avstemning
Spørsmål: Bør jeg prøve å gå opp i vekt selv om jeg føler jeg spiser "nok", eller bør jeg bare fortsette som før og satse på at vektøkningen kommer av seg selv? (Jeg har vanskelig for å legge på meg, og går ikke opp i vekt selv om jeg over en periode prøv  (Avstemning er avsluttet: 09. november 2006, 12:47)
Du bør gå opp - 1 (100%)
Du bør fortsette som før - 0 (0%)
Stemmer totalt: 1

Skrevet av Emne: Torgeirs treningsdagbok  (Lest 69724 ganger)

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #330 : 03. februar 2008, 20:17 »
Merket nå noen dager etterpå at jeg har økt litt i overkant mye på markløften Grin begynte på 85kg, og med 2,5kg økning i uka ville jeg endt på 100kg etter syv uker. Istedenfor øka jeg med 5kg mellom uke 1 og 2, og en liten regnefeil gjorde at jeg øka med 7,5kg fra uke 2 til 3  :Smiley Det vil si at jeg ender på 107,5 istedenfor 100, men det tror jeg skal gå greit. Det vil jo bare forberede meg enda bedre på maksløftet mitt. Nå har jeg funnet ut hva som gjør meg kvalm, så da unngår vi ØL slik at jeg får spist godt, og markløften vil bli pis åvv keik.

Forøvrig har jeg grublet en del på treningsresultatene mine de siste dagene. Hovedmålet var vel egentlig å bli en del større, bli en muskuløs mann. Da styrke ikke er noe jeg har nevneverdig mye av, var dette et godt alternativ. Jeg har gått på en stor motivasjonsmell og en ikke ubetydelig sykdomssmell i løpet av 2 åra og 3-4 månedene som har gått siden jeg begynte å trene. Dette er noe jeg synes har stor betydning, spesielt da kyssesyken som også var i perioden etter jeg blei ''seriøs'' og begynte å logge her.
Nå kommer poenget (det nevnt over har jeg vel syti og gnåla over i lange tider og begynner å bli uinteressant): det er ikke til å komme bort fra at jeg er så å si like stor (evt like liten) som jeg var høsten 2006, og det irriterer meg en smule. Har også vurdert å legge ut bilde for å vise formen min nå, men en side av meg har mer lyst til å vente med å legge det ut før til sommeren. Da som et ''før-bilde'' Grin
Nuvel, det er vel egentlig ikke noe poeng å dvele ved det som var. Alt var vel nødvendig for å få den motivasjonen og treningsgleden jeg har i dag, og et resultat av at man var fersk i faget. Det er jeg derimot ikke lengre, og det er på tide å sikte mot sommerens mål.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #331 : 03. februar 2008, 23:08 »
Høres ut som du er klar til å ta treningen din på ett nytt nivå. Du har ikke hatt fremgang siden høsten 2006 (sier du), og du syns du er for liten. Hva med å se på hele kost og treningsopplegget ditt, innføre bare de mest massebyggende basisøvelsene, glemme all småspising av mat med dårlig næringsinnhold, men heller gå på en skikkelig bulk (snakker ikke om å bli feit), der du passer på å øke styrken din (og da, nesten garantert muskelmassen) for å så satse på ditt livs beste for sommeren 2009?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #332 : 03. februar 2008, 23:42 »
Ja, jeg er utrolig klar for det. Eller.. jeg er på et nytt nivå Tongue Jeg har jo hatt fremgang siden 2006 styrkemessig, men svært lite vektmessig (og størrelsemessig). Men som jeg har skrevet noen ganger så blei jeg helt slått ut av kyssesyke i fjor vår, og jeg har bygget meg opp igjen nå. Samt at fra i fjor sommer frem til nå har jeg slitt med en lei kvalme som naturlig nok har gått utover matlyst og næringsopptak i.. ja Tongue
Det er kanskje mulig med en bulk nå fremover, men det har ikke latt seg gjøre tidligere, da jeg faktisk bare ville ha kastet opp igjen  Sad
Min plan er å gradvis få skikk på næringsinntaket, sørge for en fin og stabil vektøkning, mindre alkohol og jobbe med å holde mentalt fokus. Klarer jeg det, tror jeg ting kommer. Veldig mye er altså avhengig av at kroppen min er samarbeidsvillig fra nå av.
I forhold til treningsprogrammet mitt, er det noe du synes jeg gjør feil? Eller; har du noen innspill? Satte det opp sammen med Kim i jula, så jeg har jo trua på at han vet litt hva som er lurt og ikke Wink
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #333 : 03. februar 2008, 23:52 »
Sikker på at treningsopplegget er godt nok, spesielt om Kim satt det opp sammen med deg. Når det gjelder næringsinntak så tror jeg at mange har mye å hente på å spise mer olje, grønnsaker og frukt. Tror mange fokuserer på å spise så og så mye kcal og så og så mye proteiner, uten å tenke på hva de egentlig spiser, og om de får nok olje, grønnsaker og frukt.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #334 : 04. februar 2008, 00:15 »
Sikker på at treningsopplegget er godt nok, spesielt om Kim satt det opp sammen med deg. Når det gjelder næringsinntak så tror jeg at mange har mye å hente på å spise mer olje, grønnsaker og frukt. Tror mange fokuserer på å spise så og så mye kcal og så og så mye proteiner, uten å tenke på hva de egentlig spiser, og om de får nok olje, grønnsaker og frukt.

