avstemning
Spørsmål: Bør jeg prøve å gå opp i vekt selv om jeg føler jeg spiser "nok", eller bør jeg bare fortsette som før og satse på at vektøkningen kommer av seg selv? (Jeg har vanskelig for å legge på meg, og går ikke opp i vekt selv om jeg over en periode prøv  (Avstemning er avsluttet: 09. november 2006, 12:47)
Du bør gå opp - 1 (100%)
Du bør fortsette som før - 0 (0%)
Stemmer totalt: 1

Skrevet av Emne: Torgeirs treningsdagbok  (Lest 69460 ganger)

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Torgeirs treningsdagbok
« : 19. oktober 2006, 16:50 »
Vel, dette er mitt første innskudd i treningsdagboka. har prøvd å ha en treningsdagbok for meg selv, uten særlig stort hell. Anser meg selv som en nybegynner, selv om jeg begynte å trene for et år siden. Hadde en lang sommerferie (noe jeg kanskje angrer litt på) som gjorde at jeg sånn halvveis måtte begynne på nytt igjen.
Er ca 181 cm høy, veier vel i underkant av 75kg sist jeg sjekket (noe som er for lite synes jeg selv)
Kjører et tre-split-program og trener tre ganger i uka. Planen jeg har for neste treningsøkt er å gå ned fra tolv rep'er til åtte, noe jeg kanskje burde gjort tidligere i år da jeg var på "topp" (hehe). Vel, ellers får jeg gode råd fra min gode venn Kim Gundersen, noe jeg forøvrig setter stor pris på.

I dag var det bein og skuldre. Har akkurat startet opp med knebøy, og var litt skeptisk etter forrige økt hvor jeg kjørte for tungt og fikk vondt både i korsryggen og venstre kne. Men i dag gikk det adskillig bedre. Gøy å prøve en ny øvelse og virkelig føle at det funker.

Knebøy: 12x3 - 50kg (jada, men pingler må begynne et sted de og)
Tåhev: 12x3 - 50kg (på smith-maskin faktisk)
Beinstrekk: 12x3 45kg (har nok litt mer å gå på der, men knebøyen tok litt på)

Sidehev: 12x3 10kg
Skulderpress: 12x3 16kg
Shrugs: 12x3 28kg (liker å ha litt tyngre)

ops! glemte visst at det var magedag  Tongue
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #1 : 19. oktober 2006, 16:52 »
Oooh, du valgte krembildet av Jimi som "profilbilde"! Cheesy

Ellers; bra du har tatt til fornuft og laget deg en treningsdagbok. Greit å kunne se tilbake på tidligere økter og hvordan de forløp seg. Blir nok bra dette, gutten. Til neste sommer kommer du til å dra damer som David Hasselhoff når du vralter bortover stranda ved Olavsberget!

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #2 : 19. oktober 2006, 17:50 »
Haha.. jeg ser ikke for meg selv vralte særlig mye. men takk likevel  Grin
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #3 : 19. oktober 2006, 18:27 »
Okei, nytt treningsprogram er oppe:

Dag 1:
tåhev
benkpress
skrå hantelpress
pullover
cable-cross/flies

bicepscurl med rett stang eller manualer
hammercurl

Dag 2:
markløft
stående roing med stang
sittende roing
chins

skulderpress
(fronthev)
sidehev

mage

Dag 3:
knebøy
tåhev
smalbenk evt benk med omvendt grep
dips
franskpress
evt push-down
evt lett biceps
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #4 : 20. oktober 2006, 13:25 »
Knebøyen i går har gjort meg totalt funksjonshemmet i låra, og det fryder meg. Det er jo bare en bekreftelse på at det virker. Og stølheten er total; foran, bak og ikke minst på innsiden av lårene. Kjenner også skuldrene fikk seg en god økt. Gleder meg nå til å ta fatt på markløft. Sånn vil jeg at trening skal være.. moro moro  Cheesy
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #5 : 20. oktober 2006, 15:21 »
Knebøyen i går har gjort meg totalt funksjonshemmet i låra, og det fryder meg. Det er jo bare en bekreftelse på at det virker. Og stølheten er total; foran, bak og ikke minst på innsiden av lårene. Kjenner også skuldrene fikk seg en god økt. Gleder meg nå til å ta fatt på markløft. Sånn vil jeg at trening skal være.. moro moro  Cheesy

Artig å lese at treningsøktene er morsomme og at man føler man faktisk får gjort noe når man først er på et treningssenter. Dette blir nok helt kanon, Torgeir! Cheesy

