Og han  ble også kjent i Amerika og kom på tv, bla programmet  60 minutes fordi han reddet mange dødssyke barn i Italia hvor legene var maktesløse. Jeg velger nå å tro på dette så får de som vil tro at daglig inntak av feks cola zero ikke har noen betydning for helsen

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Sv: Cola ZERO, godt og "sunt" eller godt og usunt?
« #83 : 22. desember 2006, 18:26 »
Det høres ut som du har peiling, V.M., den skal du ha. Men jeg tror allikevel at det skal veldig mye brus til for å senke phen så mye som du snakker om her. Det med giftstoffer som blir sett på som skadelige kunne jeg vært med på for endel år siden. Mye ble brukt før som er forbudt i dag. Men tror du ikke vi har bedre måter å finne ut hvilke skader stoffer gjør nå enn hva en hadde for noen tiår siden? I dag vil en dessuten nesten kunne trekke frem noe negativt om hva det skal være, og kalle det kreftfremkallende.... Tror nok derfor at i de fleste saker er det viktig å bruke skjønn og sunn fornuft. Klart, lite blir vel positivt om bruk overdrives, men jeg ville mye heller drukket et par-tre liter lightbrus enn sukkerholdig brus.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!