avstemning
Spørsmål: Hva tror du en PT koster pr time?  (Avstemning er avsluttet: 25. november 2006, 18:31)
100kr - 0 (0%)
200kr - 3 (15.8%)
300kr - 3 (15.8%)
400kr - 7 (36.8%)
500kr - 2 (10.5%)
600kr - 3 (15.8%)
700kr - 0 (0%)
800kr - 0 (0%)
900kr --> - 1 (5.3%)
Stemmer totalt: 18

Skrevet av Emne: PT verdt prisen  (Lest 16958 ganger)

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
PT verdt prisen
« : 08. november 2006, 20:50 »
Personlig Trener(PT) har blitt utrolig populært på veldig kort tid i Norge. Trenden i USA, Australia og Asia viser at dette er et fenomen som kommer til å øke i omfang også her hjemme.

Mange ser ikke forskjellen på PT og vanlig instruktør på treningssenterne. Dette er ofte med rette da enkelte PT'er har værre innsikt i treningskunnskaper, såvel teoretisk som praktisk, enn mange av kundene på et treningssenter.

Jeg vil med denne tråden gi alle en mulighet til å gi sine innspill om hvordan man kan forbedre personlig trening i Norge i dag.

PRIS:
Kostnadene for en PT er ofte diskuterte blandt de som ikke benytter seg av tilbudet. Blandt kunder derimot er det aldri en kommentar på prisen.(Sondre's erfaring)

En PT's timepris er ofte satt på dette grunnlaget:
- Kostnad for bruk av treningssenter: 80-100kr
- Skatt: 28-35% av inntekten
- Datautstyr(PC, skriver, internettoppkobling)
- Kontormateriell(Papir, skriverblekk/toner, permer, skilleark, stempel, faktura-ark, frimerker etc.)
- Arbeidsklær (Sko til ute og innebruk samt sykkelsko, trøyer, overtrekksklær, regntøy, svømmetøy, sokker etc)
- Telefon
- Avtalebok
- Regnskapsfører/Revisor
- Midler til videreutdanning

Betaler en kunde en personlig trener for et treningsprogram koster dette oftest kun en enkelt time med PT(ca 400-1000kr)
For en PT innebærer dette å sette av en time med kunden for prat og gjennomgang av aktuelle øvelser i tillegg til litt forklaring til treningsopplegg. I tillegg betyr det arbeidstid bak PC for å skrive ut ferdig treningsprogram/treningsplan som et håndfast produkt for kunden, dvs ca 1 times arbeidstid. Kunden får dermed to timer av PT'ens tid for 1 betalt time.

Soje

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: PT verdt prisen
« #1 : 08. november 2006, 21:24 »
Trenerutdannede personer innen idretten i norge gjør slikt gratis... men det forutsetter selvfølgelig at man er idrettutøver.

De programmene er gjerne litt mer kompliserte også, noe som ikke erpopulært i en verden hvor alt skal være lett, kjapt, forståelig og helst ferdig på null komma niks...
Wink

Utlogget TAFATT

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 296

SV: PT verdt prisen
« #2 : 08. november 2006, 21:38 »
for 1000 kr for man sikkert 3 mnd på et treningssenter, lærer sikkert mer på egenhånd enn hva en pt kan lære deg på 1 time ? trenigsprogram finner man på nett.. og tips for man av de store gutta : )
Alle Forbedringer er til det bedere.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: PT verdt prisen
« #3 : 08. november 2006, 22:43 »
Trenerutdannede personer innen idretten i norge gjør slikt gratis... men det forutsetter selvfølgelig at man er idrettutøver.

De programmene er gjerne litt mer kompliserte også, noe som ikke erpopulært i en verden hvor alt skal være lett, kjapt, forståelig og helst ferdig på null komma niks...
Wink
Der har du problemet på det meste blandt dagens mennesker, nemlig at resultater skal komme uten slit og det helst i går.

for 1000 kr for man sikkert 3 mnd på et treningssenter, lærer sikkert mer på egenhånd enn hva en pt kan lære deg på 1 time ? trenigsprogram finner man på nett.. og tips for man av de store gutta : )

Jeg har sett og lært bort mer på en time enn hva personer som har trent flere år har klart å lære seg selv ved hjelp av treningsprogrammer på nett og tips fra de store gutta.

