avstemning
Spørsmål: Bør jeg prøve å gå opp i vekt selv om jeg føler jeg spiser "nok", eller bør jeg bare fortsette som før og satse på at vektøkningen kommer av seg selv? (Jeg har vanskelig for å legge på meg, og går ikke opp i vekt selv om jeg over en periode prøv  (Avstemning er avsluttet: 09. november 2006, 12:47)
Du bør gå opp - 1 (100%)
Du bør fortsette som før - 0 (0%)
Stemmer totalt: 1

Skrevet av Emne: Torgeirs treningsdagbok  (Lest 69729 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #300 : 16. januar 2008, 15:37 »
Onsdag 16. januar 2008

Joggetur alene rundt Store Lungegårdsvann
Tid: 25-30 min.
Tempo: varierende

Omtrent samme runden som på mandag, nå i et høyere tempo. Formen er overraskende okei til å ikke ha gjort en dritt med kondisjonen på to og et halvt år.

Du er lett på fot fordi du veier mindre enn minst, min gode venn. Din letthet, mykhet og spenst kan minne meg om noe jeg ser i japanske kampsportfilmer ala Syv sverd av Tsui Hark. Hvilket igjen minner meg på asiatiske damer, naturligvis. Grin




Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #301 : 16. januar 2008, 17:41 »
Du er lett på fot fordi du veier mindre enn minst, min gode venn. Din letthet, mykhet og spenst kan minne meg om noe jeg ser i japanske kampsportfilmer ala Syv sverd av Tsui Hark. Hvilket igjen minner meg på asiatiske damer, naturligvis. Grin

Jeg ser du har blitt klar for ''modne'' kvinner.. nuvel, skal ikke hindre deg i det Grin Men damer født et par tiår før meg som driver skyggeboksing på stranda, akkompagnert til noe new age vissvass-musikk, er ikke i min gate.

Du ville ha dame:


men noen tier er det vel kanskje ikke
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #302 : 16. januar 2008, 19:26 »
Haha.. noe jeg leste på en pult på lesesalen i dag:

''Jeg gikk meg over sjø og land, der møtte jeg en lommemann..''

Hvor en kompis fullførte:

''...han spurte så, han sagde så, hvor hører din hånd hjemme? Den hører hjemme i lommen din, i lommen din, i lommen din.''
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #303 : 17. januar 2008, 23:44 »
Torsdag 17. januar 2008

- knebøy: 5x5 80kg
- lårcurl: 2x10 85kg
- strakmark: 10x35kg - 10x45kg
- tåhev: 3x10 80kg
- ez-curl: 3x12 20kg
- hammercurl: 12-14-18 12kg

ei grei økt. første nivå på bøyen, skal nok bli tungt fra 90 og opp. fikk kjørt ganske god teknikk i dag. eller, hrm.. det så kanskje dårlig ut, men hadde hvertfall fokus på riktig tyngdepunkt på foten og slikt. æsj, hvorfor skal jeg være så elendig svak i bøy. kjørte jo lett 80 for et år siden også.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #304 : 18. januar 2008, 00:09 »
Ja, en ting til.. Jeg har bestemt meg for å bli avholdsmann. Ikke for evig, ikke for særlig lenge heller kanskje. Kanskje ikke avholds en gang, det går an å ta èn pils i godt lag. Men helgefylla som melder seg litt for ofte som student legger jeg på hylla for en liten stund. Jeg skal hvertfall prøve. Haha, for et latterlig tragisk innlegg dette er. Men jeg er realist; jeg liker min øl og dram.
Dette kommer av mageproblemene jeg har slitt med en stund nå. Jeg begynte med noen medisiner for nesten to uker siden som, hvis de kom til å fungere, skulle fungert i løpet av en uke. Det kan jeg dessverre ikke si at de har gjort, så jeg prøver alkoholkutt for å se om det gir ønsket virkning.
*Sukk*
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #305 : 19. januar 2008, 14:55 »
Lørdag 19. januar 2008

- markløft: 5x5 85kg (sumo på siste settet, funka dritbra)
- smalbenk: 3x8 70kg
- dips: 3x10
- franskpress: 3x10 20kg

finfin økt, men sliter litt med marken altså. får bare kjøre på videre, og med dagens forsøk er sumovarianten aktuell å fortsette med.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #306 : 20. januar 2008, 01:05 »
Ettersom jeg begynte å tenke litt på hva jeg bør klare til sommeren, begynte jeg også å tenke på at jeg bør ha en plan for nær fremtid.

Så altså; når det syvukers programmet jeg holder på med nå er ferdig (det vil si andre uka i mars), vil jeg prøve meg på:

Knebøy: 120kg
Benkpress: 110kg
Markløft: 150kg

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #307 : 20. januar 2008, 16:10 »
Søndag 20. januar 2008

- frontbøy: 3xca.6-7 60kg
- lårcurl: 3x10 75kg
- tåhev: 3x12 50kg
- hammercurl: 3x8 12kg
- curl m/tau: 3x8 17kg

prøvde meg litt frem med frontbøyen igjen, ga det et litt mer seriøst forsøk denne gangen. synes det er vanskelig med grep og slikt, men det går jo. fikk tips av Kim om å prøve Zercher-squat, så det kan jo være noe å teste neste beinøkt.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #308 : 20. januar 2008, 18:16 »
Søndag 20. januar 2008

- frontbøy: 3xca.6-7 60kg
- lårcurl: 3x10 75kg
- tåhev: 3x12 50kg
- hammercurl: 3x8 12kg
- curl m/tau: 3x8 17kg

prøvde meg litt frem med frontbøyen igjen, ga det et litt mer seriøst forsøk denne gangen. synes det er vanskelig med grep og slikt, men det går jo. fikk tips av Kim om å prøve Zercher-squat, så det kan jo være noe å teste neste beinøkt.
møtte forresten på en viss frøken. det var egentlig overraskende lett og greit, men etterhvert har tankene begynt å surre. men, jeg har vel rota det såpass til der at det ikke er noe mer å tenke på. hurra for meg

Ja, du bør teste zercher-squat! Det er en fin øvelse som kommer til å gi deg vondt i armene, men jeg syns den fungerer mye bedre enn frontbøy. Dette er mest fordi jeg ikke får følelsen av å hilse på gulvet hver gang jeg tar den nevnte øvelsen.

