Skrevet av Emne: Kali Sikaran videoer  (Lest 7351 ganger)

Utlogget Andreas_F

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

Sv: Kali Sikaran videoer
« #30 : 26. november 2006, 20:18 »
toxic har rett. Det er ikke bare han som interiserer seg for sånt;)
Selv om jeg ikke trener stickfighting så ser du jo at måten dogbrothers trener på er den mest effektive formen. Uansett hvor publikumsvennligt det er.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Kali Sikaran videoer
« #31 : 26. november 2006, 20:18 »
Hvor lang tid tar det för folk blir lei av TMA vs MMA diskusjonen? Du må da ha hatt dette som favoritt diskusjon i en del år nå Tåkksikk... Er du ikke snart lei?
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Kali Sikaran videoer
« #32 : 26. november 2006, 20:46 »
Hvor lang tid tar det för folk blir lei av TMA vs MMA diskusjonen? Du må da ha hatt dette som favoritt diskusjon i en del år nå Tåkksikk... Er du ikke snart lei?

Det er fortsatt en like reell diskusjon den dag i dag, selv om det overhodet IKKE var poenget med denne diskusjonen - det er det du som tillegger den. Jeg spør nå etter videoer - samtidig som jeg også gir uttrykk for at jeg ikke synes de videoene som var lagt ut så ut som noe særlig realistisk. Ganske naturlig med tanke på at mange kali utøvere jeg har pratet med proklamerer kali som svært realistisk med tanke på stickfighting osv.

Men nok om det: Jeg spør igjen: Finnes det videoer?

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Kali Sikaran videoer
« #33 : 26. november 2006, 21:17 »
Så du ikke mine kule filmer toxic? Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Kali Sikaran videoer
« #34 : 26. november 2006, 22:42 »
Jepp Hr.Thyve, synes det var to bra filmer Smiley Men ettersøkte Kali filmer som også viste sparring og kamp - hvis det da finnes?

Utlogget roed89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

Sv: Kali Sikaran videoer
« #35 : 26. november 2006, 22:59 »
Jepp Hr.Thyve, synes det var to bra filmer Smiley Men ettersøkte Kali filmer som også viste sparring og kamp - hvis det da finnes?

om det finnes?

klart det gjør, youtube kan sikkert hjelpe deg...
kamper fins, johan skålberg er jo verdensmester i både kniv og stick (tror det var fullkontakt) og det blir man jo ikke uten kamper?
Og ingen kamper uten sparring først?

jeg har sparret en god del på kali treninger selv jeg...

Utlogget roed89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

Sv: Kali Sikaran videoer
« #36 : 26. november 2006, 23:04 »
Molde? jeg også... eller skjevika da... de driver nesten bare med kali sikaran nå...

hehe trener der nå jeg...

vi trener vel slik jeg har forstått det med kali sikaran som hovedgesjeft.
jkd er en sideaktivitet om man kan kalle det det, men vi har likevel en god del jkd innimellom.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Kali Sikaran videoer
« #37 : 26. november 2006, 23:29 »
om det finnes?

klart det gjør, youtube kan sikkert hjelpe deg...
kamper fins, johan skålberg er jo verdensmester i både kniv og stick (tror det var fullkontakt) og det blir man jo ikke uten kamper?
Og ingen kamper uten sparring først?

jeg har sparret en god del på kali treninger selv jeg...

nå har jeg søkt litt rundt og alt jeg finner er de samme lame oppvisningene...alt foregår enten oppsatt eller ved at motstanderen ikke gjør motstand - dvs det samme som å slå på en dukke...

så det finnes fullkontaktskonkurranser i kali? hvor er videoene, noe må da ha blitt filmet? hadde vært artig å sett no "real action"...

Utlogget roed89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

Sv: Kali Sikaran videoer
« #38 : 26. november 2006, 23:51 »
hmmmm

merkelig..
Sjekk kalisikaran.com og sus litt rundt der, les om jhan skålberg osv.
Personlig har jeg sett FMA filmer der man tar påseg fullkontakt utstyr og går med sticks fullkontakt....

såvidt jeg vet har ikke kali sikaran egne konkurranser men man deltar i større turneringer der man faktisk blir verdensmaster mot andre stilarter..
(rett meg noen!)

Uansett.... sparrer gjør man uansett på kali-trening!
Tviler du så kan du ta deg en tur...

Viss noen kali-instruktører ser dette og finner feil... rett meg...