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #6 : 20. oktober 2006, 15:59 »
Artig å lese at treningsøktene er morsomme og at man føler man faktisk får gjort noe når man først er på et treningssenter. Dette blir nok helt kanon, Torgeir! Cheesy
Takk takk.. jeg har trua jeg også  Smile Vet du forresten hvordan man redigerer den avstemningsgreia?
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #7 : 20. oktober 2006, 21:00 »
Hva mener du med avstemmingen, at du skal spise som før og satse på at du legger på deg muskler å går opp eller bevisst prøver å ete mer for å gå opp i vekt?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #8 : 21. oktober 2006, 00:12 »
Hva mener du med avstemmingen, at du skal spise som før og satse på at du legger på deg muskler å går opp eller bevisst prøver å ete mer for å gå opp i vekt?

Greia var at spørsmålet blei veldig amputert, fordi teksten ble for lang. Men ja, det var det jeg mente. Jeg føler egentlig at jeg spiser godt, jeg spiser meg god og mett, og jeg legger ikke på meg noe særlig likevel. For eksempel hadde jeg god mattilgang i militæret og eksperimenterte litt da, uten at det gav noe resultater. Så jeg ville egentlig bare sjekke hva folk mente om saken. Tvinge i meg så mye mat at jeg må gå opp i vekt eller leve som vanlig, rett og slett Cheesy
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #9 : 21. oktober 2006, 02:59 »
Om du spiser nok og spiser nok til å bli mett så kanskje ud bør se på maten du spiser? Kanskje du kan spise litt bedre mat?
Kanskje du kan kjøpe deg weight gainer å drikke til maten?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #10 : 21. oktober 2006, 08:44 »
Om du spiser nok og spiser nok til å bli mett så kanskje ud bør se på maten du spiser? Kanskje du kan spise litt bedre mat?
Kanskje du kan kjøpe deg weight gainer å drikke til maten?
Ja, kanskje. Jeg har prøvd gainer, men jeg får ikke det pulveret ned. Har prøvd noen forskjellige varianter og synes de smaker fysj! Vel vel, jeg overlever nok. Jeg har jo energi til treningen, så det er jo ingen krise
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #11 : 21. oktober 2006, 21:00 »
Smaker fysj? Bare blande ut med nok melk å riste godt det så går det greit Smiley Men du overlever nok ja.. Kan jo prøve å spise feks nøtter og banan utover hele dagen, gå rundt med en pose nøttemix hele tiden samtidig som du eter banan now and then Wink (Uten at det skal gå utver de vanlige måltidene)






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Schteen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #12 : 22. oktober 2006, 01:09 »
Heisann. Mat er utrolig viktig dersom du skal få utbytte av treinga. Du burde prøve og  spise hver tredje time, og spis noe proteinrikt til hvert måltid. Hvis du skal opp i vekt må du spise ca 35kcal per kg kroppsvekt (per dag), og opp mot 3 gram proteiner per kg kroppvekt. Kjøp deg en matvekt, matvaretabellen, samt bøker om kosthold. Det hjelper desverre lite å trene som en gud dersom kostholdet er mangelfullt   :Smiley

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #13 : 22. oktober 2006, 15:32 »
Heisann. Mat er utrolig viktig dersom du skal få utbytte av treinga. Du burde prøve og  spise hver tredje time, og spis noe proteinrikt til hvert måltid. Hvis du skal opp i vekt må du spise ca 35kcal per kg kroppsvekt (per dag), og opp mot 3 gram proteiner per kg kroppvekt. Kjøp deg en matvekt, matvaretabellen, samt bøker om kosthold. Det hjelper desverre lite å trene som en gud dersom kostholdet er mangelfullt   :Smiley
Hei hå.
Joda, treningen går egentlig veldig bra, så det er derfor jeg ikke tar så tungt på om vekten er litt lav. Jeg føler jeg har den energien jeg trenger for en god og hard økt.
Men takk for info og tips, jeg setter pris på alt jeg kan lære av folk med peil Grin
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

SV: Torgeirs treningsdagbok
« #14 : 22. oktober 2006, 15:35 »
Smaker fysj? Bare blande ut med nok melk å riste godt det så går det greit Smiley Men du overlever nok ja.. Kan jo prøve å spise feks nøtter og banan utover hele dagen, gå rundt med en pose nøttemix hele tiden samtidig som du eter banan now and then Wink (Uten at det skal gå utver de vanlige måltidene)
Ja, dessverre så har ikke de shakene jeg har smakt falt i smak. Blir rett og slett kvalm. Men jeg er en ivrig banan-spiser.. men nøtter var et godt tips. Vi får bare prøve oss frem hehe. Takk for alle forslag og tanker anyway Smiley
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!