Det at du klarte å møte den unge frøkenen uten å få helt noia og freake ut er en gledelig nyhet. Jeg hadde trodd at du enten hadde brutt sammen i krampegråt eller kanskje lagt henne langflatt med bakken var de mest sannsynlige måtene å reagere på, men du har vist at du har en stoisk ro. Hurra for deg.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #309 : 20. januar 2008, 18:30 »
Ja, du bør teste zercher-squat! Det er en fin øvelse som kommer til å gi deg vondt i armene, men jeg syns den fungerer mye bedre enn frontbøy. Dette er mest fordi jeg ikke får følelsen av å hilse på gulvet hver gang jeg tar den nevnte øvelsen.

Ja, jeg får prøve det.. kikka på den youtube-linken du pastet (http://www.youtube.com/watch?v=g_4trHTIWEc), men likevel litt usikker. Har man ikke en bedre ryggholdning med frontbøy? Blir mer tvinga til å holde blikket opp for at stanga ikke skal skli ned (hvertfall hvis man kjører kryssgrep).
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #310 : 20. januar 2008, 18:43 »
Om jeg også får komme med en aldri så liten anbefaling så anbefaler jeg (aj aj) å kjøre frontbøy med vektløftergrep. Etterhvert føles det veldig mye mer naturlig, og en får en mye rettere rygg ettersom man slipper å lute ryggen for å holde det fæle kryssgrepet!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #311 : 20. januar 2008, 19:24 »
Om jeg også får komme med en aldri så liten anbefaling så anbefaler jeg (aj aj) å kjøre frontbøy med vektløftergrep. Etterhvert føles det veldig mye mer naturlig, og en får en mye rettere rygg ettersom man slipper å lute ryggen for å holde det fæle kryssgrepet!

Haha, nei.. det får du faen ikke lov til Grin ja, jeg prøvde vektløftergrep på frontbøyen også, men jeg følte liksom ikke at det klaffet helt likevel. men rent bortsett fra grep og det å ha stanga trykket inn i halsen, likte jeg frontbøy svært godt. jeg tror faktisk jeg skulle klart mer i frontbøy enn vanlig bøy med litt trening Tongue

Edit: en småstødig frontbøymann Grin http://youtube.com/watch?v=XkK9-mnDAy4
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #312 : 20. januar 2008, 20:40 »
Jeg syns det var helt jævlig første gangen jeg prøvde frontbøy med skikkelig vektløftergrep, prøvde vel ikke øvelsen igjen på ett halvår Tongue Men tro meg, det handler bare om 3-4 økter så har du det! Syns vektløftergrep stiller mye større krav til stabilisering enn bodybuilder grep.

Er jeg rar om jeg får litt frysninger av den videoen? Grin 2,8xkroppsvekt, frontbøy, så lett!!! Se på overkroppen, den beveger seg ikke en gang!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #313 : 21. januar 2008, 12:48 »
Mandag 21. januar 2008

Uke 2
- benkpress 5x5 72,5kg
- bred nedtrekk: 3x8 med noe
- omvendt peckdeck: 3x10 47kg
- face pulls: 3x10 26kg
- rotatorcuff: 3x10 4kg
- statisk magetrening: 3x20-30 sek

faen, kom akkurat på at vi glemte stående roing.. skulle sjekket programmet før jeg gikk. føler at chins/nedtrekk gir meg lite, bortsett fra slitne biceps. farsken, nå blei jeg litt irritert. leste en tråd her på forumet hvor en kar lurte på om ikke chins/nedtrekk med smalt grep egentlig tok bedre på lats enn bredt grep. dette fikk meg egentlig til å tenke litt, fordi jeg har følt det selv. ellers var det slitsomt i dag, skikkelig kake i traps etter markløften. akkurat nå er jeg bare lei, sliten i kroppen. tre dager med trening har tatt på, hvile nå.

gratulerer med dagen til en som ikke er blandt oss lenger
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #314 : 21. januar 2008, 12:51 »
Jeg syns det var helt jævlig første gangen jeg prøvde frontbøy med skikkelig vektløftergrep, prøvde vel ikke øvelsen igjen på ett halvår Tongue Men tro meg, det handler bare om 3-4 økter så har du det! Syns vektløftergrep stiller mye større krav til stabilisering enn bodybuilder grep.

Er jeg rar om jeg får litt frysninger av den videoen? Grin 2,8xkroppsvekt, frontbøy, så lett!!! Se på overkroppen, den beveger seg ikke en gang!

Jeg får bare prøve meg frem, gi det noen økter og håpe det faller i smak.
Haha, det er en jævlig fet video.. utrolig flott å se at det er noen i verden som kjører helt syk teknikk når det er så sykt mange på treningssentere rundt omkring som tydeligvis prøver å løfte på seg prolaps eller hva faen
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!