Tenkte jeg like gjerne skulle hoppe i det, å føre en logg her. Det blir sikkert trukket fra, og lagt til litt etter hvert, men det får vi jo ta som det kommer.
Anyway: Målsetningene er egentlig flere. Men hovedsakelig er det forbedring av forrige gang på diverse "happenings" som er tingen. Hvilke happenings jeg skal gyve løs på, tas litt på sparket. Det er jo ikke sikkert at det passer å stille i alt... Økning av styrke er ikke noe stort mål, men tar det som en bonus om det skulle gå også. Ellers ligger det meste innenfor utholdenhet:
Jeg vil bli bedre på/i:
-Syvfjellsturen (forrige tid i 2005 var ca. 9t 45min. Ikke offisiell tid, det registreres ikke tid på denne turen) Sted: Bergen Tid: Medio mai 2007
-Skjærgårdsrittet (forrige tid i 2006 var ca. 2t 25min) Sted: Bergen - Hellesøy. Tid: Juni 2007
-Birkebeinerrittet (forrige tid i 2005 var ca. 5t 20min) Sted: Rena - Lillehammer. Tid: Medio august 2007 *Har ikke billett enda, og det er ikke sikkert det passer å stille her.
-Stoltzekleiven opp (forrige tid i 2006 var 18min 59sek) Sted: Bergen. Tid: Ca september 2007
Mine data:
Alder: 32
Høyde: 176
Vekt: 97 (hvorav alt for mye fett...

)
Makspuls: 195
Hvilepuls: 51
Begynner å føre dagbok fom. i dag.
09.11.2006:Trening: Etter å ha stampet meg avgårde i endeløs bilkø i flere uker etter at jeg la opp for sesongen hva sykling angår, fant jeg ut i går at jeg skulle kle meg godt, og begynne å sykle igjen.

Betingelsen er at føret ikke er for dårlig, eller andre ting kommer i veien. Så sykling til jobben ble det:
Avstand: ca. 10km
Tid: Ca. 30min (merker at det ikke er sommer og tørr asfalt lenger, samt at det er lenge siden sist utesykling...)
Puls, snitt/max: 162 / 178
Nevneverdige ting og tang underveis: Glatt pga mye løv på asfalten, mye opp og ned fra fortau pga diverse veiarbeid. Skal prøve en annen rute neste gang. Var godt kledd, men det ble dritkaldt på hodet! Skal se om jeg får kjøpt meg en finlandshette eller hjelmtrekk.
Hjem igjen: ca 37 min
Puls snitt/max: 170 / 184
Nevneverdige ting og tang underveis: Tett trafikk, og dårlig plass for forbikjøringer av bilkøen får ta skylda for ca. 2 minutter av tiden her. Resten av skylden får den bloody oppoverbakken hjemover ta. Jaja, og så den ikke helt optimale sykkelformen da...

Styrketrening:
Skulle egentlig kjøre bryst, skuldre og triceps, men etter anbefalinger fra sjefen min på gymmet fokuserte jeg heller på rygg. Ser jo selv at å kjøre 50/50 rygg/bryst ikke er tingen for meg. Må prioritere litt mer rygg fremover for å ikke se helt apekatt ut i holdningen... Trente like gjerne sammen med sjefen, og skal si at den økta satt!
Nedtrekk (reps/kg): 12 x 50, 10 x 65, 8 x 70
Roing, smalt grep: (reps/kg): 10 x 50, 10 x 50, 8 x 55
Rygghev i maskin (reps/kg): 10 x 55, 10 x 55, 10 x 55
Planen var å ta litt mage og biceps etterpå, men her sa kroppen rett og slett stopp... Uansett var det en herlig økt, som jeg kjenner sitter godt i enda!
Kost: Frokost: 2 Yoplait 0,0% yoghurt og en dobbel grovbrødskive med gulost på. Vann
Får i meg to doble grovbrødskiver til (med skinke) frem mot lunch med ca. 2 timers mellomrom.
Lunch: 1 enkel grovbrødskive med makrell i tomat, 1 skål med tunfisk, reker/kreps, kylling, pasta og salat. 2 små glass juice.
Middag: Stekt middagspølse (ca. 250gr) med kokte poteter (ca. 400gr) og Ketchup. Lettsaft.
Kvelds etter trening: Havregrøt med brunost på, ca. 1,5 dl havregryn kokt på vann. Lightbrus.