Problemet for mange er at de går i den fella og blander sammen alle tips og råd og mikser sammen teori fra mange forskjellige nettsteder og personer og ender opp med sine egne sannheter som ikke fungerer i det hele tatt.

Hos meg får man to timer for 1000kr. Enkelte PT'er som tar opp mot og kanskje over 1000kr/time er utrolig dyktige mentale trenere i tillegg.

Kanskje det er verdt å spandere på seg 1000kr for å få et opplegg som fungerer. Over et helt år koster et medlemsskap på treningssenter ca 400-500kr/mnd(4800-6000kr/år) To timer med PT tilsvarer en økning i medlemsavgiften med ca 100kr pr mnd. Det høres ut som en billig investering for meg. De hundre kronene er det mange som bruker på et eller annet helsekostprodukt eller noe annet søl i butikken flere ganger pr mnd. Dessuten får man noe verdifult igjen.

Soje

Figuz

  • Gjest
SV: PT verdt prisen
« #4 : 08. november 2006, 22:46 »
Jeg vil selv bli PT, og dette innlegget gav meg litt mer informasjon Smiley
Honnør!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: PT verdt prisen
« #5 : 08. november 2006, 22:51 »
Greit å dra frem det med selvkost. Mange konsumenter synes å ikke forstå at det finnes kostnader for en bedrift/næringsdrivende.

Forøvrig er det vel så greit som at tilbud/etterspørselsgraden styrer prisen. Jeg tror etterspørselen kommer til å fortsette å øke med tiden framover.

Når det gjelder kompetansen, så er min erfaring at PT-stempelet ikke akkurat er noe kvalitetsstempel. Har møtt mange utrolig dårlige personlige trenere. Mange av dem synser rundt med de teoriene som de fleste av medlemmene på forumet her har forstått at er tull etter et par innlegg.

EDIT: Så avstemningen nå. Den synes jeg var useriøs, Sondre. Tongue

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: PT verdt prisen
« #6 : 08. november 2006, 22:56 »
Synes ikke den avstemningen blir særlig treffende/relevant. En fotballkamp er et underholningsprodukt, imens godteri smaker godt. Personlig veiledning av en trener er vel derimot noe som skal være nyttig, og gi kunden (betydelig) økt innsikt i hvordan han eller hun bør trene for å nå sine respektive mål. Å sammenligne disse utgiftene mot hverandre blir lite fruktbart....

andreassk

  • Gjest
SV: PT verdt prisen
« #7 : 08. november 2006, 23:05 »
Hadde ikke nølt med å hatt en PT, hadde jeg bare hatt råd. En time med deg er det samme som 4-5 mnd på treningssenter. Kunskapen før jeg gjennom Myo, og treningsinstruktørene er mer enn god nok for de fleste, bare man velger rett senter Smiley

For eldre folk og overvektige syns jeg det er svært viktig å få veiledning. Det er trossalt helsa det handler om, og det er mye viktigere å bruke noen kroner på, enn på annet tull man strengt tatt ikke trenger. 

 

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: PT verdt prisen
« #8 : 08. november 2006, 23:58 »
Jeg jobber selv som PT, og her er mine kommentarer:

Jeg synes selv at PT er dyrt, men dersom man virkerlig står på med treningen er det verdt det, les forøvrig om hun som hadde slag som jeg har trent:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29125.630

Under tittelen spy-økt...

Forøvrig er min erfaring at enkelte synes PT er for dyrt, men det er ofte de som ikke gjør en ordentlig innsats og ikke vil yte det som trengs.

Jeg har jobbet som pt siden Mars i år på xxx, og må si at det er tungt å få nok kunder. Dessuten er det noe usikkert også, da det hender at kunder faller fra pga ulike årsaker.

De færreste er villig til å yte det som trengs for å endre kroppen sin... Det er utrolig mange late mennesker!

Nå vet ikke jeg hvordan det er med Soje, og om han har fult opp eller ikke, men tror det varierer mye fra sted til sted dette med personlig trening.

Veldig mange personlig trening timer rundt omkring er såkalte "JALLA-timer". Timer hvor man bare må komme seg gjennom med en kunde som ikke er spesielt interessert i treninga i det hele tatt. De har kanskje et ØNSKE om å komme i bra form, men er ikke villig til å yte det som trengs.

Som personlig trener er den største utfordringen å MOTIVERE folk. Det er ikke nok å ha kunn treningskunnskap.

