avstemning
Spørsmål: Hva tror du en PT koster pr time?  (Avstemning er avsluttet: 25. november 2006, 18:31)
100kr - 0 (0%)
200kr - 3 (15.8%)
300kr - 3 (15.8%)
400kr - 7 (36.8%)
500kr - 2 (10.5%)
600kr - 3 (15.8%)
700kr - 0 (0%)
800kr - 0 (0%)
900kr --> - 1 (5.3%)
Stemmer totalt: 18

Skrevet av Emne: PT verdt prisen  (Lest 16966 ganger)

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: PT verdt prisen
« #60 : 14. november 2006, 22:06 »
PSG: Flott hjemmeside og takk for tipset med kalender Cheesy


Jeg kjører alltid kombinasjoner av øvelser. For en utrent betyr det at amn kan ha unnagjort styrketreningen på 15-20 minutter, for godt trente 20-30 minutter og for meget godt trente 30-40 minutter. Noe mer enn det trenger man sannsynligvis ikke for å trene både styrke og anaerob kondisjon dermed kan man bruke resterende tid på tredemølle eller annet kondisjonsapparat, uttøyning eller prat.

Mine kunder liker det sosiale stort sett, man merker på en kunde om man har en fin tid sammen, "vibbene" til kunden sier deg mye. Har hatt kunder som har gått som tidsinnstilte bomber pga hjemmeproblemer. Det merker man veldig raskt. Dermed er det bare å stille de rette spørsmålene så åpner kunden seg og man har en knalløkt resten av timen.

Soje

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: PT verdt prisen
« #61 : 14. november 2006, 22:14 »
Avstemningen ser foreløpig slik ut:

mindre enn 300kr  23.1%
300-499kr  10.8%
500-999kr  18.5%
1000-1499kr  12.3%
1500-1999kr  7.7%
2000-2999kr  12.3%
mer enn 3000kr  15.4%

Det betyr at nesten 50% av de som har stemt kan fint avse 1000kr pr mnd
Mer enn 2/3 av stemmene kan fint avse 500kr pr mnd.

Er det rart Europris, Stabburet, Statoil, Shell, Narvesen, H&M, Bladcentralen, m.fl. tjener gode penger.
Mange bruker helt sikkert penger på fettsuging eller nyttesløse metoder for figurforming. I stedet for 20.000kr på  fettsuging og figurdeformering burde man bruke tilsvarende penger på medlemsskap på treningssenter og personlig trener og få bedre helse med på kjøpet...

Soje

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: PT verdt prisen
« #62 : 15. november 2006, 02:28 »
Hehe. Tror jeg dropper kommentaren.. Dette blir for dumt.

Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: PT verdt prisen
« #63 : 15. november 2006, 02:35 »
vi vil gjerne høre din kommentar om hva som er for dumt!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: PT verdt prisen
« #64 : 15. november 2006, 02:46 »
Å kjøre en undersøkelse på hvilke goder folk foretrekker og hvor mye de bruker på det, for så å kritisere dem og be dem endre sine preferanser til fordel for sitt produkt.

Dårlig markedsføringsstrategi. Smiley

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: PT verdt prisen
« #65 : 15. november 2006, 07:43 »
Det er ingen markedsføringsstrategi fra min side.

Jeg tenker slik om meg selv også. Har jeg lyst på et nytt digicam, ja så må jeg kutte ut noe i x-antall måneder fremover. Mitt poeng er å komme myten om at PT er for dyrt til livs.

Kritiserer ikke noen for sine valg. Jeg kritiserer folk for dårlige unnskyldninger. Wink

Soje

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: PT verdt prisen
« #66 : 15. november 2006, 09:30 »
Det at en kan kritisere en persons konsum ved å liste opp "unødige transaksjoner", gjør ikke PT prisen mer "riktig".

Det blir det samme som å liste opp alle kostnadene en har ved å kjøre bil (bilpris, bensin, service etc), for så å foreslå at ny pris på sykkel på 100 000 kroner. Man får jo helse med på kjøpet.  what Tror en burde sette seg litt inn i forbrukeratferd og forbrukerpsykologi.