Ja, det er helt klart. Grønnsaker og frukt blir ikke prioritert i den norske befolkningen, spesielt ikke blandt studenter.. det har rett og slett med vaner. Jeg prøver så godt jeg kan; grønnsaker til middag og knasker på gulrøtter, epler og bananer.
Setter utrolig pris på tips, råd og tilbakemeldinger fra deg, Bjørnar. Du virker som en fornuftig kar som har gode ting å komme med. Som et litt bedre svar på det du skreiv i forrige innlegg: jeg takker for tips i frohold til bulk.. jeg har tenkt mye på dette selv. men snakka med kim om det for en liten stund siden, og det kan være en god idè å gå rolig opp.. kvalitetsøkning Wink når jeg har vært vant til å spise litt for lite såpass lenge, kan det vel bli å ta seg vann over hodet å brenne på med et sykt matprosjekt. Bedre å venne seg til et høyere inntak, istedenfor å grisespise en periode, så blir man kanskje ikke så fort matlei heller.
Hvordan går det med deg og matinntaket da? Du hadde vel gått ned i vekt mens du tok gainer? Grin

Nå er det natta her Smiley
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #335 : 04. februar 2008, 13:29 »
Mandag 4. februar 2008

Trening går ut pga.. uhm.. halsbetennelse? En litt merkelig halsbetennelse; jeg kjente den først da jeg våknet i går uten at den plaget meg noe spesielt før jeg la meg. Våknet flere ganger i natt av ubehaget. Skjønte at trening ikke var noe god idè. Men er egentlig litt bedre allerede. Mandlene er hohovne.. ugh!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #336 : 05. februar 2008, 20:52 »
Setter utrolig pris på tips, råd og tilbakemeldinger fra deg, Bjørnar. Du virker som en fornuftig kar som har gode ting å komme med. Som et litt bedre svar på det du skreiv i forrige innlegg: jeg takker for tips i frohold til bulk.. jeg har tenkt mye på dette selv. men snakka med kim om det for en liten stund siden, og det kan være en god idè å gå rolig opp.. kvalitetsøkning Wink når jeg har vært vant til å spise litt for lite såpass lenge, kan det vel bli å ta seg vann over hodet å brenne på med et sykt matprosjekt. Bedre å venne seg til et høyere inntak, istedenfor å grisespise en periode, så blir man kanskje ikke så fort matlei heller.
Hvordan går det med deg og matinntaket da? Du hadde vel gått ned i vekt mens du tok gainer? Grin

Nå er det natta her Smiley

Takk for skryt Wink

Ang. bulk prøvde jeg å presisere det, men kan se jeg kunne blit missforstått. For å sette det på spissen, du trener bra men syns ikke fysikken endrer seg, ergo du spiser ikke bra nok. (Til kvervulanter: satt på spissen det fins andre faktorer Wink). Derfor ville jeg gtattm eg selv enda mer i nakken, snakker ikke om å bulke seg opp tosifret antall kg på notime, men rett og slett øke proteinmengden, kvitte seg med all drittmat ala "brødskive med pålegg" o.l

Jeg åt 20 kg kosttilskudd, tror det ble en 130 g dagen i snitt (65g prot og 65g karbo). Gikk ned.

Grunn: Jeg spiste (og spiser enda) som ei jente. Enough is enough, på tide å se trent ut med klær også Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #337 : 06. februar 2008, 01:13 »
Takk for skryt Wink

Ang. bulk prøvde jeg å presisere det, men kan se jeg kunne blit missforstått. For å sette det på spissen, du trener bra men syns ikke fysikken endrer seg, ergo du spiser ikke bra nok. (Til kvervulanter: satt på spissen det fins andre faktorer Wink). Derfor ville jeg gtattm eg selv enda mer i nakken, snakker ikke om å bulke seg opp tosifret antall kg på notime, men rett og slett øke proteinmengden, kvitte seg med all drittmat ala "brødskive med pålegg" o.l

Jeg åt 20 kg kosttilskudd, tror det ble en 130 g dagen i snitt (65g prot og 65g karbo). Gikk ned.