Jeg føler at utdannelsen for personlige trenere er altfor dårlig. Men det kan forøvrig sies om mange andre yrkesgrupper også. At man kan ta et kurs på NIH eller AFPT og bestå dette og kalle seg personlig trener er egentlig latterlig. Det burde vært et flerårig studie som dekket mange aspekter i tillegg til treningen, og på dette studiet burde det vært obligatorisk hardcore trening også.

Det er synd og skam å si at det finnes uteksaminerte personlige trenere som aldri har kjørt en skikkelig knebøy-økt i hele sitt liv.

De som i første rekke har god bruk for personlig trener er de som ikke klarer på egenhånd å trene intensivt nok til å få resultater, eller som har manglende kunnskaper til å få til resultater.

Dere aner bare ikke hvor mye jalla som blir utført rundt omkring, la meg nevne i fleng:

BOSU ball øvelser i fleng - som alle vet er dette sirkus-øvelser deluxe.

"Entertainment Training"
by Charles Poliquin


The BOSU ball? The BOSU ball is a Swiss ball for morons! For one thing, when you stand on it you're always bowlegged. Why do you want to get into a position that's not good for your knees and ankles? What about doing it on one foot? So what, then you have to reduce the load! I call this "entertainment training," not strength training. And any time I see that horseshit, I want to kick the personal trainer in the head with a pair of steal-toe construction boots.


Charles Poliquin trenger ingen introduksjon - enhver treningsentusiast burde vite hvem dette er. Stikkord: styrketrening, t-nation.com

Han har også skrevet en artikkel angående dette temaet.

Over til jalla-øvelser igjen:

Utfall gjennom hele helsestudioet med lette vekter... Dette brenner litt i bena ja, men spesielt mye utbytte før man ikke av det.

En kvinne som er litt overvektig og som vil ha resultater og en stram kropp får ikke det av denne øvelsen. Her er det DIETT, HIIT, og EFFEKTIV og INTENSIV styrketrening som er svaret.

Hvor lett er det å få en 45 år gammel kvinnelig PT-kunde som er litt slapp både i fisk og vilje til å kjøre f.eks. utfall eller knebøy til hun ligger på gulvet og trygler om nåde Huh

Nei, for det er vondt og fælt og det som verre er, og andre kunder tror du er den sadomachosisten som trener henne så hardt.

Det er omtrent ingen som gjør det som trengs for å oppnå endringer i kroppen sin.

Jeg er sikker på at dette er noe som Soje også klør seg i hodet over.

Å selge en PT-kunde 1 eller 2 timer med PT og et treningsprogram for 1000,- spenn er rimelig verdiløst for de fleste. Hadde derimot kunden investert i to timer i uka, i tillegg trent på egenhånd, og passer på dietten, da kunne vi snakke.

Intet treningsprogram kan gjøre en kunde i kanonform om de ikke klarer å trene på egenhånd. Er det flinke utøvere som trenger et opplegg er det såklart annerledes.

På xxx er alltid minste antall PT-timer tre klipp. Jeg synes også dette er for lite. 10 timer bør være minimum for at man i det hele tatt skal kunne oppnå noe som helst!

Det har gått opp og ned med PT-timer for min del - men nå om dagen er det omtrent tørske, virker som at alle har gått i dvale! Besøket på senteret er ganske skralt det også.

Folk generelt sett er noen jævla slappfisker (unnskyld banningen!).

Men sett fra en annen side så gjør mennesker bare det som er nødvendig for å overleve. Før i tiden var det viktig å slå gress med ljå, hogge ved og bære vann - simpelthen fordi man skulle overleve, men i dag må man bare jobbe, og så lenge man klarer det, og enkelte gjør jo ikke det engang, men er trygdet eller går på sosialen eller er sykemeldte. Ergo, er treningen en TILLEGSGREIE, som langt de færreste prioriterer. Mennesket av natur er en lat skapning, og gjør ikke mer enn nødvendig.

Hvor mange prosent av de innmeldte på et treningssenter trener minst 3 ganger i uka, uke etter uke, mnd etter mnd, år etter år, det er ikke mange. Jeg vil tippe under 5%...

