Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 278057 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Oh, shut it!  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Noen dager siden sist oppdtering, men trening har det blitt greit med. Har hatt en intervalltime i spinning, og to styrkeøkter. I tillegg mye turgåing.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Mandagen ble det dobbeltime i spinning.

Økt 1: 50 min. Puls snitt / max: 155 (79%) / 178 (91%)
Økt 2: 45 min. Puls snitt / max: 156 (80%) / 183 (93%)

I går var det en kveldstur i Stoltzekleiven, med hunder, brodder og hodelykt. Pulsdata mangler, men kom opp på 19:30 og hadde da lagt under terskel første halvdel (10 1/2 min) og litt over terskel siste halvdel (9 min). Fornøyd med det, siden hundene hadde bæsjestopp på veien oppover og det var stedvis isete.  Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Veldig greit med hunder. Da må man ut på tur.  biggrin
Skal selv ha èn når jeg kommer inn i eget hus.

Blir det mange ritt på deg i 2011?

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ja, man blir "tvunget" ut hver dag. Det er helt riktig. Når det gjelder å anskaffe hund, regner jeg med du tar med i beregningen at du blir ganske så bundet opp. Ut over det er det egentlig kjekt. Det som er superviktig ved valg av rase, er at man ikke velger rase etter hvordan hunden ser ut, men etter hva man skal bruke hunden til. Alt for mange får problemer med hundeholdet sitt, fordi de f.eks. har anskaffet seg en setter og kun vil ha den til kos, selskap og småturer i nabolaget. De hundene er laget for jakt og å løpe lenge og langt. Får de ikke lov til det, kan de bli ganske så ko-ko... Tenk deg om du plutselig ble "adoptert" bort til en familie som ikke ville la deg sykle!  Shocked Det var bare et eksempel, men jeg regner med du tok poenget. Hvis de har den enda, er rasevelgeren på Canis.no nyttig til slikt.  Smiley

Rittplanen min for 2011 er heller beskjeden foreløpig. Det blir to lange ritt (forbehold om at jeg får plass på Bergen - Voss). Nemlig Bergen - Voss og Birken. Jeg pleier å sykle Skjærgårdsrittet også, men det krasjer visst med 7-fjellsturen i år. Og både lysten og logistikken taler til fordel for 7-fjellsturen. Men det finnes andre ritt i Hordaland jeg har lyst til å prøve. Både Nordhordland Rundt, Os Rundt og Klosterrittet frister. Det er derfor jeg er litt sugen på en terminliste. Men den dukker nok tidsnok opp. Nå er det jo også snakk om hva jeg har tid til ifm. barnepass og råd til, så det er ikke umulig det kun blir to ritt i år. Det får tiden vise Smiley

Dagens økt skulle bli en god styrkeøkt, men et overfylt gym gjorde det vanskelig. Endte opp med litt beinpress og litt slyngetrening. Greit nok, men langt fra min beste økt. Fikk i det minste rørt litt på musklene Wink

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Jepp. Er i den fasen nå med å sjekke info på to raser. Samojed og Toller. Smiley
Skal ikke være noen koseklut, men enn fungerende rase for vårt behov.
Ser også for meg kjekk stisykling med hunden på slep (eller forran) utenom de vanlige gåturene.
Takker, skal sjekke den nettsiden.
Da vi er en aktiv familie, så vi ønsker et familiemedlem med samme interresse.

For min del blir det også lite ritt i år grunnet husbygging. Maks 4, mot de 12 det ble i fjor.
Ikke alltid kroner eller tid strekker til, da det reserverer mye fritid når det skal reises også.

Hordaland sykkelkrets bør vell ha en terminliste du kan få?

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Joda, de har helt sikkert det. Men jeg tror faktisk ikke den er klar ennå, for jeg ser at det fortsatt er nytt fra rittene i 2010 som preger klubbsidene. Skal sjekke Wink Lykke til med hundejakt! Et annet tips er å sjekke oppdretterne godt på forhånd. Finn klubben for den aktuelle rasen, der er det sikkert noen som kan anbefale/fraråde oppdrettere. Noen driver seriøst, med intervju av potensielle kjøpere osv. (de vil altså ikke selge valpene sine til hvem som helst), mens andre driver "valpefabrikker" kun med profitt for øyet. Nå tror jeg ikke de rasene du er ute etter har så mange useriøse oppdrettere. De finner man gjerne med raser som er mer vanlige. Vi har opplevd begge deler, og den hunden vi kjøpte fra en "fabrikk" måtte avlives i en alder av 4 år. Da var konsekvensene av innavl virkelig kommet frem Sad

Langkjøring på spinningsykkel i går. 2t 12min. Klarte for n-te gang å glemme pulsbeltet, men lå jevnt på/rett under terskel. Fint trøkk i beina hele veien Smiley