Grunn: Jeg spiste (og spiser enda) som ei jente. Enough is enough, på tide å se trent ut med klær også Wink

Hehe, ja.. men da er vi enige. Og ja, jeg er fullstendig klar over det; det er matinntaket mitt det er noe feil med. Spiser som ei jente jeg også. Men atter en gang; jeg synes det er vanskelig å gjøre noe med når man er konstant kvalm. Da er det lett å spise lite, for sult er en bedre følelse enn kvalme. Så på sett og vis ingen grunn til å klage på at ting ikke har gått helt som håpet, da man vet det er pga sykdom og ikke kan gjøre så mye med det.
Nå derimot; når denna halsbetennelsen har dratt sin kos og jeg føler meg pigg, så skal det etes. For nå vet jeg jo at det er øl som har gjort meg kvalm og da satser vi på at alt er fint når man unngår øl.

Hehehe, det er jo ganske godt gjort det da. Men jeg tror det er mange som tygger i seg div pulver og vekta står stille, rett og slett fordi de spiser for lite. Håper på å få begynt med gainer og kreatin veldig snart
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #338 : 11. februar 2008, 14:17 »
Mandag 11. februar 2008

- benkpress: 3x5 80kg - 1x3 80kg - 1x5 70kg
- cable cross: 3x10 12,5kg
- stående roing: 3x10 35kg
- smal nedtrekk: 3x10 47kg
- face pulls: 3x10 noe
- litt avslapning og tøying

vel, da var det trening igjen etter ei ukes opphold pga sykdom. det gikk vel forsåvidt helt greit, men en liten smell i benken blei det. utholdenheten var ikke god og jeg blei fryktelig sliten på tredje settet. nuvel. håper det er bedre neste uke. spennende om knebøyen til onsdag går bra.
skulle liksom spise godt og lade opp i helga, men det blei ikke store matfesten. helt greit, men ikke noe mer.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #339 : 13. februar 2008, 13:17 »
Onsdag 13. februar 2008

- knebøy: 5x5 80kg
- strakmark: 3x10 40kg
- tåhev: 3x10 noe
- sittende hantelcurl: 2x12 8k

ingen bra økt. jeg er ikke i form enda. kroppen er slapp.
fikk akkurat vite at jeg ikke får ta et fag (feltkurs) på studiet mitt fordi jeg ikke har forkunnskapene som kreves, selv om jeg fikk beskjed at jeg kunne ta det. forbanna fele!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #340 : 16. februar 2008, 14:52 »
Lørdag 16. februar 2008

- markløft: 5x5 100kg
- smalbenk: 3x8 60kg
- skull crushers: 3x8 12kg
- dips: 3x6-9
- div. mage

endelig en tommel opp-økt. virkelig på tide etter å ha vært svært lite fresh i nesten to uker. neste uke skal bli jævla bra, tung som f. neste markløftøkt blir i trondheim. huhei!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #341 : 18. februar 2008, 14:01 »
Mandag 18. februar 2008

- benkpress: oppvarming - 1x100kg - et tulleforsøk på 100 til - 4x5 80kg
- stående roing: 3x10 ca. 40kg
- smal nedtrekk: 3x10 57kg
- sidehev: 3x10 10kg
- rotatorcuff: 3x10 5kg
- statisk magetrening

hrmf.. ikke i godslaget i dag heller. blei bare rot, ville prøve å få til to eller tre repper på 100, men nei. resten av økta føltes bra.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #342 : 19. februar 2008, 13:20 »
Tirsdag 19. februar 2008

Morgentur rundt Store Lungegårdsvann.
Tid: ca. 30 min.
Tempo: hovedsaklig rask jogging, moderat gange når sliten.
Vær: duskregn/yr - behagelig nedkjølende
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #343 : 20. februar 2008, 18:37 »
Onsdag 20. februar 2008

- knebøy: 3x100kg (for tungt) - 3x5 90kg
- strakmark: 3x10 med noe
- tåhev: 1x10 40kg
- hammercurl: 3x6 12kg
- stangcurl: 3x8 med noe

hrm.. kvalmen er tilbake. påvirket økta noe, men jeg var generelt irritert under treninga. hadde lyst til å ta mer i bøy. så ikke poenget med tåhev. hater å kjøre biceps når jeg ikke har rørt på armene hele økta. nei, det funka ikke. ser forresten svært stygt ut for noe pers på 120 i bøy om to uker ja. pff.
oppgave  Angry
faen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #344 : 22. februar 2008, 19:40 »
Fredag 22. februar 2008

- markløft: 3x5 100kg
- sittende roing: 3x10 med noe
- smal nedtrekk: 3x10 med noe
- militærpress: 3x10 36,5kg
- smal benkpress: 3x8 60kg
- skull crushers: 3x10 11kg

en okei økt. trena sammen med maggen på 3T Pirbadet. jepp
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!