Det er kontinuitet i treningen og det å ha det som en livsstil som er viktig. Alt annet, antall repetisjoner, hvilke øvelser man skal ta sist og først blir bare vås i forhold til kontinuitet i trening. ikke at det ikke er viktig, men som ansatt på et helsestudio er den viktigste oppgaven å få mennesker til å trene godt og jevnlig. det er en kjempeutfordring.

nnn og xxx, og sikkert andre kjeder verver folk så det synger etter med bindingstid, og det er stygt å si det, men det er nok kalkulert med at et visst antall medlemmer IKKE bruker medlemskapet sitt. For hadde ALLE som er medlemmer faktisk trent ville det være så stappa at alle ikke kunne fått trent!

Det er så mye pingle trening at hjertet mitt gråter hver eneste dag. Leg-extensions, leg-curls, idiotiske gluteus øvelser, biceps-curls, jalla-grippe timer som flow-på-stor-ball og andre "vanvittig bra timer" som egentlig bare er konstruert for at folk skal gå på de slik at man kan tjene penger...

men på den annen side er ikke alle faktisk interessert i å få så mye endring i kroppen sin, noen er bare interessert i å "begrense forfallet", eller er der bare for å ha det gøy, eller bare for å sosialisere, så vi kan ikke dra alle under en kam. Alle kan ikke være fitnessutøvere som Soje, eller styrkeløfter som meg.

Soje sin kompetanse kan være null verdt for noen, og veldig mye verdt for andre. Det at man faktisk er medlem her på treningsforum viser at man er over snittet interessert i trening, og de fleste av de som er medlemmer her kan nok klare seg langt på vei alene i treningen.

Det er mange noobs der ute, og mange av de betaler en PT for å komme i god form, men følger ikke opp med kosthold og trening på egenhånd, og får ikke noen særlige resultater, men bruker mye penger.

Det er så forbanna mye TULL (unnskyld uttrykket igjen), hos de store kjedene, treningen skal være hyggelig, koselig og effektiv. Effektiv trening er hverken hyggelig eller koselig, det er hardt kjør!

Jeg drømmer om den dagen jeg åpner et eget gym, med ingen leg-extension og leg-curl maskin, ingen aerobic, ingen mobiltelefoner, ingen britney-spears musikk, ingen avis-lesing på abduction/adduction maskinen, ingen bosuball.

Men med RAMSTEIN, METALLICA, SYSTEM OF A DOWN, POWERRACKS, OLYMPISK PLATTFORM, FRIVEKTER SÅ DET SYNGER ETTER, og dyktige veltrente instruktører med greie på TRENING og gode sosiale egenskaper. Et sted hvor folk kan komme for å TRENE, og ikke for å sjekke opp det motsatte kjønn, ikke for å ikle seg minimalt med klær for å vise sin mer eller mindre veltrente kropp (dette kan gjøres på byen eller andre passende steder - til opplysning).

Husmora får null utbytte av å komme og være med på en "STRAM-OPP" time, men sett henne på knebøy med hantler to ganger i uka til hun omtrent ikke klarer å gå, så skal man se hvem som spretter opp trappene og løper som en formel-1 bil etter bussen!

NO PAIN - NO GAIN!

Jeg er svært interessert i å høre hvordan Soje løser denne utfordringen. Hvordan få folk til virkelig å TRENE???

Mange personlige trenere er kun interessert i penger, og driter egentlig i kundene sine. Jeg driter egentlig i pengene, og er kun interessert i at kundene skal bli i god form, og det er derfor trist å se at det er så få som VIRKELIG gjør en innsats! Det er skikkelig demotiverende.

Dessuten må det være totalt uinteressant for Personlige trenere flest å bare ha en time med oppsett av treningsprogram. Det må være mye mer interessant å ha en fast klient som kommer feks fast to ganger i uka og som virkelig er interessert i å få resultater!

Jeg vil driste meg til å si at å selge dyre treningsprogrammer/kostprogrammer er opportunistisk og er å gjøre kunden en bjørnetjeneste. LANGT de fleste følger IKKE opp opplegget de har fått, og hatt gjort det LANGT bedre om de faktisk heller hadde investert i to faste PT-timer i uka og faktisk hadde fått noe ut av treningen sin! Da hadde de i det minste trent fast et par ganger i uka!

Av alle de som lusker rundt på treningssenteret der jeg jobber vil jeg anslå at det ikke en gang er en håndfull som trener ordentlig. Det er sjelden jeg ser...

Mange sier de ikke skal ha muskler, eller at de ikke er så oppptatte av å bli sterke, men er dette egentlig sannheten? Ville ikke de fleste egentlig ønsker å ha en bra kropp og være sterke og i god form hvis de kunne velge?


