Skrevet av Emne: Egg før leggetid?  (Lest 4273 ganger)

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Egg før leggetid?
« : 03. november 2006, 08:59 »
Egg er jo som alle vet en av de beste proteinkildene som finnes. Og inneholder bare godsaker som gjør godt i kroppen for en hver treningsnarkoman.

Men hva tenker dere om å kjøre i seg 4-5 egg før leggetid? Bløtkokt. Det pleier jeg å gjøre.

Hvorfor? Jo fordi at fast føde er fint å få i seg, sånn at kan ligge å godgjøre seg i magesekken og gi deg de dyrebare proteinene i løpet av natten. Også hørte jeg fra en hardbarka konkurranse mann at det er greit å få i seg fett i løpet av natten. Dette skulle visstnok vært bra for testosteron nivået. Dessuten er egg mettende og veldig godt. Kjapt og lage og ikke så altfor dyrt heller.


Det jeg da lurer på er ... Hvor kjapt brytes egg ned i magesekken? Er kasein proteiner bedre å bruke? Er det med fett før leggetid gunstig? (sliter med lav forbrenning og legger på lett på meg)

Utlogget lillekristian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 181

SV: Egg før leggetid?
« #1 : 03. november 2006, 10:11 »
Meget intressant!!!!

Eter en del smør-krem (plomme, smør, melis) på kveldstid når jeg skal opp i vekt, og da sover jeg ultra-bra og våkner med voldsom 'anabol' følelse og 'tykke fingre'.... Har lurt på om det rett og slett er kalori-mengden, men kan tenkes eggeplommene har noe spesielt i seg eller at fettmengden gjør utslaget.

Det argumentet om at kroppen trenger fett ila natta stemmer med alt jeg har lest om testosteron. Må være metta fett såklart.

Oppskrift:
Bland 250g smør og 250g melis i varmt vannbad. Rør i 6 eggeplommer. Avkjøl og et med skje!

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
SV: Egg før leggetid?
« #2 : 03. november 2006, 10:15 »
Meget intressant!!!!

Eter en del smør-krem (plomme, smør, melis) på kveldstid når jeg skal opp i vekt, og da sover jeg ultra-bra og våkner med voldsom 'anabol' følelse og 'tykke fingre'.... Har lurt på om det rett og slett er kalori-mengden, men kan tenkes eggeplommene har noe spesielt i seg eller at fettmengden gjør utslaget.

Det argumentet om at kroppen trenger fett ila natta stemmer med alt jeg har lest om testosteron. Må være metta fett såklart.

Oppskrift:
Bland 250g smør og 250g melis i varmt vannbad. Rør i 6 eggeplommer. Avkjøl og et med skje!

Du må virkelig beklage, men det der hørtes helt sinnsykt j%#@ig ut!!!!
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Egg før leggetid?
« #3 : 06. november 2006, 11:32 »
Den bulke oppskriften din tror jeg at jeg holder meg unna av Smiley er bulk nok fra før av. Kunne heller tenke meg å bli litt mere definert, en fedmifisert Smiley hehe

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Egg før leggetid?
« #4 : 06. november 2006, 11:37 »
Meget intressant!!!!

Eter en del smør-krem (plomme, smør, melis) på kveldstid når jeg skal opp i vekt, og da sover jeg ultra-bra og våkner med voldsom 'anabol' følelse og 'tykke fingre'.... Har lurt på om det rett og slett er kalori-mengden, men kan tenkes eggeplommene har noe spesielt i seg eller at fettmengden gjør utslaget.

Det argumentet om at kroppen trenger fett ila natta stemmer med alt jeg har lest om testosteron. Må være metta fett såklart.

Oppskrift:
Bland 250g smør og 250g melis i varmt vannbad. Rør i 6 eggeplommer. Avkjøl og et med skje!

Forklar?

Dette er noe av det dummeste jeg har lest.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Egg før leggetid?
« #5 : 06. november 2006, 11:48 »


Det argumentet om at kroppen trenger fett ila natta stemmer med alt jeg har lest om testosteron. Må være metta fett såklart.

