Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 236075 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tenkte jeg like gjerne skulle hoppe i det, å føre en logg her. Det blir sikkert trukket fra, og lagt til litt etter hvert, men det får vi jo ta som det kommer.

Anyway: Målsetningene er egentlig flere. Men hovedsakelig er det forbedring av forrige gang på diverse "happenings" som er tingen. Hvilke happenings jeg skal gyve løs på, tas litt på sparket. Det er jo ikke sikkert at det passer å stille i alt... Økning av styrke er ikke noe stort mål, men tar det som en bonus om det skulle gå også. Ellers ligger det meste innenfor utholdenhet:

Jeg vil bli bedre på/i:

-Syvfjellsturen (forrige tid i 2005 var ca. 9t 45min. Ikke offisiell tid, det registreres ikke tid på denne turen) Sted: Bergen Tid: Medio mai 2007

-Skjærgårdsrittet (forrige tid i 2006 var ca. 2t 25min) Sted: Bergen - Hellesøy. Tid: Juni 2007

-Birkebeinerrittet (forrige tid i 2005 var ca. 5t 20min) Sted: Rena - Lillehammer. Tid: Medio august 2007 *Har ikke billett enda, og det er ikke sikkert det passer å stille her.

-Stoltzekleiven opp (forrige tid i 2006 var 18min 59sek) Sted: Bergen. Tid: Ca september 2007

Mine data:
Alder: 32
Høyde: 176
Vekt: 97 (hvorav alt for mye fett... Undecided )
Makspuls: 195
Hvilepuls: 51


****************************************************************

Begynner å føre dagbok fom. i dag.

09.11.2006:

Trening:
Etter å ha stampet meg avgårde i endeløs bilkø i flere uker etter at jeg la opp for sesongen hva sykling angår, fant jeg ut i går at jeg skulle kle meg godt, og begynne å sykle igjen.  Smiley Betingelsen er at føret ikke er for dårlig, eller andre ting kommer i veien. Så sykling til jobben ble det:

Avstand: ca. 10km

Tid: Ca. 30min (merker at det ikke er sommer og tørr asfalt lenger, samt at det er lenge siden sist utesykling...)

Puls, snitt/max: 162 / 178

Nevneverdige ting og tang underveis: Glatt pga mye løv på asfalten, mye opp og ned fra fortau pga diverse veiarbeid. Skal prøve en annen rute neste gang. Var godt kledd, men det ble dritkaldt på hodet! Skal se om jeg får kjøpt meg en finlandshette eller hjelmtrekk.

Hjem igjen: ca 37 min  Sad

Puls snitt/max: 170 / 184

Nevneverdige ting og tang underveis: Tett trafikk, og dårlig plass for forbikjøringer av bilkøen får ta skylda for ca. 2 minutter av tiden her. Resten av skylden får den bloody oppoverbakken hjemover ta. Jaja, og så den ikke helt optimale sykkelformen da...  Undecided

Styrketrening:
Skulle egentlig kjøre bryst, skuldre og triceps, men etter anbefalinger fra sjefen min på gymmet fokuserte jeg heller på rygg. Ser jo selv at å kjøre 50/50 rygg/bryst ikke er tingen for meg. Må prioritere litt mer rygg fremover for å ikke se helt apekatt ut i holdningen... Trente like gjerne sammen med sjefen, og skal si at den økta satt!

Nedtrekk (reps/kg): 12 x 50, 10 x 65, 8 x 70
Roing, smalt grep: (reps/kg): 10 x 50, 10 x 50, 8 x 55
Rygghev i maskin (reps/kg): 10 x 55, 10 x 55, 10 x 55

Planen var å ta litt mage og biceps etterpå, men her sa kroppen rett og slett stopp... Uansett var det en herlig økt, som jeg kjenner sitter godt i enda!  Smiley

Kost:

Frokost: 2 Yoplait 0,0% yoghurt og en dobbel grovbrødskive med gulost på. Vann
Får i meg to doble grovbrødskiver til (med skinke) frem mot lunch med ca. 2 timers mellomrom.

Lunch: 1 enkel grovbrødskive med makrell i tomat, 1 skål med tunfisk, reker/kreps, kylling, pasta og salat. 2 små glass juice.

Middag: Stekt middagspølse (ca. 250gr) med kokte poteter (ca. 400gr) og Ketchup. Lettsaft.

Kvelds etter trening: Havregrøt med brunost på, ca. 1,5 dl havregryn kokt på vann. Lightbrus.


 


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: kennyo's cardioverden, med litt styrke av og til.
« #1 : 10. november 2006, 07:32 »
10.11.2006:

Trening:

Jeg valgte å la sykkelen stå, og bruke bilen til jobb av to grunner:
-Det var under 0 grader, og klink is
-Skal være instruktør på spinning i kveld, og trenger litt "punch" til det
-Spinning: 45 min. høyintensiv. Puls snitt/max: Ukjent..  Undecided

Kost:

-Frokost: 1 proteinshake, 1 dobbel grovbrødskive med gulost. Vann.
Mellommåltid frem mot lunch som i går.
-Lunch: Som i går.
-Tidsnød førte til to pølsebiter med et par poteter i mikroen før spinning.
-Middag/etter trening: Peppe's Thai Chicken...  Tongue

En travel dag med alt for få måltider, klassisk feil mao...