Det er latterlig å se mennesker som klager over manglende fremgang, og samtidig se at de ikke tar til seg den teknikk og innsats som jeg prøver å innprente i dem.

Eks, en jente som jeg hadde veiledningstime med satte jeg opp komplett kost og treningsplan for. Etter et par uker noterte jeg meg at hun kjørte en hantelpress som ikke lignet grisen, noe av det verste/idotiske jeg har sett noen gang, og jeg gikk bort til henne og spurte høflig hvordan det gikk med øvelsene jeg hadde vist henne, og om hun følte hun hadde kontroll på alt? Hun smilte og nikket bekreftende, og siden hun var så overbevist om sin egen fortreffelighet når det gjaldt treningen gadd jeg ikke ødelegge hennes illusjon. Kondisjonstreningen var like elendig, og intensiteten lignet ingenting. Etter en mnd spurte jeg henne om hun hadde fått noe fremgang. Hun ristet på hodet, og sa at hun hadde ikke fått det. GO FIGURE.

Dette er en historie som gjentar seg mange mange mange ganger. Hva skal man gjøre?

En dame spiste altfor mye karbohydrater og måltidene var med altfor store mellomrom, og hun trente altfor lavintensivt på kondisjonsapparatene. Jeg forklarte henne hvordan hun skulle spise, og sa jeg kunne veilede henne gjennom en HIIT-session, sagt som gjort. Halveis begynte hun nesten å grine, fordi, sitat: "det er så hardt!"

Hva pokker er det man tror da ? Hadde det vært LETT å ha en veltrent kropp hadde alle hatt det...

Men når det er sagt er det heldigvis noen som får litt resultater - men det kunne vært langt flere.

Kanskje man skulle startet et gym som het PROGRESS. Hvor man garanterte alle bra fremgang, og faktisk hadde instruktørressurser nok til å hjelpe folk til å oppnå de resultatene de faktisk ønsker. I samband med dette gymmet kunne man hatt en restaurant hvor man kunne fått kjøpt bokser med korrekt mat som man kunne spise utover dagen. Hvor fantastisk hadde ikke det vært!


Å slippe folk løs med maskiner og frivekter etter 1 eller 2 timer med instruksjon er latterlig, og kan sammenlignes med å sette en 18-åring som aldri har kjørt bil før inn i en lada og slippe han inn i oslo-trafikken. Han har fått forklart alt om trafikklys, og bakkestart og lukeparkering på 1 time, så da er det bare å sette igang, ikke sant?

Hele bransjen trenger et skifte over fra utelukkende lønnsomhet til å ha mer fokus på enkelt kunden og enkeltkundes resultater.


Individuell veiledning og oppfølging er viktig. Helst burde det alltid være en instruktør til stede som kan veilede og motivere.

Pt-yrket er et cowboy-yrke. Tittelen PT er ikke beskyttet på noen som helst måte. Svært mange som jobber som PT har ingen utdannelse, og utdannelsen fra NIH eller AFPT er ikke adekvat etter min mening. Den er grei dersom man har mye treningserfaring på egenhånd fra før og kan dra nytte av det, men er man grønn og tar en slik utdannelse og deretter blir PT og skal ha 500,- kr i timen for dette er det bare en vits.

Bak begge utdannelsene ligger et ønske fra begge institusjonene om å tjene PENGER. Det er INGEN screening av hvem som kan ta utdannelsen, om man er skikket for å bli PT osv. SHOW THE MONEY, AND YOU GET THE HONEY. Det er hva som gjelder.

Folk som bruker steroider, folk som har dårlige sosiale antenner, folk med elendige pedagogiske egenskaper, folk med null treningserfaring, folk som utelukkende har komersielle motiv bør ikke få ta disse kursene etter min mening.

En PT burde være utdannet i en to-tre årig tidsperiode og utdannelsen burde dekket mange aspekter, og man burde hatt en læretid hvor man fikk være med en erfaren PT og ha klienter.


Det å ha en PT er bra dersom:

- Man vil oppnå spesifikke mål, og er villig til å gjøre det som trengs for å oppnå disse.

- Er en noob og ikke har snørra peiling, men har lyst til å skryte av at man har PT i sosiale settinger.

- Man bare vil trene hardere enn det man klarer selv.

- Man ønsker å tilføres kunnskap om teknikker som man ikke kan selv.