I morgen er det påmelding til Bergen - Voss. Ikke at det har vært det før, men jeg får jo heller ikke håpe at det er det i år heller: Nemlig samme trøkket på påmeldingen som til Birken. har en gruppe jeg vil sykle med, så jeg får prøve å være kjapt ute. Det kommer uansett an på småens behov om jeg klarer det Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Styrketrening i dag. Litt bedre plass på gymmet, så noen av øvelsene ble heldigvis med frivekter:

-Knebøy: 10 x 90, 8 x 105, 8 x 105, 8 x 90, 12 x 60
-Sittende roing, smalt grep: 10 x 60, 9 x 60, 9 x 60
-Stående omvendt flyes i kinesis: 12 x 2, 8 x 3, 10 x 2
-Liggende hantelpress: 10 x 25, 8 x 25, 8 x 25
-Skulderpress m/hantler: 10 x 15, 10 x 15, 9 x 15
-Liggende beinløft m/ball: 16, 12, 12

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

2 timers tusletur med hundene i går. I dag var det på'n igjen med trippeltime i spinning:

Økt 1: 46 min. Puls snitt / max: 146 (75%) / 172 (87%)
Økt 2: 48 min. Puls snitt / max: 159 (81%) / 183 (93%)
Økt 3: 48 min. Puls snitt / max: 150 (77%) / 183 (93%)

Holdt litt tilbake i første økt, andre økt slapp jeg meg mer løs, og siste økt var jeg ganske så kjørt Wink

Er forresten påmeldt Bergen - Voss nå, så nå er det bare å få tråkket nok timer og mil fremover mot sommeren Smiley

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
herrejemini, hvordan fikser du trippeltimer?

men en ting, hvordan vet du maxpuls? bruker du den generelle utregningen, eller har du fått den testa ut? jeg kommer aldri over 183 i puls når jeg løper what


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Maxpulsen har jeg fått testet. Den ble målt ved at jeg kort fortalt kjørte intervaller som ble hardere og hardere, helt til det på siste intervallet skulle kjøres helt i "kjelleren". Dagsform har en del å si for om du klarer å oppnå max, og også at du gjør det kroppen er vant til. Jeg kunne f.eks. ikke fått maxpuls på løping (selv om det er løping som stort sett brukes), da jeg ikke er vant til det. Da ville melkesyren stoppet meg lenge før pulsen ble høy nok. Min maxpuls er testet på spinningsykkel Smiley Maxen min er forøvrig 195, og hvilepulsen er ca 42.

Trippeltimer må jeg kunne fikse for å klare ritt som Bergen - Voss Wink Det handler om å gradvis tilvenne kroppen til belastningen. Men nå tok jeg den ikke helt ut på timene heller da Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Styrketrening i dag. Faktisk plass til å kjøre noen øvelser med frivekter:

-Knebøy: 10 x 90, 10 x 90, 10 x 90
-Stangroing: 12 x 50, 12 x 50, 12 x 50
-Nedtrekk bak nakke: 10 x 40, 10 x 40, 10 x 40
-Benkpress: 10 x 50, 10 x 50, 12 x 50
-Sittende skulderpress m/hantler: 10 x 14, 10 x 14, 10 x 14
-Sideplanken i slynge: 2 x Failure på hver side (Statisk)

Jeg kommer til å variere litt på hva slags styrketrening jeg tar nå fremover mot sykkelsesongen. Jeg føler at jeg har fått et godt trøkk i beina av mye tung knebøy i vinter, men vi får se når bakkene skal forseres Wink Fokuset blir uansett mer sykkel/cardio og mindre styrketrening nå frem til sesongslutt igjen Smiley


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Rakk en kjapp, liten økt på spinningsykkelen i går:

40 min. Puls snitt / max: 152 (78%) / 174 (89%)

Bedre enn ingen trening...  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hadde sett frem til å endelig sykle litt ute i helgen, men så kom jaggu vinteren tilbake  Angry Gidder rett og slett ikke å sykle i slikt møkkavær ute, så jeg tok en langkjøring på spinningsykkel i stedet.

Tid: 2 timer. Puls snitt / max: 151 (77%) / 182 (93%).

Hadde bare vann på flaskene, og en liten sjokolade som drivstoff. Merket at jeg savnet skikkelig energidrikk, for jeg åpnet ganske friskt, men gikk ganske så tom etter en drøy time. Holdt likevel helt greit trøkk resten av økta.

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
i Danmark var det bart og en fantastisk følelse å kjenne asfalt under beina igjen :Smiley

du har vel kanskje sykkel med dekk beregnet for vinterføre? her jeg bor (Konnerud, i Drammen) er det snø som kommer til å ligge til langt ut i mai dry


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!