avstemning
Spørsmål: Bør jeg prøve å gå opp i vekt selv om jeg føler jeg spiser "nok", eller bør jeg bare fortsette som før og satse på at vektøkningen kommer av seg selv? (Jeg har vanskelig for å legge på meg, og går ikke opp i vekt selv om jeg over en periode prøv  (Avstemning er avsluttet: 09. november 2006, 12:47)
Du bør gå opp - 1 (100%)
Du bør fortsette som før - 0 (0%)
Stemmer totalt: 1

Skrevet av Emne: Torgeirs treningsdagbok  (Lest 69445 ganger)

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #345 : 25. februar 2008, 18:37 »
Mandag 25. februar 2008

- benkpress: 3x8 70kg
- sittende hantelpress: 1x10 14kg - 2x10 18kg
- stående roing: 3x10 42,5kg
- smal nedtrekk: 3x10 noe
- rotatorcuff: 3x10 5kg
- div mage

en okei økt, men det som skulle være dritlett benk endte med en forced rep på siste sett. merkelig.. lurer på om jeg overvurderer repstyrken min. kjørte litt sittende hantelpress til en forandring, gikk jo greit med så lette vekter, men absolutt tungt nok. prøver også å følge det som står i denne artikkelen også http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=600, så det er jo ingen hensikt å herje på sånn som før.
Begynte med kreatin i dag, håper det gjør at 110 dundrer opp neste uke  :Smiley
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #346 : 27. februar 2008, 07:52 »
Nå må du se til å psyke deg skikkelig opp og kjøre på med tunge vekter. Fullt fokus og ikke mye fjas med å kikke på damer på trening! En mp3-spiller med Pantera, Metallica, Hatebreed og Devildriver vil gjøre at du er i din egen verden blottet for silikon, brunkrem, tights og andre forstyrrende elementer!

Du skal bli større og sterkere og da må du gi det som trengs. Jeg vet du vil - du må bare få gjort det! >Cheesy

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #347 : 27. februar 2008, 21:47 »
Onsdag 27. februar 2008

- zerchers bøy: 3x8 60kg
- strakmark: 3x10 50kg
- tåhev: 2x15 + dropsett

jeg droppa å kjøre biceps i dag. føler ikke det funker å kjøre det når jeg ikke har beveget noe på de tidligere i økta. dessuten er det jo ikke gitt at man må kjøre curl for å få store armer likevel, så  ja.. jeg vet ikke jeg. samma med tåhev egentlig, så jeg kunne jo nesten kjørt to øvelser i dag Tongue vurderer å kjøre flere øvelser på beina, men ikke i dag, siden det skulle være en lett dag.

Nå må du se til å psyke deg skikkelig opp og kjøre på med tunge vekter. Fullt fokus og ikke mye fjas med å kikke på damer på trening! En mp3-spiller med Pantera, Metallica, Hatebreed og Devildriver vil gjøre at du er i din egen verden blottet for silikon, brunkrem, tights og andre forstyrrende elementer!

Du skal bli større og sterkere og da må du gi det som trengs. Jeg vet du vil - du må bare få gjort det! >Cheesy

Hehe.. jada. jeg skal motivere meg i helga. jeg gidder bare ikke denne uka. jeg tror lette treninger er dårligste motivasjonen for meg altså. jeg synes det er dritkjedelig. føles meningsløst. men 110 skal opp til mandag.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #348 : 01. mars 2008, 04:31 »
Helvete altså. To dager med frivillig jobbing for ASF (aktive studenters forening) og i dag ølskjenking og ja.. helt greit frem til halv fire da vi burde ha stengt og jeg var svært klar for å gå. Istedet er jeg hjemme ti på halv fem. Nuvel.. bare å komme seg i seng nå

Gleder meg til påskeferie, jeg er sliten. puh
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #349 : 01. mars 2008, 09:39 »
Helvete altså. To dager med frivillig jobbing for ASF (aktive studenters forening) og i dag ølskjenking og ja.. helt greit frem til halv fire da vi burde ha stengt og jeg var svært klar for å gå. Istedet er jeg hjemme ti på halv fem. Nuvel.. bare å komme seg i seng nå

Gleder meg til påskeferie, jeg er sliten. puh

Frivillig jobbing høres ikke ut som deg, gutten. Er du under påvirkning av ei dame nå, eller? Du hadde jo vært i tvil om å jobbe selv om timelønna overgikk det som Røkke og kompiser drar inn.