For å oppsummere - PT kan være bra - og PT kan være VELDIG dårlig. Det kommer ann på hva man ønsker, og hva man er villig til å betake for å få det man ønsker!

For min egen del kan jeg garantere at jeg kan få hvem som helst til å bli sterkere, få et bedre funksjonsnivå, redusere fettprosent, øke kondisjon, bedre koordinasjon, bedre balanse, eller forbedre andre kvaliteter DERSOM de virkelig går inn for det, og følger opplegget som jeg setter opp for dem.

Men da vil jeg ha kunden to ganger i uka, og få dem til å trene på egenhånd også, og samtidig ha kontroll på kostholdet deres.


Jeg er DRITTLEI av late kunder som tror at en PT kan trylle dem i bedre form!

I REST MY CASE!!!

-- stallion

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: PT verdt prisen
« #9 : 09. november 2006, 00:27 »
Dette var et langt innlegg. Svar kommer.

Soje

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: PT verdt prisen
« #10 : 09. november 2006, 02:19 »
Selv kunne jeg veldig gjerne tenkt meg en flink PT som fulgte meg 1 eller 2 ganger i uka for styrketreningen. Ville garantert hjulpet meg ekstremt.

Verdt pengene? Helt sikkert. Har jeg råd til det? Neppe. Hehe.

Selv har jeg ikke vært borti dårlige PTer, dog tviler jeg ikke på at det finnes, men 'treningsveiledere' er en helt annen sak (og muligens en annen diskusjon). Huff.

Det stallion nevnte om at folk ikke vil tar i er så altfor riktig. Folk går på gymet og trener litt og er fornøyde med det, fremgang ser man ikke mye til. Men troen på at man har gjort en innsats er vel nok for de...
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: PT verdt prisen
« #11 : 09. november 2006, 02:49 »
Skal vel egentlig ikke være nødvendig med en personlig trener.

Ta feks. på Kaliber Gym.

Den dagen de tegner abbonement får de en runde rundt med en av de ansatte eller trenerne på gymmet der de viser utførelse og forklarer raskt hva de forskjellige apparater brukes til. Kunden får også et skreddersydd program tilpasset han/hennes behov og muligheter.
Om kunden lurer på noe underveis får de hjelp av de ansatte, enten det er spørsmål, usikker på riktig utførelse eller om det bare er hjelp til spotting under et tungt sett knebøy.
Kunden kan også få en kostholdsplan/diett om det er ønskelig, da vi har mange ferdige maler som er lagd av de ansatte med trenerutdannelse.

For å hjelpe kunden maksimalt gir vi også tips om egne erfaringer og tips, noe som resulterer i at de får det lille ekstra i noen tilfeller.

Kunden får også en rask gjennomgang av vårt kosttilskudds sortiment som selges på gymmet, så hvis vedkommende trenger et proteinpulver sitter vi med info om det tilskuddet som vil passe best i deres tilfelle.
I tillegg er det mange med aktive utøvere som hjelper deg hvis du spør om mer spesielle spørsmål rettet ditt tema. Vi har også en proff med erfaring fra mange år i gamet som kroppsbygger som også er skremmende hyggelig og hjelpsom, og hjelper deg gjerne med tips til øvelser eller andre treningsrelaterte spørsmål.(treningsprogram, kosthold, utførelse, posering etc.)
Synes dette er topp service.

De ansatte blir heller ikke sur eller grinete hvis du spør, de er bare glad for å hjelpe. Dette koster heller ikke en krone!

Desverre er det ikke slik på alle treningssenter i Norge, selv om det absolutt burde vært det! Smiley
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: PT verdt prisen
« #12 : 09. november 2006, 03:42 »
høres ut som et kongegym!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: PT verdt prisen
« #13 : 09. november 2006, 10:24 »
Skal vel egentlig ikke være nødvendig med en personlig trener.

Ta feks. på Kaliber Gym.

Den dagen de tegner abbonement får de en runde rundt med en av de ansatte eller trenerne på gymmet der de viser utførelse og forklarer raskt hva de forskjellige apparater brukes til. Kunden får også et skreddersydd program tilpasset han/hennes behov og muligheter.
Om kunden lurer på noe underveis får de hjelp av de ansatte, enten det er spørsmål, usikker på riktig utførelse eller om det bare er hjelp til spotting under et tungt sett knebøy.
Kunden kan også få en kostholdsplan/diett om det er ønskelig, da vi har mange ferdige maler som er lagd av de ansatte med trenerutdannelse.