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gasspeis er tingen! Vi fikk endelig satt den i drift i går, og det var jammen på tide siden det begynner å bli k-k-k-kaldt etterhvert... Vil anbefale alle som bygger eller skal skifte ut den gamle vedovnen å vurdere gass i stedet! Ett trykk på fjernkontrollen og boff: Full fyr i peisen! Ikke noe våt ved, asketømming, iskalde morgener, svære vedstabler utenfor eller annet slikt tull. Konklusjon: Gasspeis med fjernkontroll, termostat og timerfunksjon:  Grin Grin Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
Jeg bestillte gasspeis i går ! Så det er godt å høre at det er noen som liker det.... Cheesy
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Et godt valg! Har jo hatt vedovn i barndomsheimen før, og selv om de nye selvsagt er bedre enn før, må jeg si at både brukervennligheten og varmen av gasspeisen er toppers!

http://www.peisselskabet.no/produkt.asp?s=p&gruppe=sl350&id=84&page=1

Edit:
Det eneste minuset, er akkurat første gangen den fyres opp. De "kubbene" som ligger inni, er satt inn med et eller annet stoff, som gjør at de første ca. 24 timene den brukes STINKER det! Omtrent samme lukta som når du fyrer opp en oljeovn for første gang etter en lang og varm sommer...   Sad Men dette gir seg jo etterhvert  Smiley


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

11.11.2006:

Trening:

Hviledag, men en times spasertur med hundene ble det da.  Smiley

Kost:

-Frokost: 4 grovbrødskiver med peppermakrell, brunost og 100% syltetøy. Skummetmelk
-Mellommåltid: Eple og en pizzabit fra i går.
-Lunch: Proteinshake og eple
-Middag: Taco. Lettbrus  Grin

Bekymrer meg litt for antydninger til skuldersmerter. Får ta det litt forsiktig på trening i morgen, tenker jeg.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

12.11.2006:

Trening:

-Benkpress (reps/kg): 10 x 50, 8 x 60, 8 x 60
-Skråbenk hantler (reps/kg): 10 x 17,5, 10 x 17,5
-Pull up (kabel) (reps/kg): 10 x 15, 10 x 15, 8 x 20
-Push down (kabel) (reps/kg): 10 x 22,5, 10 x 25, 10 x 25

Benkpress gikk fint, men på skråbenken begynte skyldrene å klage på 20kg's hantlene. Valgte derfor å gå ned til 17,5 som skuldrene sa "ok" til. På skuldrene kjørte jeg da kun pull up i stedet for militærpress og sidehev som er vanlig. Gikk bra det også.  Smiley

Kost:

-Frokost: Som i går
-Rett etter trening: Bodyshaper karb/proteindrikk
-Lunch: Tacorester, 1 tallerken med diverse graps. Lettbrus
-Middag: 3 retters hos et vennepar, skal ikke gå i detalj, men det var mye, ikke særlig sunt men vanvittig godt!  Grin



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

13.11.2006:

Trening:

Ble ikke sykling i morges heller. Samme grunner som fredag...  Sad

-Spinning: 45 min. høyintensiv. Puls snitt/max: 148/180

Kost:

-Frokost: Dobbel grovbrødskive med mager skinkeost, 2 yoplait 0,1 yoghurt
-Mellommåltid x 2 frem mot lunch (5 timer): Dobbel grovbrødskve med kokt skinke
-Lunch: 1 grovbrødskive med sild, 1 skål med tunfisk, gulrøtter, salat, oliven og mais. 2 små glass appelsinjuice
-Middag: 250gr kjøttdeig, 1/2 boks Dolmio saus og 250gr pasta
-Etter trening: En banan (umiddelbart), deretter 1/2 boks mager kesam og druer, 2 grovbrødskiver med litt olivenolje.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hrmpf. Det blir dårlig med sykling til jobben både i dag, i morgen og på onsdag. Skal være spinninginstruktør alle dagene. Får prøve å kompensere litt der i hvert fall, selv om 45 min. spinning ikke kan erstatte over 1 time med utesykling. Kanskje det blir noen hunde-lufte-turer i tillegg.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

14.11.2006:

Trening:

Styrke:
-Nedtrekk, bredt grep: 10 x 55, 8 x 60, 8 x 60
-Roing, smalt grep: 10 x 45, 10 x 50, 7 x 60
-Hantel sidebøy: 10 x 30, 10 x 30, 9 x 32,5
-Crunch: 10 x 50, 10 x 55, 5 x 60, 5 x 55
-Biceps curl i kabelrack: 10 x 20, 10 x 22,5, 6 x 25
-Rygghev i maskin: 10 x 60, 10 x 65, 10 x 67,5

Kondis:
-Spinning, 45 min høyintensiv (som instruktør): Puls snitt/max: 154/187
-Bæring av 5 stk. Ikea bokhyller, ca. 10 min.  Wink