Og påskeferie blir bra, men da skal du faen meg brenne på så det høres i berga bortafor, pingle! Grin

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Diesel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #350 : 01. mars 2008, 10:01 »
Maxløft på en mandag er ikke så bra, etter mine personlige erfaringer...
Jeg feilet totalt på max-løfta mine nå forrige mandag, så trente lett den dagen, så slappet jeg av og spiste frem til torsdag, og da var det trøkk!
2,5kg mer enn forventet i benk
10kg mer enn forventet i knebøy
og, ikke minst:
15kg mer enn forventet i markløft! Cheesy

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #351 : 01. mars 2008, 10:36 »
Maxløft på en mandag er ikke så bra, etter mine personlige erfaringer...
Jeg feilet totalt på max-løfta mine nå forrige mandag, så trente lett den dagen, så slappet jeg av og spiste frem til torsdag, og da var det trøkk!
2,5kg mer enn forventet i benk
10kg mer enn forventet i knebøy
og, ikke minst:
15kg mer enn forventet i markløft! Cheesy

Personlig har jeg en annen erfaring med dette, og jeg er så og si alltid i best form på mandag. Nå henger nok dette sammen med at trening priorieteres veldig høyt. Jeg drikker ikke, røyker ikke og er ikke så ofte lenge ute i helgene, alt for å kunne benke mest mulig når det kommer til konkurranser.

Altså; helgene blir brukt rekreasjon og trykket er dermed størst på mandagene. Skjønt, det kommer jo an på hvilke prioriteringer man gjør i løpet av helgene.

For min del er det benk før ca alt annet... Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #352 : 01. mars 2008, 19:17 »
Frivillig jobbing høres ikke ut som deg, gutten. Er du under påvirkning av ei dame nå, eller? Du hadde jo vært i tvil om å jobbe selv om timelønna overgikk det som Røkke og kompiser drar inn.

Og påskeferie blir bra, men da skal du faen meg brenne på så det høres i berga bortafor, pingle! Grin

hahaha.. ikke noe kvinnepåvirkning nei. bare ønsket om å bli kjent med nye folk og få med seg konserter og div gratis (eller for en liten frivillig innsats en til to ganger i måneden). hehe, nei.. jeg er vel ingen arbeidsnarkoman. men jeg synes det er en god ting å jobbe frivillig for å bidra til å gjøre bergen til den utrolig bra studentbyen den er, samt at jeg jo får betalt for det bare ikke i form av harde kontanter men av musikkopplevelser og nye bekjentskaper. idealisme kanskje Wink

Maxløft på en mandag er ikke så bra, etter mine personlige erfaringer...
Jeg feilet totalt på max-løfta mine nå forrige mandag, så trente lett den dagen, så slappet jeg av og spiste frem til torsdag, og da var det trøkk!
2,5kg mer enn forventet i benk
10kg mer enn forventet i knebøy
og, ikke minst:
15kg mer enn forventet i markløft! Cheesy

Tja.. jeg skjønner hva du mener. Er vel ikke alltid jeg er helt klar for tung løfting på mandag jeg heller. Men jeg tror nok fyll, mangel på søvn og mat er den største årsaken til det, ikke det at det er mandag. Jeg skal spise det jeg kommer over i dag og i morgen, og jeg har drukket mye vann i flere dager og tatt kreatinet mitt, så jeg håper det skal gi det trykket jeg trenger. Om det har hjulpet ser jeg jo under oppvarminga på mandag.
Men takk for kommentar anyway, alltid greit å høre hvilke erfaringer folk har Wink
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #353 : 03. mars 2008, 12:27 »
Mandag 3. mars 2008

- benkpress: 8+5x60kg - 4x80kg - 1x100kg - 0x110kg
- sittende hantelpress: 3x9 18kg
- stående roing: 3x10 ca. 50kg
- smal nedtrekk: 3x10 noe
- rotatorcuff: 3x10 5kg
- div mage

haha.. for et latterlig maksløftforsøk. det var strengt tatt bare pinlig. jeg skjønte egentlig på 100kg at dette skulle holde hardt. ellers stressa jeg noe sykt, og det er jo ganske tåpelig Tongue vi får se til påska, kanskje muligheten byr seg da. uansett gidder jeg ikke sette meg noe bestemt dato, skal heller bare trene bra og maksløfte når jeg føler meg i form.