For å hjelpe kunden maksimalt gir vi også tips om egne erfaringer og tips, noe som resulterer i at de får det lille ekstra i noen tilfeller.

Kunden får også en rask gjennomgang av vårt kosttilskudds sortiment som selges på gymmet, så hvis vedkommende trenger et proteinpulver sitter vi med info om det tilskuddet som vil passe best i deres tilfelle.
I tillegg er det mange med aktive utøvere som hjelper deg hvis du spør om mer spesielle spørsmål rettet ditt tema. Vi har også en proff med erfaring fra mange år i gamet som kroppsbygger som også er skremmende hyggelig og hjelpsom, og hjelper deg gjerne med tips til øvelser eller andre treningsrelaterte spørsmål.(treningsprogram, kosthold, utførelse, posering etc.)
Synes dette er topp service.

De ansatte blir heller ikke sur eller grinete hvis du spør, de er bare glad for å hjelpe. Dette koster heller ikke en krone!

Desverre er det ikke slik på alle treningssenter i Norge, selv om det absolutt burde vært det! Smiley

Helt enig - det er slik det skal være på et gym.
Den dagen jeg måte ha betalt for et treningsprogram eller betalt for å få hjelp til å sette opp en kostplan, ja da hadde jeg klaget høyyylytt på elendig service. Dette er forøvrig noe en bør sjekke at en får hjelp til før en tegner kontrakt.

På alle de gymmen jeg har trent på til nå har det i allefall aldri vært noe tema å ta betalt for slike tjenester. Nope SATS o.l. har jeg ikke testa ut.

Å ta 1000 kroner for å sette opp et treningsprogram for et menneske som bare skal shape opp litt synes jeg uansett er hårreisende - kontorhold eller ikke.
Enda mer håreisende er det å si til kunden at en bruker en time på det. Det er mulig en gjør det første gangen - men deretter kalles den arbeidsoppgaven "copy&paste-med mindre justeringer" og tar sånn ca 5 minuter og 33 sekunder.

Å gå gjennom program, øvelser og snakke om kosthold og slikt tar selvfølgelig litt tid, selv om jeg synes det er noe en automatisk bør kreve å få hjelp til som del av medlemsavgiften. Synes rett og slett det er flaut for enkeltstående- og kjedegym dersom de pusher kundene sine over på PT'er for slike elementære ting.

Der jeg forøvrig synes PT'er har livets rett er som trenere - altså noen som jevnlig følger opp kunder med for mye penger, som ikke har en stabil treningspartner som de kan motivere seg sammen med

Ø

Hmmmm ja, og det innlegget til Stallion var så bra at det selvfølgelig fikk honnør Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: PT verdt prisen
« #14 : 09. november 2006, 10:36 »
Helt enig - det er slik det skal være på et gym.
Den dagen jeg måtet ha betalt for et treningsprogram eller betalt for å få hjelp til å sette opp en kostplan, ja da hadde jeg klaget høyyylytt på elendig service. Dette er for;vrig noe en b;r sjekke at en f[r f;r en tegner kontrakt.

På alle de gymmen jeg har trent på til nå har det i allefall aldri vært noe tema å ta betalt for slike tjenester. Nope SATS o.l. har jeg ikke testa ut.

Å ta 1000 kroner for å sette opp et treningsprogram for et menneske som bare skal shape opp litt synes jeg uansett er hårreisende - kontorhold eller ikke.
Enda mer håreisende er det å bruke en time på det. Det er mulig en gjør det første gangen - men deretter kalles den arbeidsoppgaven copy&paste-med mindre justeringer og tar sånn ca 5 minuter og 33 sekunder.

Å gå gjennom program, øvelser og snakke om kosthold og slikt tar selvfølgelig litt tid, selv om jeg synes det er noe en automatisk bør kreve å få hjelp til som del av medlemsavgiften. Synes rett og slett det er flaut for enkeltstående- og kjedegym dersom de pusher kundene sine over på PT'er for slike elementære ting.

Der jeg forøvrig synes PT'er har livets rett er som trenere - altså noen som jevnlig følger opp kunder med for mye penger, som ikke har en stabil treningspartner som de kan motvidere seg sammen med


Tric trykk på shift+alt. Så kan du skrive æøå Wink






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!