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går
-Etter trening/middag: 1/2 kylling med ris og litt ketchup. Lettbrus
-Kvelds: 1 proteinshake, 3 brødskiver med litt olivenolje og salt.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Altså: Etter trening kom den grusomme beskjeden: Vi må på Ikea å kjøpe seksjon!  Ohmy  Jeg HATER å gå i butikker, og Ikea er selvsagt intet unntak. Men må man, så må man... Men i dag var det en ting som reddet dagen, og gjorde dette til en trivelig opplevelse: I utstillingen sin kom jeg til å se et bord som de har valgt å kalle "Jokkmokk". Jeg lo godt, og kommenterte det til min bedre halvdel som bare syntes jeg var teit, og at det ikke var morsomt i det hele tatt. Uansett, jeg gikk og gliste på resten av handleturen, og gliser fortsatt!  Grin

Hvem pokker møblerer kjøkkenet med et bord som heter Jokkmokk?  Grin Grin

På den annen side fikk det meg i så godt humør, at jeg kanskje burde kjøpe et selv?  dry

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

15.11.2006:

Trening:

-Spinning, 45 min høyintensiv (som instruktør): Puls snitt/max: 162/192

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går
-"Middag": Proteinshake (forklares i egen post...)
-Etter trening: Fiskegrateng 450gr
-Kvelds: To grovbrødskiver med litt olivenolje
 

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dagens middag bestod altså av 1 stk. proteinshake, fordi:

Vi var på Ikea i går og kjøpte noen hyllegreier. Ikea leverte feile varer, og jeg var den heldige utvalgte for å reise å bytte dette. "0 problem", tenkte jeg. "Dette fikser jeg på en liten time rett etter jobb". Så: På vei til Ikea kom meldingen på radio som enhver bergenser på veien frykter som mest i rushtiden: "En bil er gått tom for drivstoff i Fløyfjellstunnelens nordgående løp. Et felt stengt, lange køer mot Åsane (der Ikea ligger...). " Så da vil jeg si til denne bilføreren:

Tusen takk for at du stoppet hele Bergen! Tusen takk for at du fucka opp hele ettermiddagen min og andres!

Nå må jeg selvsagt ta et forbehold om en teknisk feil på drivstoffmåleren e.l., men dette er ikke noen unik hendelse! Støtt er det en eller annen løk som klarer å gå tom midt i tunnelen, og lager fullstendig kaos på de allerede overfylte veiene. Joda, hadde det ikke vært for de jævla feite matpakkekjørerne som sitter alene i hver sin bil, og klager over at veiene er for små og køene for lange, hadde det ikke gjort så mye om noen gikk tom av og til. Men herregud da: Hvor jævlig vanskelig er det å sørge for at det er nok drivstoff på tanken? Jeg ønsker at disse løkrullene går tom èn gang til: Langt ute i skauen, midt på natta, sånn at draugen sjøl kan komme å spise de opp! På tide å bøtelegge slikt så det svir skikkelig? Hva med alle bussene som kom så mye for sent frem, at ventende passasjerer kunne bestille taxi på busselskapets regning (bortsett fra at taxiene også sitter fast da...)? Er det busselskapet sin feil at idioter som dette har fått livets rett? Hva med varene som ble levert for sent, som gjorde at selgere mistet ordren sin? Hvem skal betale det tapet? Og ikke minst: Hva med ambulansen som kom for sent frem, fordi det rett og slett ikke er plass for noen i køen å flytte seg en eneste meter? Hvem skal betale for det livet som gikk tapt fordi noen "glemte" å fylle tanken? what

Det er forøvrig ikke særlig sunt å ha blitt utsatt for dette kø-helvetet, for så å snakke med Ikea folka med blodsukker tilnærmet likt 0... Undecided Dog klarte jeg å "telle til ti og puste dypt".  Wink

Hilsen en kennyo som nettopp har spist, ville ikke skrive denne posten så sint som jeg var i stad... dry

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

16.11.2006:

Endelig sykkelen til jobb igjen! Noe mørbanka i beina etter tre spinningdager på rappen, men likevel en liten forbedring siden sist (I hvert fall TIL jobb...)  Smiley

Trening:

Sykling til jobb: Tid: 28 min, puls snitt/max: 170 / 182
Sykling fra jobb: Tid: 32 min, puls snitt/max: 171 / 186
1 times rask spasertur med ene hunden...

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går
-Middag (rett etter sykling): 260gr fiskekaker, 300gr potetmos. Lettbrus
-Etter tur/kvelds: Omelett med 3 egg og litt skinke, 1/2 boks kesam og druer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
Snittpuls på 170 ?? Det må jeg si ... Prøver du å dø eller noe.... ??  biggrin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Slik finner du treningsmotivasjonen etter et opphold.
Kalkun på nyttårsaften er en tradisjon. Godt Nytt År!
Hvis du vil forbrenne fett er tredemølle og sykkel gårsdagens nyheter.

Slik kommer du i form i 2020

Trening28.12.20192075

Følg disse 6 rådene for hva du må eller bør gjøre.

Kardio eller styrketrening først?

Trening23.12.2019352

Hva bør du trene først for optimal effekt?