Grin
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Diesel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #354 : 03. mars 2008, 17:20 »
eg drikker ikke, røyker ikke og er ikke så ofte lenge ute i helgene
Ikke jeg heller, men trykket på trening og sant er nok ganske individuelt.


haha.. for et latterlig maksløftforsøk. det var strengt tatt bare pinlig.

Akkurat slik hadde jeg det etter mandagen jeg skulle maxe. Har ikke lyst å prøve min "teknikk" da, bare så jeg får se om det er bare meg det funker for, eller om det faktisk funker? Smiley

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #355 : 03. mars 2008, 18:21 »
Akkurat slik hadde jeg det etter mandagen jeg skulle maxe. Har ikke lyst å prøve min "teknikk" da, bare så jeg får se om det er bare meg det funker for, eller om det faktisk funker? Smiley

Hehe.. jeg tenkte på at "nå fikk du jammen meg rett". Ja, jeg kunne jo gjordt det. Et maksløftforsøk på førstkommende fredag med andre ord? (Det må bli fredag, for jeg har eksamen da og har tenkt å bruke tida frem på lesing).
Samtidig var jeg et godt stykke unna, følte jeg. Og psykisk svikta det helt. Latterlig å få prestasjonsangst når det bare er hobbytrening, men tydeligvis klarte jeg ikke ha roen. Så om det egentlig har noe for seg å prøve igjen med det første, er jeg svært usikker på Smiley
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Diesel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #356 : 03. mars 2008, 22:28 »
Fredag funker fint ja, mat og avslapping fremm til da Smiley

At psyken svikta kjenner jeg også til, ble rett deprimert Tongue

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #357 : 10. mars 2008, 17:03 »
Mandag 10. mars 2008

- benkpress: 5x5 70kg
- stående roing: 3x10 40kg
- sittende hantelpress: 3x10 18kg
- cable cross: 3x10 12,5kg
- chins smal: 8
- chins bred: 7
- nedtrekk smal: 10 lette + 8 tunge

digg å få trena igjen, men samme elendige trykket på benken som har vært lenge. føler jeg har dårlig teknikk. men greit nok, skulle være litt lett i dag og hadde heller ingen spotter. tror jeg må kjøre mer mengde. fikk helt ufattelig pump i kassa og lats. så nesten litt dumt ut da jeg rusla forbi fakultetet i treningstøy.. ble indirekte kommentert av noen bekjente Grin
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #358 : 19. mars 2008, 01:18 »
Tirsdag 18. mars

Joggetur/gåtur i nærområdet, opp til Solmyrås. Passelig stigning i passelig tempo, grei 45-60 min. tur, tror jeg.

Ellers er det lite trenings om dagen. Akkurat hatt besøk av Kim og vi har kikket litt på div Dietmar-programmer, så det ser ut til at jeg begynner med Mengdetreningsprogrammet over påske. Ellers blir det vel en økt på Ulefoss til fredag. Få en liten teknikkvurdering på spesielt bøyen da jeg har slitt litt med den etter jul, men også marken. Løfting etter dagsform, håper på noe tungt, men har ikke trua Tongue
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #359 : 22. mars 2008, 12:48 »
Fredag 21. mars 2008

Treningsøkt med Kim på Ulefoss i kjellern til Frode Rui. Planen var å teste litt maksløfting. Ingen vanvittige mål, men litt for å se hvor i lendet ting lå. Har vel egentlig aldri prøvd maksløft i hverken bøy eller mark før, så det var strengt tatt på tide Tongue
Nuvel, slik gikk økta..

Knebøy:
 - 10x40
 - 8x60kg
 - 6x80kg
 - 4x100kg
 - 1x110kg
 - 1x120kg <- Kim startet ikke filmen, så jeg måtte løfte en gang til
 - 1x120kg <- film
Benkpress:
 - 10x40kg
 - 8x60kg
 - 3x80kg
 - 1x100kg
 - 0x107,5kg
 - 0x105kg
Markløft:
 - 5x75kg
 - 5x75kg
 - noex110kg
 - 1x130kg
 - 1x150kg <- film

Artig økt, moro å få til løftinga for en gangs skyld. Gir motivasjon frem mot sommeren. Bare få til benken nå. Men tålmodighet gjelder.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!