Du kan ikke lure folk på denne måten. Det er nok av uvitende mennesker på forumet som lett ville ha falt for denne påstanden.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Egg før leggetid?
« #6 : 10. november 2006, 10:01 »
"Det jeg da lurer på er ... Hvor kjapt brytes egg ned i magesekken? Er kasein proteiner bedre å bruke? Er det med fett før leggetid gunstig? (sliter med lav forbrenning og legger på lett på meg)"

Noen som kan hjelpe meg her eller? Smiley

Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

Sv: Egg før leggetid?
« #7 : 12. november 2006, 09:58 »
jeg vet at protein(for mye enn kroppens behov) kan føre til veskeansamling i kroppen,noe som vil forklare dine tykke fingre. ang hvor kjappt det brytes ned kommer jo ann på hva du spiste sammen med eggene.

Utlogget tjukk,skallet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

Sv: Egg før leggetid?
« #8 : 14. november 2006, 21:07 »
Her var det mye teite svar.
Jeg lurer også på hvor fort egg-protein brytes ned. Alltid sett for meg det som en "treg" proteinkilde. Mener å ha lest det. Jeg tror også den er gunstig før leggetid pga av at egg ikke innholder så mye kalsium som vil hindre opptak av sink... For dem som bruker ZMA før leggetid.

Jeg for min del holder meg til maks 2 hele egg og 4-6 eggehviter.

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Egg før leggetid?
« #9 : 16. november 2006, 11:27 »
Spis 5egg å 0,5l melk eller noe før leggetid,melk å egg er god kombinasjon.

roddan

  • Gjest
Sv: Egg før leggetid?
« #10 : 16. november 2006, 11:33 »
Mye lettere å bare hive i seg en shake før man legger seg.

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Egg før leggetid?
« #11 : 16. november 2006, 11:36 »
Vokser mere på mat:)

Utlogget lillekristian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 181

Sv: Egg før leggetid?
« #12 : 16. november 2006, 12:12 »
Det er superdigg - det samme som det gule fyllet på suksess-terte.

Testosteron lages av metta fett. Hvis kroppen får metta fett utenfra lager den mer T enn hvis den må lage fettet 'fra bunnen av'. En forskningsrapport jeg så referert til, konkluderte med at hvis en mann eter fettet på koteletten vil den økte T-ptoduksjonen OVERKOMPANSERE i økt forbrenning, slik at kalorisummen fra fett-stripa blir negativ (kvinnekroppen har svakere T-respons så kalorisummen blir positiv).

Var det noe mer du ville vite? Du tror kanskje at metta fett er usunt, slik ernærings 'ekspertene' sa på 70-tallet? Du tror kanskje at fett gjør deg feit?

Du har helt rett i at det er utrolig mye bullshit i omløp, og jeg prøver å gjøre mitt for å rydde opp etter 40 års propaganda og misinformasjon fra margarin-bransjen, sukker-bransjen, korn-bransjen og tør jeg si.. proteinpulver-bransjen...

Utlogget knarfern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Egg før leggetid?
« #13 : 24. november 2006, 01:17 »
lillekristian er så overbevisende at jeg begynner å tru på det han sier, hjelp meg her a

Utlogget neven

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 436

  • ssk
Sv: Egg før leggetid?
« #14 : 24. november 2006, 01:39 »
Det er superdigg - det samme som det gule fyllet på suksess-terte.

Testosteron lages av metta fett. Hvis kroppen får metta fett utenfra lager den mer T enn hvis den må lage fettet 'fra bunnen av'. En forskningsrapport jeg så referert til, konkluderte med at hvis en mann eter fettet på koteletten vil den økte T-ptoduksjonen OVERKOMPANSERE i økt forbrenning, slik at kalorisummen fra fett-stripa blir negativ (kvinnekroppen har svakere T-respons så kalorisummen blir positiv).

Var det noe mer du ville vite? Du tror kanskje at metta fett er usunt, slik ernærings 'ekspertene' sa på 70-tallet? Du tror kanskje at fett gjør deg feit?

Du har helt rett i at det er utrolig mye bullshit i omløp, og jeg prøver å gjøre mitt for å rydde opp etter 40 års propaganda og misinformasjon fra margarin-bransjen, sukker-bransjen, korn-bransjen og tør jeg si.. proteinpulver-bransjen...

Hvor gammel er du? Kan du legge ut linken til forskningsrapporten?



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!