Diskusjonen burde heller dreie seg om alternative metoder får samme utbytte. Som nevnt tidligere i tråden har mange treningssentre en mer eller mindre grad av oppfølgning. Prisen på et slikt medlemskap er i manges øyne maks av det en vil betale, og derfor blir en PT pris  skyhøy.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: PT verdt prisen
« #67 : 15. november 2006, 12:49 »
Avstemningen ser foreløpig slik ut:

mindre enn 300kr  23.1%
300-499kr  10.8%
500-999kr  18.5%
1000-1499kr  12.3%
1500-1999kr  7.7%
2000-2999kr  12.3%
mer enn 3000kr  15.4%

Det betyr at nesten 50% av de som har stemt kan fint avse 1000kr pr mnd
Mer enn 2/3 av stemmene kan fint avse 500kr pr mnd.

Er det rart Europris, Stabburet, Statoil, Shell, Narvesen, H&M, Bladcentralen, m.fl. tjener gode penger.
Mange bruker helt sikkert penger på fettsuging eller nyttesløse metoder for figurforming. I stedet for 20.000kr på  fettsuging og figurdeformering burde man bruke tilsvarende penger på medlemsskap på treningssenter og personlig trener og få bedre helse med på kjøpet...

Soje

Det er klart at dersom en ønsker å mure seg inn i ett lite grått og trist hus der et salatblad, en fiskebolle, medlemskap på helsestudio og 2-3 timer med PT måndelig er det lengste en strekker seg for å kose seg litt - ja da holder det greit vann det der.......

Forøvrig bør du vurdere å gi din kommende bedre halvdel en blomst, spandere på henne et livsstilmagasin, be henne med ut på en middag der hun tillates å ta et glass cola og en creme brulè om hun vil, eller gud forby en konsert der det endog kan være at hun får lyst på et glass pils eller fire.
Alt er selvfølgelig ting hun og du fint kan unnvære, men det er jo litt kozz dah Smiley Hvem veit; kanskje gir det bedre livskvalitet enn å være angstbitersk mht heleaspektet i alt en foretar seg også...... Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: PT verdt prisen
« #68 : 15. november 2006, 13:04 »
Man skal da leve også....

Man kan ikke fint klare seg uten litt kos, enten det er mat eller underholdning, i ny og ne.

Nå er ikke jeg fanatisk i min spørreundersøkelse. Jeg spør etter ting man fint klarer seg uten og fortsatt leve et normalt liv, med kino, blader og pils på brygga innimellom.

Hva kan folk unnvære og samtidig trives uten å mure seg inne i den triste grå tilværelsen? Det er der det er penger å spare, uten at det går utover tilværelsen.

Dette er et spørsmål der individet selv avgjør hva de kan klare å la være.

Soje

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: PT verdt prisen
« #69 : 15. november 2006, 16:07 »
Undersøkelsen din har jo fortsatt svært liten validitet overfor spørsmålet om en personlig trener faktisk er verdt prisen. Jeg har selv aldri betalt for noen PT, men det skyldes helt andre årsaker enn at jeg heller vil bruke tilsvarende summer på junkfood, fettsuging eller retarderte ukeblader.

Spørsmålet må jo være om man, ved å betale for en personlig trener, øker sin treningskompetanse og legger til rette for en signifikant mye bedre progresjon enn hva man ville ha fått ved å trene uten PT-assistanse. Det faktum at dere jo tydeligvis har en hel rekke kunder, må jo tilsi at mange faktisk er villige til å betale det dere tar. For disse er dere jo verdt prisen, jamfør markedets uskrevne lover. Det er imidlertid ikke dermed sagt, at også alle andre ville ha fått et utbytte av PT som forsvarer den (etter min mening) skyhøye prisen dere krever. Hvorvidt de som ikke finner prisen verdt å betale spiser mange ostepølser på Narvesen, er da egentlig ganske så uvesentlig.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: PT verdt prisen
« #70 : 15. november 2006, 18:28 »
Man må begynne et sted. Mange synes prisen er for høy fordi de ikke har råd. Mange har ikke råd fordi de "søler" bort pengene sine.

