avstemning
Spørsmål: Hva tror du en PT koster pr time?  (Avstemning er avsluttet: 25. november 2006, 18:31)
100kr - 0 (0%)
200kr - 3 (15.8%)
300kr - 3 (15.8%)
400kr - 7 (36.8%)
500kr - 2 (10.5%)
600kr - 3 (15.8%)
700kr - 0 (0%)
800kr - 0 (0%)
900kr --> - 1 (5.3%)
Stemmer totalt: 18

Skrevet av Emne: PT verdt prisen  (Lest 16882 ganger)

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: PT verdt prisen
« #75 : 16. november 2006, 15:06 »
Man må begynne et sted. Mange synes prisen er for høy fordi de ikke har råd. Mange har ikke råd fordi de "søler" bort pengene sine.

Mange har råd, mens synes prisen bestemt er for høy. De vet likefullt at produktet er noe de har behov for.

Begge gruppene er vanskelig å overbevise.



Vi kan jo snu litt på problemstillingen men fortsatt holde oss innenfor tema:
--------------------------------------------------------------------------------------
Hvis PT ikke er verdt prisen slik det er i dag, hva kan en PT gjøre anderledes enn hva han gjør i dag?

Hva forventer du av en PT til dagens prisnivå?

Hvis du synes dagens prisnivå er for høyt, hva er da en rimelig pris?
Hva forventer du til denne rimelige prisen?

Soje

Hvis jeg skal betale 500 kroner for èn time med en PT, forventer jeg å lære masse nyttig teoretisk og praktisk kunnskap som jeg ikke ville ha kunnet tilegne meg på annet (og billigere) vis.

 I mitt tilfelle har jeg trent noen år, og lest/lært relativt mye om trening. Følgelig måtte den personlige treneren besitte veldig mye kompetanse som jeg anser for å være nyttig, og som ikke ville ha vært tilgjengelig annensteds. Dernest måtte vedkommende ha vært en svært dyktig instruktør, ettersom han jo skal lære bort veldig mye innenfor et meget begrenset tidsrom.

Du kan nok beskylde meg for å være urimelig kravstor. Samtidig er det vel naturlig at personer med en viss treningsbakgrunn stiller større krav til en PT enn en overvektig husmor på 43 -- spesielt dersom man også vet å finne frem til informasjon på f. eks Internett.

Dessuten har jeg jo tilgang til å spørre svært kompetente personer om gratis råd på daglig basis, både innenfor styrke- og kickboxingtrening. Når man i tillegg tar i betraktning at jeg lever på et radmagert studentbudsjett, er det vel ikke så snodig at det ikke frister meg å betale i dyre dommer for en PT. Hva som objektivt sett er en "riktig" pris skal jeg ikke ta stilling til -- det får kundene (markedet) bestemme.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!