Utlogget KentAndré

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 920
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 920

Sv: Kali Sikaran videoer
« #39 : 27. november 2006, 00:53 »
johan skålberg er jo verdensmester i både kniv og stick (tror det var fullkontakt)

En fullkontakt kniv-kamp, kunne jo vært interesant..... eller hva med "knivsticking" (kombinasjon av kniv og stick...?) Smiley

Utlogget roed89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

Sv: Kali Sikaran videoer
« #40 : 27. november 2006, 01:02 »
En fullkontakt kniv-kamp, kunne jo vært interesant..... eller hva med "knivsticking" (kombinasjon av kniv og stick...?) Smiley

det fins...
mer vet jeg ikke, jeg har bare såvidt vært borti det, jeg holder vel fremdeles på å lære meg basic...Tongue

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Kali Sikaran videoer
« #41 : 27. november 2006, 11:09 »
Som det har blitt nevnt tidligere her så er jo dog brothers filmene å annbefale for de som vil se fullkontakt stick-fighting. Under min "kali-kariäre" så blev det også noe sparring (pikiti tirsia. pikiti-tirsia.net) men jeg må innrömme att det ikke var vanlig. Mye av sparringen foregikk utenfor de ordinarie treningene, og var kun for de spesiellt interesserte. Da var det som regel sparring med tynne rattan kjepper, fekte hjelm og håndbeskyttelse som var normen. Noen av gutta der kjörte på ganske hardt, men det var som sagt ikke så ofte det skjedde.
På generellt grunnlag når det gjleder kali (uten å ha noe erfaring med kali sikaran) så har jeg inntrykk av att det blir lagt allt for mye vekt på "pinne vifting" framfor mer realitets baserte treningsmetoder. Når det er sagt så er kali (igjen på generellt grunnlag) å regne som de bedre når det er snakk om "dead patterns" og annet vissvass.

På en annen side så har jeg inntrykk av att gjennomtrekken i de fleste grupper er ganske höy, og att andelen nybegynnere derfor ofte er höy. Dermed blir man nödt til å legge mye vekt på basic aka "pinne-vifting"...

(Fölgende er ikke myntet mot spesifike persjoner her, så ingen trenger å skrive noen flaming motinnlegg)
Det er vel innefor kali som innefor de fleste andre kampsporter utöverene man må se på når man vil gjöre seg opp en mening om sytemet. Og let´s face it: 90% av de som driver med kampsport (meg selv inkludert) er hobby utövere som ikke har tenkt seg ut i krigen med det förste. Vi trener for å ha det göy. Noen synes 420 grader spinnkick er göy, andre liker "pinne-vifting" og noen liker å rulle rundt med svette mannfolk. Nå tillhörer jeg den siste kategorien, men jeg gidder ikke å henge meg for mye opp i att andre ikke liker det samme som meg, eller ikke trener på samme måte som meg.

La folk holde på med det de vil Smiley

 
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget roed89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

Sv: Kali Sikaran videoer
« #42 : 27. november 2006, 14:49 »
Som det har blitt nevnt tidligere her så er jo dog brothers filmene å annbefale for de som vil se fullkontakt stick-fighting. Under min "kali-kariäre" så blev det også noe sparring (pikiti tirsia. pikiti-tirsia.net) men jeg må innrömme att det ikke var vanlig. Mye av sparringen foregikk utenfor de ordinarie treningene, og var kun for de spesiellt interesserte. Da var det som regel sparring med tynne rattan kjepper, fekte hjelm og håndbeskyttelse som var normen. Noen av gutta der kjörte på ganske hardt, men det var som sagt ikke så ofte det skjedde.
På generellt grunnlag når det gjleder kali (uten å ha noe erfaring med kali sikaran) så har jeg inntrykk av att det blir lagt allt for mye vekt på "pinne vifting" framfor mer realitets baserte treningsmetoder. Når det er sagt så er kali (igjen på generellt grunnlag) å regne som de bedre når det er snakk om "dead patterns" og annet vissvass.

På en annen side så har jeg inntrykk av att gjennomtrekken i de fleste grupper er ganske höy, og att andelen nybegynnere derfor ofte er höy. Dermed blir man nödt til å legge mye vekt på basic aka "pinne-vifting"...

(Fölgende gjelder ingen spesifike persjoner her, så ingen trenger å skrive noen flaming motinnlegg)
Det er vel innefor kali som innefor de fleste andre kampsporter utöverene man må se på når man vil gjöre seg opp en mening om sytemet. Og let´s face it: 90% av de som driver med kampsport (meg selv inkludert) er hobby utövere som ikke har tenkt seg ut i krigen med det förste. Vi trener for å ha det göy. Noen synes 420 grader spinnkick er göy, andre liker "pinne-vifting" og noen liker å rulle rundt med svette mannfolk. Nå tillhörer jeg den siste kategorien, men jeg gidder ikke å henge meg for mye opp i att andre ikke liker det samme som meg, eller trener på samme måte som meg.

La folk holde på med det de vil Smiley

 



enig:P

Men ang. sparrig, så kan det hende vi driver med mer sparring enn vanlig fordi vi driver med jkd litt ved siden av kali...

eller så er jeg ute og kjører:P

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!