Mange har råd, mens synes prisen bestemt er for høy. De vet likefullt at produktet er noe de har behov for.

Begge gruppene er vanskelig å overbevise.



Vi kan jo snu litt på problemstillingen men fortsatt holde oss innenfor tema:
--------------------------------------------------------------------------------------
Hvis PT ikke er verdt prisen slik det er i dag, hva kan en PT gjøre anderledes enn hva han gjør i dag?

Hva forventer du av en PT til dagens prisnivå?

Hvis du synes dagens prisnivå er for høyt, hva er da en rimelig pris?
Hva forventer du til denne rimelige prisen?

Soje

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: PT verdt prisen
« #71 : 15. november 2006, 18:29 »
Spørsmålet i første avstemning var:

Hvor mye penger bruker du totalt pr mnd. på blader, snop, brus, helsekost, krimskrams, klær, blomster, konserter, fotballkamper, og annet som du egentlig helt fint kan unnvære. 

mindre enn 300kr  16 (22.9%)
300-499kr  9 (12.9%)
500-999kr  14 (20%)
1000-1499kr  8 (11.4%)
1500-1999kr  5 (7.1%)
2000-2999kr  8 (11.4%)
mer enn 3000kr  10 (14.3%)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: PT verdt prisen
« #72 : 15. november 2006, 18:42 »
200kr hadde vært grei pris for en halvstudert røver som kaller seg selv pt. Smiley

jeg synes faktisk at leger også tar altfor høg lønn, mange av dem skriver bare ut en resept og klør seg selv i hodet for flere hundre kroner i timen.

for ikke å snakke om advokater som glatt tar en 1000lapp i timen..

alt handler vel om tilbud og etterspørsel.

så lenge folk er villige til å betale en pris, vil det være selgere av varen/tjenesten..

andreassk

  • Gjest
Sv: PT verdt prisen
« #73 : 15. november 2006, 18:45 »
Man må begynne et sted. Mange synes prisen er for høy fordi de ikke har råd. Mange har ikke råd fordi de "søler" bort pengene sine.

Mange har råd, mens synes prisen bestemt er for høy. De vet likefullt at produktet er noe de har behov for.

Begge gruppene er vanskelig å overbevise.



Vi kan jo snu litt på problemstillingen men fortsatt holde oss innenfor tema:
--------------------------------------------------------------------------------------
Hvis PT ikke er verdt prisen slik det er i dag, hva kan en PT gjøre anderledes enn hva han gjør i dag?

Hva forventer du av en PT til dagens prisnivå?

Hvis du synes dagens prisnivå er for høyt, hva er da en rimelig pris?
Hva forventer du til denne rimelige prisen?

Soje

For dagens pris ønsker jeg noe spesielt. Jeg hadde gledelig brukt 500 kr på en PT time, men da skulle jeg hatt Fagerli eller noe i den duren, en PT med godt rykte som trener mange flinke utøvere..

Prisen bør bestemmes etter markedet. En PT som nesten ikke har kunder bør senke prisen for å få flere kunder (hvis man ønsker flere kunder altså).

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: PT verdt prisen
« #74 : 15. november 2006, 18:53 »
For dagens pris ønsker jeg noe spesielt. Jeg hadde gledelig brukt 500 kr på en PT time, men da skulle jeg hatt Fagerli eller noe i den duren, en PT med godt rykte som trener mange flinke utøvere..

Prisen bør bestemmes etter markedet. En PT som nesten ikke har kunder bør senke prisen for å få flere kunder (hvis man ønsker flere kunder altså).
En PT kan ha spesialisert seg på utøvere fordi dette er et interesseområde. Andre PT'er synes det er mer interessant å jobbe med hverdagsmennesker og deres problemstillinger. Personlig synes jeg det er meget interessant å jobbe med personer som vil trene opp spenst.

Her er vi vel også ved roten til noe. Er et produkt attraktivt nok så spiller ikke prisen så veldig stor rolle. Det er tross alt forskjell på Ferrari og Ford.

Soje

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!