Skrevet av Emne: Spørsmål til dere jenter?  (Lest 1153 ganger)

Utlogget 123456

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Spørsmål til dere jenter?
« : 24. oktober 2006, 12:07 »
Min samboer er blitt gravid og jeg har en del spørsmål til dere trenende jenter:

(vet ikke helt om jeg er på rett plass her inne men..)

1. Hvor lenge kan man fortsette treningen med tanke på intensitet, tunge vekter etc. Er det vanlig å tenke det vanlige med at man skal lytte til kroppen eller er det øvelser (eks. knebøy) man bør utelate..?

2. Kosthold. Hva med proteinshaker, tilskudd generelt? Har fått med meg at CLA ikke skal brukes. Er det andre ting vi bør være obs på?


Har egentlig mange spørsmål og jeg vet det sikkert er mange erfaringer her. Det hadde vært kjekt om dere aktive jenter / mødre har noen kommentarer til oss vedrørende kosthold og trening.

På forhånd takk for svar Cheesy

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

SV: Spørsmål til dere jenter?
« #1 : 24. oktober 2006, 12:24 »
Nå er ikke jeg jente, men dama min er også gravid nå og jeg har plukket opp et par ting legen fortalte oss. Hun kan leve som normalt, men kan holde seg unna og makse i knebøy og mark for og si det sånn.

Ut av tilskudd så er det lurt å ta folsyre det gir en økt sjanse for at graviditeten skal gå bra.
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget Vilde

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

SV: Spørsmål til dere jenter?
« #2 : 24. oktober 2006, 12:28 »
Mange velger slutte med proteintilskudd , dette trenger man vel strengt tatt ikke slutte med. Men nå er det så at mange tror det kan skade næringsopptaket til forsteret..
Dette må hun nesten finne ut av selv, hva hun ønsker.
Der er ikke påvist noe negativt med å ta proteinpulver, men heller ikke påvist det motsatte..

Ang trening:
kan fullt ut trene bra, frem til man er nesten fullgått. men man skal lytte til kroppen.
Tunge pressøvelser ( knebøy o.l. ) vil man selvfølgelig ikke kjøre i slutten av svangerskapet.
men så lenge hun ikke har bekkenløsning eller andre problemer, er det greit å ha en del tøyeøvelser ; her kan hun også øve på pusteøvelser , da pusteteknikk er like viktig under trening , som under en fødsel.

CLA:
Dette er en fettsyre , og den blir ikke anbefalt gravide pga de ikke vet virkningen av den på fosteret. Da ville jeg heller brukt Udo's Choce , da denne også er renere enn tran. ( tran KAN inneholde spor av giftstoffer fra havet)

mat/kosthold:
Spist ofte og sunt. ikke overspis . Man spiser ikke for to , selv om man er gravid.
Styr unna sukker og matvarer som inneholder sukker, da det i det siste har vist seg sammenheng mellom mors sukkerinntak og diabetes hos nyfødte.


Ellers er det ganske få endringer iht vanlig livsstil og slikt.

Lykke til som blivende far , og mor.

Med hilsen
Vilde

Utlogget elicca

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 130

SV: Spørsmål til dere jenter?
« #3 : 24. oktober 2006, 12:35 »
Har hørt at gravide skal ungå kreatin.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!